MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - På byggebordet Del 6
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

På byggebordet Del 6

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2008 at 17:18
Det står jo også skrevet på papiret under hvem denne vekselen er til. Wink
Svein S
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2008 at 17:55
Originally posted by ses ses wrote:

Det står jo også skrevet på papiret under hvem denne vekselen er til. Wink
Øhhh.... ja,det var vel det jeg syns jeg så og grunnen til at jeg spurte om det stemte vel...?
 
 Og det var og grunnen til at jeg lurte på om vedkommende som jeg har fått forståelsen av er snekkeren bak "Langlina" og dermed altså i gang med "et mindre prosjekt eller to" nå var fysisk i gang med sitt store drømmeprosjekt som vel omfatter en endestasjon for to strekninger, med verkstedområde og trekantspor for by-pass av stasjonen for godstog etc. 
(DVS.. det er vel trekantdelen og verkstedområdet som har førsteprioritet i drømmen har jeg forstått han rettTongue)
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2008 at 18:05
Sorry. Her leser jeg halve teksten og ser på bildet og trekker konklusjoner av det. Er visst ikke helt våken etter en hel dag med snekring av sporunderlag på TMJKs nye anlegg (se vår blogg).
Svein S
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2008 at 21:14
Originally posted by Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen wrote:

 
Hvordan går det med taket på denne bygningen, Bjørn Runar?
 
 
Wink"Har den internasjonale finanskrisa ramma byggefirmaet som setter opp denne bygningen?"LOLLOLLOL
 
Likte de lager-reolene dine...Tongue
 
 
 
 
 
 


Edited by Snikkaren - 15 november 2008 at 21:18
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2008 at 01:11
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Hvordan går det med taket på denne bygningen, Bjørn Runar?
Wink"Har den internasjonale finanskrisa ramma byggefirmaet som setter opp denne bygningen?"LOLLOLLOL

 

Likte de lager-reolene dine...Tongue


Neida, byggefirmaet har bare vært opptatt med endel høyere prioriterte bygg:

Skiftetraktorstall Bjørnlia stasjon Artitec byggesett


Bjørnlia Meieri Scratchbygget

Jeg var faktisk innom Hobbytrain (for et halvt døgn siden) for bl.a. å se etter egnede takplater, men fant ingen som jeg synes passet. Så det blir scratchbygging av taket også.

Og byggefirmaet er straks klar til å ta fatt på taket til Larsens Tapperi, i mellomtiden har de støpt en lasterampe...

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2008 at 12:36
Ser veldig bra ut dette her.Clap
 
Godt ordrereserven er høy...LOL
 
 
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2008 at 19:36
Originally posted by Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen wrote:



Og byggefirmaet er straks klar til å ta fatt på taket til Larsens Tapperi......
 
 
Endelig, et Cognac tapperi i FremoWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2008 at 20:03
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Endelig, et Cognac tapperi i FremoWink


Beklager å måtte skuffe deg Morten, Larsens Tapperi er en bedrift på DMJKs klubbanlegg, ikke på en FREMO-modul...
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2008 at 02:08
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by ses ses wrote:

Det står jo også skrevet på papiret under hvem denne vekselen er til. Wink
Øhhh.... ja,det var vel det jeg syns jeg så og grunnen til at jeg spurte om det stemte vel...?
 
 Og det var og grunnen til at jeg lurte på om vedkommende som jeg har fått forståelsen av er snekkeren bak "Langlina" og dermed altså i gang med "et mindre prosjekt eller to" nå var fysisk i gang med sitt store drømmeprosjekt som vel omfatter en endestasjon for to strekninger, med verkstedområde og trekantspor for by-pass av stasjonen for godstog etc. 
(DVS.. det er vel trekantdelen og verkstedområdet som har førsteprioritet i drømmen har jeg forstått han rettTongue)
 
Eirik
Noen samler på frimerker, noen på sporveksler og noen på furutrær....LOL
 
Nå har jeg dessverre pådratt meg en betydelig portefølje av uferdige moduler (f.eks Langlia), så trekantdrømmen Krossen-Dalane ligger nok litt fram i tid. Men "innkjøp" av skinnemateriell fra MJV-Vest gjør jeg i alle fall.
Den skikkelig våte drømmen er selvsagt kombinasjonen Kr-D og Kristiansand st. Det er som noen vel vet en ung herremann i Oslo som bygger på Kristiansand.Clap
 
Slik ser det ut i dag. Verkstedet nærmest.
 
Det blir nok hovedvekt på sportrekanten og Dalane stasjon. (Dalane st begynner et stykke til venstre for bildet her, tilsvingen er rett i underkant av bildet.
For at en slik modul skal være noenlunde anvendbar på de fleste treff så må trekanten gjøres så liten som mulig. Kan derfor inneholde bare lokstallen, skiva og tilhørende spor. (Lokstallen blir ca 80cm i modell, og verkstedet har jeg ikke målt engang. Og det er visstnok atpåtil planer om å forlenge stallen litt så den kan huse 72-sett)
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2008 at 15:19
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

 
Det blir nok hovedvekt på sportrekanten og Dalane stasjon. (Dalane st begynner et stykke til venstre for bildet her, tilsvingen er rett i underkant av bildet.
 
Har du et bilde tatt andre veien? Det hadde vært artig å sett hvor "mine" veksler skal liggeSmile
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

 
(Lokstallen blir ca 80cm i modell, og verkstedet har jeg ikke målt engang. Og det er visstnok atpåtil planer om å forlenge stallen litt så den kan huse 72-sett)
 
Har de ikke startet på det ennå? Det begynner vel å haste litt hvis de skal overta funksjonene til Lokst. Kvalaberg fra april av?
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2008 at 22:11
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

 
Har du et bilde tatt andre veien? Det hadde vært artig å sett hvor "mine" veksler skal liggeSmile
 
Det var ikke siktlinje nordover akkurat der jeg tok bildet. Skal nok gjøre noen flere forsøk.
Det er totalt 4 kryssveksler i området, en i hver ende og 2 i midten. 
Mulig at en veksel er aktuell i enden mot byen:
 
 
Kan jo legge ved et par bilder til :
 
Sporet nærmest er hovedsporet mot Oslo. 
Så er det det såkalte kipptogsporet, hvor man kan kjøre elektrisk (eller kunne i hvert fall) fra stavangerlinja gjennom Krossen og til Dalane st.
 
Skiftesporgruppen mellom Krossen og Dalane st.

Originally posted by jevistad jevistad wrote:

 
Har de ikke startet på det ennå? Det begynner vel å haste litt hvis de skal overta funksjonene til Lokst. Kvalaberg fra april av?
Det ble meg fortalt nå i kveld at det ikke blir noe ombygging av lokstallen alikevel.  Lokaltogsettene skal visstnok vedlikeholdes i Sandnes.
En ære for meg å kunne ajourføre Modelljernbaneverket på slike dramatiske nyheter! Wink
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2008 at 23:45
ShockedHva??  Har de plassert en slik komplisert teknisk innretning som en kryssveksel bare for å bruke den som en avledende veksel for tomta?  De skulle hatt juling LOL
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 00:45
Jeg har et lite sørlandshus på mitt byggebord.
 
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
MortenB View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MortenB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 07:01
Ser ikke dumt ut Mr. Bridger ;) Ferdig byggesett eller lagd helt på frihånd? Kunne selv tenke meg å bygge en del på frihånd for å få bygningene som jeg vil men sliter med å finne noe god informasjon om byggematerialer osv.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 11:08
Originally posted by -TUR- -TUR- wrote:

ShockedHva??  Har de plassert en slik komplisert teknisk innretning som en kryssveksel bare for å bruke den som en avledende veksel for tomta?  De skulle hatt juling LOL


Hvis du ser nøye etter, så er det ikke bare en avledende veksel, men det korte sporet brukes nok for å få lok til svingskiva uten å måtte behøve å kjøre ut i hovedspor. Meget nyttig lite spor, spør du meg.
Svein S
Back to Top
Stein View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 16 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 53
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 11:25

 På byggebordet mitt holder jeg på med modeller fra Gamle Vossebanen:

 Restaurantvogn 18040 fra Scandinavian miniatures
 
  
 
Konduktørvogn fv 14012 fra Scandinavian miniatures
 
   Konduktørvogn%20fv%2014012%20fra%20Scandinavian%20miniatures
 
Og det som blir bygget akkurat nå er skd 214. En utgått modell fra svenske Västerås Vagnagentur. Var så heldig å finne denne på Bergensmessa i høst. Big%20smileBig%20smile                              
 
NSB H0 frem til 1970 + GVB
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 11:59
Originally posted by MortenB MortenB wrote:

Ser ikke dumt ut Mr. Bridger ;) Ferdig byggesett eller lagd helt på frihånd? Kunne selv tenke meg å bygge en del på frihånd for å få bygningene som jeg vil men sliter med å finne noe god informasjon om byggematerialer osv.


Det er helt scratchbygget med Evergreen styrenplater og strips. Bestilte dette hos Hobby-Train i Drammen.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 12:00
Originally posted by Stein Stein wrote:

Og det som blir bygget akkurat nå er skd 214. En utgått modell fra svenske Västerås Vagnagentur. Var så heldig å finne denne på Bergensmessa i høst. Big%20smileBig%20smile         


Hvilket drivverk er det du har til 214-traktoren?
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 13:05
Det lille stikksporet fra den "avledende veksel" var adskillig lengre tidligere.
Det gikk flere hundre meter nedover til omkring der Gumpens Auto ligger.
Det så dengang ut som at man hadde tenkt å videreføre det helt ned til Krs. stasjon og å bruke dette ved lokbytte eller "direkte stallspor" - i og med det hele tiden ble forlenget?
Dengang var det mye større trafikk da lokaltog til Grovane og Marnardal fortsatt gikk, så det var vanskelig for løslok å bli sluppet opp til Krossen.
 
Kanskje en ide å bygge denne "fremtidsvisjonen" fra tidlig 60-tall?


Edited by Kjell H. - 18 november 2008 at 13:05
Back to Top
Stein View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 16 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 53
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 13:26

Drivverket til skd 214 ble kjøpt sammen med traktoren hos Svein i Skala Design. Husker ikke fabrikat, men de kan sikkert svare deg hvis du sender en mail. Drivverket er forøvrig ikke helt optimalt ettersom det var problemer med å få det langt nok inn i vognkassen, ettersom motoren tok borti "panseret" på traktoren. Løsningen ble å modifisere drivverket med nytt motorfeste, slik at denne ble senket et par millimeter.

NSB H0 frem til 1970 + GVB
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 13:37
Aha. Får høre litt med Svein jeg da :)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 15:46
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Det lille stikksporet fra den "avledende veksel" var adskillig lengre tidligere.
Det gikk flere hundre meter nedover til omkring der Gumpens Auto ligger.
Det så dengang ut som at man hadde tenkt å videreføre det helt ned til Krs. stasjon og å bruke dette ved lokbytte eller "direkte stallspor" - i og med det hele tiden ble forlenget?
Dengang var det mye større trafikk da lokaltog til Grovane og Marnardal fortsatt gikk, så det var vanskelig for løslok å bli sluppet opp til Krossen.
 
Kanskje en ide å bygge denne "fremtidsvisjonen" fra tidlig 60-tall?
Det er ikke synlige tegn på at det er satt av grunn til et 3.spor ned til Krs.
Men jeg tipper at det i gamle dager ble satt opp en del godstog på Dalane og da var nok uttrekksporet nyttig for ikke å blokkere for stavangerlinja.  Motorvognsett ble også stallet her og måtte vel flyttes på av og til.
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 16:20
Jeg hørte en gang dette 3.sporet omtalt av en gammel lokfører.
Det er korrekt at man aldri fikk penger til å kjøpe grunn til dette 3.sporet, men NSB eier såpass mye grunn nedover langs linjen at det skulle ikke så mye til. Største hindrig er faktisk Nattmannsbekken og Grimsskjæringa som måtte utvides.
Problemet var særlig stort på disse snørike vintere som var på 50- og 60-tallet. Da måtte man ha et ekstra lok i Krs. med stor frontplog (El.8) da det ellers kunne ta for lang tid å vente på mulighet for å kjøre til Krossen og få vendt loket.
I samme periode gikk en El.10 på øvre tomt i skifting, samt også brukt som skiftemaskin på Krossen/Dalane. Denne måtte også ofte vente på å få frigitt linje - derav behovet, etter det jeg forstod.
- Selvfølgelig var den "ekstra lengden" grei å ha for BM65-sett som gikk til Marnadal og Vennesla - og det ble med det.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 16:43
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

Det ble meg fortalt nå i kveld at det ikke blir noe ombygging av lokstallen alikevel.  Lokaltogsettene skal visstnok vedlikeholdes i Sandnes.
En ære for meg å kunne ajourføre Modelljernbaneverket på slike dramatiske nyheter! Wink
 
Vedlikeholdet vil skje på Sandnes gamle holdeplass/godsterminalen. Mantena har innredet en egen verktøybil samt sikret seg noen oppholdsrom etc. for det arbeidet. Men en del av de som normalt jobber med vedlikeholdet i Stavanger vil i de togfrie periodene flyttes til Mantena Sundland/Drammen og assistere der, så jeg regner med det muligens kan bli en liten økning i tomtogkjøringen Sundland-Sandnes i den lengste stengeperioden.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2008 at 22:25
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Jeg har et lite sørlandshus på mitt byggebord.
 
 
Spennende Tore, her må du dele videre framskritt med oss.
Skal det stå inntil en bakgrunn siden det ser ut til å mangle litt?
Er det oppvarming til du skal i gang med stasjonsbygningen?Wink


Edited by jevistad - 18 november 2008 at 22:27
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2008 at 11:44
Ja, det skal stå inntil en bakgrunn som skjærer av huset litt på skrå bak. Grunnmuren til huset er sånn ca. midt i bildet under. På heia helt til høyre i bildet kommer det ytterligere to hvite sørlandshus, og når de er ferdige har jeg kanskje opparbeidet meg nok mot/kunnskap/dumdristighet til å kunne starte på stasjonsbygningen Smile

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2008 at 15:02

Dette blir rett og slett deilig, Tore! Clap

Endelig en bystasjon i Fremo!
 
Er den steinmuren scratchbygget?
 
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2008 at 15:21
Takk, takk Smile Steinmuren er en slik tykk mur som kommer ferdiglaget fra Noch. Kjempebra kvalitet faktisk. Den kommer til å se kjempefin ut når jeg har fått på plass fortau, lyktestolper og gjerder langs hele kanten.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2008 at 21:24
Byggingen av Larsens Tapperi går fremover, takkonstruksjonen begynner å ta form.



Som bildet viser, er det litt dimensjoner over taket. Faktisk er det et takareal som i 1:1 tilsvarer 620 kvadratmeter...
Har planer om å legge "takpapp", skulle bli noen ruller i H0 det

Det er kun lagerdelen av bygget som skal være innredet. Her skal det også være belysning. De sorte områdene er kontorer, det hvite området er produksjonslokalet.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
EFP&CO View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 22 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EFP&CO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2008 at 20:28
  Huset til Mandius mangler 3 bord over vindua, unøyaktig tegningUnhappy           http://i273.photobucket.com/albums/jj205/efpco/Nordag-banen/Mandius%20Aarebrots%20hus/P1290083.jpg                            kutta andre etasje, for å legge inn et par "tømraplank"
Har fått testa at superlim holder på Coroplast! 
Sorry, kan ikkje legge inn bilder   Embarrassed, derfor linker.
Når loftet er løfta er det tid for å bygge arkene, deretter skal Vossaskiferen opp på taket. -"Arbe´te jul!"


Edited by EFP&CO - 20 november 2008 at 20:31
Gospeltrain
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.