MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - hva står på byggebordet ...Del 2
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

hva står på byggebordet ...Del 2

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 9>
Author
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 mai 2007 at 20:12
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Den er grei... alt sammen med andre ordWink + kameraLOL
 
den er go......da begynner jeg å drikke øl og varmer opp til Liverpool-Milan som starter om to timer.....(med andre ord ikke noe bygging i dag hos meg)Wink


Ingen bygging?! Shocked Hehe, skjønner deg godt, skal se denne kampen selv, blir meget spennende! Big%20smile

EDIT: 1-0 til Milan ved pause, dette går veien!!


Edited by Per-Inge-2613 - 23 mai 2007 at 21:35
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mai 2007 at 20:24

blir mange prosjekter som skal gjennomføres i helga,er allerede i gang (Jæ..........forba......hæ........dr.... milanLOL).....massiv trøstebygging med masse godt i glasset,her er noe av det som blir gjordt...

 
Er i gang med å lage Master(e) til flere støpeformer,under er endetykke til motorvogndelen til BM70....masse pirke arbeid men denne er snart ferdig...
 
 
Fikk post fra SveinR i dag (mange tusen millioner takk),siden dekalene har kommet...
 
 
....skal denne ferdiggjøres helt....
 
 
Samt at jeg har ei vogn som er klar for lakkering....og ei El 17 kåpe for Andreas som også skal få lakk.....alt blir selvfølgelig dokumentert enten her eller i webbloggen...(godt det er langhelg...og ekstra lang for meg siden jeg ikke skal på jobb i morgenWink)
 


Edited by morten.h - 24 mai 2007 at 20:25
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mai 2007 at 22:21
Ja da har kvelden gått med til å lete etter loddetinn, som SKAL ligge i en eller annen kasse i kjellerenErmm
 
Har også gjort ferdig El 17 kåpen for lakkering, har vasket den og andre deler som skal lakkeres slik at ingen fingeravtrykk og lignende sitter igjen.
 
Så nå er snart alt klart for turen nedover i morgenBig%20smile
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mai 2007 at 22:38

Sitter å venter Andreas..........nå er jeg i gang....Wink

skal vi se.....snus....lucky.....tonic...og gin...jepp,ting er på plass..Wink
 
 
har konsentrert meg om de "kjedelige" tingene i dag, Masteren til endestykket på motorvogna er ferdig,og som dere ser...en liten ombygging måtte til...
 
 
innimellom filing,sparkling og pussing har jeg støpt litt på si...i morra blir det mere gøy....dvs. og montering av dekaler på Cmdeo...samt litt lakkering på slutten av dagen.....forhåpentligvis også ei støpeform til blir produsert......
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 21:42

Andreas vet ikke hva han har gjordt......hviken farge skal han få....lilla eller rosaLOLLOL

 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 23:03

Nå tenker jeg Andreas blir glad......El 17 i Blackadder utgave....nå mangler bare Baldrick logo i hvitt på sidenLOL

 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 23:26
Kan man melde seg på lakke kurs hos deg Morten?
 
Tar med soveposen og kommer en helgWink
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 23:29
Selvfølgelig,men sovepose trengs ikke! hva med at skaladesign stiller på messa til Larvik MJ-klubb siste helg i oktober,så kan det kombineres?
 
EDIT:så kan jeg sjenke deg dritings....som jeg gjorde med Laar import forrige gangLOL


Edited by morten.h - 25 mai 2007 at 23:30
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 23:35
Høres ut som en god planThumbs%20Up Men vi må se hvordan økonomien er til SkalaDesign da, spørs om de har råd til å sende meg avgårdeWacko
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 23:38
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Høres ut som en god planThumbs%20Up Men vi må se hvordan økonomien er til SkalaDesign da, spørs om de har råd til å sende meg avgårdeWacko
 
 
Det vil lønne seg,jeg serverer kun dyrt brennvin.....så dette vil du helt klart spare påWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mai 2007 at 23:44
Det blir natt lakkering på meg....turen går snart ned i lakk verkstedet for å legge på nydesign rød på El 17 kåpa til Andreas......alle natteravner kan vente ett bilde om en drøy times tid...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mai 2007 at 00:51

Vel.....sånn så´n ut med maskering....

 
 
....og sånn med rødfargen på......maskeringen skal av før jeg legger meg,lover ett bilde til om en liten stund....
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mai 2007 at 01:11

Her kommer to bilder av EL 17 uten maskeringstape.....

 
 
 
Nå tenker jeg at lakken skal få hvile til i morgen,så skal vi få på litt dekaler og klarlakk.....så får vi se om Andreas blir fornøyd....
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mai 2007 at 19:10

El 17 har fått dekalene på,siden jeg sto fritt til å velge nummer ble det litt nostalgi fra NMJ sin tur i januar(som jeg ikke var med på)...

 
 
 
Nå får det stå litt å tørke.....så skal speilene på og deretter klarlakk...
 
 
får pusle litt med stigen så lenge....skal jo ha dekal på den også....
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2007 at 00:48

hva er så gjordt i dag bortsett fra El 17 kåpa til Andreas(som står litt på hvil ennå).....vel ,siden Marcus på 3 år som ikke synes at trehjulsykkel er kuult lenger(det er to hjul med støttehjul som gjelder) har vært på besøk....har mesteparten av tiden gått med til å leke med....de snille ridderne...som bor i borgen sin og de slåss med...

 
 
 
 
 
 
...sinna ridderne som bor i den skumle borgen hvor spøkelsemonsteret bor....
 
 
...og etter heftig kriging ble de venner til slutt....(alle bilder er tatt av Marcus, 3 år)......innimellom har onkel Morten støpt masse deler ....bilde av dagens produksjon kommer snart ....
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2007 at 01:15

Sånn innimellom lego riddere og El 17 kåpa,rakk jeg å støpe opp dette...(dagens siste støp ligger fortsatt i forma)

 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2007 at 20:27

gripehåndtak,stige og speil er malt og montert på El 17 kåpa til Andreas.....nå skal loket få en omgang med klarlakk,så er den klar for henting i morgen....

 
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2007 at 23:58

Meget bra arbeid.

Ove

Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2007 at 00:24

Da har jeg gjordt mitt på El 17 kåpa til Andreas....håper han blir fornøyd i morra når han henter den....

 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2007 at 00:30
blir fint dette her men du må da skrive inni kåpa painted by morten hTongue
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2007 at 00:41
Originally posted by Stian Stian wrote:

blir fint dette her men du må da skrive inni kåpa painted by morten hTongue


Nææææh, stor skrift på utsiden hadde vært mye bedre... Tongue

Neida, ble utrolig bra dette her Morten. Nesten så jeg får lyst til å gi deg noen oppdrag selv. Har noen vogner som er uforskammet rene....

Har vært bortreist i 2 1/2 døgn og jeg har savnet bildene fra byggeprosjektene dine..... de inspirerer så mye at det er nesten at jeg begynner å tenke på om jeg skal vurdere å gjøre noe MJ-relatert selv... Wink
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2007 at 16:58
Min helg ble tilbragt på Gudøy i Vannsjø, tradisjonell speiderleir der... Mye fotografering men litt for mye vann til å ta med mj-ting. Men på fredag ble det en tur til Byggmakker for å kjøpe materialer til Corsica. Bonapartes fjell blir laget av styrofoam pluss at det ble noen lister til understøtting av modulene. Så da er jeg litt i gang!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2007 at 22:18

Da har Andreas hentet El 17 kåpa si........og jeg har blitt eier av en ekte Andreas lastebilThumbs%20Up....Takker!.......Trailere er jo sjelden rene,så denne skal få en liten omgang med smussing....

 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2007 at 22:45

Ja da var jeg hjemme i godstolen igjen... Wink 

Var å henta kåpa hos Morten i Larvik for noen timer siden. Må si jeg ble imponert, ikke bare hadde han lakkert kåpa og satt på dekaler, men ordna stiger, malt bufferbjelken og ordna håndtak. Suveren finishClap Tusen Takk for hjelpen MortenSmile
 
Lastebilen skulle bare mangle.... Blir spennende å se hvordan den blir smusset... Wink
 
Har også noen bilder jeg tok av anlegget til Morten på fredagen, skal prøve og få lagt dem ut i morra tidlig... nå skal jeg mekke litt El 17 understellWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2007 at 18:13
Ja da er det på tide å starte med å ordne lyslederene...
 
 
Lurer litt på hva jeg skal gjøre med de to piggene på bildet, skal de kappes for å få plass til de nye festene til lysene, Morten? Eller skal det plasseres oppå?
 
PS: lånte bildet fra Webloggen din...


Edited by Andreas - 29 mai 2007 at 18:15
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2007 at 23:29

Piggen kapper du vekk....

 
Her ser du Hva jeg har jobbet med i dag.....
 
 
dette er første støpen...litt små justeringer og de blir bedre....det er vel ganske lett å se hvor disse stammer fraWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mai 2007 at 19:22
I dag gjorde jeg litt MJ relaterte saker på jobben.....Siden jeg har tilgang til en skjæremaskin av typen Polar 115 , så passet jeg på å skjære meg en del 2 mm PVC i ulike lengder og størrelser. Disse skal jeg bruke til å lage støpekasser..og siden denne skjæremaskinen er nøyaktig ned til 1000dels mm.,passer delene perfekt i sammen......det fikk meg til å tenke på en ting....vindusbåndene til BM 73 lar seg skjære ut her....hmmmmWink
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mai 2007 at 19:25

.......og siden disse ikke ble så bra som jeg hadde håpet....kasserer jeg støpeforma og lager ny......mere senere i kveldWink

 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mai 2007 at 20:27
Ja da var det dags for en liten El 17 oppdatering.... Wink
 
Har ikke gjort så mye med El 17 i dag annet enn å sette på ploger, pantografer samt å måtte ta av lyslederene jeg satte på i går fordi topplyktene fikk noen sprekker, f.... ogsåAngry... Har hatt litt lynlim på innsiden i håp om at dette kanskje vil hjelpe...
 
img517/5650/img3073mk0.jpg
 
Her er vinduene bare satt på for bildet skyld...
img517/959/img3081hf9.jpg
 
Og her har loket fått plass i vitrineskapet, selv om det ikke er helt ferdig...
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mai 2007 at 21:09
Husk at du må borre opp alle hull på nytt siden det nå er maling i dem, Andreas..........dra boret forsiktig frem og tilbake gjenom hullene til lysa,så slipper du flere sprekker!......Fiin "familie" du har derWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.