MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ønskemodell
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ønskemodell

 Post Reply Post Reply Page  <12345 9>
Author
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2012 at 20:37
EUR 1.393,00 er jamen billig for en Dovregubben, selv etter at frakt og moms er lagt til!
Back to Top
hilljens View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hilljens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2012 at 18:53
Kanskje noen ønsker seg "Dovregubben"? Foreløpig er det vel en akseptabel pris?
 
 
Auksjonen avsluttes kl 1946.
Mvh Arne Hill-Jensen
Skreiabanens materiell epoke II og III
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2012 at 17:30
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Jeco hadde Z 65 i modell. Utvendig er denne lik som Z 70. Men derimot helt ulik Z 66/Skd 226.
 
Må nok korrigere deg litt å Tongue
 
Z70 er bygget om fra Z65 men for å få plass til den nye motorn måtte de heve lokkassa litt. Ut i fra bilder så vil jeg tippe ca 20 cm.
Back to Top
Svein View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2012 at 17:00
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by Svein Svein wrote:

Jeco hadde en kort periode SJ Z70 i modell,
 
Mvh
Svein
 
 
 
Jeco hadde Z 65 i modell. Utvendig er denne lik som Z 70. Men derimot helt ulik Z 66/Skd 226.
 
Sånn var det ja, husker at de laget en modell av en skiftetraktor.
Bra du korrigerer meg på dette.
 
Mvh
Svein-Ove
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2012 at 16:45
Originally posted by Svein Svein wrote:

Jeco hadde en kort periode SJ Z70 i modell,
 
Mvh
Svein
 
 
 
Jeco hadde Z 65 i modell. Utvendig er denne lik som Z 70. Men derimot helt ulik Z 66/Skd 226.
Back to Top
Svein View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2012 at 16:30
Jeco hadde en kort periode SJ Z70 i modell,
når det gjelder X2000 er det i utgangspunkt Jeco som kommer med den
i modell med hjelp av NMJ.
 
Mvh
Svein
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2012 at 11:41
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

joda, SKD 226 finnes i modell fra en svensk produsent!

 
Fra hvem?
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2012 at 11:26
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Ja,selvfølgelig - Skd 224.
Skd 226 er vel ikke laget i byggesett.

En god feil kan ikke gjentaes for ofte!

joda, SKD 226 finnes i modell fra en svensk produsent!

Men x2000 fra NMJ har jeg ikke hørt om. Er det Jeco sine modeller som er laget av NMJ?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2012 at 20:25
Lurte på om det var noe som hadde gått meg hus forbi der gitt LOL
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2012 at 17:11
Ja,selvfølgelig - Skd 224.
Skd 226 er vel ikke laget i byggesett.
En god feil kan ikke gjentaes for ofte!
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2012 at 14:53
Kjell, du mener vel heller Skd 224?
Det kan heller se slik ut på det du forklarer.


Edited by eibro - 27 mai 2012 at 15:38
Eirik
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2012 at 14:36
Skd 226 er for så vidt ferdig bygget.
Jeg har fått lakkert den, men ikke satt på dekaler ennå, så jeg har ikke satt den sammen etter den var "messingferdig".
Studerer også på hvordan jeg skal på beste måte få plassert små LEDs i lyktene nede? I byggesettet er 2 typer lykter - en massiv i messing som jeg tror de fleste bruker og en som er beregnet for lysmotering i etseplate. Det er disse jeg har brukt på min.
 
Tror ikke et bilde av den nå vil "gi noe"?
Jeg har imidlertid sett andre som er ferdige med sin Skd 226.
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2012 at 13:25
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Tror at markedet for byggesett og ferdigmodeller er helt forskjellig?
 
 
Har selv bygget både Di8 og Skd 226 fra SkalaDesign
 
 
 
SKD 226 i modell har jeg ikke sett enda....... har du noen mulighet for og legge inn et bilde av den du har bygd ? Hadde vært gøy og sett den.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mai 2012 at 17:30
Tror at markedet for byggesett og ferdigmodeller er helt forskjellig?
 
Har en mistanke om at de fleste byggesett "havner i skuffen" ubygget?!
Man er mer sikker på resultatet ved å kjøpe en ferdigmodell - det avhenger stort sett, kun av lommmeboken.
Har selv bygget både Di8 og Skd 226 fra SkalaDesign - og dette er ikke til hinder for å kjøpe ferdigmodellene fra NMJ også. - I hvert fall for en sammenlikning!
 
Nå tror jeg kanskje mange har så lyst på en ny modell, selv om den kommer kun som byggesett at de kjøper denne. Ved nærmere studie av deler og byggeanvisning - og kanskje bilder/innlegg fra en eller annen "proffbygger" på nettet, så ser man egne begrensinger mht. bygging. Da er det lett at byggesettet enten havner i skuffen eller blir lagt ut for salg, i hvert fall når en ferdigmodell lanseres?!
 
I så fall, er det ganske risikobetonet av NMJ å lansere ferdigmodeller av allerede ferdigproduserte byggesett på markedet. - Hva om markedet foretrakk byggesettet?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mai 2012 at 11:41
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

De følger med på forumet og se hva folket er opp tatt av. og en periode hvor det kom både skiftemaskiner og Di8 i byggesett, så har NMJ skjønt at her er det mer å hente av disse modellene.
 
 
Så vil man vite hva NMj kommer med av nyheter neste år er det altså bare å sjekke hva småprodusenter som Scandinavien miniatures og Skaladesign annonserer i små byggesett-serier i årLOLWink


Kunne ikke vert mere enig i det utsagnetTongueLOL
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2012 at 23:19
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

De følger med på forumet og se hva folket er opp tatt av. og en periode hvor det kom både skiftemaskiner og Di8 i byggesett, så har NMJ skjønt at her er det mer å hente av disse modellene.
 
 
Så vil man vite hva NMj kommer med av nyheter neste år er det altså bare å sjekke hva småprodusenter som Scandinavien miniatures og Skaladesign annonserer i små byggesett-serier i årLOLWink
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2012 at 19:12
De følger med på forumet og se hva folket er opp tatt av. og en periode hvor det kom både skiftemaskiner og Di8 i byggesett, så har NMJ skjønt at her er det mer å hente av disse modellene.
 
 
 
 
Ikke så lenge etter at Di8 ble annonsert har det dukket opp flere byggesett av Di8 til salg på nett og på messer. Ikke så rart siden de fleste vill ha en ferdig modell.
A matter of life and death
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2012 at 15:44
Jeg tror at NMJ i utgangspunktet ikke ønsker å holde potensielle kunder for narr?
BM69 har etter det jeg vet, hatt en utrolig "trang fødsel" der man har vært nødt til å starte forfra minst 4 ganger. Nå går de fleste prosjekt adskillig "greiere" og de kan derved passere BM69 i rekkefølge når det gjelder lansering. Det skjedde med BM71/73 som opprinnelig var planlagt levert etter BM69 i tid.
Nå skulle det vise seg at tilsendte tegninger og annet basismateriale for å lage en modell i Kina viste seg å være utilstrekkelig for å gjøre en god BM69, så utviklingen av dette prosjekt ble derved passert av BM71/73. - Nå kan man saktens spørre seg om ikke dette kunne ha vært oppdaget tidligere under de andre "forsøkene" - men det ble det dessverre ikke?!
At NMJ ikke ønsker å ha 2 konkurrerende norske motorvogner på markedet, har jeg redegjort for tidligere.
Det er derfor neppe tilfeldig at Di8 slippes nå - etter siste versjon av El13 er levert. Jeg ville blitt meget forbauset om Skd 226 kommer parallellt med Di8!
 
NMJ kjenner MJ-markedet i Norge og vet hva som gir minst lagerhold (og mest profitt). - Kanskje vi skal være glade for det, fordi det gir oss flere norske modeller enn om de skulle ha tapsprosjekter?
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2012 at 12:24
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Etter det jeg har forstått, er årsakene til forsinkelsen denne gangen (i min priorterte rekkefølge av årsaker):

  1. NMJ ønsker ikke å ha 2 motorvogner ute samtidig på det norske markedet (samme kjøpergruppe) i konkurranse med hverandre. Det gir økte kostnader for dem mht. lagerhold.
  2. Man ønsker å sluttføre BM71/73 før man produserer en ny motorvognserie. Dette gir mer rasjonell produksjon.
  3. Stadige detaljendringer på modellen. Den er allerede så forsinket at et år fra-eller-til spiller ingen rolle, bare resultatet blir bra!
  4. Fabrikken i Kina har nylig flyttet. Dette har forårsaket mindre produksjonskapasitet totalt. Nye operatører er også ansatt og de må læres opp.

Men af en eller anden grund er de istand til at udvikle nye modeller, istedet for at færdiggøre de som har været lovet i mange år. Confused

Mvh Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2012 at 16:02

Etter det jeg har forstått, er årsakene til forsinkelsen denne gangen (i min priorterte rekkefølge av årsaker):

  1. NMJ ønsker ikke å ha 2 motorvogner ute samtidig på det norske markedet (samme kjøpergruppe) i konkurranse med hverandre. Det gir økte kostnader for dem mht. lagerhold.
  2. Man ønsker å sluttføre BM71/73 før man produserer en ny motorvognserie. Dette gir mer rasjonell produksjon.
  3. Stadige detaljendringer på modellen. Den er allerede så forsinket at et år fra-eller-til spiller ingen rolle, bare resultatet blir bra!
  4. Fabrikken i Kina har nylig flyttet. Dette har forårsaket mindre produksjonskapasitet totalt. Nye operatører er også ansatt og de må læres opp.

 

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2012 at 14:28
Originally posted by pkonc pkonc wrote:

Såvidt jeg har forstått står BM69 på produktionslista etter X2000, skal man gjette på når den blir levert så tipper jeg på sensommeren.
 
 
 
Hvilket år ...  Confused
 
Hele 69-prosjektet er en vits, så lenge de lanserer og leverer masse modeller i mellomtiden. Den skulle vel egentlig kommet i fjor også ...
Back to Top
Kleindorf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kleindorf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2012 at 11:33
Det er vel El. 2 du mener som er rett rundt hjørnet? 
El. 5 byggesett i senere drifftsversjon er noe Scandinavian Miniatures kommer med, og den er bestillt. Da selger jeg kanskje min Philotrain El.5'er ...
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2012 at 10:03
Såvidt jeg har forstått står BM69 på produktionslista etter X2000, skal man gjette på når den blir levert så tipper jeg på sensommeren. SKD 224 burde vel komme snart også, EL2 er vel rett rundt hjørnet også, det skal vel alltids bli en råd meg og bli kvitt feriepengene i år også Thumbs Up

Edited by pkonc - 23 mai 2012 at 14:10
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2012 at 09:45
BM69 er vel på vei den og. men hvorfor forhaste seg med en allerede sein modellLOL Prototypen ser veldig bra ut.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2012 at 02:47
Originally posted by pkonc pkonc wrote:

Kommer visst Di8 i Mai tiltross for tvilerne her inne......... og rett rundt hjørnet er X-2000 produsert av NMJ også.
 
 
Hmm, burde man ikke snart komme med BM 69 istedet for å lansere andre modeller?
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mai 2012 at 23:57
Kommer visst Di8 i Mai tiltross for tvilerne her inne......... og rett rundt hjørnet er X-2000 produsert av NMJ også.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2012 at 14:59
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Jeg jobber jo selv på fritiden med å lage byggesett av norske modeller i messing. Foruten at det tar mye tid å konstruere slike modeller, koster det mye å lage ferdigmodeller av denne typen. Håper noen ønsker å påta seg montering av byggesettene for de som ikke vil gjøre dette selv.

Eller finnes det firmaer i de fjerne strøk som påtar seg slike oppdrag?
Det koster, men er også lettere å få solgt flere ferdig modeller enn byggesett.
A matter of life and death
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2012 at 12:02
Jeg jobber jo selv på fritiden med å lage byggesett av norske modeller i messing. Foruten at det tar mye tid å konstruere slike modeller, koster det mye å lage ferdigmodeller av denne typen. Håper noen ønsker å påta seg montering av byggesettene for de som ikke vil gjøre dette selv.

Eller finnes det firmaer i de fjerne strøk som påtar seg slike oppdrag?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Fabian View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 17 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Fabian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2012 at 19:49
Min ønskemodell i ferdig utførelse - og til overkommelig pris - er uten tvil Bm66 - Sørlandsekspressen. Jeg er født og oppvokst på Gulskogen, like ved jernbanen - og det var et imponerende syn der den suste forbi oss om kvelden på vei mot Kristiansand. I mine øyne er det ikke noe togsett som er stiligere og mer strømlinjeformet enn den typen. 
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2012 at 14:35
Originally posted by Mini Mini wrote:

Originally posted by kokken kokken wrote:

Jeg har et ønske om noe norsk materiell til smalspor
 
Riddervold, som produserte Urskog Hølandsbanen med lok og vogner, har vel aldri sagt at han har gitt seg helt? Dessuten sitter han jo på mastertegningene. Hva om noen som kjenner ham tar en prat med ham om nyproduksjon? Noen av de mange dyktige her kunne kanskje ta på seg å videreføre nye opplag? Etter det jeg kjenner til driver han i USA med å produsere amerikansk. Z-gutta på naboforumet vet kanskje mere om ham? Mine togstammer vitner i alle fall om nitid og filigran utførelse selv om det maskinelle var av varierende kvalitet.
Hans Riddervold driver vel mest med amerikansk for tiden. American Z Lines (AZL), som er hans selskap, nærmest "spyr ut" nydelige modeller i Z-skala i stort tempo. Tidligere var det messingmodeller, men de seneste årene er det kommet mange plastmodeller, både lok og vogner. Fra å være ganske dyrt, er de nye modellene veldig prisgunstige. Om jeg ikke husker feil, sist jeg snakket med ham om Aurskog-Høland modellne, så var det ikke aktuellt med noen ny produksjon.

I denne videoen kan dere se 2 AZL lok, en rimelig diesel og en messing Challenger utstyrt med lyddekoder, begge i Z-skala.
 
 
Her er også en link til et par videoer med mye Z-skala AZL materiell:


Edited by smholt - 17 januar 2012 at 14:35
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.