Thamshavnbanen sin kongevogn
Printed From: MJF Forum
Category: Produkter og produktomtaler
Forum Name: Nye produkter
Forum Description: Funnet noen nyheter verdt å melde om? Post dem her!
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=2335
Printed Date: 29 november 2024 at 18:26 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Topic: Thamshavnbanen sin kongevogn
Posted By: erakt
Subject: Thamshavnbanen sin kongevogn
Date Posted: 26 februar 2007 at 09:14
Dette var iallefall nytt for meg, kongevogna fra Thamshavnbanen kommer i H0m
http://www.oi.no/norsk/index.html - http://www.oi.no/norsk/index.html
------------- http://home.online.no/~taerak/index.cfm%20 - T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute"
|
Replies:
Posted By: einjen
Date Posted: 26 februar 2007 at 11:15
Begrænset særproduktion
Som en markering af selve jubilæumsdagen vil alle der
forudbestiller Kongevognen senest
1. december 2007
modtage deres Kongevogn påstemplet med jubilæumsdatoen.
De efterfølgende modeller vil ikke blive markeret på denne
måde
|
Ønsker man en modell som er stemplet med en dato da?
------------- --
Einar Næss Jensen
Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk
http://einarblog.homemade.no/einarblog" rel="nofollow - http://einarblog.homemade.no/einarblog
|
Posted By: Håvard H
Date Posted: 26 februar 2007 at 11:40
einjen wrote:
Ønsker man en modell som er stemplet med en dato da? |
Det foregår mye rart i hodet på enkelte samlere, men selv mener jeg det ville vært smartere å tilby modellen billigere til de som forholdsbestiller.
Siden modellen er i "feil" skala blir jeg nok sittende på gjerdet til jeg ser hvor bra den er.
------------- Mvh Håvard H
http://trainspast.wordpress.com" rel="nofollow - Modelljernbaneforeningen På Sporet Av Den Tapte Tid
|
Posted By: SveinR
Date Posted: 26 februar 2007 at 13:10
Håvard H wrote:
einjen wrote:
Ønsker man en modell som er stemplet med en dato da? |
Det foregår mye rart i hodet på enkelte samlere, men selv mener jeg det ville vært smartere å tilby modellen billigere til de som forholdsbestiller.
Siden modellen er i "feil" skala blir jeg nok sittende på gjerdet til jeg ser hvor bra den er. |
Kan du ikke bare ta å krympe den modellen din da Håvard??
Vet du noe mer om denne modellen, gøy å følge med å se hvordan nye modeller kommer til. Er helt klart drømmen å kunne en gang tilby en ferdig modell
------------- Mvh
-SveinR
Det finnes en skiftetraktor til alt
|
Posted By: Henning L
Date Posted: 26 februar 2007 at 15:06
Håvard H wrote:
einjen wrote:
Ønsker man en modell som er stemplet med en dato da? |
Det foregår mye rart i hodet på enkelte samlere, men selv mener jeg det ville vært smartere å tilby modellen billigere til de som forholdsbestiller.
|
Hmmm - jeg for min del tro faktisk at et datostempel på vogna tvert i mot vil redusere verdien. Betraktelig!!!
Nuvel, hva vet vi egentlig om de danskene da? Noen som har sett noen av deres produkter, Det er så små bilder på sidene deres at det ikke er mulig å se kvaliteten på modellene? Hva med boggier og drivverk? Blir det nytt eller baseres dette på noe som allerede fins? Man kan jo spørre seg om ikke lok 1-3 i H0m hadde vært et bedre prosjekt å satse på, det er jo gjennomarbeidet av Håvard og burde vært mulig å få til uten for mye plunder på forskningssida. Dessuten kunne man solgt 3 nummer, lok 1-3! Men Kongevogna er vel mer attraktiv da? Jo, den har jo en større plass i folks bevissthet enn noen skarve ellok, selvsagt. De eneste jeg vet om med Thamshavnbanen i H0 er i og for seg noen nederlendere, faktisk... "Orkhavnbanen". De vil nok glede seg!
------------- mvh
Henning L
http://blog.tmjk.no" rel="nofollow - "It ain"t bragging if you've done it!"
|
Posted By: Håvard H
Date Posted: 26 februar 2007 at 15:29
SveinR wrote:
Kan du ikke bare ta å krympe den modellen din da Håvard?
|
Det er ikke min modell som er for stor, det er de andre som er for små!
Og det mener jeg helt seriøst. H0m materiell blir alt for puslete etter min smak. Westinghouseloket mitt i 0m har vel omtrent samme massen som en Di4i H0.
------------- Mvh Håvard H
http://trainspast.wordpress.com" rel="nofollow - Modelljernbaneforeningen På Sporet Av Den Tapte Tid
|
Posted By: Håvard H
Date Posted: 26 februar 2007 at 15:34
Henning L wrote:
Nuvel, hva vet vi egentlig om de danskene da? Noen som har sett noen av deres produkter, Det er så små bilder på sidene deres at det ikke er mulig å se kvaliteten på modellene? Hva med boggier og drivverk? Blir det nytt eller baseres dette på noe som allerede fins? |
Tror drivverket er spesiallagd, og det er målet at det skal ligge helt under gulvnivå.
Forøvrig er det en Kina-produesert plastmodell vi snakker om.
Men det finnes vel masse eksempler på at kina-produserte plastmodeller kan være bra?
Er ikke f.eks. Heljans Di3 produsert i Kina?
Men en messingmodell i 0-skala hadde virkelig vært noe! Men da snakker vi glatt 20 000,- snarere enn 2 000,-!
------------- Mvh Håvard H
http://trainspast.wordpress.com" rel="nofollow - Modelljernbaneforeningen På Sporet Av Den Tapte Tid
|
Posted By: Henning L
Date Posted: 26 februar 2007 at 19:01
Håvard H wrote:
Men en messingmodell i 0-skala hadde virkelig vært noe! Men da snakker vi glatt 20 000,- snarere enn 2 000,-! |
Men så vil man bli svært lykkelig, også. Svært, svært lykkelig. Bortsett kanskje fra lok 8, og, ok - en slerke på 10-15 malmvogner - er det svært få materielle ting som ville gitt større glede. Hallo: Folk bruker jo 20 høvdinger på en ussel TV! 30 og 40 også. Det er da MYE verre.
------------- mvh
Henning L
http://blog.tmjk.no" rel="nofollow - "It ain"t bragging if you've done it!"
|
Posted By: Håvard H
Date Posted: 26 februar 2007 at 19:21
Henning L wrote:
Håvard H wrote:
Men en messingmodell i 0-skala hadde virkelig vært noe! Men da snakker vi glatt 20 000,- snarere enn 2 000,-! | Men så vil man bli svært lykkelig, også. Svært, svært lykkelig. Bortsett kanskje fra lok 8, og, ok - en slerke på 10-15 malmvogner - er det svært få materielle ting som ville gitt større glede. Hallo: Folk bruker jo 20 høvdinger på en ussel TV! 30 og 40 også. Det er da MYE verre. |
Mente ikke å antyde at 20 000 er dyrt for en supermodell av kongevogna i 0-skala.
Men neste prosjekt er lok 7 og 8!
Jeg vil se koblingsstenger!
------------- Mvh Håvard H
http://trainspast.wordpress.com" rel="nofollow - Modelljernbaneforeningen På Sporet Av Den Tapte Tid
|
Posted By: kness
Date Posted: 26 februar 2007 at 20:26
Håvard H wrote:
Forøvrig er det en Kina-produsert plastmodell vi snakker om. Men det finnes vel masse eksempler på at kina-produserte plastmodeller kan være bra? |
Produsentene i Kina kan lage minst like bra modeller som de vi kjenner fra Roco, Fleischmann etc. Det kommer bare an på kvalitetssikring, kvalitetssikring og kvalitetssikring. Brawa lager vel også det meste i Kina nå, og deres modeller er jo knallfine.
http://www.brawa.de/uploads/tx_userinhaltsseite/48206_re_normal_big_01.jpg - http://www.brawa.de/uploads/tx_userinhaltsseite/48206_re_nor mal_big_01.jpg
Hilsen Kjetil
|
Posted By: Håvard H
Date Posted: 26 februar 2007 at 23:00
kness wrote:
Produsentene i Kina kan lage minst like bra modeller som de vi kjenner fra Roco, Fleischmann etc. Det kommer bare an på kvalitetssikring, kvalitetssikring og kvalitetssikring. Brawa lager vel også det meste i Kina nå, og deres modeller er jo knallfine.
|
Ja, det blir spennende å se kvaliteten på Kongevogna!
Hvis det blir en suksess vil vi kanskje få se flere Thamshavnbanemodeller i H0m
------------- Mvh Håvard H
http://trainspast.wordpress.com" rel="nofollow - Modelljernbaneforeningen På Sporet Av Den Tapte Tid
|
|