MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Grimstadbanen - en norsk sidebane i H0
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Grimstadbanen - en norsk sidebane i H0

 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 15>
Author
 Rating: Topic Rating: 1 Votes, Average 5,00  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2009 at 16:24
Jeg har jo et frilastespor (spor 3) som kan brukes til slikt. Det er sporet som ligger lengst mot veggen på bildet under. På "gamle treff" vil skrap bli kjørt i L-vogner over skiva og ut på sporet til Skipsopphuggingen.


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2009 at 18:58
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Jeg har jo et frilastespor (spor 3) som kan brukes til slikt. Det er sporet som ligger lengst mot veggen på bildet under.
 
Joda, men det er noe tungvindt å frakte skrap rundt stasjonstomta, før lasting på vogn. Hadde håpet du kunne bruke et av havnesporene.
 
 
 
Mvh
Jan-Inge
 
"Som ikke har noe med hvordan Tore bygger eller drifter stasjonen sin, men blander seg inn like fulltSmile"
 
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2009 at 20:21
Tja, men det må uansett fraktes fra selve bedriften, og den ligger (lå) ut fra det sporet man ser på bildet over her som går ut fra skiva og mot oss. Det jeg ikke har fått laget ennå er en 90 graders sving med 40 meters (!) radius i virkeligheten som tar sporet rett ut over modulkanten.

Nå er det laging av vann som står på plakaten. Oppdaterer hjemmesiden min stadig vekk nå Smile
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 11:05

Underlaget for vannet er sparklet, pusset og grunnet med svart farge.

 

Lagt til en liten skråning ned mot vannet, og limt på noen fjellformer.
 
 

Fjellformene er malt og har lagt på en steinfylling som etterhvert skal få mer buskvekster og søppel man ofte finner langs vannet.
 


Edited by Mr Bridger - 21 februar 2009 at 11:07
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 11:16

Lekkert, ToreClap

Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 11:30
Det der er bare helt nydelig, Tore!ClapClap
Du legger lista høyt i år... Blir vanskelig å overgå det der....
 
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 12:19

Takk! Moro med fine tilbakemeldinger  Grimstad og mange andre moduler fra Amjk drar til Modellbau Schleswig-Holstein på torsdags kveld, så det betyr at alt må være "klart" på onsdag. Jeg blir ikke på langt nær ferdig, men alle tre seksjonene skal iallefall få en grønn "grunnfarge", så får bygninger som kullskur, lokstall og andre detaljer komme etterhvert.

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
grinda View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote grinda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 19:10
Dette er bra Tore.
Tror jeg snakker for mange der (her) ute, vi er takknemelig for at du legger ut flotte bilder av et flott anlegg. Det er stilig at du viser framgangen i dette, takk skal du ha. Vi får vel sett mer til dette på treffet i Arendal, eller hur???
Hils de andre i klubben fra oss i kr,sand. Ha en god tur ned over. OG jeg er jo ikke misssssunnnelig i det HELEtatt..Big%20smileEvil%20Smile
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 09:21
Grimstad vil bli i å se i full sving på Arendalstreffet ja

I går var det arealet bak dressinskuret på den midterste seksjonen som stod for tur. Det har nå fått en basisgrønske og venter noen småtrær og smussing av vei før området er ferdig.



Nå blir det ikke noe plass å legge papirer på her nei. Slik som her på treffet i Kristiansand i fjor :


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 09:48
Helt utrolig dette Tore...
Du tar nok knekken på oss i år.. hehe
Har du mer av disse "gresstustene" igjen på lager?

Vet du hvor eg kan få tak i dresin?


Edited by Ørjan - 23 februar 2009 at 09:49
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 10:07
Gresstustene jeg har brukt her er en blanding av Realistic Wildgras og Decovlies Wildgras - begge fra Heki -  samt litt Woodland Fine Turf som topping. Buskene er Heki Blattwerk og Mininatur bjørkeløv. Send meg en mail du, så ordner jeg litt stæsj til deg
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 10:45
Tore, se  PM!

Edited by Ørjan - 23 februar 2009 at 10:49
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 11:56
Hei ToreSmile
 
Den kvalitet der her lægges for dagenClap, understreger blot, at kvaliteten i Fremo Norge, hører til de bedste og derfor altid modtager stor ros, i det store udland.
 
Godt gået.
 
God tur til Neümunster.
 
Hilsen
 
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 21:47
Utrolig flott Tore, nesten så man kan se sommerfuglene flagre rundt i gresset.
Noen lettkledde sørlandspiker på vei til badeplassen hadde gjort seg kanskje?Big%20smile
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 22:13
Er det batterivann den traktoren på bilde ditt fyller på, Tore?
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2009 at 23:48
Jon Einar; vi er nok ikke så løsslupne her på sørlandet, så det blir vel kanskje en gammel sjøulk som sløyer fisk istedenfor badepikene Wink
Svein: Jepp, det er en typisk norsk batterivannstender ved siden av traktoren.

Har fått gjort litt i dag også. Sier meg ferdig med grønsken nå for denne gangen. Mangler masse på seksjon 1 rundt svingskiven og hele tunnellen inn til Grimstad er mangler. Men det får duge til messa i Tyskland og Arendalstreffet.




Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 00:22
Er det dyre saker det du beplanter så vakkert med?
Svein S
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 00:29
Neida, det er billige saker fra Heki stort sett alt sammen. Bruker noe bjørkeløv og gresstuster fra Mininatur, men det er ikke så fryktelig dyrt det heller - sett i forhold til hvor mye som går med.

Edited by Mr Bridger - 24 februar 2009 at 00:32
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 09:40
Igjen så er det helt nydelig, Tore!Clap
Gleder meg til å se den i Arendal. Bare 1mnd igjen nå...
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 11:20
Føler forventningspresset nå Må jo få lov til å si at ting gjerne ser litt penere ut på bilder enn i virkeligheten!
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 12:20
Vannet er på plass!!! Big%20smile


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 12:27

Pokker Tore.... Nå må jeg ta på meg jakken er inne!! Kjenner vinden suse her jeg sitter. Dette var bra. Hva skal du toppe dette med videre??

Tom

Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 12:44
Dette satte nesten lunsjen i vrangstrupen!!!
For å si det på nordnorsk: Satan, kor bra!

Men nå må du fortelle oss hvordan du har gjort det!
Modellhilsen

Claes
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 12:52
Hei Tore

Dette er helt nydelig. Det er jo nesten som man kjenner det blide sørlandet komme til en gjennom skjermen.
Her mangler det bare de søde pi"an som tar et bad i strandkanten.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 13:12
Fytti Fa..!! Lett bris på det blide sørland ja...
Eg tror eg skal grave meg ned i tide.
All ære til deg Tore, for de bilder du deler med oss.
Bare nydelig!Thumbs%20UpClapThumbs%20Up
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 13:28
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Vannet er på plass!!! Big%20smile

 
Jeg begynner å bli lei av å skrive det samme, men ...
 
 
DETTE ER HELT VANNVITTIG BRA, TOREMANN!!! ClapClapClap
 
 
Back to Top
Techek View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 13 februar 2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Techek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 13:39
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Vannet er på plass!!! Big%20smile

Hvordan har du lavet vandet og bølgerne?

Selv skal jeg lave en flade på ca. 50x170 cm med vand, bølger og dønninger omkring nogle bropiller. Dertil har jeg prøvet lidt forskellige teknikker, men har forelsket mig i løsningen med at bruge en tynd gipsblanding, male den over med en fortyndet oliemaling i sorte, blå og grønne nuancer og så lakere overfladen med træ- eller skibslak.
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2009 at 13:42
Takk for skryt alle sammen Jeg tok litt bilder underveis, så jeg skal legge ut en en liten beskrivelse med på min hjemmeside etterhvert. Det var en kjapp og enkel løsning iallefall.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 februar 2009 at 11:29
Hei Tore!
 
Det er kun et ord for dette - Fantastisk! Thumbs%20Up
 
MVH, Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
Hans Kr. View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 14 februar 2009
Location: Spain
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hans Kr. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 februar 2009 at 13:06
Helt fantastisk flott.
Gleder meg til du legger ut bildene og "bruksanvisningen" på hjemmesiden.
Den skal leses MEGET nøye.

Mvh

Hans Kr.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 15>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.