MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Cmdo 10
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Cmdo 10

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 21:47
Jeg er litt usikker på om det er den du mener, men det står en Xco18297 i Egersund som skal hugges i disse dager.
Jeg har et bilde av denne som er helt ferskt, send meg en PM med din e-post adresse, så får du det i full oppløsning.
 
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 21:12
Jeg ble betatt av de to motorvognene som gikk i persontogene på sidebanene under FREMO treffet i Arendal, og sto egentlig med et Liliput  DB Motorvognsett VT 25 (som utgangspunkt) i hånden da noen fortalte at dører skulle fjernes og vinduer tillegges før den kunne omlakkeres til en norsk modell. 
 
Er det noen som ha bilder av Cmdo 10 og/eller noen som kan forklare forskjellen mellom den orginale tyske og de vognene som gikk i Norge etter krigen?  Materielldatabasen til NJK ga meg ingen svar.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,051 seconds.