MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - TrainController
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

TrainController

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 03:10
Et par generelle tanker...
Er det noen forskjell i avstander på denne blokken?
Avstand mellom matepunkter, avstand mellom detektor og tilbakemelding og annet, lange kabler, osv?
Husker ikke i farten helt, men en av boksene jeg bruker til deteksjon har vel en blokkengde på maks seks meter, eller var det seks meter kabel..?
Har du prøvd å dele blokken i feks to?
Hvor lang er den lengste blokken som fungerer?
Kabel fungerer som antenner som både plukker opp og genererer støy.
Jo lenger, jo mer støy.
Lenge siden jeg har koblet tilbakemelding for digital nå, men på Märklinsystemet kan det brukes ei diode på kabelen til tilbakemeldingsmodulen for å eliminere svingningene.
(Lærte forrige dagen at det også bidrar til enda bedre strømopptak på 3L)
Det skulle vel ikke være noe annerledes for DCC med denne dioda for å stoppe den negative halvdelen av en svingning, men jeg er ikke sikker, så hør med ekspertene.
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 05:50
Jeg kuttet sport på ca 7 meter. Da funker allt bra, men putter jeg på 7 meter til holder det røde seg intakkt. Deter er 2 helixer så feeder ledningen er ikke på mer en 5 meter og den er på 6 mm, så det burde ikke vere ett problem. Kan skinner som blir så lange produsere ett ett induksjonsfelt eller noe?
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 07:34
Hei Tor og Eirik
 
Litt av noen tidspunkter dere sysler på med MJ på Clap
 
De punktene Eirik nevner er viktige.
 
Blokkdetektorene jobber etter strømføler prinisippet. I praksis vil det si at de registrerer forbruk av strøm/spenning dvs spenningsfall. På 25 meter skal det godt gjøres å ikke få spenningsfall.
 
Selv mater vi opp skinnene med ca 1 meters mellomrom. Jeg kan ikke se om du har beskrevet hvor tett du mater strømmen. Si at du har 25 meters spor så betyr det ca 24 matepunkter.
 
Det er jo mulig at helixen kan lage noe induksjonsfelt men det er jeg ikke den rette til å svare på..
Kanskje det går an å isolere mellom etasjene på en eller annen måte ???
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 07:55
Takker.
Jeg har vel mating hver 2,5 meter. Jeg får kutte opp sporet i litt flere biter og se hvor lang jeg kan lage den. Jeg kunne ha tenkt meg hele lengden da det hadde vert fint hvis man har noen vogner eller annet som blir igjen i tunellene.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 08:51
Hei igjen
 
Prøv å gå inn med mating hver meter. Selv om det første blokken på 7 meter funker så har du nok et spenningsfall også der.. så du må nok mate også den litt oftere.
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 13:29
Jarle, noen må dekke nattskiftet, også for mj Wink

Skinner i kveil over hverandre vil vel bli det samme som en kabel i kveil, altså en god mottager for støy.
Om det er den totale blokklengden, 25m, som skaper problemet, så kan du fint sette opp flere blokker som gir samme tilbakemelding.
Jeg har et par punkter på anlegget jeg setter opp nå der fler blokker tilsammen utgjør en blokkstrekning.
Mener det ble slik under planleggingen pga makslengden jeg nevnte tidligere, og for at jeg enkelt _kan_ endre bruken av blokkene når det en dag settes på tog og en finner ut at det skulle vært andre avstander. Feks pga flyt i kjøringen.
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2011 at 03:13
Heisan.
Mener du å sette opp 1 blokk og så putte flere tilbakemeldings punkter i samme blokk. Da må jeg ha enda en tilbakemeldings modul.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2011 at 07:54
Hei Tor
 
Antar at Eirik mener det ja, men prøv tettere tilførsel først..
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2011 at 10:16
Hmm, ja :)
Men prøv tettere tilførsel først som sagt.
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2011 at 04:23
Ja ja.
Jeg får varme opp loddebolten og sette igang. Jeg har en tilførselsledningen er på 6 mm. Det bør vel holde med 1,5mm loddet fast til skinnen.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2011 at 07:23
Hei Tor
1,5 mm til skinnen skal være mer enn nok, men det er nok en fordel å holde den tykkelsen så kort som mulig siden du allerede har problemer med falsk detektering
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2011 at 02:29
Skal komme med en oppdatering når lodding er ferdig.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2011 at 02:30
Heisan. Har loddet en masse nye punkter, men det hjalp ikke. 9 meter med 5 tilførsles punkter går bra. Legg på 3 meter og 2 punkter till og boksen forblir rød når jeg kjører toget ut av den. Er ut til att jeg må kutte opp strekningen i 4 tilbakemeldings punkter og putte det inn i en boks.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2011 at 15:11
Hei Tor.
Forstår jeg deg rett når du klarte å øke fra 7 til 9 meter ? Det er jo en forbedring.
Selv har jeg tilførsel hver meter...

Lykke til videre
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2011 at 01:29
Heisan.
Er det noen som har klart å få til mer en 9 meter. Snakket med en professor på allt som er rart og han sa att nesten alle matrialer lekker strøm, og siden denne detekterer bruk av strøm så vil det gå over i rødt før eller siden. Selv luft leder.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2011 at 01:44
Kikka i papirene til min boks nå, og den spesifiserer en seksjonsengde på ca seks meter for digital.
For analog med pulsdeteksjon som jeg bruker er det ingen makslengde, men mine blokker er maks to meter så lange strekk har jeg aldri prøvd.

Kanskje det står noe i papirene dine også om noen makslengde?
Vil vel tro den ikke er veldig ulik boksene jeg har, da forstyrrelsen kommer fra skinnene.
Men moro å vite hvor lange strekk folk får til, og det skal vistnok være avhengig av skinnetype også iølge blekka jeg har.
Men uansett artig at du har funnet ut hva som er problemet, da kan det jo løses Smile
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2011 at 02:37
Fikk en mail fra Peter Littfinski (produsent).
Max lengde er 5 meter, så da må jeg finne på en annen løsning.
Skulle gjerne hatt detektering i hel fjellet uten å måtte kjøpe 2 nye moduler.
 
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2011 at 10:12
Makslengden er avhengig av skinnekvaliteten, hvor gode de er på å lede, og har du klart et strekk på ni meter burde du kunne finne en lengde som kan overstige de fem meterne noe.
Skinnedeteksjon fanger jo opp hele toglengden, så å finne en annen deteksjonsform inne i fjellet vil være å gå ned noen hakk i pålitelighet.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2011 at 11:05
En tanke. På mange blokkdetektorer går det an å justere følsomheten. Går det på denne også? I såfall kan du prøve å justere ned følsomheten helt til den ikke detekterer noe mer og så se om den detekterer tog.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2011 at 13:22
Hei.
Såvidt meg bekjent er ikke dette mulig på en enkel måte.
I så fall må en bytte ut dioder eller lignende.

Spørsmålet er om du kan koble flere GBM utganger (fra ulike soner ) til samme inngang på Roco feedbackenheten. De ville jo kunne spare noen kroner
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2011 at 22:54
Har fått ett par løsninger fra en ekspert på strøm som jeg skal prøve ut. En del motstander inne i bildet. Går ikke det skal han lage en detector til meg med samme prinsipp, men ekstremt mye bedre i følge han. Det med flere gbm utganger til samme inngang på feedbackenheten var en lur ide. Skal sjekke ut den.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2011 at 07:53
Fant løsningen. Ved kobinasjonen littfinski GBM-8 og roco sin tilbakemeldings modul satte jeg inn en motstand mellom + og canalen jeg brukte (8) på 5K og allt ser ut til å virke.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2011 at 22:51
Er det noen som vet om ett system som snakker direkte med togene. som vet når du setter ett tog inne i en blokk vilket tog som settes der?
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2011 at 19:05
Hei. 

Da bør du ha et system som støtter RailCom.. Eks Lenz

Det finnes andre systemer også f.eks Digitrax. 

Littfinski har også noe som heter HSI. 

Felles for alle løsninger er at de krever ekstra Hardware. 

Benytter du TrainController holder du jo styr på togene om du har tilbakemelding og skiftesporene dine er digitalisert og definert i TC. 

Så med RailCom eller lignende oppnår du at du slipper å fortelle TC hvilket lok du har satt i blokken. 

RailCom kan jo mye mer. .. Tviler på om du kan kombinere så mye av det du har fra Roco med Lenz dersom du skal utnytte RailCom. 

For mitt vedkommende holder TC godt nok kontroll på togene gitt at øvrige ting virker som de skal, primært skiftesporene. 
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2012 at 22:21
Heisan.
Er det noen som har erfaring medTrainController sin SmartHand™ Mobile
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2012 at 06:57
Hei

Bare så vidt testet.
Har du sjekket TrainController forumet ?
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
jonas_sth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 desember 2010
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jonas_sth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2012 at 11:24

Jag har använt mobile via Android och det fungera utmärkt när man hade en riktig Apps istället som nu köra via web läsaren.

Nu måste man ställa om telefonen varje gång så att strömsparläget inte stänger ned skärmen.

Skulle säga att det är rena katastrofen att använda sig av en webbaserad lösning då man styr något så dyra saker och tappar kontrollen Angry

 
Med olika typer av webläsare som uppdateras med tiden får man en rätt instabil miljö med stora support krav Wacko
 

Titta på Märklin Roco eller andra som tillverkar av styrprogramvaror (Rocrail eller WIN-DIGIPET) så gör man riktiga appar Thumbs Up

 

Gör man rätt med en app behöver man ingen fördröjning i reaktionstiden eller en omställning att strömsparläget på telefonen. 

TC hade en riktig Android App som fungera utmärkt innan mr Freiwald bestämde sig för att sluta utveckla den Thumbs Down Appen går fortfarande att ladda ned men fungerar inte till alla skärmupplösningar....

Jag rekommenderar att inte vara allt för långt borta från riktiga nödstoppet ifall panik stopp behövs Lamp

Man kan ju undra varför man har introduktions pris på just mobile modulen men det är kanske har något med att den inte fungerar till 100%



Edited by jonas_sth - 21 oktober 2012 at 11:49
modelltag Forum Facebook
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2012 at 17:37
Hei Jonas

Originally posted by jonas_sth jonas_sth wrote:

TC hade en riktig Android App som fungera utmärkt innan mr Freiwald bestämde sig för att sluta utveckla den Thumbs Down Appen går fortfarande att ladda ned men fungerar inte till alla skärmupplösningar....

Dette er en sannhet med modifikasjoner.

Saken er den at det fantes en App for både Android og for iPhone/iPad men Appstore fjernet den uten noen form for forklaring, til tross for at Freiwald prøvde å oppnå kontakt med dem flere ganger.

Hvorvidt andre app-leverandører har hatt noen innvirkning på dette, vites ikke.

I og med at Freiwald da ikke kunne levere til iPhone/iPad valgte han da en løsning hvor han er uavhengig av APP-distributørene. Å ha flere ulike løsninger er fra et vedlikeholdssynspunkt uhensiktsmessig !

Men når det er sagt synes også jeg at app'en var en bedre løsningWink 

Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2012 at 00:59
Hmm. Jeg tror jeg venter litt med den.
Jeg bruker en av de første roco motion som bindeledd mellom TC silver og bane. Bør den bytes ut til pro eller Z21. Har en del glitcher med den nå. Ved avbrudd hender det att ett tog blir flyttet flere blokker framover.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2012 at 23:02
Originally posted by jhh61no jhh61no wrote:

Hvorvidt andre app-leverandører har hatt noen innvirkning på dette, vites ikke.

I og med at Freiwald da ikke kunne levere til iPhone/iPad valgte han da en løsning hvor han er uavhengig av APP-distributørene. Å ha flere ulike løsninger er fra et vedlikeholdssynspunkt uhensiktsmessig !

Men når det er sagt synes også jeg at app'en var en bedre løsningWink 



Eller man kan vri litt på det og si at siden han ikke kunne levere app til I_ett_eller_annet skal ingen andre ha noe bedre tilbud. . . . . . .

Det var dessverre skuffende å høre.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.