Hei!
eika wrote:
Horten modelljernbane klubb har diskutert litt blant våre aktive medlemmer den senere tiden angående lokaler, kontingenter, medlemmer etc.
Klubben har jo i lengre tid drevet med "åpne hus" en gang i måneden, og mange kommer jo tilbake gang etter gang, deriblandt en del av leserene her på forumet.
Men hva skal til for og få flere til å melde seg inn i klubben og bli med mer aktivt å bygge?? lavere kontingent? annet byggetema? annen møtedag? Noen som har lyst til å fortelle hva som skal til for at akkurat DU kan tenke deg og bli et aktivt medlem i klubben?, eller hva som gjør at du absolutt ikke vil bli det? (send meg gjerne et pm om du ikke vil komme med for mye kritikk her)
MvH Eirik sekretær-HmK
|
Jeg synes nesten det blir litt ufint å nevne dette, fordi jeg vet at Horten Modelljernbaneklubb ikke tar mer i medlemskontigent enn det de trenger for å drifte klubben sin (herunder leie av lokaler, strøm, byggematerialer osv.). -Men, For min del så har faktisk medlemskontigentens størrelse litt betydning.
Å betale over nkr. 1000,- i året for å være medlem synes jeg blir for mye, når jeg som turnusarbeidende, ikke har mulighet til å kunne delta på alle klubb-kvelder. Hadde dette beløpet vært lavere hadde det vært "mindre kritisk å få mest mulig valutta igjen for pengene" . Derfor synes jeg den ordningen Horten Modelljernbaneklubb praktiserer idag, om betaling for de kjørekveldene man er tilstede på, er bra og den passer best for meg. -På den annen side, så er det jo bare kjørekveldene man kan delta på med denne praksis, ikke byggekveldene.
Eirik etterlyser også hva som skal til for å eventuell kunne skaffe flere medlemmer til klubben. Jeg har ett forslag om å kanskje utvide tilbudet litt. Utvid antall klubbkvelder utover byggekvelder og "åpent hus", til også å inkludere for eksempel "operation-kvelder". -Dere har jo ett kjempe anlegg, med mange industrier som burde legge ett svært godt grunnlag for trafikkspill.
Lykke til med rekrutteringen!
------------- Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt”
|