MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - ROCO El16 og 18, leveringstid?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

ROCO El16 og 18, leveringstid?

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ROCO El16 og 18, leveringstid?
    Posted: 18 februar 2008 at 15:59

Hei!


Nå som Nürnbergmessen er over, og folk begynner å komme seg igjen, er det noen som vet noe om når El16 og 18 fra ROCO kommer? Ser at NMJ sier 31 mars, men hvor sannsynlig er egentlig dette..?

Vi er to stykker fra Bergen som skal dra østover å handle litt mj når disse modellene kommer, hadde vært greit med en pekepinn på ca når de kommer... Dersom noen vet noe vel  å merke...
 
Thomas
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2008 at 09:25
NMJ håpte på El18 denne måned og El16 neste måned. Men de kommer sikkert ikke før slutten av året, så da kan dere kombinere turen med å handle julegaverSmile
 
HATER å vente.... Skulle ikke vært lov og annonsert varene før de var i butikkhyllene!!!!!!!!!!! 
 
"Nyhet" vil si at de kommer om et år eller 10AngryArggg.
 
 
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2008 at 11:05

på nmj sine sider står det at både dc og ac versjonene er på vei inn på lagerBig%20smile

Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2008 at 11:20
Har allerede bestillt mine eksemplarer ;) Syns det er litt rart at man ikke får opplyst loknummer... Spurte NMJ om dette, de sa at det vet de ikke før de har de i butikken!... Er det ikke mulig å sende en mail eller ringe ROCO å finne ut av det, hvertfall for en forhandler og importør?
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2008 at 12:10
får håpe det ikke er sammme nummerTongue
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2008 at 12:25
Da er visst modellene ankommet Strømmen =D
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2008 at 21:09
Mine 16-lok ble pakket kl 1215
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2008 at 13:29
Hvem er først ut med bilde av modellene?
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2008 at 15:44
Var å hentet mitt eksemplar på Strømmen idag.
 



På plass i skapet sammen med resten av gjengen.
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2008 at 16:15
Etter nummeret å dømme, er denne utgaven av El 16 av første serie som hadde en annen plassering av sandluker enn siste serie (som alle de "gamle" Roco-utgavene representerte).
Nevnte dette for Roco for litt over 1 år siden og de noterte det. - Det var et forhold de ikke var klar over.
Nå er spørsmålet om de har fått med seg denne detaljen?


Edited by Kjell H. - 04 juni 2008 at 16:17
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 11:48
Sandlukene er feil plasert på Roco modellen, skal være ned på rammen.   En grov feil etter min mening ettersom det er den vesentligste synbare forskjellen på 1. og 2. seriene av loket. Roco-loket representerer 2.serien..

Terje V.
Terje V.
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 12:23
CargoNet-utgaven har nr 2211 - og er vel da mer korrekt? Her er ihvertfall et kjapt bilde av mitt eksemplar som ankom i dag. Nesten alt av smådeler kommer ferdig montert, i motsetning til tidligere. Det er bare speil og ploger uten hull som er i "godteposen".



-TrulsS
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 13:21
Feilplassering av sandluker på 16. 2206.
Dette var da helt unødvendig av Roco - og all den tid de hadde fått uttrykkelig beskjed om dette på forhånd!!
De kunne jo ha spurt NMJ og fått svar eller bekreftelse om de hadde behov?
- Eller helt enkelt, for å unngå endringer på støpeformen - valgt et annet nummer fra 2. serie.
 
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 16:29
Dette var skuffende!

Nå ble jeg enda mer klar over hvorfor jeg ikke kjøper Roco

Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 16:49

Hvordan er dette skuffende? Her kommer ROCO med en drittfin og etterlengtet modell! Ja, den har nok et par feil, men den koster 15-1700 flis! NOE kan vi leve med! Jeg er forelsket i mine lok, syns ROCO har laget to fantastisk fine modeller! =)

MvH
Thomas Olsen
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 17:08
Må si meg enig med Per-Inge. Roco har levert en flott modell til en særdeles hyggelig pris. Selv om Roco fint kunne endret formene til å få med korrekte detaljer, ville dette blitt et pris- og tidsspørsmål. Mulig de kunne gjort forarbeidet til korrekt litrering også litt bedre, men det får vi leve med.
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 17:29
Thomas, det er veldig fint du er fornøyd! Vet dette er noe du og flere andre har gledet seg lenge til


Personlig syns jeg dene feilen kunne vært unngått. Og når Kjell sier han har informert Roco om feilen, blir jeg veldig skuffet.

Skal det være så jæ*@#€& vanskelig å høre etter, Roco!





Edited by Daniel Aune - 05 juni 2008 at 17:37
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 17:57
Originally posted by Daniel Aune Daniel Aune wrote:



Skal det være så jæ*@#€& vanskelig å høre etter, Roco!
Ikke vanskelig, men mest sannsynlig er det snakk om pris/leveransetidspunkt som ville sett annerledes ut om sandkassene ble endret. Nå vet jeg ikke om det er NMJ eller andre  som Roco benytter som sine kontakter for detaljer og kvalitetssikring, men uansett er det sikkert en grunn til at de samme formene er gjenbrukt.
 
Hilsen  Kjetil
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 18:09
Hvis de bruker de samme formene om igjen, hvorfor utsatte de leveringen så lenge?

Sliter de med økonomien, eller trengte de 2 år for å velge riktige farger?
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 19:15
Enig med Thomas og Kjetil her, vi har fått en fin modell her, om den har en mangel (som ikke jeg anser som veldig vestentlig) så har nok det en sammenheng med pris og tid som Kjetil nevner. Prisen er det ingenting å si på, så selv om det var ønskelig med sandluker korrekt plassert i forhold til loknummer, så er det ikke alltid man kan få i pose og sekk!
 
Det har vært gjort mye med de nye luftventilene samt en del nye detaljer, men det har også skjedd saker ünder lokåpa. Slikt tar tid, Daniel! Ikke bare fordi det skal gjøres, men fordi det skal passe sammen produksjonsplaner, kapasitet, økonomi, osv...
 
Hehe må forresten spørre deg, Daniel: Hvorfor opptar dette deg? Lukter det at du har oppdaget at plast ikke var så ille det alikevel eller?Wink
 
Legger ut bilde av gammle og den nye modellen.
 

2212.
 

2206. Nye modellen.
 
Har såvidt fått prøvekjørt mitt eksemplar. Det gikk pent fra første stund (blir sikkert enda bedre med litt innkjøring). Den nye dekoderplasseringen var også smart, tidligere har det vært et problem og få plass til dekoderen (spesielt i DC utgaver, pga drift på begge boggier), men det er nå løst.  På AC utgavene, er det montert Rocos nye slepesko, og den er helt tyst og krypper problemfritt over veksler.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 19:26
Nei plast er fortsatt like ille

Det opptar meg litt fordi jeg syns Roco kan bedre en dette. Når de som du sier har ordnet så mange detaljer, hvorfor ikke ta seg et par måneder til for å lage en modell med riktige detaljer som ALLE(av andre kalt flisespikkere) eierne er fornøyde med.

Samtidigt spør jeg meg selv nå:

Hvorfor bry seg?

Som sagt, plast er ikke min greie.

I hvertfall ikke når det gjelder lok.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 21:42
Enig at modellen ser fin ut og det er nok de aller færreste som direkte plages av feilen?
 
Nå hadde Roco ca. 14 mnd. på seg fra jeg tok det opp med dem på fjorårets Intermodellbau til loket ble levert. Det skulle være mer enn nok tid til å bestemme seg for å endre nummer eller støpeform - eller?
Mest irritert blir jeg når de møysommelig noterer informasjonen og takker hjerteligst for det men allikevel ikke klarer å ta de ad notam.
 
Det er vanskelig å bortforklare at dette er en unødig liten "blemme" hos Roco som ellers er kjent for å være grundige i alt de foretar seg.
Trist er det også for NMJ som tydeligvis heller ikke er spurt til tross for sin oppgraderte status hos Roco. Her tror jeg nok det blir "et lite oppgjør på kammerset" i etterkant?
 
Pris er i hvert fall ikke et argument om man endrer nummer fra lok i 1. serie til 2. serie? Kanskje det å flytte sandluker hadde kostet litt mer?
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2008 at 22:16
Det er svært enkelt for Roco å være korrekt med modellen. Det holder med å ikke anvende nummerene 2206-2210. Fra 2211 er det helt korrekt. Ikke vanskeligere.

Tenk bare tanken på hva som hadde vært reaksjonen på tilsvarende med et tysk lok hos tyske mj-ere.

Edited by TeVe - 05 juni 2008 at 22:19
Terje V.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2008 at 16:35
valget er tatt......
jeg skall bestille en av el 16 men sliter med og velge mellom cn og nsbAngry
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2008 at 16:42
Cn modellen er finere, og det virker som den er mer korrekt
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2008 at 16:45
er enig med deg der men el 16 cn med b7 nehhhClown
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2008 at 17:03
Har en idè.

Selg B7erne, og kjøp en gammeltysker (når den kommer) og kjøp deg noen teakvogner
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2008 at 21:02

har ikke b7 enda  har gammeltysker m flagg på hytta og har 2 teak vogner + en sovevogn

Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2008 at 21:30
A ha,

trodde det ble utryddet av katta jeg
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2008 at 22:12

neh det var bare nesten phew. jeg liker el 16 noe så sykt  så holder på og få fnattLOLTongue

 
 
 
edit: endret til små bokstaverEmbarrassed


Edited by Stian - 06 juni 2008 at 22:17
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,110 seconds.