MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ønskemodell
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ønskemodell

 Post Reply Post Reply Page  123 9>
Author
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ønskemodell
    Posted: 06 september 2014 at 11:45
Originally posted by Stian Stian wrote:

Originally posted by SveinR SveinR wrote:


Originally posted by aha aha wrote:

Hei,
 

1) Ferdigmodell: BM87 med lyd og fungerende eksos.

2) Byggesett: BM87 med lyd og eksos.

  
Mvh.

Arne


Fungerende eksos!! Finnes det på noen modell i det hele tatt??Smile
Kanskje dine drømmer blir virkelighet en dag.
<div style=": ; width: 28px; height: 28px; : 1000; display: none;">



Ja det ble jo virkelighet Wink

CD66 har eksos i alle fall, selv om det er røykolje som brukes.
Ferdigmodeller av trevogner i andre utgaver står høyt, sammen med el9 i plast nå
A matter of life and death
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2014 at 14:20
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Originally posted by aha aha wrote:

Hei,
 
1) Ferdigmodell: BM87 med lyd og fungerende eksos.
2) Byggesett: BM87 med lyd og eksos.
  
Mvh.
Arne


Fungerende eksos!! Finnes det på noen modell i det hele tatt??Smile
Kanskje dine drømmer blir virkelighet en dag.


Ja det ble jo virkelighet Wink

Ferdigmodeller av trevogner i andre utgaver står høyt, sammen med el9 i plast nå
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2014 at 21:18

Jeg ønsker å legge til Bm62 på min liste. Dette er vel samme med BM65 noe eventuelt det jeg ønsker med mest. El2 kom jo helt uventet, en av mine store ønsker. Så da er det håp for Bm62 også.
Di1 hadde også vært knall. I år fikk jeg et annet ønske oppfylt fra Brawa med deres motorvogn 9.
MVH

VA
Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2014 at 18:21
Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Dersom det er noe riktig i ryktene om at formnyheter kan bli vanskelig å få til fremover på grunn av økte produksjonskostnader i østen, i kombinasjon med mer variabel kvalitet hos de som overtar modellokomotivproduksjonene - da håper jeg en norsk/skandinavisk tilvirker vil komme med et passene understell for el 14 som det går an å sette Limas kåpe på.

Understellet fra Lima dugde såvidt i 1980. Én lyspære til å lyse opp topplyskaster, markørlys, førerrom og alle sprekker mot understellet i ett! Forferdelige flenser som aldri kan benyttes på noe annet en code 100 (eller høyere!)

Kåpen er over 30 år gammel nå, men kan fortsatt leve opp til dagens standard med ekstra detaljering som f.eks ploger og gitter fra Skaladesign - min har blitt riktig flott, og bilder på forumet annetsteds viser akkurat det samme.

Et understell i f.eks. Roco-kvalitet kunne gitt svært mange el14 nytt liv på norske modellspor! :)


Det finnes, men er vanskelig å få tak i nå. Fikk tak i understell til både El 13 og El 14 hos en kar i Sverige....dog er dette mange år siden og ikke å oppdrive lenger...eller?...mener de kalte seg AH Messing Chassis eller noe. (De kostet dog en del....).....blir spennende å se hva som dukker opp fra NMJ den 29, ja!


Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2014 at 14:49
ja. det var tanken min, at om en la på en tusenlapp så burde de fleste problemer være løst?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2014 at 14:24
Originally posted by einjen einjen wrote:

ønske: et norsk skiftelokomotiv til capris 2500-3000 kroner


i såfall et som fungerer
A matter of life and death
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2014 at 13:23
ønske: et norsk skiftelokomotiv til capris 2500-3000 kroner
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2014 at 12:59
Dersom det er noe riktig i ryktene om at formnyheter kan bli vanskelig å få til fremover på grunn av økte produksjonskostnader i østen, i kombinasjon med mer variabel kvalitet hos de som overtar modellokomotivproduksjonene - da håper jeg en norsk/skandinavisk tilvirker vil komme med et passene understell for el 14 som det går an å sette Limas kåpe på.

Understellet fra Lima dugde såvidt i 1980. Én lyspære til å lyse opp topplyskaster, markørlys, førerrom og alle sprekker mot understellet i ett! Forferdelige flenser som aldri kan benyttes på noe annet en code 100 (eller høyere!)

Kåpen er over 30 år gammel nå, men kan fortsatt leve opp til dagens standard med ekstra detaljering som f.eks ploger og gitter fra Skaladesign - min har blitt riktig flott, og bilder på forumet annetsteds viser akkurat det samme.

Et understell i f.eks. Roco-kvalitet kunne gitt svært mange el14 nytt liv på norske modellspor! :)
Back to Top
LP Flåm View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 16 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LP Flåm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2013 at 00:04
Jeg hadde tidligere en egen "tråd" (hva nå enn det er); Flåmsbana. Men selv med veldig gode og nyttige innspill fra Flåmsbana Museum, Jernbanemuseet i Hamar, NSB Rom og Eiendom, Trondheimsklubben (som har en bedre hjemmeside enn MJF) og mange andre, følte jeg behov for å chatte litt med dere som har et enda større og videre perspektiv på modelljernbane. 
Med sporlig hilsen,
Lars Petter

Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2013 at 23:31
Originally posted by LP Flåm LP Flåm wrote:

Beklager at jeg skrev i feil spor, håper at jeg ikke tråkket på for mange tær!

Det tror jeg neppe Smile
Du for starte en egen tråd, så kommer det nok noen svar.

Originally posted by LP Flåm LP Flåm wrote:


Hva er prisen for din Liliput versjon av 25?
LP

Nei, så langt har jeg ikke tenkt enda. Men jeg har vel 2 stykk og kommer det en type 23 så vil jeg nok selge den ene. Vi får se hva NMJ legger ut om få dager.
Back to Top
LP Flåm View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 16 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LP Flåm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2013 at 23:25
Beklager at jeg skrev i feil spor, håper at jeg ikke tråkket på for mange tær!
Hva er prisen for din Liliput versjon av 25?
LP
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2013 at 23:14
Originally posted by LP Flåm LP Flåm wrote:

Litt kritikk:
-Hvorfor kan man ikke kutte ut alle referanser til fotoalbum som ikke har bilder?
-Hvorfor er det ikke flere bilder av anlegg under bygging og ferdige?
LP 

Litt kritikk:
-Du skriver i feil tråd 


Selv håper jeg vi nå får El. 14 og Lps tømmervogner.
Skal det komme et lite damplok så ser jeg heller en type 23 framfor type 25. Kommer den så er min lille Lilliput til salgs Wink
Back to Top
LP Flåm View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 16 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LP Flåm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2013 at 22:43
Litt kritikk:
-Hvorfor kan man ikke kutte ut alle referanser til fotoalbum som ikke har bilder?
-Hvorfor er det ikke flere bilder av anlegg under bygging og ferdige?
LP 
Back to Top
LP Flåm View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 16 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LP Flåm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2013 at 22:29
Det er jo litt morsomt - men det nærmeste jeg har kommet 25 er et startset fra Roco til 100 euro, alt inkludert. Loket trenger jo en del modifisering, men etter at både Fleischman og Liliput har kuttet ut look-a-likes, er det mitt eneste alternativ for Flåmsbana i 1942. Synd, men sant, eller?
LP
Back to Top
Norge View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 28 november 2011
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Norge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2013 at 22:11
Originally posted by Stian Stian wrote:

var vel ferdigmodellene som gikk for den prisen?


Ferdigbygget topline modell ja, riktignok ubrukt men allikevel. Jeg var med å bød på den men måtte se meg slått.
Back to Top
LP Flåm View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 16 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LP Flåm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2013 at 21:59
Kunne jeg be for NSB 25?
LP
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2013 at 21:05
Originally posted by Stian Stian wrote:

var vel ferdigmodellene som gikk for den prisen?


Ikke så verst heftig det heller, spør du meg.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2013 at 16:44
var vel ferdigmodellene som gikk for den prisen?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2013 at 11:29
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Når folk er villig til å betale 7000kr så er det et marked for Di2. Har selv ingen Di2, men betaler heller ikke 7000kr.


Gikk Di2 byggesettet på QXL for 7000,-???
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2013 at 23:41
Når folk er villig til å betale 7000kr så er det et marked for Di2. Har selv ingen Di2, men betaler heller ikke 7000kr.
A matter of life and death
Back to Top
Norge View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 28 november 2011
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Norge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2013 at 20:41
Jeg tror uansett at vi får oss en stor overraskelse om en drøy uke. NMJ er veldig dyktige. Jeg mener Di.2 er en skikkelse i norsk jernbanehistorie som ikke bare har vært produsert for det meste i Norge, men også vært den loktypen som har gått på så godt som alle normalsporete norske spor. Det er lite materiell som har vært benyttet på så mange baner i så mye forskjellig tog. Sånn som havnebanen, loktypen gikk vel nærmest daglig over Rådhusplassen i hovedstaden i vel 25 år. Føler di.2 hadde fortjent å kommet i en gjennomført superline versjon. Vi får nok aldri se ett norskbygd diesellok med norskbygget dieselmotor fra fabrikk mer, men noe mer enn en "grov" topline modell håper jeg kommer. Det blir spennende å se, når. Spørsmålet er om hensikten for en modellprodusent er å lage en spesiell eller mer "vanlig" modell:)
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2013 at 13:33
Kanskje Finn finner på noe så overraskende som El 7? Egentlig Rjukanbanens nr. 3, som ble til NSB 7.2502. Denne befinner seg vel fortsatt på Hamar? Med modell- og litravariant 7.2501. Alt i anledning "fredningen" av Rjukanbanen. Da ligger veien åpen for adskillige vognvarianter. Finns veier er uransakelige...

Edited by MJ - 22 januar 2013 at 13:35
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2013 at 12:33
Vel, nå har NMJ overrasket før med modeller av norskproduserte forbilder med begrenset antall/innsatsperiode og område.
Jeg nevner bare El 2, BM88 og BM 64. - Hvorfor skulle ikke Di 1 passe inn i rekken av slike?
Det er sikket totalt et marked for 200 stk. totalt her hjemme og i Europa?
 
En annen trend i tiden er jo Ofotbanen.
Her finnes El 3 og El 4 som gjerne kunne komme i modell? Et av dem er jo temmelig tysk - og dessuten er disse høyst aktuelle i Sverige!
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2013 at 11:59
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:


Det hadde selvfølgelig vært hyggelig med en Di2 i SuperLine! - Kanskje også noe så eksotisk som en Di1?? - Det ble jo laget i Tyskland og derfor er det et visst marked der nede for en slik modell.



Håper virkelig at ingen produsenter er så sære at de lager en Di1 før det er en Di2 på markedet. Jeg mener, hvor mange vet i det hele tatt hvordan en Di1 ser ut?

Selv hadde jeg blitt kjempeglad for en Di2 som et resin & etset nysølv byggesett tilpasset Roco V60 understell. Jeg vet at innbyrdes akselavstand ikke er helt likt på V60 og Di2, men det er et kompromiss jeg kan leve med.

Skulle gjerne ha gjenskapt dette godstoget i modell:



Edited by Håvard H - 22 januar 2013 at 12:13
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2013 at 11:35
Med det tilbudet som NMJ har for tiden på El13 der de selger denne for < NOK 1K, sier de jo litt om fremstillingskostnader og fortjeneste. - De blir nok ikke solgt med tap!
 
At håndlagede små serier fremstillt i resinstøp kan koste opp mot messingpris, forstår jeg. Derfor må det være OK å betale mellom NOK 10K og 20K for en slik modell fra Gereide. - Slike modeller finnes det bare et par håndfuller av!?
 
Det hadde selvfølgelig vært hyggelig med en Di2 i SuperLine! - Kanskje også noe så eksotisk som en Di1?? - Det ble jo laget i Tyskland og derfor er det et visst marked der nede for en slik modell.
 
Ellers tror jeg mest på en norsk damper. Type 21, 27 og kanskje 30 (nå i SuperLine) er vel lok som kommer til å selge bra?
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2013 at 11:02
ligger en DI2 på qxl der selger sier han har justert til "riktig pris". Ligger nå på ca 3200 kroner, trur eg.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2013 at 10:53
Originally posted by Norge Norge wrote:

Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

En Di 2 i SuperLine , tror jeg nok ikke blir realisert?
Prisen for en slik modell vil nok bli det samme som det en El 2 koster? - Hvor mange vil da kjøpe den?

Det koster omtrent det samme, uansett størrelsen på et slikt messinglok - og da er det lettere å selge et stort lok til denne prisen, enn et lite, ett! det har NMJ sagt flere ganger.

Skd 220c ble heller ikke revet ut av hyllene, bortsett fra den grønne. Nydesign er vel ennå å få tak i?

 

Da er faktisk "særingen" Di1 mer sannsynlig (etter El 2 ble laget - og sies å ha solgt brukbart).



Di 2 topline solgt for 7000 kr igår
 
Blir mega-overrasket dersom mange er villige til å gi 7000 kroner for en plast Di2 i Topline. Men enkelte velstående eksentrikere ser ut til ikke å sky noen øvre grense dersom de skal fylle huller i samlingen.
 
Noen bare må ha f.eks. Dovregubben og gir gjerne 25000 kroner for den ferdig digitalisert uten å blunke over prisen. Samme versjon av loket kan dagen etter ligge på QXL til 13000 kroner uten å få bud i det hele tatt.
 
Det finnes jo også finanskakser innen hobbyen vår. De som fulgte med på Collector Models auksjoner vet jo det.  Og når kolonial-milliardærer legger inn bud kan du bare glemme det. Ikke lett å konkurrere med slike.
 
Men med Finn Moe er det aldri godt å vite. Han har kommet med Superline hyllevarmere før. Kanskje han følger en ferdig liste med norsk materiell han har bestemt seg for å ha produsert mens han lever. Og den eksisterende Di2'ern i Topline kunne med hell ha fått seg en ansiktsløftning. Men Di2 Superline til 11000 kroner høres ikke ut som en sjokkselger. Men, ingen vet hvor Finn hopper. Han har overrasket før. Se hva som skjer...
 
PS.
 
 Samler også på andre "godsaker". På mitt beskjedne nivå. Her om dagen lå det en gjenstand ute som har en høyeste katalogverdi på 30 kroner. Manglet gjenstanden og bød førti kroner. Da jeg kom hjem var auksjonen over og gjenstanden var solgt for 1030 kroner! The sky is the limit altså. Noen gir seg ikke på harde møkka. Andre er for eksempel villige til å gi 125000 kroner for ett stk. frimerke. Men det betyr ikke at du kan regne med å selge slikt til daglig over disk.
Back to Top
Norge View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 28 november 2011
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Norge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2013 at 08:29
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

En Di 2 i SuperLine , tror jeg nok ikke blir realisert?
Prisen for en slik modell vil nok bli det samme som det en El 2 koster? - Hvor mange vil da kjøpe den?

Det koster omtrent det samme, uansett størrelsen på et slikt messinglok - og da er det lettere å selge et stort lok til denne prisen, enn et lite, ett! det har NMJ sagt flere ganger.

Skd 220c ble heller ikke revet ut av hyllene, bortsett fra den grønne. Nydesign er vel ennå å få tak i?

 

Da er faktisk "særingen" Di1 mer sannsynlig (etter El 2 ble laget - og sies å ha solgt brukbart).



Di 2 topline solgt for 7000 kr igår
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2012 at 00:08
Vel...
Hvis du har noen liggende så...
Har selv en LIMA El.13 me alle detaljer liggende å vente i skammens hylle....
Faulhauber motor, speil, pantografer, dekaler osv...
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 oktober 2012 at 23:37
Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:

Originally posted by bmb55 bmb55 wrote:



Ønskemodeller fra NMJ i topline:
 
EL 14 , også som Cargo
B5 - vogner i gammel-, mellom- og ny
BFV1 konduktørvogn


El.14 står høyt på listen.....

jeg har selv modifisert et par Limalok med stort hell. med nye pantografer, ploger, speil, lys og ikke minst Faulhabermotor blir disse lokene rene toplinemodeller! Har også satt inn lyddekoder på et par med stort hell.. Den siste versjonen fra Lima hadde jo en rekke forbedringer i lokkåpa, men det skal gå an å få en fin modell fra serie 1 også! Bygger gjerne om et par modeller til hvis noen er interessert :-)
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.