Messing i H0 |
Post Reply | Page <1234> |
Author | |
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skal du ha to stykk? |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
...
Edited by Daniel Aune - 18 juli 2008 at 19:16 |
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du må kanskje endre innlegget ditt her: http://forum.mjf.no//forum_posts.asp?TID=3082&PID=17016046#17016046
ve
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du er 15, er det lov å spørre hvordan du har råd til dette her? Har du sagt takk og farvel til skolen og begynt å jobbe eller har du fått pålegg i lommepenger? |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
...
Edited by Daniel Aune - 18 juli 2008 at 19:16 |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
-
Edited by Daniel Aune - 02 februar 2008 at 20:46 |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
...
Edited by Daniel Aune - 18 juli 2008 at 19:16 |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
...
Edited by Daniel Aune - 18 juli 2008 at 19:17 |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
...
Edited by Daniel Aune - 18 juli 2008 at 19:17 |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
...
Edited by Daniel Aune - 18 juli 2008 at 19:17 |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flotte lok! Men slike fine modeller fortjener litt smekrere skinnestrenger etter min mening
Edited by Mr Bridger - 03 mars 2008 at 16:23 |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja de gjør det
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva består samlingen din av nå, Daniel? Synes du kjøper nye modeller i et sett
Edited by Andreas - 03 mars 2008 at 16:39 |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den består av 4 lok hvor det ene skal selges og venter på et til.
Sånn sett har jeg jo bare tre lok! De kostet meg riktignok flesk og er nydelige, så jeg klager ikke. |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Om loket kan jeg bare si at bedre blir det ikke! Bakgrunnen er en annen sak... |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg planlegger å lage et anlegg med forbilde fra enten Lillestrøm-kongsvinger-Flisa eller Lillestrøm-Hamar-Otta-Dombås.
Når ble dovrebanen elektrifisert fram til Hamar??? Perioden på anlegget blir 1955-57. Om jeg skal kjøre eletrisk eller ikke finer jeg ut av ettersom hvilken bane jeg velger. |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3920 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lillestrøm-Eidsvoll-Hamar åpnet for elektrisk drift 15. juni 1953 |
|
Svein S
|
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
PERFEKT!!! Mange takk for svar! Kunne veddet mange tusen på at du var den første til å svare. Lurte nesten på om jeg skulle skrive: Svein kan du svare på dette? Edited by Daniel Aune - 16 mars 2008 at 21:34 |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3920 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alle som er i besittelse av boka "Banedata 2004" vil lett kunne svare på slike spørsmål. Men noe av oss har kanskje mer skrivekløe enn andre.
|
|
Svein S
|
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da har jeg for femtiende gang bestemt meg for åssen det blir, og nå håper jeg mitt sinn er enig med mine øyne. Dovrebanen anno 1950-57. Derfor skal alt elektrisk selges eller byttes så El11ern er nå tilsalgs. Se MJ-børsen Må rette meg selv: Dovrebanen ELLER Solørbanen Edited by Daniel Aune - 18 mars 2008 at 14:51 |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3920 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mener du med "Dovrebanen" Eidsvoll-Dombås-Trondheim eller den egentlige Dovrebanen som går fra Dombås til Støren? NSB/JBV har endret betegnelser opp gjennom årene, så derfor er det litt forvirrende når man bruker begrepet "Dovrebanen". Skal man se historisk på det, så består strekningen mellom Oslo og Trondheim over Dombås av disse banestrekningene [Banemerker i hakeparentes]: Hovedbanen [NHJ] (eller Gardermobanen etter 1998) Hedmarksbanen (Eidsvoll-Hamar) [EHB] Gudbrandsdalsbanen eller EIdsvoll-Ottabanen (Hamar-Otta) [EOB] Otta-Dombåsbanen [ESt/S] Dovrebanen [ESt/N] Størenbanen [TSB] (inngår som en del av Dovrebanen etter 1921, før det som en del av Rørosbanen). Edited by ses - 18 mars 2008 at 14:39 |
|
Svein S
|
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg mener den Egentlige Dovrebanen. Støren - Dombås
Kanskje med noen andre innslag men det tror jeg nok ikke. |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Egentlig står jeg nå mellom:
Dovrebanen Rørosbanen Solørbanen Poenget er at den skal være Uelektrifisert |
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis du bare skal ha ferdigbyggede lokomotiver i messing, som har gått på de nevnte strekningene i tidsperioden 1950-57, har du ikke så mye å velge på!
Av damplok har du:
Type 49 - Dovregubben (men modellen er slik den så ut på 30-tallet ved levering)
Type 24a (modellen er slik loket var i Drammen distrikt på slutten av 60-tallet/tidlig museums lokomotiv)
Type 30a (som ikke er i messing)
Type 32a (som ikke var noe utpreget linjelok på 50-tallet, men ble brukt i skifting og lokaltog rundt de store byene)
I tillegg kan du kjøre Di 3a (som det kom noen få av i 1957) og motorvogner: BM 86, 88 og 91.
Hvis du setter på loddebolten, kan du legge til: Type 18, 20 og 21.
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Messing eller hvitmetall...begge deler går.
Du glemte Di2,31b og Skd 206. Kommer nok noen FÅ palstmodeller. Tenker da på skd 211, Type 63a, Med ett års juksing blir det en haug av DI3ere fra Collector models og NMJ |
|
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den må du nok utdype..?
Edited by Per-Inge-2613 - 18 mars 2008 at 23:32 |
|
MvH
Thomas Olsen |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ett år juksing som i 1958 var da alle treerne fram til 621 var levert. Det vil si alle de HELGRØNNE treerne.
Collector kommer med 604, 605, 621 og NMJ har lagd 603. Da kan jeg forbilderiktig kjøre alle de helgrønne trerne jeg skulle komme over fordi alle sammen fantes på norske spor i 1958. |
|
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ahh, da er jeg med..
|
|
MvH
Thomas Olsen |
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Egentlig ikke:
-Det var bare de tyskbygde MAK"ene av Di 2 som gikk i 1957, og så vidt jeg vet bare i Oslo som skiftelok. Modellen som finnes av denne er av messing, men ellers ganske dårlig.
-Type 31b gikk visstnok bare i retning Bergen, og ikke på noen av de linjene du har valgt (dog kom den til Dovrebanen på 60-tallet).
-Skd 206 må du sette på loddebolten for å få (eller har du funnet noen som er villig til å bygge?)
-Skd 211 glemte jeg, men den er i metal og ikke plast (Brawa).
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk så mye for info, Asgeir. Høres ut som du kan dette her. Edited by Daniel Aune - 19 mars 2008 at 11:27 |
|
Post Reply | Page <1234> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |