MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Modelljernbane frarådet til småbarn.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Modelljernbane frarådet til småbarn.

 Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 desember 2006 at 14:07
Originally posted by einjen einjen wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Nå er vi jo født litt mer inn i det i min generasjon enn hva kanskje de i den før har er. Hører jo nå og da om de som er livredde for å bruke en PC. Folk som trur dem brenner opp for ingenting eller går i stykker og krasjer bare man ser på dem. For å si det rett ut så skal de relativt mye til for å øddelegge en PC.



Når jeg ikke har pappapermisjon så jobber jeg i det daglige mye med oppsett, bestilling, konfigurering, service og slikt med pc-er, og tro meg: Det er et enormt antall med pc-er som går i stykker, bare du ser på de. En serie med pc-er der hovedkortet er bestykket med defekte/dårlige kondensatorer kan ha en katastrofalt dårlig innvirkning på antall fungerende pc-er på en arbeidsplass.

Tenkte mer på folk som går rundt å tror at PC"en får virus og krasjer når hvis man åpner startsiden.no

Ellers så er jeg klar over at en del PC"er har forbruk av deler  Har bytta et hovedkort og et skjermkort på min på et år Bra det finnes garanti



Edited by Andreas - 07 desember 2006 at 14:08
Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2006 at 15:48
Og da er vi tilbake ved start:



Denne stod i dagens morgenutgave av Aftenposten... Kanskje en litt uheldig overskrift med tanke på denne diskusen... Og en litt merkelig en siden NMJ nå fører endel Bachmann Thomastoget...

Edited by carlf - 17 desember 2006 at 15:49
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Knut Moe View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Knut Moe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2006 at 16:42
Ventet egentlig på den

Dette har vel mer med målgruppen som leser Aftenposten Søndag enn med rekrutering mot unge å gjøre.

Edited by Knut Moe - 17 desember 2006 at 16:45
Knut Moe
Privat brukernavn
(Ansatt i NMJ AS)
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2006 at 18:02
Hehe, ikke vondt ment, flott dere reklamerer! Men det er vel en mulighet for at målgruppen for Aftenposten søndag har (barne)barn som kan bli sugd inn i modelltogverden... Men kan være lurt å endre overskriften til "En hobby for alle" el. Bare et forslag!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2006 at 18:52

Dette er viktig for rekruttering, uansett!

Hobbyen består av mange "gjeninnstigere" i moden alder. Det å ensidig fokusere på at hobbyen er egnet for barn blir helt feil etter mitt skjønn. Det må feste seg et inntrykk at hobbyen er legal og egnet for voksne. Dette er det aller viktigste for rekrutteringen. Det er de voksne som er forbilder og som sitter på pengene. Da blir også yngre automatisk fanget opp.

- Og husk at det er ulovlig å reklamere spesielt mot en målgruppe som barn.

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2006 at 18:59

Nå har vel dette en del med at de flotte modellene NMJ står bak kanskje ikke akkurat er regnet for "de små" heller 

Og som Knut sier så er det nok mer far som leser avisa fremfor 6 eller 7 åringen.... 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2006 at 19:41



Artig kobling i annonsen under...

-En brannfakkel
-Friske fraspark
-Akademisk skjørteløft
-Korrupsjonskultur
-Kameraderi.

Heine

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2006 at 20:02
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:



Artig kobling i annonsen under...

-En brannfakkel
-Friske fraspark
-Akademisk skjørteløft
-Korrupsjonskultur
-Kameraderi.



Jeg så det, men turte ikke skrivve noe :)
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Nordlandsbanen View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 august 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nordlandsbanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2006 at 20:30
Men vi alle er vell enig i at MJ er en FLOTT hobby?!
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2006 at 20:36
Kjempeflott med en slik annonse i Aftenposten. Supert for å "si ifra" til voksne mennesker at denne flotte hobbyen finnes 
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2006 at 20:50
Originally posted by Nordlandsbanen Nordlandsbanen wrote:

Men vi alle er vell enig i at MJ er en FLOTT hobby?!


Hvis ikke så er det vel litt dumt å henge her
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Braseth71 View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 17 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Braseth71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2006 at 23:29

Heisan, jeg skriver mitt første innlegg her på mjf akurat i denne tråden fordi jeg selv fikk en modelljernbane til jul det året jeg var fire, det er sandelig lenge siden, 31 år siden om noen dager. Jeg drev det aldrig til noe stort den gangen og etter hvert som fest, bil og jenter ble interesangt ble jernbanen plukket vekk og glemt, men jeg husker hvor mye gøy jeg hadde med jernbanen. Nå har jeg selv en sønn på 4 og det nermer seg jul, så når vi satt å så på reklamebladet fra brio og gutten pekte på en bilbane å sa at den ønsket han seg, ble min fru og jeg raskt enige om at det var en grei julegave.

Bilbanen ble kjøpt og pakket inn, men jeg ble sittende og tenke tilbake på den julen da jeg fikk tog, og tengte at det ville vært en mye finere presang å gi til en liten gutt, også er det jo en fin anledning for far og sønn til å gjøre noe sammen, spesielt nå på vinteren med mørke kvelder og dårlig vær. Derfor ringte jeg i kveld til min far for å spørre om han husket modelljernbanen min, og ikke bare husket han jernbanen han viste også hvor den var og at den virket, i alle fall da den ble plukket ned, så i morgen blir en stykk Lima modelljernbane sent med posten til meg og min sønn, og denne gangen blir det nok til at jeg lager noe mere enn bare en ovalbane på en flat sponplate.

Og hadde det ikke vært for det at jeg fikk en modelljernbane som ung ville jeg neppe tengt på det til min sønn heller.

Mvh. Blivende MJer

Ps. det blir noen spørsmål, men de kommer på egen tråd.

 



Edited by Braseth71 - 17 desember 2006 at 23:55
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2006 at 15:24
Velkommen tilbake Braseth!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.