MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - TrainController
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

TrainController

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2010 at 15:06
Originally posted by Aavitsland Aavitsland wrote:

Hei, et lite spørsmål angående alternativ 1

Når et lokomotiv er inne i en blokk hvor toget skal stoppe, hvordan vet digital systemet hvilken dekoder adresse som skal bremses og stoppe ?.

Det bør systemet kunne vite hvis det vet hvor systemet har sendt loket med en bestemt dekoderadressen hen. Systemet må altså være i stand til å følge et bestemt lok helt fra starten. Systemet må altså nullinnstille eller initiere lok og sted, dvs dekoder og sporfelt.

Men jeg har hørt om noen som bruker strekkodelesere montert på anlegget, og med en strekkode under loket som avleses, vil sted og dekoder matches. Da gjør det ikke noe om systemet har glemt hvor loket er.



Edited by ses - 08 november 2010 at 15:07
Svein S
Back to Top
Lok123 View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 29 juli 2010
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lok123 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2010 at 16:01
Hei Jarle.
Hva slag IR-kontakter er det du benytter ?
Jeg trenger noen ett par steder for sikkerhets skyld.
Bremselengder har jo også med type Dekoder og strømforbruk ellers på banen.
Mvh Kris
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2010 at 22:53
Hei Kris.
 
Jeg benytter noen som jeg lager selv. Dvs jeg har ikke konstruert dem selv men fremstiller kortet selv og lodder dem sammen
 
Når det gjelder bremselengder så er det en sannhet med modifikasjoner..
Som tidligere nevnt må lokomotivets egenskaper gjøres kjent for TC. Dette gjøres ved hjelp av en innkjøringsprosedyre som programmet styrer selv for hvert lokomotiv. Denne er i utgangspunktet at alle innstillinger i dekoderen mht aksellerasjon/retardasjon er deaktivert. Dette er det programmet som skal holde rede på. Ellers er det en fordel å benytte lastregulerte dekoder. Dette er en fordel fordi de har bedre krypkjøringsegenskaper og programmet ikke trenger å ta hensyn til om en stasjoner er i oppopver eller nedoverbakke.


Edited by jhh61no - 08 november 2010 at 22:58
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Lok123 View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 29 juli 2010
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lok123 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2010 at 08:41
Hei Jarle.
Selger du meg noen slike eller . . .
Eller kanskje du har tegning/link eller noe ?
 
Vedr bremselengder så har jeg kalibrert alle lok'ene mine så de stopper noenlunde der det er ment. Men noen ganger skjer det noe rart - spes de med gamle/dårlige decodere, og det er derfor jeg gjerne skulle hatt noen IR-sensorer for sikkerhets skyld (spes der det er vondt å komme til - skyggestasjoner, inni fjell etc, men også ved kryssende spor).
 
Ved endespor går det vel an å legge en ekstra tilbakemelding helt i enden, slik at når toget (med vogner) kommer nærme stoppbommen så gir den et signal om at toget her helt inne og skal stoppe.
 
Eller så er vel IR-sensorer fint der det er kryssende spor for der fungerer jo ikke spor dedektering.
 
Har du noen tips på hvordan du har løst dette ?
 
Mvh Kris
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2010 at 18:11
Hei Kris
 
Jeg må leite litt for å se hva jeg har liggende enten tegninger eller ferdigbygde.
Hvor mange trenger du evt ?
 
Og ja det går an å legge inn en ekstra tilbakemelding helt inne i et endespor, men er vel ikke sikker på at det skulle være nødvendig.
 
Er ikke sikker på hvorfor detektering ikke skulle virke på kryssende spor.. kan du forklare nærmere ?
 
Hvilket digitalsystem bruker du og kjører du 2 R eller 3 R ?
 
Send meg en PM med kontakt info..
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2010 at 09:35
Originally posted by jhh61no jhh61no wrote:

Hei
 
Jeg har benyttet TrainController et par år nå og er veldig fornøyd med dette programmet. Er selv med i forumet i Tyskland, men lurer på om det er mange i Norge som benyttet dette programmet. Kanskje en ide å lage et norsk forum ?
 
Noen andre som er interessert ?



Hei, hvordan gikk det egentlig med dette? Nå har det gått noe tid siden innleget over ble skrevet og kankskje det er flere brukere og større interesse nå? Kunne også tenke meg å spørre om noen føler seg så kompetente at de kunne tenke seg å arrangere noe slags kurs eller "workshop" rundt bruken av dette programmet.

Hilsen Jørgen
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2010 at 23:14
Hei Jørgen
 
Noe særlig fres med forum ble det jo egentlig ikkeOuch men jeg kan gjerne holde et kurs/worshop.
 
Det kommer jo imidlertid an på hvor det skal være da.
Jeg bor i Bergen, hvor dere andre bor vet jeg jo ikke..
 
 
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2010 at 23:57
Hei Jarle, det er et generøst tilbud. Jeg holder til litt uten for Oslo og har et lite lokale og anlegg under bygging, men jeg kan selvfølgelig flytte på meg.

Det er vel en fordel selv om det ikke er en absolutt nødvendighet at man gjennomfører det et sted hvor man har et anlegg slik at man ser det i praksis.

Er det flere som kunne tenke seg å delta på et møte/kurs/workshop der formålet er å bli kjent med Traincontroller som verktøy til anleggstyring?

Mvh Jørgen

  

Edited by GeorgII - 10 november 2010 at 23:58
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2010 at 06:41
Hei Jørgen.
Embarrassed
Ja det er definitivt en fordel å ha et anlegg 'for hånden'. Det renger ikke å være mer enn en sirkel med et passeringssport og gjerne et buttspor. Et signal eller to er heller ikke å forakte.
Anlegget må også være av en slik beskaffenhet at det fungerer teknisk, dvs skiftespordekodere og tilbakemeldingsenheter må være på plass og fungere.
 
Ser jo ikke bort i fra at jeg kan ta en tur østover også, men da må jeg nesten få dekket faktiske kostnader ved en slik reise. Tror dette tidligst kan skje etter jul..
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2010 at 10:54
Hei igjen, at du får dekket dine reisekostnader og mottar en mindre godtgjørelse ved et evt. arrangement er en selvfølge. Derfor håper jeg at det er flere på østlandsområdet som kunne være interessert, om vi kunne samle 4-5 perssoner blir det ikke de helt store utgiftene for hver enkelt. 

Innen jul bør mitt anlegg være på det nivået du beskriver og jeg har som sagt et eget ikke altfor stort, men ok lokale, men det er kanskje andre muligheter også.

Om ingen andre melder seg tar jeg gjerne en tur til Bergen.

mvh Jørgen
Back to Top
Lok123 View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 29 juli 2010
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lok123 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2010 at 15:25
Hei.
Flott tiltak, jeg er med om det passer slik. Jeg holder til ved Gardermoen - kort vei til flyplassen.
Hadde vært fint å utveksle erfaringer "live".
Lurer på mye selv om jeg har holdt på endel.
Og det er alltid noe man sikkert kan og bør gjøre annerledes.
 
Mvh Kris
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2010 at 20:46
Hei, dette er bra. Da er vi allerede to elever og en lærer! Det burde kunne gi elevene en unik sjanse til læring med nok oppmerksomhet og nødvendig arbeidsro.

Om da ikke enda flere vil slutte seg til?

Mvh Jørgen

Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2011 at 01:29
Heisan. Dette høres intressant ut.
Har selv ett anlegg med 40 blokker og 35 sporvekslere.
Har brukt rocomotion helt til nå, men vurderer å bytte til TC.
Bor rett utenfor oslo jeg også.
Si meg tid og sted.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2011 at 21:22
Hei
 
Kanskje vi er i ferd med å passere en "kritisk" masse for å ha en samling Thumbs Up
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2011 at 16:00
Ja, jeg er fortsatt med! 
 
Jørgen
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2011 at 00:59
Har akurat begynnt på den 347 siders manualen. HERRE.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 april 2011 at 15:07
Er det noen av dere som kan forklare meg hvordan jeg kan justere dekodren før jeg justerer speed profil. Det står att jeg skal sette voltage så toget går smoothley? Side 112 i instrukjsons boken.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2011 at 16:03
Hei
Når jeg skal kjøre inn lokomotiv m/dekoder pleier jeg å følge følgende prosedyre
 
1. Kjør inn lokomotivet
2. Programer dekoder slik at lokomotivet akkurat kjører(jevnt)  på første hastighetstrinn på håndkontroll
3. Fjern alle CV for aksellerasjon og retardasjon
4. Programmer dekoder slik at max hastighet tilsvarer max skalahastighet for lokomotivet
5. Programmer en rett hastigslinje mellom min og max
 
Om du ikke har TrainProgrammer kan du laste ned DecoderPro som er gratis
 
Nå er lokomotiv/dekoder klar for innkjøring i TC.
 
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2011 at 10:43
Takker så meget.
Men nå har jeg ett annet problem. Når jeg bruker automatisk speed profil og skal kompansere med bremselengden. jeg setter den blå sliden på halveis full og bruker momentere indikatorer Akselrerer ikke toget. Det går på nesten laveste hastighet. Drar jeg sliden uder halv veis stopper det når det når kontakten. Over stopper den på ca 190 cm som jeg har målt til. Noen forslag
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2011 at 01:55
Heisan.
Har litt problemer med att turnouts ikke alltid slår over.
Jeg ser att man kan forandre på "send interval" og "Turnout interval"
Jeg bruker roco sin 10785.
Noen som vet hvor mange millisekunder de to skal stå på"
 
 
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2011 at 11:51
Hei, jeg bruker Toroise og Tillig motorer og de får strøm fra forskjellige avlagte DC veggadaptere fra 7-12V. På de motorene som får lavest spenning (7V) har jeg måttet sette verdien til 500ms for å være sikker på at de slår helt over. På de med litt høyere spenning har jeg satt 2-300ms.

De som har lav spenning går stille og langsomt.

Håper jeg forsto spørsmålet.

Vennlig hilsen Jørgen


Edited by GeorgII - 27 april 2011 at 11:52
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2011 at 03:43
Heisan.
Har ett lite problem. Når jeg får en korslutnning (avsporing eller lekende unger) og slår på strømmen igjen. er det ofte att schedul`n plutselig flytter toget langt fram. Den viser att toget har kommet fram , og da risikerer jeg att ett annet tog starter og de to møtes rett i fleisen på hverandre. Bruker roco sin 10785.
 
Grunnen er nok det att mange av boksene blir røde når strømmen blir koblett til igjen, TC tror att toget har flyttet seg.
 
AngryNoen som har samme problem eller enda bedre en løsning.


Edited by bfr130 - 16 september 2011 at 01:29
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2011 at 01:45
Ingen som kan hjelpe meg med overstående problem?Cry
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2011 at 19:35
Hei, skulle ønske jeg kunne hjelpe, men jeg har ikke kommet så langt med schedules og automatikk. Håper noen andre kan komme med ideer. Du er sikkert også klar over at det er mye god informasjon på www.freiwald.com Der er mange gode forslag når det gjelder å finne og rette feil som kan oppstå i og utenfor Traincontroller.

Selv har jeg foreløpig nok med å få togene til å gå "riktig" vei når jeg starter en schedule. Det virker som om de alltid stikker i motsatt retning av det jeg forventer. Regner med at det skyldes menneskelig svikt ifbm. oppsett av autotrain.

Lykke til, håper det retter seg.

Mvh Jørgen  
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2011 at 11:30
Heisan.
En Chedul starter alltid den veien du har programert den til, hvis du ikke ber den spesielt om å begynne den andre veien.
Hvis toget begynner å gå feil vei er det forde toget er satt med nesa den veien. Trykk på "revers train orientaisjon".
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2011 at 22:37
Hei
 
Om du har mange kortslutninger bør du kanskje gjøre noe med disse...
 
Alternativt kan jo du stanse alle schedules med en gang du starter opp igjen.
 
Hvilken versjon av TC har du ?
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2011 at 07:18
Heisan.
Det er ikke kortslutningene som er problemet.
Det kan gå opptil 10 tog på schedules av gangen. på anlegget mitt og når noe skjer må jeg stoppe allt og kjøre allt til bake til begynnelsen av schedulene. Og siden det er fjell og andre skjulte områder og bildene på skjermen har flyttet seg, må jeg finne togene før jeg begynner å kjøre dem på plass.
Laget en liten lyaut med bare 3 bokser først på TC og så på Rocomotion i går.
Når jeg tar en drag and dropp fra 1 til 3 og kortslutter anlegget i boks 2 og starter anlegget igjen (grønn tast med pil i), flytter TC bildet til boks 3 og tror att schedulen er ferdig.
Når jeg gjør samme prosedyre i Rocomotion funker allt fint
Er det en innstilling i TC jeg ikke kjenner til eller er det en feil i TC?
 
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2011 at 20:51
Hei
 
Send meg en PM så skal jeg legge inn mailadressen min- Da kan du sende meg filene så kan jeg prøve å finne tid til å se på dem, lettere å følge problemstillingen daWink
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2011 at 07:50
Halleluja.
Feilen er funnet.
Etter å ha demontert nesten hele anlegget. Fant jeg ut att det var en rift i
den ene ledningen til en feedback modul som ga ett ytterst lite ikke målbart strøm overslag som gjorde att feedback modulen sendte ut en masse feilsignaler.
Nå gjenstår det bare sjekke de andrer 250 ledningene så skall vi være oppe å gå
Jippi. Hakket før jeg ga opp.
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
bfr130 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 desember 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bfr130 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2011 at 02:14
Heisan.
En liten oppdadetering. Har fått mine 3 første moduler fra Littfinski som gjør roco sin feedbackmodul til en blockdetector. Blir kvitt mine problemer som beskrevet tidliger i linken. Funker som bare det, men har ett problem. En av blockene forblir rød når toget har kjørt ut av blocken. En lang block på ca 25 meter.
Noen som har en ide om hvorfor?
http://www.tors-modelljernbane.com. Multimous, Littfinski, Traincontroller sølv.

MJF byggeblogg "Mitt lille prosjekt"
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.