MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - hva står på byggebordet...Del 1
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

hva står på byggebordet...Del 1

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 13>
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 13:37
Ja, da er kunstparken ferdig! Tok ikke lange stunden, fin bruk av vinterferien...   




Bildene er på plass.






Ja, en innstalsjon ble det og... Hva synes du Andreas?


Loket jeg viste ovenfor blir rødt, tror jeg, men bare sidene av det. Kjelen og øverste del av førerhytta blir fremdeles sort, men no smusset og flere detaljer blir vel malt...

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 14:21

Dagens eneste Di 7 rapport....

 

Etter at jeg hadde vasket alle sider og ender på loket(over), var det å sette i gang med dekaler igjen....

høyspent merkene skal monteres som følger...3 stk på den ene siden( pipe og to på skapdørene(over) og ett på kortenden (under).....

og 3 stk på motsatt side (under)(identisk plassering) ...totalt 7 stk.

Nå blir det ett par dagers pause i byggingen grunnet sverige tur....men jeg legger med litt tog-porno bilder så ikke ventetiden blir så lang... i neste rapport skal resten av dekalene på,klarlakk+montering av lysledere...deretter smussing...

Di 7 med pukkvogner (over og de to neste bildene under)

 

Til slutt ett "familie" bilde av diesel parken min: fra venste..Di 2 (nmj), Di 3 i 5 ulike varianter(heljan), Di 4 (hobbytrade),Di 5 (roco),Di 6 (Hobbytrade,nmj superline og viggo amundsen)...og Di 7 (jeco).....Kan noen få ut fingeren ut og lage Di 1 og Di 8 i modell snart...?   Ny rapport om noen dager....

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 14:37

Originally posted by carlf carlf wrote:

Ja, da er kunstparken ferdig! Tok ikke lange stunden, fin bruk av vinterferien...    



Bildene er på plass. 





Ja, en innstalsjon ble det og... Hva synes du Andreas?  



Hehe, du viser fram våre loddeegenskaper ja Var kjempegøy det kurset i helga...  

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 14:47

Di 7"ern ble super Morten

Spørsmål angeående Di5"ern fra Roco. Regner med at du har bygd den om til AC drift...

Er dette noen veldig komplisert jobb?? Hva slags dekoder har du satt i den???

Lurer på å gjøre det samme selv skjønner du, synes Roco sin Di 5 ser så mye bedre ut enn Marklins....

Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 15:13
Nå går jeg løs på området der vinterfjellet var. Jeg rev vekk det for å komme bedre til kabelkludderet og jeg var uansett lei av det. Da blir det noe nytt!

Her er området nå:



Her har jeg lagt spor over for å se hva jeg skal gjøre der. Det blir nok en stasjon hvis jeg går for dette utkastet:



Sporet ut av plata er det som idag er hovedsporet. jeg vurderer å sløyfe dette og legge all trafikken gjennom tunnelen ut til venstre. Den hvite vekselen er forresten et produkt av vinterens tidligere grep om denne delen av anlegget...



Hva synes dere? Noen bedre forslag?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 17:06

Her kommer litt mer om fremgangen på Dioramaet. Nå gjendtår det bar litt mer arbeid på fjellet før mer grønne vekster kan komme på plass.

img182/6885/img2234ex9.jpg

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 17:10

Hei ,-da prøver jeg igjen.

Bildene er dog av ymse kvalitet.....

Mvh

John

...bildene taler vel for seg selv. 66-settet venter ellers på nye smale Superline-grafer og Faulhaber-motor......for mange prosjekter, for liten tid..men sabla gøy!!

 

Understell på El 14...(Drift på alle aksler.)

Mangler ennå fløyta og lys nede, etc...

Frontglass og førerhus på plass..mangler ennå noen detaljer: speil, frontgitter, krok. (+ justering av plogen)

Artig detalj med "ekte" vognoverganger av bevegelig gummi...dog skulle det vært kortkoblinger, da:)

På Heljanlokene mine filer jeg ned tykkelsen på kabelen til speilvarmen og lakkerer dem sorte. (Liten, men effektiv detalj) og monterer nye gittere. Enkelte får decoder, noen blir smusset, nytt lys, etc.(+En 616 med original lyd)

Til slutt 633 med smuss, reflektorlys i snuta, etc.

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 17:12

Originally posted by carlf carlf wrote:




Her har jeg lagt spor over for å se hva jeg skal gjøre der. Det blir nok en stasjon hvis jeg går for dette utkastet:



Sporet ut av plata er det som idag er hovedsporet. jeg vurderer å sløyfe dette og legge all trafikken gjennom tunnelen ut til venstre. Den hvite vekselen er forresten et produkt av vinterens tidligere grep om denne delen av anlegget...



Hva synes dere? Noen bedre forslag?

Hvorfor fjerne sporet ut av plata??? Hadde bare beholdt det som en mulighet til å utvide anlegget senere, du har jo gjort det er par ganger allerede kommer sikkert til å gjøre det igjen Ellers så så det der ut som en fornuftig løsning som byr på mer muligheter enn slik det var før/er nå

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 17:30
Originally posted by Wesley Wesley wrote:

Hei ,-da prøver jeg igjen.

Bildene er dog av ymse kvalitet.....

Mvh

John

...bildene taler vel for seg selv. 66-settet venter ellers på nye smale Superline-grafer og Faulhaber-motor......for mange prosjekter, for liten tid..men sabla gøy!!

 

 

 

På Heljanlokene mine filer jeg ned tykkelsen på kabelen til speilvarmen og lakkerer dem sorte. (Liten, men effektiv detalj) og monterer nye gittere. Enkelte får decoder, noen blir smusset, nytt lys, etc.(+En 616 med original lyd)

Her var det mye fint

Det er superline gittere du har satt på dine Di3 også???

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 17:34
Ja,-Superline-gittere på heljanlokene...men hadde det vært mulig å få kjøpt de løse, hadde det og blitt flott med Roco sine (selv om de er av plast).....
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 17:51

Originally posted by Wesley Wesley wrote:

Ja,-Superline-gittere på heljanlokene...men hadde det vært mulig å få kjøpt de løse, hadde det og blitt flott med Roco sine (selv om de er av plast).....

Ja når man ser det på bilde ser faktisk gitterene på Rocoloket bedre ut...

Har du hørt med diverse MJ-butikker rundt omkring??? Kanskje man kunne bestilt som reservedeler fra Roco eller noe sånt??? 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 18:09

Wesly:

Hva slags bufere har du montert på El14?

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 18:19
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Di 7"ern ble super Morten

Spørsmål angeående Di5"ern fra Roco. Regner med at du har bygd den om til AC drift...

Er dette noen veldig komplisert jobb?? Hva slags dekoder har du satt i den???

Lurer på å gjøre det samme selv skjønner du, synes Roco sin Di 5 ser så mye bedre ut enn Marklins....

 

 

 

 Di 7 er ikke ferdig Andreas,men det hjelper...er på tur til gøteborg...skal gjøre den ferdig når jeg kommer hjem... når det gjelder Di 5 fra roco så er den lett å bygge om,jeg gjorde om min til AC på under en halv time...det sitter ESU dekoder i den...

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 18:59
Godt tur til Gøteborg, takk for info
Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 19:33
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Hvorfor fjerne sporet ut av plata??? Hadde bare beholdt det som en mulighet til å utvide anlegget senere, du har jo gjort det er par ganger allerede kommer sikkert til å gjøre det igjen Ellers så så det der ut som en fornuftig løsning som byr på mer muligheter enn slik det var før/er nå



Vel, jeg kan iogforseg beholde det, men uansetter det bare å sette inn en veksel der hvis jeg trenger det (når jeg tenker meg om kan jeg la det området være åpent så jeg kan sette inn en veksel nå jeg føler for det...).
Okei, da gjør jeg det sånn... Da blir det bygging i morgen og da! Jeg tenkte også å sette opp noen signaler, så har jeg et fint kryssningsspor...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 20:27

Hei.

Når det gjelder El 14 er det de originale bufferne,-jeg har bare satt på en tykkere "stamme" fra bjelken og ut til plata. (Brukte et plastrør som kommer med nye pensler og malte denne sort)....fetthullene på bufferplata laget jeg med en varm nål.

Mvh

John

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 22:12

Det går stadig fremover med Vinterferie prosjektet

img468/4962/img2238qy6.jpg

 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 februar 2007 at 23:26

Di 7 rapport SPESIAL (from Sweden)....

 

Før jeg dro til sverige var jeg barnevakt for min nevø Marcus(3) ,som ville ha sine micro-machines på nett... (under) fra venstre: jaguar xjs,porsche 911 cab.,lamborghini countach og vette

Da jeg tok noen bilder tidligere i dag av loket,måtte jeg selvfølgelig kjøre litt på anlegget......da oppdaget jeg at trekk-kraften til loket var elendig(mildt sagt)...så dette måtte gjøres noe med...

 

(over) det loket klarte i min bratteste stigning(1,5 cm opp pr. 20 cm frem) var FIRE vogner,mildt sagt elendig i betraktning lokets egenvekt...jeg gjorde følgende...jeg tokt kjapt en titt under loket og oppdaget at drivakslen med gummiringer satt ytterst (hallo!!!)...dette er barneskole matte   alle vet at skal det være noe "pulver" i loket må drivaksel med ringer sitte innerst (dvs. nærmest sentrum på loket)...jeg jekket derfor av beskyttelse platen under drivakselen med en liten skrutrekker (under)....

 

deretter tok jeg ut hjulene og lot drivhjulene bytte plass,slik at det med ringer kom innerst....

 

deretter prøvekjørte jeg loket på nytt og måtte opp i 12 vogner før loket begynte å slite i samme bakke....dermed tripplet jeg trekk-kraften....(skjerp dere Jeco) ....mer om noen dager...

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2007 at 14:24
Når jeg tenker meg om så passer dette dårlig i denne tråden siden det aldri har vært på byggebordet... jaja, saksøk meg hvis det er forferdelig...

Uansett, de nye sporene er lagt, med noe mindre problemer og endel tyngre vektøy...
Hovedproblemet ligger i at de vekslene jeg har liggende er 24grader 17" istedefor Märklins vanlige 30gradere. Selvfølgelig har jeg 3ograder svinger til å rette opp avvikssporet, så da får jeg en bitteliten unøyaktighet som ødelegger det meste... Problemet har jeg foreløpig løst med å sette inn noen korte svingstykker i tillegg til vekslene slik at det blir 30grader, men da havner avvikssporet helt ut på siden... Jaja, her er bildene foreløpig:


Mot den gamle stasjonen som vil bli flyttet mellom sporene...



Mot tunnelen og sidesporet mot Skogen hpl. (fantasifullt navn ikke sant?)



Og her er feriens siste prosjekt. Märklon lokomotivet har fått et strøk maling langs sidene og detlajer har fått litt oppmerksomhet fra kosten. Trestøttene til kullbingen har fått et lag tynn brunmaling for å se ut som tre...

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2007 at 14:29

Slenger på et bilde av en del av den ombygde lastebilsamlinga mi i H0.

img341/2189/img2242px6.jpg

Fra høyre:

  • Ekornes Scania 144L 530 vogntog
  • Håkull Renault Magnum semi 
  • Nordisk Transport Scania 144L 530 semi
  • LRN Transport Volvo FH 16 470 semi
  • Blomquist Volvo FH 12 460 bulksemi
  • Thermo transit Volvo FH 12 420 semi
  • Thermo Transit Volvo FH 12 420 vogntog
  • ASG Scania 143M 500 semi
  • ASG Scania 144L 530 semi
  • Nor cargo/Egersund havnetransport DAF 95XF 530 semi
  • Nor cargo Volvo FH 12 420 semi
  • WT Waagan Volvo FH 12 420 semi
  • Hallingdal Billag Scania 144L 460 semi   
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2007 at 20:19
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

img239/7697/img2143yh9.jpg

 

Bra arbeid du legger ned Andreas, og du har vært flitig med bilene dine. Hva har du gjort med Håkull-bilen? Varsel-lys på taket ser jeg.... Noe mer? Blir spennede å se om du får til en tømmerbil...

Jeg har enda ikke fått chassi"ene fra Nederland, etter helga vil jeg etterlyse de....

Ove



Edited by Snikkaren - 21 februar 2007 at 20:21
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2007 at 20:29
Har fått malt plattformen min. Som dere ser så er det et par småprikker som trenger litt mer maling. Har ingen veldig små pensler så det var litt vanskelig å komme innimellom. Ellers så ble disse prikkene også mye mer synlig på bildet enn i virkeligheten.




Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2007 at 20:45
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

img239/7697/img2143yh9.jpg

 

Bra arbeid du legger ned Andreas, og du har vært flitig med bilene dine. Hva har du gjort med Håkull-bilen? Varsel-lys på taket ser jeg.... Noe mer? Blir spennede å se om du får til en tømmerbil...

Jeg har enda ikke fått chassi"ene fra Nederland, etter helga vil jeg etterlyse de....

Ove

Som du ser her:  http://www.nor-truck.de/Haakull%20Renault%20Magnum%20SZ2.JPG på orginalen så har ferdig modellen noen avik, riktig nok kommer den som ferdig treakslet trekkvogn, men orginalen har ikke tvillinghjul på begge akslingene på boggien. Den orginale er en såkalt pusher-trekkvogn med kun bakerte aksel med tvillinghjul.

Det jeg har gjort er ikke det helt "store" på denne modellen. Varsellys har jeg satt på og jeg har fikset den mitterste akselen ved å sette på standar forhjul i stedet for tvillinghjulene. (legger ut bilde senere)

 

 

 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2007 at 21:01

Her kommer bilder av Håkull Magnumen Ove....

Personlig synes jeg Magnum serien er noe av det styggeste som finnes innen lastebildesign, men Håkull sin er ikke balnt de værste... Magnumen ble populær da den ble kåret til Truck of the year i 1993, den var da en av de lastebilmodellene som bød på best komfort til sjåføren. De produseres fremdeles i forbedret versjoner. Men den kraftigste tyoen med V8 og 500 gamp ble det slutt på å lage da den ikke klarte EU"s miljøkrav Renault Magnum ruller det ikke så mange av på norske veier i dag, men de brukes mye i øst-Europa.... 

img480/643/renaultmagnumhkullxw6.jpg

img480/8661/renaultmagnum2gg5.jpg

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2007 at 23:41

Enig med deg om Magnum-Designet... Men modellen din var enkel og greit ombygget... Jeg har mye å ta igjen, men er ikke lett å få tida til å rekke med familie, lekser med barna osv...  For snart prioritere hobbyen min mer enn hittil...

Ove

Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2007 at 23:52
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Enig med deg om Magnum-Designet... Men modellen din var enkel og greit ombygget... Jeg har mye å ta igjen, men er ikke lett å få tida til å rekke med familie, lekser med barna osv...  For snart prioritere hobbyen min mer enn hittil...

Ove

Skjønner hva du mener... Har Vinterferie akkurat nå ellers så blir det vel mye mindre tid til MJ en det man hadde tenkt. Lekser, prøvelesing og oppgaver tar som regel opp det meste av tiden, også i helgene....  



Edited by Andreas - 21 februar 2007 at 23:53
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2007 at 11:12

mens vi venter på neste Di 7 rapport.....

 

Av en eller annen grunn,klarte jeg å styre innom en mj-butikk i Gøteborg.....og svidde av noen kroner på det dere ser over og under...........at Y6 ( over) har gått i norge som Bm 89 er greit....men vogna under fulgte med på kjøpet...det er en UFv "osten"....mitt spørsmål til dere kunskapsrike der ute er: er denne vognen emne for fornorsking eller er det/og forblir en svensk "raring"?

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2007 at 11:33

Hei,

Jeg fikk samme nydelige modell i går. Har noen av den gamle typen, og det var faktisk ikke den store forskjellen på kåpen. Trudde det faktisk skulle være større avvik. Men få ting slår lyd og lys. Så var det bare å få laget noen norske dekaler

Den "osten" du har fått med på kjøpet er nok en sær svensk greie ja. Det nærmeste vi kommer er vel Kofferten Gx som ble brukt bak Bm87.

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2007 at 12:32
Ja den vognen har vel ikke gått i norge...

Men motorvognen kan lett gjøres norskere, hvis det ønskes... http://www.jernbane.net/script/dispenhet.asp?enhet=1012&kat= Motorvogner&katID=

Sist jeg så denne var utenfor en lokstall i Narvik...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2007 at 13:08

Var det MJ-butikken i Karl Johans gatan du var innom?

Har vært der en gang for noen år siden, har de godt med mj fremdeles?

Lykke til med neste prosjekt

Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,079 seconds.