MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - NiM?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NiM?

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NiM?
    Posted: 18 desember 2007 at 10:30
Det er mulig jeg stikker hånda inn i et eller annet jeg ikke bør, men hva eller hvem er dette "NiM" som har sendt oss julekort? Jeg klikket på det forumet det var henvist til der, og jeg ble ikke akkurat klokere av å snuse litt rundt der.
Svein S
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2007 at 10:54
NiM er et pseudonym for "Norge i Miniatyr".
Og en gruppe MJ"ere fra Østfold som har gjort seg "beryktet" på forumene ved sin blotte tilstedeværelse.
Innlegg skrevet av NiM har ofte påført andre forumbrukere store kvaler fordi andre forumbrukere ikke alltid har visst hvem som til enhver tid har skrevet innlegget under signaturen NiM.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2007 at 11:29
Hei!
 
Gleng Mj-klubb presenterte alias"et NiM (Norge i Miniatyr) i forbindelse med en 1. april-spøk i 2003. Hva NiM har foretatt seg siden den tid, kan ett søk etter "NiM" både her og på "naboforumet" gi en pekepinn om.


Edited by Roger - 18 desember 2007 at 11:32
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2007 at 12:39
Hmm. Ser at Gleng MJ-klubb - NiM har uten blygsel tatt for seg av et av mine bilder og lagt ut på sitt eget fotogalleri: http://gleng.org/cpg132/displayimage.php?pid=1374&fullsize=1
Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 desember 2007 at 09:42
[QUOTE=ses]Hmm. Ser at Gleng MJ-klubb - NiM har uten blygsel tatt for seg av et av mine bilder og lagt ut på sitt eget fotogalleri: http://gleng.org/cpg132/displayimage.php?pid=1374&fullsize=1[/QUOTE]
 
Og nå er bildet stille og rolig bare fjernet. Greit nok, men det hadde faktisk vært mer realt om man hadde tatt kontakt og ryddet opp skikkelig. Da hadde man kanskje også kunne latt bildet stå, og var man interessert i flere bilder av nå revne Ingedal stasjon kunne jeg kanskje hjulpet med det også, hvis det hadde vært av interesse.
Svein S
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 desember 2007 at 10:15
Åneida, lenken fører da frem til bildet ditt det!  Ellers er den gjengen en lit "uryddig" humørsprdergjeng som ser ut til å bevege seg på kantene av hva mange synes er OK.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 desember 2007 at 12:44

Ok. Det var en periode i går at bildet ikke kom opp, samtidig som resten av nettstedet virket.

Svein S
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2007 at 01:14
Svein, du har kanskje ikke vært her så mye en periode og vært vitne til en rekke Tunge Tak i anledning NIM, og det skal du bare være glad for. Vi snakker her om beskyldninger om mobbing, hetsing... i det hele tatt, det har vært svært mye bråk rundt signaturen NIM. Nå er det en rekke oppegående personer i det miljøet og de har på ryddig vis tatt avstand fra en del leie forumtildragelser - og det ser ut til at den indre justisen i Gleng-miljøet har fått orden i rekkene. Og godt er det!

Når det gjelder bildet ditt - gild stasjon, forøvrig! - så er det vel sånn det er, folk lenker direkte til bilder uten hemninger... jeg må vel innrømme at jeg har gjort det selv ...
Men måten å gjøre det på er selvsagt å legge ut en lenke til bildet, slik at man sendes til den originale siden, og kan se på bildet der. Det er sånn det skal gjøres her på mjf.no, i alle fall.
Folkens: Ikke lenk direkte til bildet, og i hvertfall ikke slik at det kommer opp i innlegget ditt, men lag en lenke til siden det står på.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2007 at 09:23
Bruk av andres bilder på nettet: Eller man kan spørre først. Da kan det også hende at man får tilgang til enda mer av samme slaget.
Svein S
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2007 at 11:04
Jeg ser på det som normal høflighet å spørre, men har selv gått på en blemme. Det var et innlegg der jeg satte i hr. Sandos bilde av Ulka (den i sorthvitt, i stallen) men endret det til en link etter påpakk.
Selv fikk jeg engang en forespørsel om å bruke et bilde jeg har på flickr til å illustere et fyrtårn, helt greit for meg og jeg ble oppgitt som kilde med fullt navn.
Så, man bør tenke seg om før man legger ut andres bilder, og tenke seg hvordan det føles å få et eget bilde misbrukt.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2007 at 18:25
Originally posted by carlf carlf wrote:

...... hvordan det føles å få et eget bilde misbrukt.


.. eller brukt .. Wink
Bjørn Egil
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2007 at 20:41
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:


Originally posted by carlf carlf wrote:

...... hvordan det føles å få et eget bilde misbrukt.
.. eller brukt .. Wink



De kan gjerne brukes, for all del, bare jeg vet om det. Misbruk derimot, ikke gøy...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2007 at 21:49
Hva er definisjonen på misbruk av bilder? Misbruk i mine øyne er det hvis noen bruker mine bilder og setter sitt eget navn på dem, eller manipulerer dem. Eller bruker dem kommersielt.

Mine bilder kan dere bruke så mye dere orker her eller på andre fora. Og jeg må ikke ha beskjed om det. Det får da være grenser for hvor selvopptatt man skal være...
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 00:17
Helt enig. Jeg har aldri helt skjønt greia med å ikke kunne trekke frem andres bilder her på forumet her engang?
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 00:35
At man bruker andres bilder rundt omkring på forumene og andre jernbane/modelljernbane relaterte sider ser jeg ikke problemet med så lenge copyright på bildet blir stående eller man oppgir hvor bildene er tatt/lånt fra. Synes det er grenser for hva som skal gjøres "etter boka".
 


Edited by Andreas - 21 desember 2007 at 00:35
Hilsen Andreas.   
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 01:58
Er det ikke slik at du har lov til å linke til bildet via en URL?
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 02:16
Det er vel opp til fotografen å bestemme over sine egne bilder. Åndsverkloven beskytter bilder og gir opphavsmannen enerett til publisering og distribusjon. Så velger noen fotografer å la ens bilder flyte helt fritt, mens andre synes det er greit å bli tatt med på råd om slike ting. For de som har fotografering som levevei, helt eller delvis, vil slik uautorisert publisering kunne medføre krav om erstatning i tillegg til vanlig honorar.
Jeg synes derfor man skal gå litt mer varsomt fram i slike saker, enn bare å stemple de av oss som ikke synes fri flyt er helt greit som selvhøytidelige og andre negative karakteristikker.
Svein S
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 02:28
Man kan mene hva man vil om hva andre burde tillate, men her på forumet er regelen den at du ikke skal legge ut bilder du ikke har rettigheter til eller fått lov til å legge ut.
Du skal i stedet lenke til siden der bildet finnes, ev. kan det noen ganger være mer praktisk å legge inn en lenke til selve bildet, slik at du kommer til det ved et enkelt klikk og slipper å lete, men som Svein postet samtidig med meg om, under - det er litt på kanten.

Dette er selvsagt ikke like fint i innleggene som å legge inn bildene direkte i teksten, men sånn er det - og det har vi vel alle syndet mot ...

Edited by Henning L - 21 desember 2007 at 02:34
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 02:33
Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Er det ikke slik at du har lov til å linke til bildet via en URL?


Det er tre måter å linke til andres bilder på nettet på:

1. Innbakt. Sette inn det fremmede bildets URL på egen nettside/nettinnlegg slik at det framstår med fullt bilde i egen nettside/nettinnlegg som om det hørte hjemme der. Dette er ikke god skikk.

2. Lenke til bilde. Lage en synlig lenke direkte til bildets URL. Om det er ok eller ikke, er det uenighet blant de som har kompetanse på slikt, så vidt jeg har skjønt.

3. Lenke til nettside. Lage en ordinær link til den nettsiden som viser bildet. Dette er helt ok!

Forskjellene demonstres her, med eget bilde, men liggende på en "fremmed" server sett i forhold til dette forumet:

1 Innbakt:


2 Lenke til bilde:
http://www2.dmmh.no/~ses/togfoto/pool/x6203saksvik476.jpg

3 Lenke til nettside:
http://www2.dmmh.no/~ses/togfoto/tf.php?sid=2&fid=40&visbilde=pool/x6203saksvik476.jpg&bid=452



Edited by ses - 21 desember 2007 at 02:38
Svein S
Back to Top
paalrise View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 05 juni 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paalrise Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 08:35
Sånn sett kan det aksepteres at man poster både linken til siden hvor bildet ligger og direkte til bildet. Den siste linken gjør at folk skjønner hvilket bilde du mener hvis det f.eks. er 30 bilder på den aktuelle siden, samtidig som folk for linken til siden og kan se på helheten :)

--
Mvh Pål R.
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 09:03
Saker og ting grunner vel i bruk/misbruk-definisjon, etter min oppfatning. Som forøvrig er ganske så sammenfallende med Heines.

Når en (fotograf) legger ut et bilde på nettet, til offentlig beskuelse, kan vedkommende umulig samtidig påberope seg en rettighet til hvor bildet skal vises eller hvem som skal skal få se det. Det toget gikk i det øyeblikket han valgte internettet!

Når en opplever å få epost"tilbud" om allverdens suspekte medikamenter og gevinstmuligheter (tilsynelatende) med seg selv som avsender(!!), forstår en at på nettet er det fullstendig anarki - helt ute av kontroll i forhold til regelverk utarbeidet for "gode, gamle" medier Ouch
Bjørn Egil
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 09:48
Eh, Off Topic...

For å gå tilbake til bildet NiM har postet på sin side. Det er vel et klart brudd på nevnte åndsverkslov, de legger det jo ut som om det skulle være deres eget! Kan ikke slikt anmeldes?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 09:50
Bjørn Egil, folk oppfatter det kanskje sånn, men det betyr ikke at det ER sånn. Et forum som dette har et ansvar, og de som drifter det må forholde seg til lover og regler.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 09:57
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:


Når en (fotograf) legger ut et bilde på nettet, til offentlig beskuelse, kan vedkommende umulig samtidig påberope seg en rettighet til hvor bildet skal vises eller hvem som skal skal få se det. Det toget gikk i det øyeblikket han valgte internettet!
 
Det kan du jo mene, men lovverket er klinkende klart på dette punktet og det tar høyde for Internett som medium. Kanskje nettopp pga Internett er beskyttelse av fotografier skjerpet i den relativt nyskrevne Åndsverkloven.  Jeg har overfor NRK påberopt meg retten til et bilde de tok fra min nettside og la ut på sin. De murret litt til å begynne med, men når jeg henviste til loven kom det honoraret jeg forlangte.
 
Dette forumets regler har forøvrig en passus om akkurat dette:
"f. Brukere bes respektere andre personers, media, nettsider etc. copyright (eks: re-publisering av bilder)."
Svein S
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 10:41
Originally posted by carlf carlf wrote:

Eh, Off Topic...

For å gå tilbake til bildet NiM har postet på sin side. Det er vel et klart brudd på nevnte åndsverkslov, de legger det jo ut som om det skulle være deres eget! Kan ikke slikt anmeldes?


Det bildet ble brukt til en intern diskusjon på forumet til Gleng mj-klubb (ikke NiM) om bygging av den avbildede stasjonen. Bildet er også merket med navnet til Svein Sando, så det blir vel litt drøyt å si at det er lagt ut som det skulle vært vårt eget. Nå er ikke han som gjorde det aktiv på andre fora enn gleng-forumet, men jeg kan love at han ikke hadde andre hensikter enn å vise det internt. Wink

Mvh Heine
Back to Top
frankm View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote frankm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 10:42
Loven om opphavsrett er klinkende klar: før du bruker et blide fra en annen side/noen andre skal tillatelse innhentes. Det vil si at man skal ikke bare ta seg til rette fordi at bildet er lagt ut på nett.
De fleste hobbyfotografer (meg innbefattet) vil nok ikke kreve noe honorar om de brukes på ikke-kommersielle sider så lenge man spør først og vil ta det som et kompliment... kommersielle aktører som NRK derimot er en annen sak.
Nå kan man si det samme om musikk men da er jeg redd diskusjonen her kan ta helt av!
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 12:48
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:


Det bildet ble brukt til en intern diskusjon på forumet til Gleng mj-klubb (ikke NiM) om bygging av den avbildede stasjonen. Bildet er også merket med navnet til Svein Sando, så det blir vel litt drøyt å si at det er lagt ut som det skulle vært vårt eget.
 
At bildet er merket med mitt navn er vel min egen fortjeneste siden jeg sørger for slik merking selv. Men man har heller ikke gjort noe forsøk på å fjerne det, så jeg har hele tiden tenkt at dette er gjort med god hensikt, men at man ikke har vært klar over lovverket på dette punktet - noe denne diskusjonen også viser at mange ikke er.
Derfor antydet jeg også at hvis man i slike tilfeller spør fotografen, så kan det også hende at man ikke bare får lov til å bruke bildet, men at man kanskje kunne fått bedre eller flere bilder i slengen. Det er ikke alltid at de bildene som er lagt ut på Internett for en tid tilbake har den kvaliteten man kan oppnå i dag. Scanneteknikken er blitt bedre og mange av oss som bruker billedbehandlingsprogrammer etter scanningen har fått mer erfaring med å få mer ut av bildene.
 
En liten ting til slutt. Du skriver at bildet ble brukt til en intern diskusjon. "Problemet" her var at selv om diskusjonen var intern, så var tilgangen til billedarkivet offentlig.


Edited by ses - 21 desember 2007 at 12:51
Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 12:49
Originally posted by frankm frankm wrote:

De fleste hobbyfotografer (meg innbefattet) vil nok ikke kreve noe honorar om de brukes på ikke-kommersielle sider så lenge man spør først og vil ta det som et kompliment... kommersielle aktører som NRK derimot er en annen sak. 
 
Hvilket også er min holdning i slike saker.
Svein S
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 14:22
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Bjørn Egil, folk oppfatter det kanskje sånn, men det betyr ikke at det ER sånn. Et forum som dette har et ansvar, og de som drifter det må forholde seg til lover og regler.


Jeg er selv fullt klar over dette, og har ingen problemer med at seriøse forum må pålegge brukere retningslinjer i henhold aktuelt lovverk. Forumbrukere som gjør ting på tvers av dette, vil raskt bli opplyst om dette selv om de ikke har satt seg inn i retningslinjene på forhånd.

Problemet er nok heller at når materiell legges ut offentlig søkbart, vil enhver med internett-tilgang kunne finne det. Og jeg tør påstå at det kun er et mikroskopisk antall av alle internettbrukere som har peiling på hva de "kan" gjøre eller ikke med det de finner ..
Bjørn Egil
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 desember 2007 at 15:15
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:

Og jeg tør påstå at det kun er et mikroskopisk antall av alle internettbrukere som har peiling på hva de "kan" gjøre eller ikke med det de finner ..
 
Altså er det viktig med opplysning om slike ting, slik at man i hvert fall ikke av vanvare stiller seg i en posisjon der man kan bli straffeforfulgt. Når det gjelder dette forumet så er det altså nevnt i bruksreglene - i den grad slikt leses da.....
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.