MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - hva står på byggebordet ...Del 2
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

hva står på byggebordet ...Del 2

 Post Reply Post Reply Page  <1 56789>
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2007 at 23:04
Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Ser ut som en typisk trailer om vinteren. Flott jobba Morten! Smile

Jeg må f*** meg se å få gjort noe bygging snart. Blir helt dårlig av å se på dette her... LOL 
....du vet Yngve, MJ-hobby er en uhelbredeilg sykdomWink
 
EDIT:.....forresten, ta en titt på Cmdeo i webbloggen min.....ble møkkete den også....dog ikke like ekstrem....Wink


Edited by morten.h - 06 juni 2007 at 23:06
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juni 2007 at 22:26

Egentlig hadde jeg tenkt å gjøre ferdig Cmdeo i dag,men det ble ikke sånn.....skulle bare pusle litt med Skd´n i solveggen først.....og da gikk klokka fortWink

 
Det er viktig å holde væskebalansen i orden når det er varmt.....her i form av en "medium size" frozen margarita...(oppskrift for 1/2 liters glass: 8 cl tequila, 4 cl cointreau, 16 cl med margarita mix ...og masse isbiter! Kjør dette i blenderen til du har en passe fin slush...nytes med sugerør)......
 
 
 
Jeg skulle egentlig bare male vinduskarmene på Skd´n,men jeg ble ivrig og klokka gikk....plutselig hadde jeg malt alle detaljene ferdig...
 
 
....og siden jeg var i gang kunne jeg like godt sette på dekalene....
 
 
.....dekalene kom på i en feiWink.....hadde vært kjekt å få på klarlakk også,tenkte jeg....og det ble gjordt...
 
 
...sånn ser den ut nå! Går å irriterer meg grønn på at ikke AC delen er i hus ennå....for da kunne jeg jo gjordt ferdig understellet også....Vel, dette rakk jeg i dag....utrolig som tiden flyr når man koser seg i solen.....
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2007 at 08:13
Denne ble skikkelig fin Morten, velkommen i klubbenSmile
Kjekt å se andre varianter
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2007 at 09:58
Hei,
 
Hva du får til, Morten, på så kort tid ! Du imponerer meg. Makan til byggeglede og effektivitet har jeg aldri sett. Og en ekte livsnyter er du visst også, med oppskrifter og det hele Clap
 
Takk for at du deler med oss !
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2007 at 21:56
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei,
 
Hva du får til, Morten, på så kort tid ! Du imponerer meg. Makan til byggeglede og effektivitet har jeg aldri sett. Og en ekte livsnyter er du visst også, med oppskrifter og det hele Clap
 
Takk for at du deler med oss !
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
 
Man lever bare en gang,så det er viktig å nyte de gode tingene som en setter pris på...som for eksempel frozen margarita i varmenWink.....er hobby gourmet kokk også......god mat og godt drikke forlenger livet...skal ikke se bort i fra at en eller annen god mat oppskrift dukker opp heller....Wink 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2007 at 22:45

Handlet litt tog i varmen i dag...

 
Heljan Di 3 642 og ei biltransport vogn som med litt grønnfarge og noen dekaler som SveinR allerede har laget,blir Norsk....
 


Edited by morten.h - 08 juni 2007 at 22:45
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2007 at 23:08
på det øverste bildet mangler det noet hmm..lurerpå hva det kann vereTongue
 
eller er den på vei til hugging??Wink
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2007 at 23:10
Der hadde du fått deg 642 ogsåWink
 
Min har fått superline gittere, det skal resten av gjengen også få... Tok seg mye bedre ut en orginal gitterene som ser litt vel mye "plastaktige" ut...
 
img469/4630/img3107da8.jpg
Hilsen Andreas.   
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2007 at 23:16
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Handlet litt tog i varmen i dag...

 
Heljan Di 3 642
 
Du var tilfeldigvis ikke innom NMJ og kjøpte den der i dag?
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2007 at 23:55
Den ble kjøpt hos NMJ i dag,ja.....har bygd den om til AC i kveld men har ennå ikke montert detaljene og superline gitter....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 00:11
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
Heljan Di 3 642 og ei biltransport vogn som med litt grønnfarge og noen dekaler som SveinR allerede har laget,blir Norsk....
 
 
Den biltransportvogna var interessant, den går det endel av her på Stavangerkanten.
Hvilket fabrikat er det?
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 00:18
Originally posted by Stian Stian wrote:

på det øverste bildet mangler det noet hmm..lurerpå hva det kann vereTongue
 
eller er den på vei til hugging??Wink
 
Neppe på vei til huggingLOL 642 eksisterer den dag i dag i nydesign, er beredskapslok på Ål på Bergensbanen... Så loket i Lodalen her i forrige uke...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 00:20
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 00:34
Jepp...den er fra Roco......ta utgangspunkt i Ofotbane-grønn og en liten "dæsj" med sort iblandet,så har du fargen..../skal lakke min i morra....(SveinR,Jeg trenger dekaler....fortWink)
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 00:44
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Denne ble skikkelig fin Morten, velkommen i klubbenSmile
Kjekt å se andre varianter
 
Den ække ferdig ennå......men lysten til å bygge en til er storWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 02:22

Sånn  midt på natta.......BM 70 ser omtrent slik ut nå......må lage noen støpeformer til før nye oppdateringer kommer....i bakgrunnen kan dere se kylling bru.....fet sakWink(hadde den vært 0.5 cm lengere hadde jeg ikke fått den med meg i bagasjerommet(som tar max 2 six-pack med øl) på Lotusen)....

 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 10:01
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Sånn  midt på natta.......BM 70 ser omtrent slik ut nå......må lage noen støpeformer til før nye oppdateringer kommer....i bakgrunnen kan dere se kylling bru.....fet sakWink(hadde den vært 0.5 cm lengere hadde jeg ikke fått den med meg i bagasjerommet(som tar max 2 six-pack med øl) på Lotusen)...

 
Hehe vi får låne fattern"s (minTongue) bil å dra på handle tur... Tror vi skulle få plass til en del MJ (også ølLOL) i denWink 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 16:22
Og Skd"en er jo flott den også... Du får alt til åvirke enkelt......Smile Sliter med å følge opp med en såflott modell...UnhappyWink
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 16:27
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

img517/959/img3081hf9.jpg
 
 
 
 
Tar seg bra ut i samlingen der Andreas... Mangler bare, tiden nærmer seg til El 16"n kommer....WinkWink
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 18:34
Heisann Ove,
 
Ja ikke så altfor lenge til El 16 burde være på plass ved siden av min ikke helt ferdige 17-maskin... Har gjort litt mer på den i dag tidlig og i går... Mer om det og bilder kommer senere i dag....
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 18:48

Har jobba litt i dag også......her er en liten "Sneak preview"....

 
Hva og hvordan.....forklares senere i kveld....Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 18:59
Du har vel hørt dette noen ganger før, men jeg sier det likevel: Nydelig Morten! Wink
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 19:04
Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Du har vel hørt dette noen ganger før, men jeg sier det likevel: Nydelig Morten! Wink
.....så sier jeg nok en gang at den ikke er ferdig ennåLOL.....har bare "brushet" den foreløpig....."vasking" og tørrbørsting gjenstår.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 20:23

Tar bilvogna først....

Fargen på denne vogna var mildt sagt grusom....
 
 
Jeg plukket av rekkverk og understell og endte opp med 3 deler som skulle lakkes...
 
 
....disse delene primet jeg først,samt at jeg fant en farge i skuffen som burde kunne brukes her....Tamiya deep green xf-26...
 
 
.....og resultatet ble ikke så ulikt orginalen......jeg lot delene tørke noen timer....
 
 
...og satte vogna sammen igjen....dekaler mangler før vogna er Norsk. Dette er ett lett fornorsknings objekt,løp og kjøp...Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 20:55

Di 3 642 har blitt ferdigstilt i dag....

det første jeg gjorde,var å montere hjul med hefteringer. Heljans Nohaber er mildt sagt elendige vekselstrømslok i og med at de har trekkraft lik null i litt motbakke,så med Hobbytrade sine Di 4 drivaksler er dette problemet en saga blott....det beste er at hobbytrade sine akslinger passer rett i uten modifiseringer...
 
 
Deretter monterte jeg alle detaljene som skal på! Det lønner seg å borre opp hullene til buffere og slanger siden det sitter endel lakk rester i hullen og delene kan være vanskelige og montere hvis ikke dette gjøres først...
 
 
Så har jeg smusset loket etter alle "kunstens" regler,både med airbrush,vasking og tørrbørsting.....er meget fornøyd med resultatetWink
 
 
legger ut min ABC til smussing av Di 3 i webbloggen om en stund....må skrive masse førstWink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Rune_N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 23 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rune_N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 22:08
Flott arbeide.
Er innom av og til å ser hva dere arbeidsjern driver med. Må si jeg er imponert over hva dere får til.
Hadde akkurat tenkt å kjøpe samme bilvogna. Her på Nordlandsbanen går disse i hvert biltog. Skal vente til NMJ får inn vognene i blå utførelse igjen, slik at jeg ikke må være så nøye med grunning og slikt. (mørk blå)
Et lite spørsmål. Er det mulig å få tak i dekaler til en slik vogn?
Er vel bare det store hvite Motortransportdekalet som må til?

Hilsen
Rune
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 22:27
Hvilken farge som er i grunnen spiller ingen rolle,primer må du ha på uansett hvis du vil at fargen du legger på skal sitte permanent....Hvis du ikke er nøye får du heller ikke ett bra resultat...Wink
 
EDIT: Dekaler regner jeg med at SveinR fikser...Wink


Edited by morten.h - 09 juni 2007 at 22:28
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 22:33
Her kommer en liten El 17 oppdatering... Hadde planer om å gjøre loket ferdig i dag, men fikk litt problemer med PC"en, skjermen som takket for seg... Gjenstår nå kun røde baklys og noen få andre detaljer...
 
img406/3448/el171ot3.jpg
 
img490/4299/el172gu8.jpg
 
img406/9619/el173qp5.jpg
 
img490/949/el174fe0.jpg
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 22:35
Ser veldig bra ut Andreas! Har du lakkert loket selv?Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 22:39
Flott arbeid, Andreas. Likte best lakkeringa di....LOLLOL
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,076 seconds.