MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vinter hobby/sommer hobby
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vinter hobby/sommer hobby

 Post Reply Post Reply
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vinter hobby/sommer hobby
    Posted: 30 mars 2007 at 11:55
Jeg kan umulig være alene.......som medlem av MJF og NSK (norsk sportsvogn klubb)....Hvor mange av dere har samme hobby som undertegnede? ...og hva står i garasjen?.......Er vi mange nok til å starte en modelljernbane og racerbil klubb?Wink.....Siden jeg begynner: kjører Norskt H0 AC i kjelleren og Lotus Elise Mk I (111s spec.) på veien....noen fler?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2007 at 12:09
Hei!
 
Jeg kjører Norsk DC/H0 om vinteren, når "Gliset" står i garasjen.
 
Når "Stoltheten" taes frem er det enten sommer, eller motorsykkel-sesong. Navnet er Yamaha XJ600 (51J for de innvidde), og kvalifiserer vel neppe til medlemsskap i sportsvogn- eller racerbilklubben.
 
Kanskje kan det etableres en kombinert MC- og MJ klubb?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2007 at 12:12
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 
Jeg kjører Norsk DC/H0 om vinteren, når "Gliset" står i garasjen.
 
Når "Stoltheten" taes frem er det enten sommer, eller motorsykkel-sesong. Navnet er Yamaha XJ600 (51J for de innvidde), og kvalifiserer vel neppe til medlemsskap i sportsvogn- eller racerbilklubben.
 
Kanskje kan det etableres en kombinert MC- og MJ klubb?
 
 
 
Kanskje vi bør kalle det Mj og motor klubb?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2007 at 13:11
Har en 92 modell BMW 318 med svimlende 115 hk, holder det?? Tongue
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2007 at 15:56
Jeg kjører asfaltracing med Mini Varebil og eier også følgende biler :

1965 Austin Mini Cooper S
1969 Austin Mini Cooper
1969 Morris Mini 1000 Automatic
1971 Morris Mini 1000



Edited by Mr Bridger - 30 mars 2007 at 16:02
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2007 at 17:43
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Jeg kjører asfaltracing med Mini Varebil og eier også følgende biler :

1965 Austin Mini Cooper S
1969 Austin Mini Cooper
1969 Morris Mini 1000 Automatic
1971 Morris Mini 1000

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
RÅTT!!!  Hvor mye gamp har du tatt ut av varebilen og hvor lite veier den?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2007 at 20:32
Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Har en 92 modell BMW 318 med svimlende 115 hk, holder det?? Tongue
 
 
Vet ikke helt om Bayerishe Makk Werke, Bedre Motor Wentes,Bob Marley and the Wailers etc.........faller under kategorien sportsbil.......kjøp deg en 2002 turbo fra 70-tallet, da er du med..SmileWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2007 at 23:19
Hmmmm.....er det virkelig ingen andre som har bensin i blodet her?.....ikke engang noen som kjører hurtig boble(Porsche)?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Harald View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 10 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Harald Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2007 at 23:34
Vet om en i Råde. (stikkord NiM)

Men om det går hurtig ? Tja ...
mvh Harald
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2007 at 23:49
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Hmmmm.....er det virkelig ingen andre som har bensin i blodet her?.....ikke engang noen som kjører hurtig boble(Porsche)?
Porsche du liksom....
 
Er selv med i Ford Motorsport Club Norway. Har denne vinteren holdt på med å bygge opp en RS2000 4x4 (1996 modell) som jeg regner med er på veien til sommerferien. Betydningen av ordet "regner med" går på det faktum at biltilsynet må godkjenne monsteret først, som da blir en liten WRC-racer med hvite skilt.
 
Hilsen Kjetil
(98-oktan er altfor lavt!)
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2007 at 10:29
Hmm, da er vi visst igang for alvor her...
 
"Vokste" fra Sportsvognklubbne for unevnelig mange år siden (MGA: Ga vanvittig mye glede for en unghvalp.  Go-kart høyde, stiv som fxxx og med en litt frisk MGB motor var det et par selvsikre karer som ble litt overrasket.).  Konverterte til militære kjøretøy.  Den interessen har holdt seg, selvom jeg solgte unna ca 13 tonn bil for litt siden.  Koser meg nå med 2 grønne M52/F1 tråsykler (Øglænd og Husqvarna), Tempo Taifun 175cc og en Ford GPW Jeep.  Ellers eier jeg litt grønn flis og duk (Les: andel i de Havilland 82A Tiger Moth 1941-modell) - _DET_ gir cabriolet-følelse.....! Luft stille og varm som lun vaniljesaus, åpen cockpit og to sett med vinger, trygg smyger av en landing, tørke bort en oljeflekk eller tre, sette henne inn i hangaren og rusle hjemover i Jeep"en mens en nynner "Oh, Danny boy".  Hjem til hus og familie - det holder for meg.  Livet er herlig!
 
God Påske fra
 
Morten M
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2007 at 11:29
Originally posted by kness kness wrote:

 
Er selv med i Ford Motorsport Club Norway. Har denne vinteren holdt på med å bygge opp en RS2000 4x4 (1996 modell) som jeg regner med er på veien til sommerferien. Betydningen av ordet "regner med" går på det faktum at biltilsynet må godkjenne monsteret først, som da blir en liten WRC-racer med hvite skilt.
 
Hilsen Kjetil
(98-oktan er altfor lavt!)
 
 
Du er ikke alene med å slite med biltilsynet.....har løst det med å ha noen ekstra deler og duppeditter liggende som blir skrudd på annenhver vår, de delene blir fort fjernet igjen....Wink
 
( 102 oktan på tanken)
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2007 at 13:01
Hei!
 
Originally posted by Morten M Morten M wrote:

Ellers eier jeg litt grønn flis og duk (Les: andel i de Havilland 82A Tiger Moth 1941-modell) - _DET_ gir cabriolet-følelse.....! Luft stille og varm som lun vaniljesaus, åpen cockpit og to sett med vinger, trygg smyger av en landing, tørke bort en oljeflekk eller tre, sette henne inn i hangaren og rusle hjemover i Jeep"en mens en nynner "Oh, Danny boy". 
 
Du har kanskje sett disse:
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2007 at 13:21
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Du er ikke alene med å slite med biltilsynet.....har løst det med å ha noen ekstra deler og duppeditter liggende som blir skrudd på annenhver vår, de delene blir fort fjernet igjen....Wink
 
( 102 oktan på tanken)
Enkelte ganger er biltilsynet greie å ha med å gjøre, men problemet ligger i at mye går på skjønn. Og om det viser seg at kontrollanten har en dårlig dag, så sliter man selv med hue og ræva full av E-merkede deler.
 
Et godt eksempel er Angel-Eyes stappet full med Xenon. Selv med E-merking har de liten forståelse for at lyktene ikke har automatisk justering av høydenivå. Regelen med denne justeringen kom fordi "vanlige" lykteglass er helt åpne og man risikerer å blende møtende trafikk som får 8000 ansi lumens rett i fleisen. Men at Angel-Eyes er bygget på linseprinsippet som faktisk gjør at det er umulig og bli blendet - nei det forstår de ikke. Regel er regel må vite. Og står det i regelverket at automatisk høydejustering må til, så er det bare å begynne å mekke....Dead
 
Hilsen  Kjetil
(som tror WRC Morette-lykter er tingen istedet...)
Back to Top
Hans-Ingve View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hans-Ingve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2007 at 17:13
har en volvo amazon sport. med 125 hester,under opp-pussing.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2007 at 20:02
Originally posted by Hans-Ingve Hans-Ingve wrote:

har en volvo amazon sport. med 125 hester,under opp-pussing.
 
 
en god gammel klassikerThumbs%20Up
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
RaA View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RaA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2007 at 23:45
Jeg har stort sett med meg noen som måker kull når jeg er ute å kjører. Bensin - avgiftsbelagt og overpriset drivstoff for pingler - men akk så praktisk å benytte til det daglidagse kjedelige......
 
Ragnar 
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2007 at 00:33
Originally posted by Roger Roger wrote:

Kanskje kan det etableres en kombinert MC- og MJ klubb?
Pass deg Roger, ellers kommer vi i RailsAngels (tidligere MJ Norway) og tapper lufta ut av "gliset"...Wink 
Om du er snill kan du jo evt få danne en prospect-klubb i Østfold, men husk at vi har "Vår Mann" som infiltrerer NiM... LOL
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2007 at 05:39
Originally posted by midnight midnight wrote:

Originally posted by Roger Roger wrote:

Kanskje kan det etableres en kombinert MC- og MJ klubb?
Pass deg Roger, ellers kommer vi i RailsAngels (tidligere MJ Norway) og tapper lufta ut av "gliset"...Wink 
Om du er snill kan du jo evt få danne en prospect-klubb i Østfold, men husk at vi har "Vår Mann" som infiltrerer NiM... LOL
 
 
 
Den hangaround klubben blir vel hetende FremoRiders da tenker jeg....LOLLOL
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2007 at 18:36
Hei!
 
Originally posted by Roger Roger wrote:

Når "Stoltheten" taes frem er det enten sommer, eller motorsykkel-sesong. Navnet er Yamaha XJ600 (51J for de innvidde)
 
Sommer er det vel ikke riktig ennå, men sesongen ser ut til å starte i dag.
-Yiipppppiiiii !!!!!!!!!!!!!! Wink
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2007 at 12:41
Hei,
 
Joda, det er flere som har sans for biler og tog. Har hatt og har bildilla ved siden av. Ikke medlem av noen sportsvogn klubb, men vurderer å melde meg inn i SAAB Turbo Club. Har en SAAB 93 Sport Sedan m 205 hk. Mye morro med den Wink
 
Med Motor Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2007 at 23:30
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei,
 
Joda, det er flere som har sans for biler og tog. Har hatt og har bildilla ved siden av. Ikke medlem av noen sportsvogn klubb, men vurderer å melde meg inn i SAAB Turbo Club. Har en SAAB 93 Sport Sedan m 205 hk. Mye morro med den Wink
 
Med Motor Hilsen Tom Lynga
 
 
Vel, du lever bare en gang....slutt å vurder,meld deg innWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2007 at 19:17
Hei!
 
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 
Jeg kjører Norsk DC/H0 om vinteren, når "Gliset" står i garasjen.
 
Når "Stoltheten" taes frem er det enten sommer, eller motorsykkel-sesong. Navnet er Yamaha XJ600 (51J for de innvidde), og kvalifiserer vel neppe til medlemsskap i sportsvogn- eller racerbilklubben.
 
Kanskje kan det etableres en kombinert MC- og MJ klubb?
 
Nå er ikke lenger arbeidstiden min kompatibel med gradestokken, med tanke på å pendle mer med MC lenger i år. Jeg har derfor etter årets drøyt 16000 km startet "min vintertid" og parkert MC"en for i år. Unntaket må være dersom det skulle bli enkeltvise milde og tørre dager.
 
Har dere andre som postet i denne tråden hatt en fin sesong?
 
Edit: Korrigert km-tallet. 1600 var litt snaut Tongue


Edited by Roger - 12 november 2007 at 20:35
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2007 at 22:16
Jeg har hatt en fin - om enn litt problematisk sesong - med racerbilen. Vi måtte kaste inn håndkleet etter 3 av 5 løp på grunn av gearkassehavari.

Jeg har ellers kjøpt meg ny "kosebil" - en 1968 Mini Cooper. Har også kjørt 5000km. med min 69 Mini automatic. Her kommer bilder av dem alle :






Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2007 at 13:25
HeiSmile
 
Kører ikke så meget race, men nyder til daglig min Volvo 740 Turbo intercooler automatic 1990 Thumbs%20Up Har endvidere en Volvo 142 1970 i garagen til renovering, når tiden er til det.
 
 
Mange hilsner
 
Dan
 
 


Edited by Dan Rasmussen - 13 november 2007 at 14:52
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2007 at 16:37
Ja selv om det ikke akkurat sklir i under kategorien "bilsport" så er jeg kjempeglad i år kjøre... Her er da doningen jeg har lært å kjøre med... 2003 modell VW Transporter 2,5 l TDI, trilla 170 000 og er kjempemorsom å kjøre...
 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2008 at 14:29
Hei!
 
Originally posted by Morten M Morten M wrote:

Hmm, da er vi visst igang for alvor her...
 
"Vokste" fra Sportsvognklubbne for unevnelig mange år siden. (...) Koser meg nå med 2 grønne M52/F1 tråsykler (Øglænd og Husqvarna), Tempo Taifun 175cc og en Ford GPW Jeep.  Ellers eier jeg litt grønn flis og duk (Les: andel i de Havilland 82A Tiger Moth 1941-modell) - _DET_ gir cabriolet-følelse.....!
 
Du har vel mer enn bare "Tiger"n" som gir en "cabrio-følelse", Morten? - Eller er Forden en (USSR-) lisensproduksjon?
 
Uansett så var det fint bilde av deg og "gliset" i siste nummer av "Norsk Motorveteran"!
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2008 at 22:32
Heisan, Roger!
 
Klart gliset kommer frem også i Ford"en!!!!  Det er jo herlig ukomplisert å hive seg i Jeepen og suse avgårde med taket nede, i forhold til "Cabriolet i 3D"...
 
Hmmmm - leser du slik "smusslitteratur"?  Artig at de fant det verd en liten reportasje fra Vårens Vakreste Eventyr Wink  Dette arrangementet har jo såpass variasjon blant deltagende kjøretøy at jeg tror en skal være rimelig sær for ikke å finne noe en synes er stas, sålenge en har det grunnleggende traktorgenet på plass.
 
Nyt sommeren!
 
MM
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2008 at 17:35
Hei!
 
Ett av mine motto er jo at "det finnes ett forbilde for alt". For å forsøke å kartlegge hva som finnes av interessante norske forbilder (utover bare jernbanen) best mulig, finner jeg det lærerikt lese ett bredt spekter av forskjellig "smusslitteratur". Wink
 
Norsk Motorveteran er spesiellt interessant da tidsskriftet er ganske informativt om alle forskjellige typer kjøretøy brukt i Norge, i de epoker jeg selv ikke har opplevd, men synes det kan være interessant å modellere. Det er også interessant for de som modellerer nåtid, i forhold til hva folk rundt om kring i det ganske land har av veterans- og spesialkjøretøyer. Plutselig finner man ut at det finnes ett norsk forbilde for en amfibie-UAZ (fra Minitanks) for eksempel.....  Wink
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2008 at 18:48
På kveldene her hjemme er det mest togtid. har et lite anlegg som er utbyggingsmulig med h0 oppe.

Ellers er det jo mest PC på meg...
Vurderer sterkt med Bilcross men først skal mc lappen og mc i garasjen kommeWacko
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.