MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Thamshavnbanen sin kongevogn
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Thamshavnbanen sin kongevogn

 Post Reply Post Reply
Author
erakt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote erakt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Thamshavnbanen sin kongevogn
    Posted: 26 februar 2007 at 09:14

Dette var iallefall nytt for meg, kongevogna fra Thamshavnbanen kommer i H0m

http://www.oi.no/norsk/index.html

T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute"
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2007 at 11:15
Quote Begrænset særproduktion
Som en markering af selve jubilæumsdagen vil alle der forudbestiller Kongevognen senest

1. december 2007

modtage deres Kongevogn påstemplet med jubilæumsdatoen.

De efterfølgende modeller vil ikke blive markeret på denne måde


Ønsker man en modell som er stemplet med en dato da?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2007 at 11:40
Originally posted by einjen einjen wrote:

Ønsker man en modell som er stemplet med en dato da?


Det foregår mye rart i hodet på enkelte samlere, men selv mener jeg det ville vært smartere å tilby modellen billigere til de som forholdsbestiller.

Siden modellen er i "feil" skala blir jeg nok sittende på gjerdet til jeg ser hvor bra den er.
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2007 at 13:10

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Originally posted by einjen einjen wrote:

Ønsker man en modell som er stemplet med en dato da?


Det foregår mye rart i hodet på enkelte samlere, men selv mener jeg det ville vært smartere å tilby modellen billigere til de som forholdsbestiller.

Siden modellen er i "feil" skala blir jeg nok sittende på gjerdet til jeg ser hvor bra den er.

Kan du ikke bare ta å krympe den modellen din da Håvard??

Vet du noe mer om denne modellen, gøy å følge med å se hvordan nye modeller kommer til. Er helt klart drømmen å kunne en gang tilby en ferdig modell

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2007 at 15:06
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Originally posted by einjen einjen wrote:

Ønsker man en modell som er stemplet med en dato da?


Det foregår mye rart i hodet på enkelte samlere, men selv mener jeg det ville vært smartere å tilby modellen billigere til de som forholdsbestiller.


Hmmm - jeg for min del tro faktisk at et datostempel på vogna tvert i mot vil redusere verdien. Betraktelig!!!

Nuvel, hva vet vi egentlig om de danskene da? Noen som har sett noen av deres produkter, Det er så små bilder på sidene deres at det ikke er mulig å se kvaliteten på modellene? Hva med boggier og drivverk? Blir det nytt eller baseres dette på noe som allerede fins?
 
Man kan jo spørre seg om ikke lok 1-3 i H0m hadde vært et bedre prosjekt å satse på, det er jo gjennomarbeidet av Håvard og burde vært mulig å få til uten for mye plunder på forskningssida. Dessuten kunne man solgt 3 nummer, lok 1-3!
Men Kongevogna er vel mer attraktiv da? Jo, den har jo en større plass i folks bevissthet enn noen skarve ellok, selvsagt. De eneste jeg vet om med Thamshavnbanen i H0 er i og for seg noen nederlendere, faktisk... "Orkhavnbanen". De vil nok glede seg!

Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2007 at 15:29
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Kan du ikke bare ta å krympe den modellen din da Håvard?



Det er ikke min modell som er for stor, det er de andre som er for små!

Og det mener jeg helt seriøst. H0m materiell blir alt for puslete etter min smak. Westinghouseloket mitt i 0m har vel omtrent samme massen som en Di4i H0.

Edited by Håvard H - 26 februar 2007 at 15:29
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2007 at 15:34
Originally posted by Henning L Henning L wrote:


Nuvel, hva vet vi egentlig om de danskene da? Noen som har sett noen av deres produkter, Det er så små bilder på sidene deres at det ikke er mulig å se kvaliteten på modellene? Hva med boggier og drivverk? Blir det nytt eller baseres dette på noe som allerede fins?


Tror drivverket er spesiallagd, og det er målet at det skal ligge helt under gulvnivå.

Forøvrig er det en Kina-produesert plastmodell vi snakker om.

Men det finnes vel masse eksempler på at kina-produserte plastmodeller kan være bra?

Er ikke f.eks. Heljans Di3 produsert i Kina?

Men en messingmodell i 0-skala hadde virkelig vært noe! Men da snakker vi glatt 20 000,- snarere enn 2 000,-!
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2007 at 19:01
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:


Men en messingmodell i 0-skala hadde virkelig vært noe! Men da snakker vi glatt 20 000,- snarere enn 2 000,-!


Men så vil man bli svært lykkelig, også. Svært, svært lykkelig. Bortsett kanskje fra lok 8, og, ok - en slerke på 10-15 malmvogner - er det svært få materielle ting som ville gitt større glede. Hallo: Folk bruker jo 20 høvdinger på en ussel TV! 30 og 40 også. Det er da MYE verre.
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2007 at 19:21
Originally posted by Henning L Henning L wrote:


Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Men en messingmodell i 0-skala hadde virkelig vært noe! Men da snakker vi glatt 20 000,- snarere enn 2 000,-!
Men så vil man bli svært lykkelig, også. Svært, svært lykkelig. Bortsett kanskje fra lok 8, og, ok - en slerke på 10-15 malmvogner - er det svært få materielle ting som ville gitt større glede. Hallo: Folk bruker jo 20 høvdinger på en ussel TV! 30 og 40 også. Det er da MYE verre.


Mente ikke å antyde at 20 000 er dyrt for en supermodell av kongevogna i 0-skala.

Men neste prosjekt er lok 7 og 8!
Jeg vil se koblingsstenger!

Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2007 at 20:26

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:


Forøvrig er det en Kina-produsert plastmodell vi snakker om.
Men det finnes vel masse eksempler på at kina-produserte plastmodeller kan være bra?

Produsentene i Kina kan lage minst like bra modeller som de vi kjenner fra Roco, Fleischmann etc. Det kommer bare an på kvalitetssikring, kvalitetssikring og kvalitetssikring. Brawa lager vel også det meste i Kina nå, og deres modeller er jo knallfine.

http://www.brawa.de/uploads/tx_userinhaltsseite/48206_re_nor mal_big_01.jpg

Hilsen  Kjetil

Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2007 at 23:00
Originally posted by kness kness wrote:


Produsentene i Kina kan lage minst like bra modeller som de vi kjenner fra Roco, Fleischmann etc. Det kommer bare an på kvalitetssikring, kvalitetssikring og kvalitetssikring. Brawa lager vel også det meste i Kina nå, og deres modeller er jo knallfine.




Ja, det blir spennende å se kvaliteten på Kongevogna!
Hvis det blir en suksess vil vi kanskje få se flere Thamshavnbanemodeller i H0m
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.