Weblogg for SveinR |
Post Reply | Page <1 45678> |
Author | ||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg vil gjerne se noen nærbilder av den flotte lokstallen... |
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
rosenblad
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Koblingen til høyre i bildet gir deg svaret!
|
||
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
||
Øyvind Erik
Medlem i MJF Joined: 25 mai 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 248 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er vel en B23 vogn. Johan Møller-Holst i sårt savnede (jeg begynte igjen med MJ for sent!) Bergen Modelljernbane leverte denne. Er den avbildede vognen fra BMJ?
På den nå "parkerte" hjemmesiden til BMJ (finnes fortsatt bufret på google) står produsentkode BHS for B23 og noen andre vogner. Hva står dette for? Edited by Øyvind Erik - 24 mai 2010 at 13:22 |
||
Øyvind Erik
Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000. |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Denne modellen finnest det vel bare en eller to ut av, det var type 1 som ble levert for en god stund tilbake. dette er vel type 2 eller 3.
Edited by Stian - 24 mai 2010 at 13:52 |
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Øyvind Erik
Medlem i MJF Joined: 25 mai 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 248 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Stemmer, BMJ/ BHS" modell var type 1 og ut fra vinduer og endeparti så er det vel en type 2 som er avbildet.
Ser at BMJ solgte fire vognnumre:
NSB B23 tp.1 sittevogn BHS. . . . . . . . . . . . . . . . Utsolgt Forbildet: NSB B23 tp.1 sittevogn, Skabo 1934, 4 stk. 78 sitteplasser, platekledd trevogn, Epoke II/III/IV H0-modell: L=205 mm, NEM-kobl., spesialmodell, messing / plast NSB B23 450 rødbrun gammeldesign. . . . kr. 1.495.- NSB B23 451 rødbrun gammeldesign. . . . kr. 1.495.- NSB B23 452 leveranseutførelse . . . . . . kr. 1.495.- NSB B23 453 leveranseutførelse . . . . . . kr. 1.495.- Tillegg for innvendig belysning. . . . . . . kr. 300.- Edited by Øyvind Erik - 24 mai 2010 at 19:07 |
||
Øyvind Erik
Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000. |
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bergen HobbySenter sannsynligvis. Jeg lurer på om Møller-Holst laget en del av tingene for Bergen Hobbysenter.
|
||
Min mj-pusher er VMJI.NO
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vogna er en B23-2 og er et bestillingsverk. Modellen på bilde er en prøve.
BHS laget i sin tid B23-1 og er "Hardangerbanevogna", B23-2 er "Flåmsbanevogna".
Anlegget skal utstilles på Flåm nå til sommeren og er et H0 anlegg. Edited by SveinR - 25 mai 2010 at 21:37 |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Espen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Grovt ? Syns dette ser kjempefint ut. Ihvertfall er ikke jeg i stand til å gjøre det bedre en dette |
||
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital. |
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hardangerbanevognene til BMJ var basert på forkortede Roco trevogner (understell/boggier) og messing vognkasser med resintak.
Jeg tror ikke de ble levert med innvendig belysning men hadde derimot innredning som opsjon?
Denne ble etterlevert. Det er et "must" på vogner med så store vinduer som dette.
Mine vogner har i hvert fall fått denne opsjon.
Hadde bare vært fint med B23-2 også!
|
||
togjan
Nykommer Joined: 20 september 2008 Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Når det gjelder dette prosjektet ditt SveinR, hvor mye av selve Flåmsbanen har du tenkt å lage ?
Var litt interessant da jeg selv er der ifra
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
For de som lurer, slik ser altså B23-1 og B23-2 ut. Ingen av modellene er er ferdig ennå, men viser godt forskjellen mellom dem. B23-1 i første bilde.
B23-2 i andre bilde.
Anlegget skal plasseres på Flåm stasjon nå i sommer, og skal vise hele stasjonsområdet slik det var før utfyllingen startet på tidlig 90-tallet.
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Håper dette blir et produkt fra dere
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
hansu
FREMO-forummedlem Joined: 20 november 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Blir det produksjon av B23-2, dvs med delte vinduer, så er iallefall undertegnde på jakt etter ett stk.
Har en meget ensom BM64 stående (64.06), som venter med lengsel på maken sin
|
||
Hans Utne
(NSB/H0) Nærbø |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
B23-2 hadde bare slike vinduer etter det jeg vet, og den ble heller ikke benyttet så mye bak Bm64. Da er det nok B23-1 (hardangerbanevogna) som er den som passer. B23-1 er det desverre ikke mulig å få tak i lengre og var i sin tid en spesial modell fra BHS. Det er Flåmsbanemuseet sine vogner jeg har tatt bilde av
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nye bilder av prosjektet som lovet.
Edited by SveinR - 27 mai 2010 at 20:58 |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3920 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Svært høy kvalitet, virker det som. Men ganske dristig åk-fundamentering.
|
||
Svein S
|
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja du snakker om rått du Svein, men dette er nok hakket hvassere.
KL-anlegget ser jo helt fantastisk ut.
|
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Godt du planlegger sommerferien for oss, Svein. Har ikke vært i Flåm før....
Nydelig anlegg du potle me.... For min del likte jeg bygningene veldig godt....
Selv uten vannbord på vinduene.....
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
EL11 snart klar for aktiv tjeneste i Flåm, kun noen få detaljer gjennstår slik som vinduer, vindusviskere, lykteglass, bremseslanger. Men det gir en indikasjonen på EL11 ifra Skala Design.
B23 må man jo ha når man lager Flåm i modell.
Og BF20
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oi! Dette blir bra! Så trist 11"eren ser ut med ekstralyktene... B23-vogna ble jo ogspå kjempefin!
|
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nydelig!
|
||
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kan ikke si noe annet enn, Nydelig
Er dette anlegget kommet på sin rette plass på Flåm? Eller når kommer det på sin rette plass? Edited by eibro - 06 juli 2010 at 21:16 |
||
Eirik
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Anlegget går med lastebil opp til Flåm i morgen, så fra Fredag av vil det være mulig å beskue anlegget i sitt rette miljø. Med både stor og liten El9 og Flåmsbane El11.
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Blir det tatt bilder og lagt ut her av det i sitt rette element??
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bilder får du i MJ-bladet :)
|
||
Truls Slevigen
|
||
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for svar.
|
||
Eirik
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
I går ble anlegget kjørt opp til Flåm og satt på plass. Flere vinduer ble tatt ut på Flåm stasjon for å få hele anlegget på plass, så det var litt av en operasjon å få det inn.
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Gleder meg til å se dette!!
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
Post Reply | Page <1 45678> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |