MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - hva står på byggebordet...Del 1
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

hva står på byggebordet...Del 1

 Post Reply Post Reply Page  <12345 13>
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2007 at 23:32
Du miner meg på at jeg har en hensatt Di 3 619 nydesign ståendeErmm Var litt kjapp med å flytte printplata og dermed var enkelte ting litt løseWacko 
 
Så brukte jeg eviglang tid for å finne fatterns loddebolt som viste seg å være så stor at dersom jeg i det hele tatt skulle prøvd og lodde noe som helst i det loket ville jeg smelta hele greiaConfused 
 
Så loket venter på at jeg gidder å kjøpe ny loddestasjon... Det MÅ jeg snart også, lps"ene kommer....
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2007 at 22:15

Kom plutselig på at jeg hadde Tågåkeriets Nohab som lyser i den ene enden.....

 
men ikke i den andre enden....brudd på ledning såvidt jeg husker....
 
 
 
Must be a jobb for....is it a bird,or is it a plane?.....no, it´s mr. soldering iron...Smile
 
 
 
fem minutter senere etter litt lodding og krympestrømpe.....lys i andre enden også.......loddebolten virket upåklageligSmile
 


Edited by morten.h - 26 april 2007 at 22:16
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2007 at 21:03
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

 
Regner med at det er lps"er du sikter tilWink? Gleder meg sykt til de kommer....
 
Ikke helt utenkelig detWink.....tror jeg må ødelegge noe slik at jeg kan lodde det sammen igjen(så jeg får testet loddebolten)LOLLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2007 at 19:44
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Stille på byggefronten her de siste dagene,men jeg har fått første nedbetaling for byggingen av El 17 Flåmsbana....nå venter jeg bare på noe å loddeTongue

 
 
 
Regner med at det er lps"er du sikter tilWink? Gleder meg sykt til de kommer....
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2007 at 18:58

Stille på byggefronten her de siste dagene,men jeg har fått første nedbetaling for byggingen av El 17 Flåmsbana....nå venter jeg bare på noe å loddeTongue

 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2007 at 21:06
Prosjekt nummer 2:



Dette er punktet da mange kommer til å himle med øynene for jeg kommer nå til å gi meg ut på en vei som er så hinsides upraktisk at det neimen ikke er sikkert noen har gjort det før. Men jeg skal det, av enkle grunner, mest fordi jeg kunne.



Finn en forandring:



Joda, den kobberdingsen er vekk. Dermed er det strømopptak på bare en skinne Den skal erstattes!



Da får man lov til å himle med øynene...



Svillebremsen er festet dit kobberdingsen stod, så nå går loket på 3-skinner! Dette er jo første bit av veien mot AC drift, men det blir nok dyrt og upraktiskt så det her går kanskje inntil videre. Må jo muligens ha en trafo, har bare testet med batterier og testplugger til nå.

Men flott lok så det er jeg ikke ferdig med!

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2007 at 20:19
Jaa, med mattetentamen passert (tålelig er et fint ord, ikke sant?) ble byggebordet dekket med det beste servise!


Prosjekt nummer 1:

Dette ble egentlig gjort i går, da jeg oppdaget at jeg ikke hadde noen gave til min far som fylte 93... øh... neida, 57 år i går ( ). Hva skal han få da? En tankvogn selvfølgelig! Men med 3 uker til 18 år dagen (hjelp!!!) ble det ikke sterke saker denne gangen...
En fransk cola flaske kom ned fra hyllen og en flatvogn ble funnet frem. Flatvognen fikk den etterhvert sedvanlige fyrstikk behandlingen...



...og deretter kom flasken på plass:



(Til fotofanatikere må jeg unnskylde, og nevne at en flik av bildet har eksposert noe annet enn bakgrunnen min, jeg hadde dårlig tid da...)

Men vognen må da ha innhold! Så da bar det ned på butikken for å kjøpe noe som burde vært 18års grense på... Dette ble fyllt og korken forseglet, trodde jeg



På dette tidspunktet fikk jeg ekstra dårlig tid...


Flasken ble ikke tett, selv med doser av superlim, så jeg får komme tilbake til dt senere. Bursdagsbarnet har sett flaksen men den er hos meg til videre bygging. I"ll be back... Right after prosjekt nummer 2 (som kommer når kameraet er ladet)
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2007 at 15:01
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

I dag dumpet M&E + at fattern hadde vært en tur innom Narvesen på vei hjem i går og tatt med seg Miba Messe 2007. Så i dag ble det lesing, er egentlig ikke noe særlig jeg kan gjøre på El 17 nå heller... Venter på deler, og jeg må en tur innom Strømmen for å få tak i speil, vindusviskere og litt annet...
 
img368/4234/megf7.jpg
 
 
Får inn 1mm lysleder til deg ikveld,postlegger delene du trenger for ferdigstilling av loket i morgen...så hvis posten gjør det de skal burde du ha dem til helgen....Wink
 
SupertWink
 
Gleder meg til den morsome biten etter at jeg nå er ferdig med all pussingenBig%20smile 
 
 
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2007 at 14:10
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

I dag dumpet M&E + at fattern hadde vært en tur innom Narvesen på vei hjem i går og tatt med seg Miba Messe 2007. Så i dag ble det lesing, er egentlig ikke noe særlig jeg kan gjøre på El 17 nå heller... Venter på deler, og jeg må en tur innom Strømmen for å få tak i speil, vindusviskere og litt annet...
 
img368/4234/megf7.jpg
 
 
Får inn 1mm lysleder til deg ikveld,postlegger delene du trenger for ferdigstilling av loket i morgen...så hvis posten gjør det de skal burde du ha dem til helgen....Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2007 at 23:58
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

OOOOooooo gøy pakke! Artig å se den rødbrune vognen sammenlignet med de andre.

Jeg var forøvring på Hobbyland i Bergen og kjøpte meg en B7 vogn på tirsdag. Nå har jeg 5 stykker, så nå blir det ikke flere. Men det var vanskelig å bare kjøpe en når hyllene der var fulle av B7 vogner.... TongueWink


Har nettopp fått siste ladning her i huset nå, så meg og min far er eier av tilsammen 24 B7-vogner, 12 hver :) "Bare" 18 av disse skal i trafikk da :) Så nå er jeg klar for Green Cargo RC"er og El16"er :D
 
Er det jubileumssettet fra Marklin med to stk. GC Rc4 du har i tankene Thomas?
 
El 16 kan bli en fin julepresang detWink Har en bestilling på en i nydesign inne, men har vært mye snakk om at det ikke er den men TKAB versjonen som kommer...
 
I rapporten fra Nurnberg messen i M&E stod dette: "I nyhetsbrosjyren står det avbildet et NSB El-16 i nydesign, men teksten under sier at det skal være utgaven til det svenske TÅG AB etter at de kjøpte norske El-16 lok fra NSB"
 
Jaja tiden vil vise... Men den faktiske forskjellen på NSB nydesign lokene og TKAB"s er vel bare merkene? Så da burde det kanskje ligge i kortene at vi får begge... Har også hørt noe om at nydesignversjonen skal komme etter CN og TKAB...
 
Modellene er i hvertfall i følge M&E"s messerapport lagt inn i Roco"s produksjonsplan for Desember så da får vi nok vite merSmile
 
  


Ja, Jubileums-settet skal jeg ha, det er bestillt ;) Skal jo ha den blå Mærklin kommer med også, med Green Cargo påskrifter... :) El16 tar jeg så det kommer hva angår nydesign/TKAB, er mest CargoNet jeg lengter etter der, skal ha en 2 stykk i CN, og dersom det blir mulig, 1 i NSB :)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2007 at 22:10
I dag dumpet M&E + at fattern hadde vært en tur innom Narvesen på vei hjem i går og tatt med seg Miba Messe 2007. Så i dag ble det lesing, er egentlig ikke noe særlig jeg kan gjøre på El 17 nå heller... Venter på deler, og jeg må en tur innom Strømmen for å få tak i speil, vindusviskere og litt annet...
 
img368/4234/megf7.jpg
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2007 at 16:48
Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Originally posted by Yngve Yngve wrote:

OOOOooooo gøy pakke! Artig å se den rødbrune vognen sammenlignet med de andre.

Jeg var forøvring på Hobbyland i Bergen og kjøpte meg en B7 vogn på tirsdag. Nå har jeg 5 stykker, så nå blir det ikke flere. Men det var vanskelig å bare kjøpe en når hyllene der var fulle av B7 vogner.... TongueWink


Har nettopp fått siste ladning her i huset nå, så meg og min far er eier av tilsammen 24 B7-vogner, 12 hver :) "Bare" 18 av disse skal i trafikk da :) Så nå er jeg klar for Green Cargo RC"er og El16"er :D
 
Er det jubileumssettet fra Marklin med to stk. GC Rc4 du har i tankene Thomas?
 
El 16 kan bli en fin julepresang detWink Har en bestilling på en i nydesign inne, men har vært mye snakk om at det ikke er den men TKAB versjonen som kommer...
 
I rapporten fra Nurnberg messen i M&E stod dette: "I nyhetsbrosjyren står det avbildet et NSB El-16 i nydesign, men teksten under sier at det skal være utgaven til det svenske TÅG AB etter at de kjøpte norske El-16 lok fra NSB"
 
Jaja tiden vil vise... Men den faktiske forskjellen på NSB nydesign lokene og TKAB"s er vel bare merkene? Så da burde det kanskje ligge i kortene at vi får begge... Har også hørt noe om at nydesignversjonen skal komme etter CN og TKAB...
 
Modellene er i hvertfall i følge M&E"s messerapport lagt inn i Roco"s produksjonsplan for Desember så da får vi nok vite merSmile
 
  
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2007 at 16:26
Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Har nettopp fått siste ladning her i huset nå, så meg og min far er eier av tilsammen 24 B7-vogner, 12 hver :) "Bare" 18 av disse skal i trafikk da :) Så nå er jeg klar for Green Cargo RC"er og El16"er :D


^Hehe kanon! Høres ut som om jeg må komme på besøk igjen... TongueWink
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2007 at 13:44
Originally posted by Yngve Yngve wrote:

OOOOooooo gøy pakke! Artig å se den rødbrune vognen sammenlignet med de andre.

Jeg var forøvring på Hobbyland i Bergen og kjøpte meg en B7 vogn på tirsdag. Nå har jeg 5 stykker, så nå blir det ikke flere. Men det var vanskelig å bare kjøpe en når hyllene der var fulle av B7 vogner.... TongueWink


Har nettopp fått siste ladning her i huset nå, så meg og min far er eier av tilsammen 24 B7-vogner, 12 hver :) "Bare" 18 av disse skal i trafikk da :) Så nå er jeg klar for Green Cargo RC"er og El16"er :D
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2007 at 11:06
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Scandinavian Miniatures (www.messingmodeller.no) selger også dekaler. Kan hende de har til dette loket.
 
Takk for tipset, var innom å tittet der tidligere i dag siden jeg viste at de har noe dekaler...
 
Det jeg lurte på angående dekalene fra RMS, følger alt med som trengs eller er det bare NSB logo og forskjellige nummere? Hvor får man i såfall tak i de ekstra dekalene, tenker da på fabrikkmerket og høyspenningskilt.
Kjøpte dekaler til El 14 derfra en gang og da fulgte ikke Thune merket med...
 
 
Dekalene jeg monterte på El 17 kåpa i webbloggen var derfra og fabrikksmerkene manglet,RMS sine er derimot komplett....
 
Da blir det RMS...
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 23:07
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Scandinavian Miniatures (www.messingmodeller.no) selger også dekaler. Kan hende de har til dette loket.
 
Takk for tipset, var innom å tittet der tidligere i dag siden jeg viste at de har noe dekaler...
 
Det jeg lurte på angående dekalene fra RMS, følger alt med som trengs eller er det bare NSB logo og forskjellige nummere? Hvor får man i såfall tak i de ekstra dekalene, tenker da på fabrikkmerket og høyspenningskilt.
Kjøpte dekaler til El 14 derfra en gang og da fulgte ikke Thune merket med...
 
 
Dekalene jeg monterte på El 17 kåpa i webbloggen var derfra og fabrikksmerkene manglet,RMS sine er derimot komplett....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 22:53
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Scandinavian Miniatures (www.messingmodeller.no) selger også dekaler. Kan hende de har til dette loket.
 
Takk for tipset, var innom å tittet der tidligere i dag siden jeg viste at de har noe dekaler...
 
Det jeg lurte på angående dekalene fra RMS, følger alt med som trengs eller er det bare NSB logo og forskjellige nummere? Hvor får man i såfall tak i de ekstra dekalene, tenker da på fabrikkmerket og høyspenningskilt.
Kjøpte dekaler til El 14 derfra en gang og da fulgte ikke Thune merket med...
 
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 22:40
Scandinavian Miniatures (www.messingmodeller.no) selger også dekaler. Kan hende de har til dette loket.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 21:47
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Viggo Amundsen selger dekalene,så det burde være lett å få tak i.....
 
EDIT: Ikke glem vindusviskerne AndreasLOL
 
Hehe kom akkurat på detWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 21:23
Viggo Amundsen selger dekalene,så det burde være lett å få tak i.....
 
EDIT: Ikke glem vindusviskerne AndreasLOL


Edited by morten.h - 23 april 2007 at 21:24
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 21:20
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

da var du ferdig med den kjedelige jobben.....nå begynner morroaSmile

 
Ja gleder meg til det nå... Men skal jobbe de neste dagene så da blir det lite tid... Passer egentlig greit siden jeg må vente på delene fra deg og jeg må innom NMJ og få tak i horn, speil, stiger og luftslanger.
 
Er jo enda en stund til dekalerLOL Vet at Modellcompagniet solgte RMS sine, men hvor selges disse nå?
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 21:15

Det går smått fremover med damperen min.....

antallet etsedeler tar nesten pusten fra meg...på bilde under er ca90 av dem på plass og har vel ca 200 igjen før jeg er ferdig med interiøret....
 
 
 
 
 
EDIT: Noen som vet hvilken farge NSB 63a skal ha invendig? Var de sorte?


Edited by morten.h - 23 april 2007 at 21:18
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 21:04

da var du ferdig med den kjedelige jobben.....nå begynner morroaSmile

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2007 at 20:51
Da er jeg endelig ferdig med pussing og retting av mindre skader i støpen på kåpa... Tamiya putty"en kan endelig pakkes vekk...
 
Var litt uheldig med kåpa, var skader på litt vansklige steder som bufferbjelken, lysa over vinudene foran + at det var en cm sprekk i kåpa. Men alt dette er nå fixet. Er litt bekymret for den sprekken, men med lynlim skulle det vel holde seg på plass vil jeg troErmm
img48/6425/img2748qp4.jpg
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2007 at 22:17
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Det blir sakte men sikkert en El 17... Har rettet opp skaden på kåpen + litt mindre ujavnheter. Har boret opp til pantografer og annet på taket... Håper plasseringene av boksene er godkjent, Morten?

img157/8846/img2725rw8.jpg
 
Litt dårlig bilde, men det viser hvordan det ligger ann så langt...
 
 
Ser bra ut fra her hvor jeg sitterThumbs%20Up
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2007 at 21:35
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Men jeg regner med at når jeg får en inntekt som overstiger frikort grensen med mer enn en halvpartenLOL Så kanskje det blir litt mer 75 - 96 istedet eller kanskje enda lenger tilbake...Big%20smile
 
Få deg jobb på Rimi, da kan du tjene bra med penger Wink
 
 
 
 
 
Har en jobb nå, men var vel helst på litt lengre sikt jeg tenkte på... Etter studier og barnehageutgifter. Har ekstra jobb til høsten når jeg blir 18... Skal kjøre leveringer for hagesenteret jeg allerede jobber for... Jobb på Rema eller lignende har jeg ikke tid til da jeg starter (sannsynligvis) på skole i Oslo til høsten og dermed får lange dager og mindre tid til jobber, MJ og annet...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2007 at 19:34
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Men jeg regner med at når jeg får en inntekt som overstiger frikort grensen med mer enn en halvpartenLOL Så kanskje det blir litt mer 75 - 96 istedet eller kanskje enda lenger tilbake...Big%20smile
 
Få deg jobb på Rimi, da kan du tjene bra med penger Wink
 
 
 
 
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2007 at 11:50

Det blir sakte men sikkert en El 17... Har rettet opp skaden på kåpen + litt mindre ujavnheter. Har boret opp til pantografer og annet på taket... Håper plasseringene av boksene er godkjent, Morten?

img157/8846/img2725rw8.jpg
 
Litt dårlig bilde, men det viser hvordan det ligger ann så langt...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 april 2007 at 22:02
Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Postmannen kom med hard pakke i dag.....

av det slaget jeg liker.......
 
 
5 nye B7 vogner

Jeg hørte at det vistnok hadde vært et overfall på en postmann i dagLOL
Var han 190cm.høy,hadde stålblå øyne og hadde mørk hockeysveis?

Edited by morten.h - 20 april 2007 at 22:02
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 april 2007 at 21:54

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Postmannen kom med hard pakke i dag.....

av det slaget jeg liker.......
 
 
5 nye B7 vogner

Jeg hørte at det vistnok hadde vært et overfall på en postmann i dagLOL


Edited by LarsR - 20 april 2007 at 21:58
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.