MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Design av anlegg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Design av anlegg

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Design av anlegg
    Posted: 27 januar 2008 at 21:29
Skal nå designe anlegget mitt fullt opp før spikring av skinner osv.
3rd planit skjønte jeg ingenting av og den "how to do it" jeg fant gjorde alt vanskeligere.
Søker derved et gratis program på Norsk/Svensk/dansk/engelsk som er enkelt å bruke.
for å designe skinnegangen. trenger ikke være i 3d.
håper noen kan hjelpe meg med dette.
Mvh. Jonas
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2008 at 21:44
Hornby virtuel railway 2.
Det koster rundt 20 pund, men det er veldig enkelt å bruke.
Men, da må du planlegge med hornby skinner.
 
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen

mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2008 at 22:37

Blyant, rutepapir og passer funker like fint som for noen år siden

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Hans Kr. View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 14 februar 2009
Location: Spain
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hans Kr. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2009 at 13:45
Jeg lastet ned og kjøpte dette programmet.
AnyRail.

http:///www.anyrail.com/index_en.html
Det kostet ca 350,- å registrere seg.

Det har ikke 3D, men funker ganske bra etter min ringe erfaring.

Har mengder av ferdige skinnemoduler, fra ulike leverandører,
så  det fungerer greit med "dra og slipp" funksjonen.
Bare trekke en ferdig skinnemodul ned på arbeidsflaten, så fester den seg selv.

I tillegg satte jeg pris på at det er veldig godt utvalg i skal når man skal arbeide. Fra 1/1 og helt ned til 1/300



Hans Kr.



Märklin HO C, delevis digitalt.

Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2009 at 15:51
Jeg er helt enig med hans Kr., har selv lastet ned og kjøpt AnyRail, og er stor ambassadør for dette programmet. Enkel brukerveiledning kan lastes ned, og det er gode og enkle funkjsoner. Har prøvd med både H0 Roco Geoline og Peco N-skala skinner, og det fungerer godt.
 
Du kan lage planer med faste skinner og flexiskinner, legge inn graderinger og skjulte spor som går i tunneler.
 
Bruk AnyRail,com siden og gå på "Tutorials" så får du en grei innføring, Jonas. Hvis du vil se forslag på sporplaner som er laget på AnyRail, kan du  gå på min hjemmeside og se under punket "sporplanforslag " og "Noen N-skala forslag" så kan du se.
 
Absolut et program å anbefale :-)))
 
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2009 at 16:30
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Blyant, rutepapir og passer funker like fint som for noen år siden



JeG ser nok en del fordeler med å gjøre det digitalt, blant annet 1:1 plott av sporplassering. Når det er sagt kommer man veldig langt ad den billige analoge metoden også. Ingen opplæring trenger man heller (nesten ikke i hvert fall).
I tillegg til de redskapene du nevner, har jeg hatt stor nytte av kurve- og sirkelinjaler og en med parabler til å tegne overgangskurver. Den jeg har heter Standardgraph 123F. Slike spesiallinjer er muligens vanskelig å få tak i dagens DAC-verden, og helt billige var de ikke heller.
Svein S
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2009 at 19:57
3rdPlanIt krever tilvenning, ja, men er morsomt, se f.eks bloggene mine:
på Norsk MJ-forum og på ModelRailroadHobbyist.
Noe av det kjekke er etterhvert som jeg gjør forandringer - og som Svein  sier - at man kan skrive ut i 1:1.
Jeg er der nå at jeg bygger noen test-stigninger og det er veldig greit å kunne kutte rett fra utskriftene.


XTrkCad er et annet gratis alternativ som mange liker.
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
1:87 View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 15 mars 2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 1:87 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2009 at 02:27
Originally posted by Jonas Jonas wrote:

Søker derved et gratis program på Norsk/Svensk/dansk/engelsk som er enkelt å bruke.
for å designe skinnegangen. trenger ikke være i 3d.
håper noen kan hjelpe meg med dette.

Hej alle (Dette er mit første innlegg Smile)

En liste over de fleste trackplanners kan findes på:
http://my1287.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=113:trackplanners&catid=43:anden&Itemid=115
Den indholder også lidt erfaringer fra forskellige brukere.


Edited by 1:87 - 15 mars 2009 at 02:29
Hilsen Erik, My 1 2 87.dk
DK, epoke II-V, digital.
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2009 at 12:46
Hei Erik!
 
Velkommen til forumet!Hug
 
Hilsen,
Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
1:87 View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 15 mars 2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 1:87 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2009 at 23:02
Tak for det Tom Tongue

Jeg ser frem til en aktiv fremtid her i forumet og samtidig at få lært litt bedre norsk. 
Hilsen Erik, My 1 2 87.dk
DK, epoke II-V, digital.
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mars 2009 at 10:42
Hei Erik!
 
Her på forumet går det veldig bra med dansk også! Du er ikke den eneste dansken her heller!Smile
 
Hilsen, Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
Stig Roald View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 05 november 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stig Roald Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2011 at 18:34
Jeg har brukt AnyRail men ser jeg må betale for å lage større baner, noen programmer som er nesten likt å som man slipper å betale for å lage stor bane
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2011 at 11:42
Hei er det noen som kan forklare hvordan man tegner en spiral/helix med Anyrail. Tester ut demoversjonen nå og den ser riktig bra ut, men når jeg tegner en spiral legger sporet seg naturligvis ovenpå hverandre. Finnes det noen mulighet for å vise at man faktisk har tegnet flere lag med spor oppå hverandre?

God helg hilsen Jørgen
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2011 at 15:14
Hei!
Nå er jeg ikke sikker på hvordan anyrail gjør dette, min erfaring er fra wintrack men kanskje du kan få noe ut av det :)
Helix tegner jeg enten sammenhengende i samme layer, eller sammenhengende med et layer pr "etasje". Ved å bruke layers så kan jeg se de ulike lagene.
I tillegg kan jeg se lagene ved 3D-visning, men det gir meg egentlig ingen ting.
På et anlegg jeg bygger på nå tegnet jeg i tillegg helixen med lagene ved siden av hverandre på et eget "ark" for lettere å få oversikt over tilkobling, merking og plassering av kabel ved lodding.


Edited by EirikS - 01 oktober 2011 at 15:16
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2011 at 18:32
Hei EirikS, takk for tipset. Jeg ser at det er noe som heter layer her og da gjelder det vel bare definere hvor de forskjellige lagene begynner og slutter.

Har man en spiral med 3 runder må man vel ha 3 lag?
Ett nedre plan/lag nr. 1 med høyde 0, et lag nr.2 som etter 360 grader når en høyde (hos meg på 12cm). Så ett lag nr. 3 som bringer meg opp til 24cm som blir høydeforskjellen underetasjen og den synlige anleggflaten/bakkenivået.

Jeg tror ikke det er noen 3d visning i Anyrail så egentlig spiller det ingen rolle utover at det kan være greit å forstå sin egen tegning samt at man får ut korrekt handleliste og riktig antall meter med spor.

Takk for tips.  Ser man på tegningen er det ikke helt enkelt å fastslå om jeg har lagt skinner i en eller to etasjer.

 
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2011 at 18:46
Ps. Om noen er veldig gode på dette og har lyst til å tegne en spiral i Anyrail med Roco radius 4 og 6 og sende den til meg tilbyr jeg 1kg nybrent kaffe, fritt tilsendt, som takk.

Stigningen bør ikke være høyere enn 3% og jeg skal opp 40cm for å få litt arbeidshøyde mellom etasjene.

Jørgen

H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2011 at 02:54
En runde pr lag ja.
I programmet jeg bruker kan en velge at helixfunksjonen deler opp i lag når skinnetype, lengde og stigning er valgt. Og vips så legges alt av seg selv.
Lite tips jeg ikke tenkte på første gang jeg skulle ha en helix:
-Den kan godt være oval, dermed får man enda slakere stigninger om nødvendig :)
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2011 at 23:19
Hei, hvilket program bruker du?
 
Jørgen
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2011 at 00:07
Hei Jørgen!
Jeg bruker http://wintrack.de

Eirik
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2011 at 23:34
Hei Eirik, takk for info. Jeg har nettop kjøpt Anyrail (rimelig i innkjøp og intuitivt i bruk, med unntak av helixproblemet mitt). Idag lastet jeg ned wintrack demo, men den er på tysk og jeg synes det ser litt komplisert ut og med uvant plassering av menyer og verktøy. Når det er sagt så innrømmer jeg at jeg nok er litt "lat" og foretrekker enkle løsninger.

Vennlig hilsen Jørgen  
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2011 at 00:45
Jeg vil vel tro at begge programmer dekker de fleste muligheter på en grei måte, men kanskje med lokale forskjeller som feks helix? :)
Wintrack finnes også på engelsk, men mulig demoen kun er på tysk..
Jeg kjenner til en brite(som bygger tysk! hehe) som også bygger Z-skala som meg, og han har tegna helixer i anyrail. Så på en eller annen måte får du det nok til.
Jeg vil tro at du helt sikkert kan få god i hjelp i forumet på siden til anyrail.
Leste ikke så nøye, men et søk etter helix ga hvertfall endel treff der :)


Edited by EirikS - 14 oktober 2011 at 00:46
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2011 at 22:25
Ja, så har man kommet litt videre med planleggingen. Så langt liker jeg Anyrail veldig godt og det er vel her som med alt annet, at øvelse gjør mester. Jeg har ikke funnet noen grei eller automatisk måte å lage en helix, men det er sikkert mulig.
Legger ved et bildet av planen for underetasjen slik den ser ut nå. Det ser ikke så spennende ut, men det er heller ikke meningen. Planen går i korthet ut på å ha tre gjennomgående spor + ett programmeringspor, alle av god lengde. Færrest mulig veksler = lite tull og tøys? Anlegget skal, når det er ferdig, kunne styres mer eller mindre automatisk med Traincontroller. I øvre etasje ønsker jeg en dobbeltsporet strekning og et par stasjoner, men det har jeg ikke tenkt så mye på enda.
Hilsen Jørgen
 
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2011 at 22:43
Litt større bilde og med noen flere mål...
 
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2011 at 22:58
For å fortsette min høyttenkning og enetale vil jeg tilføye at jeg har problemer med å forstå hvordan man arbeider med lag (layers). Etter å ha lagt ut sporplanen over ser jeg, at jeg sikkert klokt nok, har delt anlegget inn i tre lag. Tekst og elementer tilføres ulike lag, ikke nødvendigvis der de hører hjemme, men etter min plassering og programmets virkemåte. Meget interessant... her er det enda mer å lære!
 
Vennlig hilsen Jørgen
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2011 at 15:35

Originally posted by GeorgII GeorgII wrote:

[...] Så langt liker jeg Anyrail veldig godt og det er vel her som med alt annet, at øvelse gjør mester. Jeg har ikke funnet noen grei eller automatisk måte å lage en helix, men det er sikkert mulig.

Det er fullt mulig å lage helix i Anyrail, men kanskje ikke helt automatisk. Jeg har lagt ved et eksempel som er gjort i Anyrail 4.18.0. Det har 3 lag og viser i utgangspunktet alle. For å se på et enkelt lag, gå til fanen "Layers" og velg f.eks. "Layer 2" under "Current Layer", og slå deretter av visning av de to andre lagene i boksen til venstre.

Først la jeg inn segmentene i de forskjellige lagene, og så satte brukte jeg "Set height" på segmentene i hver ende. Jeg brukte "Lock height" på skinneskjøtene ved endesegmentene. ("Lock height" er tilgjengelig for skinneskjøter, ikke skinnesegmenter.)

Under "Settings" må "Maximum %" være satt til ønsket stigning. Når en da endrer høyden på det ene segmentet (her til 250), justerer Anyrail høyden bortover med denne stigningen, helt til en har nådd samme nivå som motsatt side.

Man må kontrollere manuelt (med "Set height") at det blir nok høydeforskjell mellom skinner som ligger over hverandre.

Filen finnes her:

uploads/1382/helix01.zip

PS! Skinneskjøtene med låst høyde vises i grønt.



Edited by TorsteinS - 19 oktober 2011 at 15:41
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2011 at 23:28
Hei Torstein, takk for fil og god forklaring. Nå tror jeg at jeg har forstått det med lagene, det gjelder bare å holde orden i sysakene. Jeg tror jeg har blandet lagene litt sammen i min sporplan og årsaken er vel at man må være oppmerksom på hvilket lag man står i (current layer) når man tegner. Jeg må nok rydde litt.
 
Vennlig hilsen Jørgen 
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2011 at 03:07
Eureka!
 
Takk Torstein. Takk Anyrail. Takk til min gamle skole! Jeg har knukket "koden".
 
For andre er dette temaet sikkert en ganske kjedelig sak, men for meg har den nyervervede kunnskapen og følelsen av å beherske de grunnleggendende funksjonene i Anyrail åpnet en ny dimensjon i forhold til modelljernbanehobbyen. Tidligere har jeg "planlagt" med ekte materialer og det er kostbart.
 
Etter at Torstein tente lyset har min sporplan fått fire lag. Ett nedre nivå/lag, 75cm over gulvet. Ett øvre og åpent lag ca. 40cm over førstnente. Imellom er det to lag/etasjer, samtlige stiger med 10cm. Største radius Roco R5, minste R3. Stigning ca. 3%.
 
Legger ved siste tegning av øvre nivå.
 
Vennlig hilsen Jørgen
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
Niels View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 april 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Niels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2011 at 22:49
Hei disignereSmile 
Skulle bare si at AnyRail har fått en Norsk forsideClap og en norsk seksjon på AnyRail forum.
 
Med vennlig hilsen
 
En fornøyd AnyRail bruker
Niels
H0 på spare bluss, Fremo er toppen
Back to Top
bqg View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 25 oktober 2011
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bqg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 13:57
Goddag i forummet.
Dette er mit første indlæg.

Originally posted by GeorgII GeorgII wrote:

Hei Eirik, takk for info. Jeg har nettop kjøpt Anyrail (rimelig i innkjøp og intuitivt i bruk, med unntak av helixproblemet mitt). Idag lastet jeg ned wintrack demo, men den er på tysk og jeg synes det ser litt komplisert ut og med uvant plassering av menyer og verktøy. Når det er sagt så innrømmer jeg at jeg nok er litt "lat" og foretrekker enkle løsninger.
Vennlig hilsen Jørgen  


Hvis det er nemmere med dansk end tysk kan du kikke på dette link.
http://www.mjkhh.dk/forum/viewtopic.php?f=30&t=94

Der er oversat en del af Wintrack 10 til dansk.



Hans Kurt Hansen
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2011 at 23:11
Hei Hans Kurt, velkommen!

Takk for tips og link. Dansk hjelper godt, men nå føler jeg at jeg får til det jeg ønsker med Anyrail og jeg vil derfor holde meg til det programmet en stund. Anyrail ser nå ut til å fungere godt for meg, i alle fall foreløpig.

God planlegging til deg og alle andre, uavhengig av verktøy!

Vennlig hilsen Jørgen
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.