MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Høyre og venstre hånd...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Høyre og venstre hånd...

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 20:12
Du bør lese denne også: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1386

Mvh Heine
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 21:10
Heine,
valget ER allerede tatt, du og dine er allerede meddelt resultatet.
Jeg blir mer og mer overasket og skuffet over deres totalt fraværende evne til å ta selvkritikk.

Hadde du bare forstått. NIM er ikke bare en person, hadde det vært det og vi alle hadde visst hvem vedkommende var ville alt ha stilt seg annerledes.
NIM er en rekke personer som bruker navnet etter som de finner det for godt. Det er det vi, og mange andre finner problematisk.

Noen har allerede sagt at NIM må dø. Så kategorisk er ikke jeg. Jeg sier bare at NIM må respektere andres følelser, uansett hvor uenige dere måtte være i det vedkommende sier.

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 22:27
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:


NIM er ikke bare en person, hadde det vært det og vi alle hadde visst hvem vedkommende var ville alt ha stilt seg annerledes.
NIM er en rekke personer som bruker navnet etter som de finner det for godt. Det er det vi, og mange andre finner problematisk.



Ja, det var enklere før når alle trodde det var jeg som skrev alle innleggene til NiM...

Mvh Heine
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 22:34
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:


Ja, det var enklere før når alle trodde det var jeg som skrev alle innleggene til NiM...

Ja, ikke sant - men nå er det faktisk enda flere som er NiM ...

NiM øker mest ...

Edited by NiM - 13 april 2006 at 22:41
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 23:27
Heine

Jeg lurer på hvorfor det er viktig for deg og NiM-medlemmene å ha en felles forumsignatur for å kunne lage god humor på MJ-forumene? Jeg kan godt skjønne at dere har en glede av at vi andre lurer på hvem av dere som nå er på ferde. Og at dere morer dere når noen irriterer seg en smule. Det er dere vel unt.

Men ut over egen glede over å være irriterende anonyme, mener du at vi andre de facto får oppleve flere/bedre humoristiske påfunn på grunn av den felles signaturen? Klarer dere å bidra med mer lått & løye som NiM enn som Heine Pedersen, Peer Hovland osv?

Nei, nå skriver jeg visst bare tull.



Edited by Terje Storjord - 13 april 2006 at 23:28
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 23:48
Jeg for min del har ingen problemer med å skrive hva som helst under eget navn, men greia med NiM har vært litt som et "artistnavn" (jada, jeg vet det er mange som mener dette ikke har med artisteri å gjøre). Og i utgangspunktet har ikke tanken vår vært at vi skal være anonyme. Når vi lanserte NiM i forbindelse med aprilspøken for noen år siden hadde vi egen hjemmeside hvor det stod fullt navn på de som var med den gangen. (siden ble fjernet fordi smartclub ikke var så glade for at vi skrev at vi skulle ta over lokalet deres) Nå har det riktignok kommet til flere NiM"ere siden da, men de groveste mobbingene av LarsB kom på den tiden de aller fleste trodde det var bare meg og Peer som skrev, og de har vi bedt Lars om unskyldning for og er ferdig med for lengst.

Det som er problemet nå er at folk overtolker oss og tror at vi bare er ute etter å mobbe Lars så fort vi nevner navnet hans. Og etter slettingen av tråden om "tømmervogna Lars" stod jo han som skrev innlegget frem og innrømmet at det var han som hadde skrevet det. Men alikevel blir vi kalt for anonyme feiginger på nytt igjen nå...

Og stripen med dilbert har jeg vanskelig for å tro Dag Cato tok seg så veldig nær av, for han svarte tilbake med samme mynt. Vi lo i hvertfall av svaret til Dag Cato, og ante fred og ingen fare helt til Eika stengte tråden...

Men fra nå kommer heller våre betraktninger av mj-norge på vårt eget forum, så da kan de som ikke liker oss bare la være å lese der...

Mvh Heine


Edited by Heine Pedersen - 13 april 2006 at 23:50
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 april 2006 at 00:12

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Og stripen med dilbert har jeg vanskelig for å tro Dag Cato tok seg så veldig nær av, for han svarte tilbake med samme mynt. Vi lo i hvertfall av svaret til Dag Cato, og ante fred og ingen fare helt til Eika stengte tråden...

Mvh Heine

Jeg kan godt forsøke på nytt og poengtere hva jeg har sagt tidligere... det var ikke hverken NIMs innlegg eller DCs innlegg som gjorde at jeg følte det rett og stoppe tråden der den var (selv om begge sider gikk i samme fella med bruk av copyrightede tegneserier)

Det var ene og alene det at andre valgte å henge seg på og begynne klage på "nok en krangel" som gjorde utslaget den gangen

Mvh

Eirik
(...som ikke gadd logge om til adm. bare for å påpeke akkurat dette...) 

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 april 2006 at 00:29
Originally posted by eika eika wrote:

Det var ene og alene det at andre valgte å henge seg på og begynne klage på "nok en krangel" som gjorde utslaget den gangen



OK, da skal jeg ikke krangle mer før neste gang jeg eller NiM blir sensurert.

Mvh Heine
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 15:52
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Og på grensa til personangrep både fra Eirik, som også er Adm og styremedlem, og fra Jan inge. Selv om noen går på tryne i en tråd gir det ingen rett til å begyne å skal ta "vedkomende"

Og som Admistrator og styremedlem burde Eirik gå foran med et godt forbilde.

Jeg er dessverre ikke mer pedagogisk anlagt enn at jeg blir rimelig irritert når noen skriver feil etter feil etter feil...  Og samtidig påstår gang på gang at det er de andre som tar feil, og burde bruke briller.

Litt bør du faktisk tåle, når du går så kraftig på trynet.

 

Og det er faktisk først nå, du innrømmer feil. Første gangen du skrev feil og det gikk opp for deg, så slettet du bare innleggene dine.

Du fortjener ikke akkurat applaus etter det, og jeg tillegger deg minst like mye skyld for at diskusjonen ble så opphetet.

 

 

 

 

Back to Top
admin View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 30 oktober 2004
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote admin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2006 at 17:43
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Jeg er dessverre ikke mer pedagogisk anlagt enn at jeg blir rimelig irritert når noen skriver feil etter feil etter feil...  Og samtidig påstår gang på gang at det er de andre som tar feil, og burde bruke briller.

Litt bør du faktisk tåle, når du går så kraftig på trynet.

 

Og det er faktisk først nå, du innrømmer feil. Første gangen du skrev feil og det gikk opp for deg, så slettet du bare innleggene dine.

Du fortjener ikke akkurat applaus etter det, og jeg tillegger deg minst like mye skyld for at diskusjonen ble så opphetet.

Ålreit... den diskusjonen der har hvertfall ikke no i tråden her og gjøre...fortsetter den så er det neppe lenge før jeg blir kritisert for å ha stengt en tråd til...

Mvh
Eirik
-Administrator

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2006 at 03:44

Quote

Jeg er dessverre ikke mer pedagogisk anlagt enn at jeg blir rimelig irritert når noen skriver feil etter feil etter feil...  Og samtidig påstår gang på gang at det er de andre som tar feil, og burde bruke briller.

Litt bør du faktisk tåle, når du går så kraftig på trynet.

 

Og det er faktisk først nå, du innrømmer feil. Første gangen du skrev feil og det gikk opp for deg, så slettet du bare innleggene dine.

Du fortjener ikke akkurat applaus etter det, og jeg tillegger deg minst like mye skyld for at diskusjonen ble så opphetet.

Jeg er enig i det du skriver Jan Inge, om jeg tryna, ja det gjorde jeg som det holdt. Angående brillene så hang jeg på en smilyes som at det skulle være ironisk ment.

Jeg tåler mye jeg, men det er nok andre som reagerte mere siden tråden ble stengt av moderatoren.

A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.