MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Høyre og venstre hånd...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Høyre og venstre hånd...

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Høyre og venstre hånd...
    Posted: 12 april 2006 at 18:20
Vet ikke moderatortrollets høyre arm hva den venstre gjør?
Det blir unektelig litt pussig når administrator låser en tråd som
assisterende moderator har vært med på å eskalere.

http://
www.mjf.no/forum/forum_posts.asp?TID=1416
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 18:41
Joda, høyre og venstre arm har et utmerket samarbeid.
Er det ikke betryggende at de utfyller hverandre? Der den ene kommer til kort stepper nestemann inn og tar handling.
Ellers var det vel egentlig bare et forsøk på å vise at Dilbert har en stripe for enhver anledning. Og i motsetning til nevnte herrer hovedsaklig fra Østfold tør denne herren å stå fram med eget navn.
Derimot var det unødvendig å signere med assisterende moderator. Det var en glipp som jeg ikke rakk å rette opp før admin sa stopp.

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 18:57
Originally posted by administrator administrator wrote:

For det tredje så endrer faktisk ikke IP adresser seg så fryktelig mye selv om man logger seg av og på igjen på internett.. bare et lite tips til den såkallte "NIM SC"... alias NIM



Hvis du er så flink til å lese ip-adresser så ser du at NiM-SC aldri har skrevet innlegg som NiM. Ikke er han medlem heller...

Ikke forstår jeg hva som var så forsurende her heller. Svaret fra Dag Cato var veldig bra!

MVh Heine
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 19:13
Nå har ikke Eirik sagt noe om at NIM-SC har skrevet innlegg som NIM heller da . . . . .
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 19:34
Det har jeg ikke sagt at han har sagt heller...  Men han tror jo tydeligvis at NiM-SC er medlem av NiM. Og der tar han veldig feil. Og det ser unektelig litt teit ut at en moderator briefer med "fakta" som ikke henger på greip.

Mvh Heine
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 19:45

Etter å ha lest dette, samt temaet som er utløsende for dette, blir jeg overrasket og bekymret over dette forumet. Er det navnet NiM (eller navn som inneholder NiM), eller innholdet i tekstene som er årsaken til alle de som er provoserte (dere vet hvem dere er selv).

Hva kan være galt med ordlyden: Er vel bare et bevis på at Dagobert har en tegnestripe for de fleste anledninger?

Er dette nok til å stoppe en debatt? Slik jeg forstod debatten var også Dag Cato med på dette (som jeg tolket til morsomme ironer fra begge sider).

Et poeng kan være at dette er et brukernavn som opereres av flere (slik NiM er), men dette var jo et nytt brukernavn (ref. 1 innlegg). Hvordan vet da administrator om dette er en bruker eller en del av en gruppe? Slik jeg forstår er også brukernavn valgfritt når man registrerer, slik at det er ytterst få som bruker fulle navn.

I den forstand forstår jeg det slik at det er NiM enkelte ikke liker, men at innholdet i tekstene har mindre betydning.

Den offisielle grunnen for å låse var: <sitat>:"For det første så ser jeg ikke noe poeng i at denne tråden skal være åpen stort lengre, så derfor låses den nå for ytterligere innlegg." </sitat>

Er dette en offisiell og saklig grunn?

Provosert hilsen

Ronny


 

 

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 21:20
Jeg har sagt det før og jeg sier det gjerne igjen: NIM må dø!! NIM sår splid og ufred.

Og det neste som må dø er disse debattene om NIM. Død over dem også.

Dernest er det en helt annen sak, og det er copyright. De tegneseriestripene er beskyttet vare, ikke fritt å legge ut, forbuden frukt. Det er ikke måte på hvilke fryktelige ting som kan komme over oss når kopibeskyttet materiale rappes på den måten!

I alle fall er det i seg selv en god grunn til å låse tråden og flytte den til bakrommet.
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 22:06

I fare nå for å dø, men dette var veldig overdreven ordbruk!

mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 23:09
NIM som fenomen, da vettu.
Ansiktsløst og hodeløst...
Back to Top
admin View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 30 oktober 2004
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote admin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 10:50

Et par avklaringer:

Henning har et par poenger som har vært vurdert; bruken av tegneserier med copyright er i seg selv et brudd på forumets vedtekter. At moderator og har svart på samme måte er såklart ennå mer uheldig, men til en viss grad forståelig ut fra situasjonen. Jeg rakk dessverre ikke få gjort noe med det før tråden fikk utviklet seg 8sitter dessverre ikke på nett hele døgnet...)

Bortsett fra det var det hverken NIMs opprinnelige innlegg undertegnede reagerte på (selv om det jo var helt klart at dette var ment som en slags "takk for sist" fra NIM til Dag Cato etter at han fjernet et NIM innlegg som utelukkende inneholdt direkte mobbing av en annen forumdebatant), eller Dag Catos svar. Det var først når andre og begynte hive seg på å gjøre tråden mer "kranglete" jeg syns det var på tide og stoppe den. Alle som måtte ønske er hjertelig velkommen til å lese gjennom forumreglene, særlig punktet "Grunnide for MjFs forum" og så vurdere på nytt om den eller denne tråden egentlig hører hjemme her i det hele tatt. Er vi ikke her for å diskutere modelljernbane da?

Så til Roar ("Roauk"); du hevder du blir provosert... Jeg vet du nettopp har vært på tur med noen NIMere. Jeg kjenner flere av dem selv og skal vel tilbringe morgendagen sammen med en av dem, og jeg vet de er hyggelige mj-entusiaster alle sammen. Men jeg syns det er påfallende at de skal bruke "NIM" påloggingen de deler på så forskjellige skrivemåter på de to foraene de skriver på. Jeg vet ikke om det skyldes at det er forskjellige personer som opererer mest under NIM navnet på de to stedene, eller hva poenget er?
Det må jo bare være for å få ut ting de ikke tør skrive under sitt virkelige navn?

Jeg syns forøvrig det provosert-heten din kommer i et noe annet lys når jeg sitter og ser innlegget fra "NIM FC" er skrevet fra nøyaktig samme IP adresse som du bruker i dine innlegg her...

Mvh
Eirik
-Administrator

(som håper vi nå kan gå tilbake til å diskutere modelljernbane her...)

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 11:40
Originally posted by administrator administrator wrote:

Et par avklaringer:

Henning har et par poenger som har vært vurdert; bruken av tegneserier med copyright er i seg selv et brudd på forumets vedtekter. At moderator og har svart på samme måte er såklart ennå mer uheldig, men til en viss grad forståelig ut fra situasjonen. Jeg rakk dessverre ikke få gjort noe med det før tråden fikk utviklet seg 8sitter dessverre ikke på nett hele døgnet...)


Ved å legge ut en ny stripe som svar var Dag Cato i ferd med å avbekrefte NiM"s oppfattelse av dere som surpomper uten humor. Men nå gjør jo du alt du kan for å snu den holdningen igjen... Rart egentlig, for du er jo en trivelig fyr på utsiden av forumet...

Quote

Bortsett fra det var det hverken NIMs opprinnelige innlegg undertegnede reagerte på (selv om det jo var helt klart at dette var ment som en slags "takk for sist" fra NIM til Dag Cato etter at han fjernet et NIM innlegg som utelukkende inneholdt direkte mobbing av en annen forumdebatant), eller Dag Catos svar.


Du kan fortsette å si at det utelukkende var mobbing av Lars til krampa tar deg, men det blir ikke sant for det... Innlegget var en ironisering av en hel diskusjon, og det ser du hvis du legger av deg NiM-fobien et øyblikk.

Quote
Er vi ikke her for å diskutere modelljernbane da?

Joda, men et slikt forum blir også et sosialt samlingspunkt, og da er det naturlig at man snakker om andre ting også...

Quote
Jeg kjenner flere av dem selv og skal vel tilbringe morgendagen sammen med en av dem, og jeg vet de er hyggelige mj-entusiaster alle sammen. Men jeg syns det er påfallende at de skal bruke "NIM" påloggingen de deler på så forskjellige skrivemåter på de to foraene de skriver på. Jeg vet ikke om det skyldes at det er forskjellige personer som opererer mest under NIM navnet på de to stedene, eller hva poenget er?

Det er de samme personene som skriver på det andre forumet... At det blir mindre bråk om hva vi skriver der har muligens noe med takhøyde å gjøre? Tror ikke vi har blitt sensurert der siden oppdelingen til to fora. Forøvrig ble stripen om "Den onde peronalsjefen" postet hos NMJF før den ble postet her...

Quote
Eirik

(som håper vi nå kan gå tilbake til å diskutere modelljernbane her...)



Du skal ikke se bort fra at dine bønner blir hørt, for mens noen av oss var på tur i Tyskland har de hjemmeværende NiM"erne vært produktive og åpnet et helt eget NiM-forum som er åpent for alle, og der er det vi som bestemmer. Det dukker sikkert snart opp en link dit...

Mvh Heine
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 12:01

Tilbakemelding på dette som forklaring, ikke provokasjon.

Når moderator svarer på samme måte tilbake til NiM, må det jo være fordi han er med på leken, ergo også tåle steken. Men nå var det ikke noen stek fra min side, kun en lystig kommentar om at Dilbert har en tegneseriestripe for mange anledninger. At moderator var med på leken, påvirket at NiM SC ble realisert (selv om han har vært påtenkt tidligere).

Når tråden så ble låst, så ble jeg provosert ja. Jeg regner med at moderator på forumet har muligheten for å låse tema, og regner med at han ville gjort det selv, dersom noe var over streken, eller at han ikke følte seg komfortabel med temaet. Hvertfall ikke svare på samme måte, som jeg da oppfatter at han er med på leken.

Jeg valgte derfor bevisst å bruke mitt vanlige brukernavn i den tråden vi er i nå, for å vise alvoret.

Nå er NiM SC lagt på is.

Ettersom "skurken" (les: NiM SC) i påskekrimen 2006 ble avslørt litt før sendeskjemaet (allerede skjærtorsdag), så henviser jeg til NRK for å mer påskekrim der.

Tråden erklæres avsluttet fra min side..

Tilleggsinfo: Min deltakelse på Intermodellbau har ingenting å si for mitt innlegg eller brukernavn, og dette var min egne lille påfunn.



Edited by roauk - 13 april 2006 at 12:03
mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 13:25

Quote Heine:

Du kan fortsette å si at det utelukkende var mobbing av Lars til krampa tar deg, men det blir ikke sant for det... Innlegget var en ironisering av en hel diskusjon, og det ser du hvis du legger av deg NiM-fobien et øyblikk.

Og på grensa til personangrep både fra Eirik, som også er Adm og styremedlem, og fra Jan inge. Selv om noen går på tryne i en tråd gir det ingen rett til å begyne å skal ta "vedkomende"

Og som Admistrator og styremedlem burde Eirik gå foran med et godt forbilde.

A matter of life and death
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 13:32
Den opprinnelige tråden burde blitt knerta allerede ved bruken av tegneserien, både her og på NMJF.

Flerbrukerpseudonym burde ikke være tillatt verken her eller på NMJF. Årsaken har NIM understreket gang på gang, når de ved sin uangripelige ansiktsløse tilstedeværelse tillater seg å drite ut enkeltpersoner uten selv å skulle stå for det ved eget navn.

NIM prøver å spille hoffnarrens rolle, ved å kommentere makthaverenes opptreden med humor og vidd. Dessverre lykkes de ikke alltid, særlig ikke når de bruker mobbing som virkemiddel. Andre ganger lykkes man bedre, av og til riktig godt, men flerbrukerpseudonymet NIM burde vært droppet til fordel for skribentens eget brukernavn, uansett.

NIM sine ulike overtramp blir unnskyldt ved å vise til moderatorenes egne synder. Det å legitimere en handling gjennom å vise til at andre  heller ikke vet å te seg er jo et velkjent grep, som særlig de som har med barn å gjøre kjenner godt. Vi snakker imidlertid ikke om barn her, selv om det av og til kan virke sånn. Overtrampet blir ikke mer legitimt av den grunn!

Debatten om NIM er imidlertid ikke et spørsmål om takhøyde. Takhøyde må knyttes til ytringens vesen. Kritikk av et ansiktsløst flerbrukerpseudonym handler ikke takhøyde, men at man skal vite hvem det er som står bak ytringen.

Anonym skittkasting skal i utgangspunktet ikke være lov. Nå er det jo sånn at hvem som helst kan registrere seg anonymt og ytre seg i vilden sky, men da vil man i det minste vite at det er en bestemt bruker. I NIM sitt tilfelle er anonymiteten slik at det ikke lar seg avsløre hvilken ordinær forumbruker som står bak, annet enn for moderator, som kan se IP-nummeret. Vi andre vil ikke vite noe.

Da kan det hele bli ubehagelig.


Edited by Henning L - 13 april 2006 at 13:41
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 13:50

Hei

Pudsigt!!

Da man andet steds i dette forum diskuterede højlydt, blev det for meget for de administrative dele af MJF og indlæg blev fjernet og medlemmer foreslået eksluderet.

Aldrig så snart der er blevet stille på den del af forum, så starter der bare en dskussion på det samme grundlag et andet sted.

Det er latterligt og det styrker mig min tro på at der er noget rivende galt i MJF.

Jeg må give Heine ret i at der er højere til loftet andre steder i miljøet og det skulle de ledende organer i MJF måske tage alvorligt.

Mvh

Dan 

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 14:23
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Da man andet steds i dette forum diskuterede højlydt, blev det for meget for de administrative dele af MJF og indlæg blev fjernet og medlemmer foreslået eksluderet.

Aldrig så snart der er blevet stille på den del af forum, så starter der bare en dskussion på det samme grundlag et andet sted.



Hva mener du egentlig? Det vil sikkert hjelpe om du forklarer litt tydeligere hva du f.eks mener med "samme grunnlag"? Er det kritikk av moderatorer du sikter til?
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 15:05

Hahahahahaaaaa.... Tror psykiatrien har en passende diagnose til mange her:

Kronisk Kranglende Pakk!

Er det noen av dere som i det hele tatt driver med MJ, eller har dere bare funnet et passende forum der dere kan slenge med leppa og skape splid? Er jeg på rett sted, eller finnes det en annen MJF her til lands som faktisk driver med MJ?

Jeg melder meg snart ut!

 

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 15:15

Hei Henning

Jeg mener der er for lavt til loftet på dette forum og moderatorer og administrator er altfor nidkære i deres holdning til indlæggende. Det gør det for kedeligt at følge debatterne. Hvem siger iøvrigt at mod/adm har ret i deres begrundelser, mod diverse indlæg?

Mvh

Dan 



Edited by Dan Rasmussen - 13 april 2006 at 15:16
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 15:38
Ja Dan, om du mener at anonym mobbing/harselering er debatt så deler ikke vi på moderatorsiden ditt synspunkt. Det er også vår plikt å reagere på innlegg som bryter mot regler, eller som kan utarte på et slikt vis at regler vil komme til å brytes.

MVH
Dag Cato
Assisterende moderator
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 16:06

Hej

Dag Cato

Da understreger det blot min holdning. I mener altså at vide hvornår et indlæg kan udarte sig til til at bryde forumreglerne. Det er sandelig ikke nemte at skrive noget på forum da.

Hilsen

Dan

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 16:12
Ikke ta det alle skriver opp i verste mening Dan - du skjønner godt hva Dag Cato mener. De følger bare et visst sett med regler etter beste evne.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 16:18
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

De følger bare et visst sett med regler etter beste evne.


Men med et kraftig snev av NiMfobi...

Mvh Heine
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 16:36
Ja, det er mulig  

Edited by Mr Bridger - 13 april 2006 at 16:37
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 18:03
Ja Heine,
om du kaller det NIMofobi så deg om det. Så lenge dere NIMere ikke har guts nok til å skrive det dere vil under eget navn. . . . .
Det er utrolig hvor tøff man kan være når man skriver under pseudonym. Man behøver nemlig ikke stå til rette.

Og om du lurer på hvorfor vi reagerer hardere på f.eks. signaturen NIM så kan du bare gå tilbake og lese personangrepene DERE har skrevet anonymt.

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 18:07
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Hej

Dag Cato

Da understreger det blot min holdning. I mener altså at vide hvornår et indlæg kan udarte sig til til at bryde forumreglerne. Det er sandelig ikke nemte at skrive noget på forum da.

Hilsen

Dan


Dan:

Mener du Dag Cato eller jeg har stoppet diskusjoner før det har foregått brudd på forumreglene? Kan du i så fall peke tilbake til hvilke tråder dette gjelder?

Mvh

Eirik

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 18:46

Originally posted by GeirC GeirC wrote:

Er det noen av dere som i det hele tatt driver med MJ, eller har dere bare funnet et passende forum der dere kan slenge med leppa og skape splid? Er jeg på rett sted, eller finnes det en annen MJF her til lands som faktisk driver med MJ?

Jeg melder meg snart ut!

 

Mj, å ja da, har holdt på med mj i 3t i dag jeg

Så en rassk pause, og en tur innom forumene, så er det å forsette utover kvelden

A matter of life and death
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 18:57
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Hej Dag Cato

Da understreger det blot min holdning. I mener altså at vide hvornår et indlæg kan udarte sig til til at bryde forumreglerne. Det er sandelig ikke nemte at skrive noget på forum da.HilsenDan


Dan:

Mener du Dag Cato eller jeg har stoppet diskusjoner før det har foregått brudd på forumreglene? Kan du i så fall peke tilbake til hvilke tråder dette gjelder?MvhEirik

Hei Eirik

Det kan jeg ikke vide idet det indlæg som er grunden til denne debat, tilsyneladende er fjernet. Jeg ved ikke om det medlem, som skulle have grund til at føle sig moppet, overhovedet føler sig moppet. 

Jeg følger blot denne diskussion, ligesom jeg fulgte den på de lukkede forumsider - hvor indlæg også er blevet fjernet - ligesom jeg har fulgt med i debatterne generelt.

Jeg kan jo se en konflikt imellem det MJF ønsker sig - altså det I administratorer administrerer efter og det en del af medlemskaren generelt ønsker sig af et forum. Sådan var det også på medlemsiderne og dermed konkluderer jeg at der er noget galt i foreningen. Det gør jeg fordi denne debat omkring fjernelsen af indlæg, opstår på flere uafhængige forumsider.

Jeg kan jo også se at personkredsen ikke nødvendigvis er den samme (læs yrkeskværulanterne) og det får mig til at tænke på om ikke problemerne i MJF generelt er ganske alvorlige.

Mvh



Edited by Dan Rasmussen - 13 april 2006 at 19:59
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 19:09
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:



Og om du lurer på hvorfor vi reagerer hardere på f.eks. signaturen NIM så kan du bare gå tilbake og lese personangrepene DERE har skrevet anonymt.



Hvem er det vi har "angrepet" som ikke vet hvem vi er?

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke bare sletter oss fra dette forumet når vi er så slemme og feige... Vi kommer ikke til å forandre humoren vår bare fordi du og Eika karrakteriserer det som personangrep og kaller oss for feiginger.

Og jeg tror ikke det hjelper så mye om vi skriver under egne navn. Det hjalp i hvertfall ikke når vi linket til pollen på Cleve...

Jeg synes rett og slett dere bør ta et valg om vi skal få være her eller ikke.

Mvh Heine
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 19:15
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Det kan jeg ikke vide idet det indlæg som er grunden til denne debat, tilsyneladende er fjernet.



Det innlegget som diskuteres nå er dette: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1416

Mvh Heine
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 19:57
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Det kan jeg ikke vide idet det indlæg som er grunden til denne debat, tilsyneladende er fjernet.



Det innlegget som diskuteres nå er dette: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1416

Mvh Heine

Hei Heine

Tak skal du have.

Jeg havde den opfattelse at et indlæg var fjernet. Nu da jeg har set striben forstår jeg endnu mindre!

Mvh

Dan

 

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.