MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - FREMO-treff i Arendal 2008
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

FREMO-treff i Arendal 2008

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2008 at 00:07
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by terje-o terje-o wrote:


Lukket avdeling kan muligens tolkes å være på Hotell Maritim litt godt utpå kvelden(e) Big%20smile ?

MVH
Terje O   
 
Litt team-building på fredagen, med Dr. O som coach, kan være hyggelig. Gjertsen, Karlsen, Gundersen, Rekstad og undertegnede ankommer med toget (selvsagt Smile) ca 21:30. Bare en liten tur innom vårt eget hotell først, så kan vi ta kontakt. 
 
Lotus sesongen forsvant lidla fort....det er en tulling til som kommer med det toget, som har booket in på Maritim...Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2008 at 08:49
Til alle dere som er i ferd med å forberede tur til Arendal i helga:
Kjør forsiktig!Embarrassed Det er vinterveier her nede, selv om hovedveiene forhåpentligvis vil være bare og greit kjørbare. Det vil nok fortsatt være mulgiheter for glatte veier når mildværet kommer.
 
Dere skal alle være hjertelig velkommen. Det blir rimelig fullt, så litt fleksibilitet er påkrevd fra alleWink. Men nå er forberedelsene over, og vi kan begynne på oppbyggingen av anlegget og gjennomføringen av treffet. Vi her i Arendal gleder oss til å se dere, snakke med dere og kjøre tog sammen med dereBig%20smile.
 
Hilsen Halvor
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2008 at 08:55
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
Lotus sesongen forsvant lidla fort....det er en tulling til som kommer med det toget, som har booket in på Maritim...Wink
 
Det er bra. Da har du en fin togtur foran deg, reise med 4 forkjellige mvg-typer.Smile Ulempen er oppholdet på Nordagutu.
 
Vi tok den i fjor. Og hadde samtlige av oss hatt bedre tid, ville vi reiste via Vestfold og Bratsbergbanen i år også.
 
Vi skal bo på Tyholmen hotell, kun av den enkle grunn at vi har vært fornøyde der. Men vi kommer nok innom Maritim Smile
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2008 at 18:08
Originally posted by halvors halvors wrote:

Til alle dere som er i ferd med å forberede tur til Arendal i helga:
Kjør forsiktig!Embarrassed Det er vinterveier her nede, selv om hovedveiene forhåpentligvis vil være bare og greit kjørbare. Det vil nok fortsatt være mulgiheter for glatte veier når mildværet kommer.
 
Jeg hadde tenkt å starte bobilsesongen til helgen. Men etter en tur rundt sørlandet i uken (med 4-hjulstrekker med pigg) hvor vi stort sett fant dansker, nederlandske lastebiler og norske bobiler "feilparkert" i bakkene besluttet vi å heller kjøre personbil og de fleste av oss er innlosjert på hotel for helgen Wink
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2008 at 09:50
Så var alt pakket og klart for å reise til årets Arendal-treff. Litt færre moduler i hengeren enn vanlig, siden Bjørnlia stasjon blir hjemme i år.



Snøvær på reisen til Arendal begynner å bli en vane
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2008 at 00:42
Da er vi klare for full innsats i morgen, anlegget er på plass og forventningene på toppBig%20smile.
Hilsen Halvor
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2008 at 22:07
Om dere synes at det har vært litt stille her på forumet, skyldes det nok at mange av de ivrige forumdeltagerne har vært opptatt med tjeneste på jernbanen Neslandsvatn - Skuggevik med sidebaner.
-
 
Noen få bilder av fine motiver.
 
 
Fra min egen førstegangsreisende kurvemodul fra Skaarerbanen og andektig lyttende deltagere før en ny runde på banen.
 
 
Christer Ritterbergs Skd 206 med lyd, automatisk strømopptak for bedre drift og fjernstyrt avkobling!
 
 
 
 
Noen kjørte rundt i blanke messingen.
 
 
Takk til Halvor og Arendalsgjenegen for et godt planlagt og et vellykket gjennomført arrangement.  Rammen rundt arrangementet ga også god anledning til sosialt samvær, til å bli kjent med nye ansikter (og ansikter man har sett i blad og på nett) og ikke minst til å lære mer om hobbyen fra miljøets mange mestermodellbyggere.
 


Edited by Morten Jacobsen - 30 mars 2008 at 22:41
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2008 at 22:14
Rart at MortenH klarer å holdebalanse på det toget uten støtteskinneWink. må være Märklin pennen han har på seg som holder han "oppe" ...
 
Ellers må jeg også få takke for et supert treff..
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2008 at 22:14
Da er det lagt ut 14 bilder fra treffet på min hjemmeside.

En hjertelig takk rettes til alle som stod bak det flotte arrangementet, takk også til alle deltagerne som hver for seg bidro til at dette ble nok et hyggelig treff.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2008 at 22:22
takk til alle som arrangerte, og ikke MINST deltok!  tror jeg kunne komme til å still en gang til!  Gav absolutt mersmak.
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2008 at 22:36
Unnskyld, men hva er "automatisk strømopptak"?
 
Petter
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2008 at 23:03
Hei!
 
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

 
Fra min egen førstegangsreisende kurvemodul fra Skaarerbanen og andektig lyttende deltagere før en ny runde på banen.
 
Kanskje ikke akkurat som "Folkemuseét" Morten, men er dette bevart bebyggelse fra forlengst fraflyttede Østvik?
 
Takker alle for fine bilder!
 


Edited by Roger - 30 mars 2008 at 23:05
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2008 at 00:29
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Rart at MortenH klarer å holdebalanse på det toget uten støtteskinneWink. må være Märklin pennen han har på seg som holder han "oppe" ...
 
Ellers må jeg også få takke for et supert treff..
 
kryssvekselen rett i forkant av El 10 kunne trengt "årntli" skinnegangWink
 
Takker for hyggelig treff,dårlig inne klima,vond rygg og såre ben.......dukker nok opp flere gangerWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2008 at 09:58
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

-
 
 
 
 
 
Hehe så litt skeptisk ut der ja, MortenWink 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2008 at 13:12
Jeg var nok dypt konsentrert i skiftelok kjøringen på Neslandsvatn stasjon...og i tillegg hadde jeg Gjertsen (fremo macht frei) som TXP og da skal man ikke gjøre mye feilWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2008 at 14:48
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

...og i tillegg hadde jeg Gjertsen (fremo macht frei) som TXP og da skal man ikke gjøre mye feilWink
 
Ai...ai...ai...Confused Kommisar Gjertsen som stationsführer ja... Det forklarer hvorfor du virket litt blek en stund etterpåWink
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2008 at 17:23
Hei AlleSmile
 
En stor tak skal også lyde fra mig.
 
Et virkeligt flot gennemført arrangement som virkelig giver lyst til mere. 
 
Min oplevelse blev kun lidt skæmmet af at vores lovede indkvartering fejlede. Den blev til gengæld, i rigt mål opvejet af en fantastisk oplevelse på Hotel Maritim hvor forholdende er eksemplariske - også baren. En god bar giver en god togsnak.
 
Hyggeligt at gense jer alle - jeg vender tilbage og vil næste gang blande mig med alle jer meget aktive.
 
Igen tak til jer alle for godt humør og hyggeligt samvær.
 
Med modelbanehilsen
 
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2008 at 17:30
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

-
 
Hei MortenSmile
 
Multi concentratione Wink
 
Mange hilsner
 
Dan
 
 
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2008 at 21:14
Scener jeg fant rosverdige på Fremotreffet og som jeg rakk å fest til brikken før jeg ble ufrivillig satt ut av drift på lørdag.


















Modelløren betrakter sitt eget verk (det statiske) og mon ikke det er modelløren av lokomotivet som tar bilde av det? Personene nærmest er i hvert fall Steinar & Steinar, med Peder glisende i bakgrunnen.
Svein S
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 14:55
Originally posted by ses ses wrote:



Modelløren betrakter sitt eget verk (det statiske)
 
Årets flotteste modul, blant nykommerne. En meget flott og forseggjort modul. Clap
 
Et kurs i brobygging etterlyses hervedSmile
 
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 14:58
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

[QUOTE=ses]
 
....
 
 
Tok ikke du blide av den broa, med delvis lånte fjær?Wink
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 15:03
Originally posted by Per Einar Orebe Per Einar Orebe wrote:

 
Tok ikke du blide av den broa, med delvis lånte fjær?Wink
 
Jo, gjett. Masse bilder.Smile 
 
Lånte fjær? Det litt overdimensjonerte (i forhold til kameraet mitt) stativet til Geir?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 15:29
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Lånte fjær? Det litt overdimensjonerte (i forhold til kameraet mitt) stativet til Geir?
Ikke rart stativet virker overdimmensjonert med ditt kamera. Si fra om du noensinne finner et stativ som ikke får ditt kamera i kreditkortformat til å virke underdimensjonertLOL
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 16:34
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Lånte fjær? Det litt overdimensjonerte (i forhold til kameraet mitt) stativet til Geir?
Ikke rart stativet virker overdimmensjonert med ditt kamera. Si fra om du noensinne finner et stativ som ikke får ditt kamera i kreditkortformat til å virke underdimensjonertLOL
 
Eirik
 
I forhold til mine fotokunster, så er kameraet mitt mer enn nok.Smile
 
Tenkte jeg skulle kjøpe et stativ til det idag. Så får jeg heller kjøpe bedre kamera når evnene er blitt tilstrekkelige.Smile
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 16:47
Takk fra meg også for nok et kjempehyggelig treff!

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

 

Og takk til John Deere- forhandleren,  alias Steinar Krogstad,  som lot nyinnkøpte traktorer kjøre fram og tilbake på anlegget hele helgen uten å bli losset av.  Sjelden har vel noen traktorer kjørt så mye ferje.....
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 17:38
En stoooor takk til deg og Roar for fraktkort til Ålgård stasjon. Den viste seg å være en meget funksjonabel stasjon å håndtere. Skal bli artig i fremtiden å få den mer "up to date" i utførelse. Takker og alle sammen for en hyggelig helg.
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 18:11
Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:

Skal bli artig i fremtiden å få den mer "up to date" i utførelse.
 
Skal du fjerne alle sporene og ferdigstille byggningene da?
 
Arne
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 18:35
Originally posted by aha aha wrote:

Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:

Skal bli artig i fremtiden å få den mer "up to date" i utførelse.
 
Skal du fjerne alle sporene og ferdigstille byggningene da?
 
Arne


Tenkte akkurat på det samme...
Skrev nettopp et laaaangt innlegg som ikke ble postet... Dead
Enten sjedde det noe med min PC eller med mjf....

Prøver igjen litt senere.
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 22:25
Hei!
 
Her var det utrolig mange flotte bilder av norsk landskap! Takk for det!
 
MVH, Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 23:00

Enig i at Ålgård fungerte veldig bra. Jeg kom dit med et godstog samtidig som sirkustoget stod på stasjonen og ventet på Di3"en som skulle snus. Kjøreoppdraget mitt endte her, men før jeg overlot loket, en Di2, til neste mann foretok jeg litt skifting av noen vogner.
I tillegg ble det skiftet litt med en cmdeo før denne var klar til avgang. LOL

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.