Di6 i butikken |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Nordlandsbanen ![]() Viderekommen ![]() Joined: 19 august 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30 oktober 2006 at 20:43 |
Når kommer egentlig Di6 i handelen? Kan nesten ikke vente |
|
![]() |
|
Nils Gullhav ![]() Veteran ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sjekk hos Amundsen. Han fikk noen i forige uke. Men om de er ute alt, vet jeg ikke. Hilsen Nils |
|
![]() |
|
frankm ![]() Viderekommen ![]() Joined: 04 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 82 |
om det er Hobbytrades di.6 du tenker på så er det intet nytt om den på hobbytrades hjemmesider... må nok vente en stund til
|
|
![]() |
|
Georg ![]() Viderekommen ![]() Joined: 17 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Kjøpte den hos Amundsen på fredag. En fantastisk modell som overgår alt jeg har fra tidligere. Den virker solid og kjører aldeles nydelig selv på min svingete og tildels bratte bane og den har ingen problemer i stigningene selv med mange vogner på slep!
|
|
![]() |
|
Georg ![]() Viderekommen ![]() Joined: 17 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Jeg påberoper meg ikke å være noen god fotograf, men her er et bilde av Amundsens Di6. Jeg vil nok en gang si at jeg synes dette er en flott modell som etter mitt skjønn, jeg er ingen nagleteller, forener et meget godt utseende med svært gode kjøreegenskaper. Hornet utstøter en fantastisk lyd. De som har godt med spor på stasjonene kan over høytaleren annonsere avgang til Bodø fra spor 5, dørene lukkes osv. Jeg har bare tre spor så her må det nok bygges ut! Edited by Georg - 31 oktober 2006 at 20:35 |
|
![]() |
|
krisetoffer ![]() Nykommer ![]() Joined: 03 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
så denne modellen er ute på markede nå altså?. Eller er dette bare en "prototype" på forskudd? Ser jo innmari flott ut da
![]() |
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Det Amundsen sin AC modell, og ikke Hobbytrade"s. Det står ikke noe om denne Di6n på web sidene til Amundsenhobby, så det er ikke lett å vite hva dette er. Det eneste jeg vet er at Nils Gullhav hadde et lite innlegg om han hadde vært med å gjort noe på denne, men så døde tråden ut. Vil tro denne modellen selges kun til en liten kjerne, siden de ikke har reklamert så mye for den. |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
Nils Gullhav ![]() Veteran ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
Den selges til den som kjøper. Ingen liten kjerne. Men serien er ikke stor. Og første levering er borte alt. Sjekket i går.
Hilsen Nils |
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Men det er ikke lett folk å vite at den selges. Er vel bare de som er innom butikken som vet dette, samt de som har fått med seg den tråden. Er ikke dette litt synd, når det legges mye arbeid ned i en modell som utifra bilde ser flott ut? Hva med noen produkt bilder, uansett om en kjører AC eller DC, så er det kjekt å se nyheter. |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Leste først om modellen på den nevnte tråden, men mener det var bilde av modellen og skrevet litt om den under nyhetspaltene i Modell og Elektronikk også
![]() |
|
Hilsen Andreas.
|
|
![]() |
|
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Hei ! Jeg fikk nettopp epost fra ModellCompagniet, med beskjed om at første leveranse av Hobbytrades Di6 er leveringdsklar i slutten av måneden, til en pris av 2695,- for DC Loksound. Vanlig DC likestrøm vil koste 1995,-. AC vil koste 2195,- Jeg har bestilt min DC Loksound MJ-hilsen Tom Lynga |
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
![]() |
|
Det hjelper når du setter kursen for Trondheim. Da går den fra spor 2. Hilsen Nils |
|
![]() |
|
Nordlandsbanen ![]() Viderekommen ![]() Joined: 19 august 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
Jeg tillater meg å spørre om hva prisen er på spesialmodellen?
Edited by Nordlandsbanen - 01 november 2006 at 19:44 |
|
![]() |
|
Her forsvinner Amundsen Hobby Di6 inn i mørket etter å ha forlatt stasjonen fra spor 3. Det blir fortsatt annonsert avgang mot Bodø fra spor 5 fordi det er slik ved forbildet. Det plager meg heller ikke særlig. Som Nils skriver kan loket snus og da er det avgang mot Trondheim fra spor 2. |
|
![]() |
|
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
I Trondheim har nattogene avgang/ankomst fra Spor 3 til Bodø, det har de hatt siden 70 tallet. For dagtoget det er spor 5 på ukedagene og spor 1 på Søndager. I Bodø ankommer de i spor 2 og avgår fra spor 1. Grunnen er at de kan gå rundt med loket i spor 2. Så sa skulle det har vært spor 1 som annonseres, og ikke 2. Edited by Wickerman - 01 november 2006 at 23:35 |
|
A matter of life and death
|
|
![]() |
|
Er du helt sikker på dette. Jeg ringte Bodø for å få vite dette. og fikk da oppgitt spor 2. Hilsen Nils |
|
![]() |
|
Jeg er imponert over den kunnskap som her legges for dagen. All ære for det. Såvidt jeg har forstått hadde det aktuelle lokomotivet en kort karriere på strekningen og hvilket spor som er korrekt er for meg likegyldig. Jeg er likevel en smule interessert i at det stemmer med min virkelighet, på min stasjon. Den nye teknikken gir nye og fantastiske muligheter jeg ville derfor bli forundret om jeg ikke kan klare å bygge ut et par spor til på stasjonen eller om det ikke kan la seg gjøre å endre lydfilen slik at jeg kan annonsere avgang fra f.eks. "Underslaget St." der det idag er tre spor. Som sagt en Super Modell med stor S og M, en modell som er laget for å kjøres og høres! |
|
![]() |
|
Kjøres, høres og jeg glemte beskues!
![]() Edited by Georg - 02 november 2006 at 22:15 |
|
![]() |
|
einjen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Asj... glem det... jeg telte feilll Edited by einjen - 02 november 2006 at 22:15 |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Så var det lyden, da? Amundsens Di6-lyd er nå lagt ut på ESU sine hjemmesider. "Overskriften" er at det er Di6-lyd, men når man åpner lydsnuttene så høres det ut som det er Di3 og Nohablyd? Dette bekreftes også av filnavnet. Det er også markant forskjell på HobbyTrade og Amundsen sin lyd for samme loktype. Er det feil lyd som er lagt ut eller har Nils og Viggo prøvd seg med en aldri så liten "shortcut"? Edited by Kjell H. - 10 mars 2007 at 19:09 |
|
![]() |
|
Dæven nå har Esu fått til virkelig pc snoking. Hentet filene ut av min maskin.. At det går an… Nei så ille er det ikke. Det som er lagt ut er en spesialversjon av Di3 m/21pin kontakt som Amundsen har kjøpt en del av…. til hva Nei Di6 lyden til Amundsen er ikke ESU prosjekt. Alt lagd av meg med det som trengtes av shortcut og data innhenting som var nødvendig for å få ett tilfredsstillende resultat. ![]() Edited by Nils Gullhav - 10 mars 2007 at 23:11 |
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Da er det ESU som "feilaktig" påstår at lyden er til Di6-prosjektet i og med du bekrefter mistanken min om Di3-lyd. Du bekrefter heller ikke at lyden du har laget til Di6 er autentisk lyd for loket. |
|
![]() |
|
RaA ![]() Viderekommen ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 43 |
Jeg hadde skifteopplæring i Trondheim i 97 mens Di6 var i drift innimellom alle problemene. Ved observasjon av Di6 og Di8 som også var helt nye på den tiden hørte en egentlig ingen typisk "diesellokomotivlyd" men bare en lavmelt dyp bass som neppe noen høytaler i et modellok kan gjengi. De eldre og litt tunghørte skifterne mente at lokene var farlige siden en ikke hørte at de kom "før en fikk bufferfett på kinnet." Å høre at Di6-lokene koblet opp et par trinn for å skifte/kjøre til eller fra togstamme var ikke mulig på normal avstand. Det samme gjelder forsåvidt for Di8 men de har endret seg litt med årene og låter litt mer i dag enn de gjorde som nye. Eksosanlegget varer neppe evig. Men fortsatt bare en basslyd - ingen hårreisende støy slik som fra Di4 eller Di3. Mvh Ragnar.
Edited by RaA - 11 mars 2007 at 16:16 |
|
mvh Ragnar
|
|
![]() |
|
Hvor skriver ESU at det er lyd til Di 6 prosjektet. Hilsen Nils |
|
![]() |
|
einjen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Jeg tror ikke mine egne øyne (og ører?). "hårreisende støy"? "støy"? hmmmm Og jeg som har Di3-lyden på min topp 10-liste. (Jeg tror den kommer på en fjerdeplass, etter nærkontakt av tredje grad-kjenningsmusikken, ET-signalet i "Contact" og Imperial March) |
|
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|
![]() |
|
Se det! Nå står det Nohab på lydfile 95481. |
|
![]() |
|
Jeg tror nok du har blingset Kjell. Jeg har liten tro på at ESU har forandret hjemmesiden mellom 19 når du la dette ut. og 22 på lørdagskveld når jeg sjekket hva dette var. Esu vet heller ikke hva disse dekoderne skal brukes til, så da er det ville det være veldig rart å kalle de Di 6 dekodere. ![]() |
|
![]() |
|
GeirG ![]() Viderekommen ![]() Joined: 22 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 46 |
De måtte jo ha vært livredde når det kom et elektrisk lok da.... GG |
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1623 |
Får jeg noen premie for å gjette på at de er beregnet på det klumpete gule plogmonsteret Märklin kommer med senere i år? Eirik Edited by eika - 13 mars 2007 at 12:40 |
|
![]() |
|
RaA ![]() Viderekommen ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 43 |
GG skrev "De måtte jo ha vært livredde når det kom et elektrisk lok da.... Eh - de sammenlignet nok med Di2. Når Ellok/toglok nærmet seg togstammen så sto de alltid og så loket komme. Men under skifting over skifteryggen var det nok hørselen som skulle gi et hint om at skiftemaskinen nærmet seg. Farlige vaner det der - uvaner...
|
|
mvh Ragnar
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |