MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ønskemodell
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ønskemodell

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 9>
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2010 at 20:22
Ja men så er Limas modell av El 14 noe gammalt ræl... Jeg tror nok det er marked for en ordentlig El 14, grunnen til at så mange fortsatt holder fast på Limas modell skyldes nok at det er den eneste muligheten til å skaffe seg en modell av dette typisk norske loket uten å måtte punge ut 10 lapper for en superlinemodell.
Hilsen Andreas.   
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2010 at 20:26
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Ja men så er Limas modell av El 14 noe gammalt ræl... Jeg tror nok det er marked for en ordentlig El 14, grunnen til at så mange fortsatt holder fast på Limas modell skyldes nok at det er den eneste muligheten til å skaffe seg en modell av dette typisk norske loket uten å måtte punge ut 10 lapper for en superlinemodell.
 
 
Enig med deg. Jeg tror definitivt det er et marked for en EL 14 fra en bedre produsent enn Lima.
Min mj-pusher er VMJI.NO
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2010 at 20:36
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Ja men så er Limas modell av El 14 noe gammalt ræl... Jeg tror nok det er marked for en ordentlig El 14, grunnen til at så mange fortsatt holder fast på Limas modell skyldes nok at det er den eneste muligheten til å skaffe seg en modell av dette typisk norske loket uten å måtte punge ut 10 lapper for en superlinemodell.
 
 
Enig med deg. Jeg tror definitivt det er et marked for en EL 14 fra en bedre produsent enn Lima.
Og El.8, 11,13 og 14......Star
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 11:44
Jeg er en av de som vnter på en El 14 i plast. Kåpa til  Lima er OK, men resten har et sterkt forbedringspotensiale.
 
NMJ Topline = YES Clap
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 12:06
1) Ønskemodell som ferdigmodell: Dovregubben
2) Byggesett: Ingen spesiell
Mvh Stein
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 12:58
Jeg ønsker meg flere motorvognsett Type 65, 67, 68, 85, 86,trenger ikke være messing for min del.
Norske damplok står også veldig høyt på lista 18c, 21, 30 og dovregubben
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 13:59
Type 85?
Svein S
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 14:35
Ja du som er så inni jernbane Svein, du vet vel om type 85 finnes eller eiWink. Eller er du bare pirkete..Stern Smile
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 14:45

http://forsk.njk.no/mdb/mdbp.php?aid=5&aut=1&eng=

Siden type 85 ikke finnes, var det mening å gi "kokken" en sjanse til å rette opp feilskrivingen. Er det kanskje type 87 som menes? Det ville i tilfelle være en fin vogn å ha i modell:

http://pix.njk.no/18/18234-1967-00204.jpg


Svein S
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 15:47
Originally posted by ses ses wrote:

 Er det kanskje type 87 som menes? Det ville i tilfelle være en fin vogn å ha i modell.

Ser du det SveinRWink
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 15:59
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Originally posted by ses ses wrote:

 Er det kanskje type 87 som menes? Det ville i tilfelle være en fin vogn å ha i modell.

Ser du det SveinRWink
 
Skal bare....


Edited by SveinR - 11 januar 2010 at 16:00
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 16:36
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Originally posted by ses ses wrote:

 Er det kanskje type 87 som menes? Det ville i tilfelle være en fin vogn å ha i modell.

Ser du det SveinRWink
 
Skal bare....
 
.....ja Svein, ser du det? Smile
Back to Top
Pjokken View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 13 desember 2009
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pjokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 18:25
TAR SCALADESIGN 87 HINT?
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 19:08
Muligens 1:87 hintWink
 
For å være ærlig så er det en modell som hadde vært kjempe gøy å lage og ikke minst eie, men tror vi må få i land de prosjektene vi har på gang først. Men man vet jo aldri, gutta i Skala Design kommer muligens med en kanon nyhet i 2010Cool
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 20:21
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Muligens 1:87 hintWink
 
For å være ærlig så er det en modell som hadde vært kjempe gøy å lage og ikke minst eie, men tror vi må få i land de prosjektene vi har på gang først. Men man vet jo aldri, gutta i Skala Design kommer muligens med en kanon nyhet i 2010Cool
Og det er???ShockedShockedShocked
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2010 at 23:35
Originally posted by ses ses wrote:

http://forsk.njk.no/mdb/mdbp.php?aid=5&aut=1&eng=

Siden type 85 ikke finnes, var det mening å gi "kokken" en sjanse til å rette opp feilskrivingen. Er det kanskje type 87 som menes? Det ville i tilfelle være en fin vogn å ha i modell:

http://pix.njk.no/18/18234-1967-00204.jpg


Ja beklager Svein, var meningen at det skulle stå 87, gikk litt fort med skrivingen
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2010 at 00:19
Da er vi jo flere som synes at type 87 ville vært en bra modell.
Svein S
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2010 at 09:42
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Ja men så er Limas modell av El 14 noe gammalt ræl... Jeg tror nok det er marked for en ordentlig El 14, grunnen til at så mange fortsatt holder fast på Limas modell skyldes nok at det er den eneste muligheten til å skaffe seg en modell av dette typisk norske loket uten å måtte punge ut 10 lapper for en superlinemodell.


Vær klar over at Lima kom ut med flere varianter av El 14. Den siste og mest korrekte hadde f.eks ikke gjennomborede hull til feste av understellet. Fargene på disse var også korrekte, og vinduene var ferbedret. Det samme gjelder El 13. Siste variant var en helt annen enn den første! Når man i tillegg kan bruke et ferdig tilpasset motor med svinghjul fra Faulhaber og gitter/ploger fra Skala Design blir modellen rett så "Topline". Bryr man seg med å montere stige, speil, bremseslanger og stenger i messing og monterer pantografer fra Entec (Bestill slepestykke til denne når du bestiller) blir den "Topline" også.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2010 at 09:44
Og gjett om det er noen som gleder seg til den Tongue
Bare ved å se hva dere har fått til med Di8 får en sommerfugler i magen!
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2010 at 09:54
Originally posted by kokken kokken wrote:

Jeg ønsker meg flere motorvognsett Type 65, 67, 68, 85, 86,trenger ikke være messing for min del.
Norske damplok står også veldig høyt på lista 18c, 21, 30 og dovregubben


Jeg vet om noen som er godt i gang med å planlegge å lage mer moderne motorvogner av type 71/72/73/92 i H0. Er det noen som er interessert i slikt? Hva er akseptabel pris for et slikt sett? Kjekt å lodde stemningen før man bruker all tid og penger på dette.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2010 at 10:08
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Originally posted by kokken kokken wrote:

Jeg ønsker meg flere motorvognsett Type 65, 67, 68, 85, 86,trenger ikke være messing for min del.
Norske damplok står også veldig høyt på lista 18c, 21, 30 og dovregubben


Jeg vet om noen som er godt i gang med å planlegge å lage enkle byggesett til mer moderne motorvogner av type 71/72/73/92 i H0, til montering på ferdige understell. Er det noen som er interessert i slikt? Hva er akseptabel pris for et slikt sett? Kjekt å lodde stemningen før man bruker all tid og penger på dette.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2010 at 10:14
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Originally posted by kokken kokken wrote:

Jeg ønsker meg flere motorvognsett Type 65, 67, 68, 85, 86,trenger ikke være messing for min del.
Norske damplok står også veldig høyt på lista 18c, 21, 30 og dovregubben


Jeg vet om noen som er godt i gang med å planlegge å lage enkle byggesett til mer moderne motorvogner av type 71/72/73/92 i H0, til montering på ferdige understell. Er det noen som er interessert i slikt? Hva er akseptabel pris for et slikt sett? Kjekt å lodde stemningen før man bruker all tid og penger på dette.

Jeg er interessert i type 92 Big smile
Men hva jeg faktisk ville gitt for den er jeg litt usikker på... Under 3 lapper hadde det ikke vært noen tvil. Over 5 lapper er nok uaktuelt for min del Shocked
Hvordan har du eventuelt tenkt å lage disse? Masseproduksjon? Plast/metall? 
Hadde vært kjekt hvis det kom noen moderne motorvogner! Clap

Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2010 at 21:56
 
T46 hadde vært enormt gromt å ha! I selvfølgelig alle fargevariantene Approve http://www.jarnvag.net/index.php/lokguide/diesellok-i-trafik/t46
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2010 at 13:28
Har forsøkt å oppsummere ønskene i skala HO
Har ikke tatt hensyn til om det er byggesett eller ferdigmodell.
Har også puttet inn mine egne ønsker.
Selv ønsker jeg med gode plastmodeller.
Noen av disse modellene blir jo realisert i disse dager.
 
Listen ser slik ut så langt (feil kan forekomme):
 

ØNSKEMODELLER

BF14 (l

BM65 (l l

BM66 (l l

BM67 (l

BM68 (ll

BM69 (l l

BM70 (l l I l

BM72 (l

BM73 (l l l

BM83 (l

BM85 (l

BM86 (l I l

BM87 (l l l

BM89 (l

BM91 (l

BM92 (l l l

BM93 (l

DI1 (l

DI8 (l l l l

EL2 (l l

EL4 (l

EL5 (l

EL9 (l

EL11 (l l l

EL13 (l l

EL14 (l l l

EL17 (l

Hccrrs (l

Laaps (l l

Lns (l

Os (l

Sdggmrs (l l

Skd 213 (l

Skd 224 (l l l

Rps (l

Type 15 (l

Type 18 (l

Type 21(l

Type 25 (l l

Type 26c (l l

Type 30 (l

Type 49 (l l l l

WL2

WL5 (l

WLAB2 (l l l

Zans (l

 
 
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2010 at 21:15
Håper på at NMJ en dag vil komme med en langt bedre detaljert EL18 Topline enn Rocos utgave.
Er også oppvokst med EL 18 med B5- (var så ung at jeg så vidt husker de vognene) og B7 vogner. Senere ble BM 70 satt inn til å ta over på Vestfolbanen, så det blir mitt andre ønske.
BM 93 ville blitt et bra tog å sette inn på dieselbane i den epoken jeg satser på..

Back to Top
Mr. Karlsen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Karlsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2010 at 18:23

Av lok så er det Di. 8, El. 14 og Hector 161 (El. 15) jeg håper vil dukke opp i markedet uten å måtte betale flere tusenlapper for en Superlinemodell.

Om det er noen vogner jeg gjerne skulle hatt på anlegget, så er det at noen kunne ha fått laget Sgnnss tømmervogner som er litt tunge.
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2010 at 18:54
Får vel slenge inn mine ønksemodeller! Tar ikke med det som er annonsert at kommer...

BF13 og 14, i alle design
Diverse norske biltransportvogner
Norske containervogner, aller helst med medfølgende containere/vekselflak
Motorvogn type 67/68
Motorvogn type 70
Di8

MvH
Thomas Olsen
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2010 at 18:58
Fantes EL11 noen gang i grønn med umalte lister rundt vinduene? I såfall hadde jeg virkelig ønsket meg den og.. Om det er noe som vet, hadde et bilde i tillegg vært kremen av kaka! =D

Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2010 at 20:26
Selv har jeg fått nesten alle mine ønsker oppfylt når BM 87 og DF 37 kommer i år. Ønsker meg et Hølandsbanelok og kanskje et par vogner OG eldre damp-trekkraft til NMJs epoke 1 - 1890-talls boggievognsett. Da er veggene "tapetsert" ferdig med norsk jernbanehistorie. For et sted må jo "gensern" gå.Big smile

Edited by Mikael Järn - 28 mars 2010 at 20:29
Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 23 januar 2010
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2010 at 20:28
Originally posted by PaTrond PaTrond wrote:

Fantes EL11 noen gang i grønn med umalte lister rundt vinduene? I såfall hadde jeg virkelig ønsket meg den og.. Om det er noe som vet, hadde et bilde i tillegg vært kremen av kaka! =D
 For alle som ønsker seg El 11 i ulike varianter kan de bare håpe at mange nok støtter opp om HobbyTrades El 13-prosjekt.Selv har jeg bidratt med solidaritet ved å bestille et par varianter. Går det bra,skal vi ikke se bort fra at de hopper på El 11 også.

Edited by Mikael Järn - 28 mars 2010 at 20:31
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.