MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - På byggebordet Del 6
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

På byggebordet Del 6

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 04 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 372
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: På byggebordet Del 6
    Posted: 27 mars 2008 at 00:14
Sniktitt på noe nytt…

I løpet av vinteren har jeg jobbet med flere nye messing byggeset. En av testbyggerene har satt sammen noen modeller, og her er resultate.



G4. Her i original utgave med sveiset understell.



H3. Denne vognen er laget spesielt etter ønske fra et messinbyggende medlem i NJK Kråkstad miljøet.



N2 type 2. Her står en N2 vogn klar til dyst.

Tilslutt en takk til Godtlands gjengen som hjalp til med bygging/maling samt at de holdt ut med meg under mange harde diskusjoner under byggingen.



Per Roar Johansen
Scandinavian Miniature & RMS
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2008 at 00:19
trudde nesten du hadde avgått ved døden Per Roar, har vært stille fra deg lenge...WinkLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2008 at 17:32
Litt fra hva som skjer på mitt byggebord for tiden:
 
Roco El 16 2212 kjøpt på messa i Kråkstad forrige helg, bygget om fra likestrøm til vekselstrøm digital.
 

Fikk en øddelagt Lima El 13 av Christian her på forumet, som jeg har begynt restaureringen av. Stort sett ikke gjort annet enn å plukke av det som må byttes ut, fjernet rekkverk i fronten og nettopp gitt den en runde med Tamiya Primer. Grunner den en omgang såpass tidlig for å lettere se riper og hakk som må sprakles.  
 

 
 
2 Lps"er. Den ene skal jeg få dekalene på i kveld og den andre trenger et lag til med lakk så er den også klar for dekaler.

 
 
Et par gamle Lima vogner får koblingsholdere.
 

 
 
...Og ellers ser det like rotete ut på byggebordet som alltidWink
 

 
 
Edit: Skrivefeil...


Edited by Andreas - 16 april 2008 at 17:33
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2008 at 23:44

....Lenge siden jeg har bidratt til denne tråden,så jeg får vise noe av det jeg har gjordt som ikke har blitt vist ennå.......driver å prefeksjonerer smusse teknikker på vogner og her i alle fall ett resultat..som ikke ser for gæli ut...Wink

 


Edited by morten.h - 24 april 2008 at 23:44
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2008 at 23:53
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

....Lenge siden jeg har bidratt til denne tråden,så jeg får vise noe av det jeg har gjordt som ikke har blitt vist ennå.......driver å prefeksjonerer smusse teknikker på vogner og her i alle fall ett resultat..som ikke ser for gæli ut...Wink

 
 
Både vogn og last er meget bra, men de skulle vært hver for seg. Altså: Lasten har jo ikke ligget på vogna så lenge som vogna har gått. Skulle vært en større nyanse forskjell der. Dette må kun sees på som konstruktiv kritikk fra en som IKKE kan smusse vogner selv.Smile
 
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2008 at 23:56
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

....Lenge siden jeg har bidratt til denne tråden,så jeg får vise noe av det jeg har gjordt som ikke har blitt vist ennå.......driver å prefeksjonerer smusse teknikker på vogner og her i alle fall ett resultat..som ikke ser for gæli ut...Wink

 
 
Både vogn og last er meget bra, men de skulle vært hver for seg. Altså: Lasten har jo ikke ligget på vogna så lenge som vogna har gått. Skulle vært en større nyanse forskjell der. Dette må kun sees på som konstruktiv kritikk fra en som IKKE kan smusse vogner selv.Smile
 
....det er en del av prosessen,vognen er ikke ferdig og h-bjelkene skal få en rødere fage...

Edited by morten.h - 24 april 2008 at 23:59
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2008 at 00:05
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
 
....det er en del av prosessen,vognen er ikke ferdig og h-bjelkene skal få en rødere fage...
 
Den skal i hvertfall tas med på treffet i Krs, slik at den kan sendes til Norsk Stål på SteinsnesSmile
 


Edited by J-I Hansen - 25 april 2008 at 00:07
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2008 at 00:07
Jai hore po daiWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2008 at 22:04
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
siden jeg har flere av denne vognen og alle har samme nummer,så trenger jeg og omlitterere de. Er det noen som vet hvor mange av disse To-vogene NSB hadde/har og hvilke vognummer som er aktuelle?


Edited by morten.h - 26 april 2008 at 22:04
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 10:56
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

....Lenge siden jeg har bidratt til denne tråden,så jeg får vise noe av det jeg har gjordt som ikke har blitt vist ennå.......driver å prefeksjonerer smusse teknikker på vogner og her i alle fall ett resultat..som ikke ser for gæli ut...Wink

 
 
Vakkert!
 
Slenger av en pall med godsvogner en fredag jeg skal nedover og henter dem ferdig smusset når jeg stikker oppover søndagen... ekke no problem det regner jeg med?LOL
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 12:10
kunne godt tenke meg å bli ferdig med lastebil prosjektet og El 14 maskinen din Andreas,før du kommer med en europalle med vogner...LOL...å lage gode støpeformer tar fryktelig lang tid,men det blir litt mere fortgang i sakene fremover ( mere fritid til hobby).......
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 12:27
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

kunne godt tenke meg å bli ferdig med lastebil prosjektet og El 14 maskinen din Andreas,før du kommer med en europalle med vogner...LOL...å lage gode støpeformer tar fryktelig lang tid,men det blir litt mere fortgang i sakene fremover ( mere fritid til hobby).......
 
Hehe du kan ta det pent med ro... kommer nok ikke til å smusse lok og vogner, synes det er greit å ha dem "nyrevidert"Wink
 
Lastebilene ja... skal få bestilt noe ekstra dekk til dem snart. Veit du sånn cirkus hvor mange som skal lages? Bestiller Herpa hjul, mye finere enn de stygge sakene fra AWM....
 
 
Edit: Får være makan til dårlig norskWink
 


Edited by Andreas - 27 april 2008 at 12:40
Hilsen Andreas.   
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 12:35
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
siden jeg har flere av denne vognen og alle har samme nummer,så trenger jeg og omlitterere de. Er det noen som vet hvor mange av disse To-vogene NSB hadde/har og hvilke vognummer som er aktuelle?
 
Jeg går ut i fra at denne har nummer 38 228? Det er da i følge mine papirer en To type 5.
Pr. 1/1-75 ser det ut som det var kun to av denne; nummer 38 203 og 38240 (Å, det er derfor den heter To altsåGeekLOL) Men det kan se ut som det i alle fall har eksistert  37 stk. av denne.
Det er jo en gammel haug av vogn da, bygget i 1921Shocked, men den har nok fått nye boggier underveis.
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 13:11
Collector models har lagd den gamle versjonen av vognen.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 18:41
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
siden jeg har flere av denne vognen og alle har samme nummer,så trenger jeg og omlitterere de. Er det noen som vet hvor mange av disse To-vogene NSB hadde/har og hvilke vognummer som er aktuelle?
 
Jeg går ut i fra at denne har nummer 38 228? Det er da i følge mine papirer en To type 5.
Pr. 1/1-75 ser det ut som det var kun to av denne; nummer 38 203 og 38240 (Å, det er derfor den heter To altsåGeekLOL) Men det kan se ut som det i alle fall har eksistert  37 stk. av denne.
Det er jo en gammel haug av vogn da, bygget i 1921Shocked, men den har nok fått nye boggier underveis.
......nesten, vognene har alle 38 222 som nummer......har fått nok nummer å velge i mellom nå,har bare 3 vogner totalt av denne....takker for tipsetWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 18:45
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

kunne godt tenke meg å bli ferdig med lastebil prosjektet og El 14 maskinen din Andreas,før du kommer med en europalle med vogner...LOL...å lage gode støpeformer tar fryktelig lang tid,men det blir litt mere fortgang i sakene fremover ( mere fritid til hobby).......
 
Hehe du kan ta det pent med ro... kommer nok ikke til å smusse lok og vogner, synes det er greit å ha dem "nyrevidert"Wink
 
Lastebilene ja... skal få bestilt noe ekstra dekk til dem snart. Veit du sånn cirkus hvor mange som skal lages? Bestiller Herpa hjul, mye finere enn de stygge sakene fra AWM....
 
 
Edit: Får være makan til dårlig norskWink
 
Vet ikke hvor mange som skal lages,først må vi få laget en ferdig prototype som kan vises frem....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 22:20
Sakte, men sikkert overvinner jeg messingloddeskrekken.
 
 
En loddestasjon og en blåselampe hjelper på selvtilliten.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 22:52
ser man på....Wink Skrekken er nok overvunnet! Gleder meg til å se den ferdig
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 22:57
Hei Morten H,
 
Dette var vakkert !!  Clap    MJ-Hilsen Tom Lynga


Edited by TomL - 27 april 2008 at 22:57
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 23:00
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei Morten H,
 
Dette var vakkert !!  Clap    MJ-Hilsen Tom Lynga
Hvis du sikter til Skiftetraktoren er det Morten J og ikke undertegnede.....Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mai 2008 at 11:42
På byggebordet mitt står en bygning under oppføring. Den skal bli Larsens Tapperi, en bedrift med eget sidespor på DMJK"s klubbanlegg. Bedriften skal plasseres i det ledige området her. Byggingen går noe i rykk og napp, siden dette ikke akkurat er den tiden på året hvor man har mest tid å avse til modellbygging. Men bygningen står fremme på byggebordet, og da får jeg gjort litt nå og da...

Så langt er jeg ihvertfall kommet:


Bygningen er så og si utelukkende laget av 1 mm plastplater, som jeg har en del liggende av. Ytterveggene består av doble plater. Rampen er i samme materiale, med plankemønster risset inn. Lagerreolene er laget av tynne utskårede plaststriper.

Rettet en liten trykkfeil...

Edited by Bjørn R Larsen - 18 mai 2008 at 11:45
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2008 at 05:45
Se der ja, den kommer til å bli bra på annlegget vårt når den blir ferdig. Så du bygger ikke i tre altså?
 
kokken
 
 
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2008 at 18:26
Originally posted by kokken kokken wrote:

Så du bygger ikke i tre altså?


Nei, dette skal bli en stygg, platekledt bygning. Plastplater var helt ypperlig til dette formålet.

Og siden været var dårlig i går, kom den siste veggen på plass også:

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2008 at 19:31
Hvordan er prisene på byggemateriale til slike egenproduserte bygninger?? En del ferdige byggesett er forholdsvis dyre og ofte eksisterer ikke det man ønsker.

Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2008 at 20:01
Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Hvordan er prisene på byggemateriale til slike egenproduserte bygninger??


Flere mj-forretninger har diverse plastplater (med og uten mønster) samt vinduer og diverse profiler til salgs. Jeg vet ikke noe særlig om prisene på disse, men vil tro at du kan komme noe billigere ut ved å bygge selv. Og så er det jo mye mer morsomt da, det å kunne bygge en bygning helt etter egne spesifikasjoner.

Den bygningen jeg holder på med nå, vil koste omtrent ingenting i byggedeler, siden jeg har plastplatene tilgjengelig. Noen I-bjelker (fra Evergreen) under plattformen er foreløpig de eneste kommersielle plastbyggedelene jeg har benyttet. Og så kommer lim og maling i tillegg.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2008 at 20:06
Evergreen (http://www.evergreenscalemodels.com/) har et stort utvalg av plater og profiler.  Evergreen føres av de fleste hobbyforhandlere.  Jeg har blandt annet bygd denne gården fra ulike plater og "planker":
 
 
Takplatene er riktignok fra Kibri.  En annen produsent er Slater"s Plastikard (http://www.slatersplastikard.com/), som blandt annet føres av Stavanger lok og vognfabrikk (http://www.slvf-ans.com/).  Skal du bygge stor industri, kan Plastruct (http://www.plastruct.com/) være en kilde til profiler og rør mm.  Norsk importør er den butikken jeg tilbragte mye tid i som ungdom; Hobby Shop i Trondheim (http://www.hobbyshop.no/). Lykke til med byggingen.
 


Edited by Morten Jacobsen - 19 mai 2008 at 20:13
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2008 at 21:42
scantrain leverer blant annet diverse sånne plater
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2008 at 00:47
På byggebordet nå ligger en 1:7 dobbel kryssveksel til en større stasjon på sørlandet.
Noen vitale deler er ennå ikke laget, men det nærmer seg.
Egentlig er det jo bare fire veksler i én, men jeg tror jeg skulle bygd fire enkle dobbelt så fortConfused
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2008 at 02:08
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

På byggebordet nå ligger en 1:7 dobbel kryssveksel til en større stasjon på sørlandet.
Noen vitale deler er ennå ikke laget, men det nærmer seg.
Egentlig er det jo bare fire veksler i én, men jeg tror jeg skulle bygd fire enkle dobbelt så fortConfused
 
Like lækkert som alltid kjære doktorWink
 
Men si meg.. om jeg tolker teksten på sjablongen der riktig så er jeg litt nysjerrig på hva det er vedkommende som skal ha den er i gang med for et prosjekt? Så noen bilder av en mindre industrimodul fra Koldingtreffet, men får ikke det til å rime helt med "en større sørlandsstasjon"
 
Er det prosjektet med en større endestasjon som er i ferd med å bli til virkelighet?
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2008 at 11:49
Originally posted by eika eika wrote:

Er det prosjektet med en større endestasjon som er i ferd med å bli til virkelighet?
 
Eirik
 
Ikke endestasjon akkurat, men i nærheten.
Men nå røper jeg muligens for myeWink
Men etter det jeg forstår er ferdigstillelsesdatoen av modulen uviss, vekselen er byttearbeid mot noen modellkubikk med furutrær.
Så han er nok bare framsyntSmile


Edited by jevistad - 15 november 2008 at 11:52
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.