MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Grimstadbanen - en norsk sidebane i H0
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Grimstadbanen - en norsk sidebane i H0

 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 15>
Author
 Rating: Topic Rating: 1 Votes, Average 5,00  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juni 2009 at 00:09
Jeg er absolutt ingen fotoekspert, men dette bildet har iallefall mye bedre fargegjengivelse. Det ser dessverre imidlertid litt uskarpt ut. Har du benyttet stativ når du tok dette bildet? Når du bruker så lang lukkertid og stativ, så kan det være en fordel å bruke "selvskudd"-funksjonen - altså slik at det tar noen sekunder fra du knipser til selve bildet taes. Hvis du gjør det så slipper du å røre kameraet i det hele tatt når bildet knipses, og du slipper å få uønsket bevegelse i kameraet.

Men foto til side; fjellformasjoner kan du iallefall! Skikkelig spektakulært og flott!
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Stein View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 16 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 53
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juni 2009 at 11:23
Hei og takk for kommentar. Kamera står på stativ og det brukes fjernutløser. Er enig med deg ang. skarphet. Bildet er tatt på  ca 30 cm avstand. Mulig at dybdeskarpheten hadde blitt bedre ved å plassere kameraet lenger vekk og brukt zoom? Fokus er prøvd stilt inn både manuelt og automatisk med fokus på skiftetraktoren.  Kommentarer anyone?
Prøvde og å korrigere skarphet i Canon sitt Zoom browser program. Dette ble bra helt til jeg komprimerte bildet. Da ble det veldig kornete. Derfor er dette bildet ubehandlet. Men dog bare ca 100KB. Prøver videre.....
NSB H0 frem til 1970 + GVB
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juni 2009 at 22:46
Originally posted by Stein Stein wrote:

Hei Petter.
 
Jeg har ikke den eksakte NSB grønfargen, selv om jeg mener det finnes en tråd her på forumet om NSB RAL og eller NTSC fargekoder. Men jeg har brukt Tamiya akryl sprayboks TS-5 olive drab. Kjøpte min på Togbutikken.no. De har og Rødfargen som er brukt på Skb 202 i bildet over. Den har nr. TS-33 dull red. Til grunning brukte jeg Tamiya fine surface primer. (også den fra togbutikken)
Ellers er chassis og bufferbjelker malt med Folk Art akrylmaling på tube. Brukte bare pensel. Spraymaling gir ofte et litt for "glatt" resultat på overflater som er rustne eller skitne. Det er bedre å stiple malingen på med en kort pensel, og så gå over med tynne malingsvasker i forskjellige brun/sort nyanser etterpå. Eventuelt at jeg hverken har airbrush eller har prøvd meg på dette...
 
Takk for svar. Skal prøve TS-5. Det er riktig at det finnes en tråd med fargekoder, men den grønne fargen er ikke med og ingen har hittil kunnet svare på dette.
 
Petter
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2009 at 23:32
Grimstadbanen er ikke nedlagt selv om oppdateringene ikke har vært så hyppige i det siste! En overivrig gartner med engelsk kjøretøy har blitt observert på stasjonsområdet med diverse plantevekser i hånd.

Flere bilder på min hjemmeside Smile


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2009 at 23:38
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

En overivrig gartner med engelsk kjøretøy har blitt observert på stasjonsområdet med diverse plantevekser i hånd.
Han selger sikkert blomster får å få råd til deler til den Engelske bilen som har havarert....noe som er helt normalt der ute på øya...LOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2009 at 00:43
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Originally posted by Stein Stein wrote:

Hei Petter.
 
Jeg har ikke den eksakte NSB grønfargen, selv om jeg mener det finnes en tråd her på forumet om NSB RAL og eller NTSC fargekoder. Men jeg har brukt Tamiya akryl sprayboks TS-5 olive drab. Kjøpte min på Togbutikken.no. De har og Rødfargen som er brukt på Skb 202 i bildet over. Den har nr. TS-33 dull red. Til grunning brukte jeg Tamiya fine surface primer. (også den fra togbutikken)
Ellers er chassis og bufferbjelker malt med Folk Art akrylmaling på tube. Brukte bare pensel. Spraymaling gir ofte et litt for "glatt" resultat på overflater som er rustne eller skitne. Det er bedre å stiple malingen på med en kort pensel, og så gå over med tynne malingsvasker i forskjellige brun/sort nyanser etterpå. Eventuelt at jeg hverken har airbrush eller har prøvd meg på dette...
 
Takk for svar. Skal prøve TS-5. Det er riktig at det finnes en tråd med fargekoder, men den grønne fargen er ikke med og ingen har hittil kunnet svare på dette.
 
Petter
 
Så det var noen som etterlyste NSB RAL kode, alle fargekodene ligger på vedlagt link http://mjwiki.no/wiki/Fargekoder
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2009 at 12:39
Jeg satser på å kunne avholde den første kjøresesjonen på Grimstadbanen om kort tid, men det krever litt sporlegging. Mer info og bilder på mine hjemmesider på linken under her :

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2010 at 21:31
Første test-kjøresesjon på GFB er avholdt! Smile Det ble ikke mye tid til å ta bilder, men noen få ligger på mine hjemmesider.


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 00:21
Lia sidespor er under oppbygging. Sidesporet var opprinnelig tenkt å huse Grimstad Konservesfabrikk, men plassen til rådighet ble litt snau når jeg da måtte ha på plass en fabrikksbygning. Dermed får sidesporet nyttegjøre seg til tømmeropplasting samt plank fra et nærliggende lite sagbruk med dårlig veiforbindelse.


Et oversiktsbilde over området.


Fungerende sporsperre fra Weinert er på plass. Sporsperra blir foreløpig styrt av en egen Tortoise koblet sammen med vekselmotoren. Låsing med nøkkel kommer muligens etterhvert.


Plass til vognkort og bryter til vekselmotor/sperre er montert slik at det ikke "stikker ut" i midtgangen. Jeg ser forøvrig at jeg trenger et strøk til med maling på anleggskanten.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 11:36
Bra jobba, Tore!
Minner meg på at jeg også har et slikt Weinertbyggesett liggende.Embarrassed
Er det slik at man må åpne sperra først og at innebygget bryter på denne motoren så gir strøm til vekselmotoren?
 
Denne løsningen med vognkortlomme er vel noe å tenke på for moduler også, ser jeg nå.  (En løsdel mindre å montere når man kommer på treff med et helt tilhengerlass med moduler)
Men man må her bøye seg ned for se hva som står på kortene, kanskje det finnes flere smarte varianter.
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 11:59
Takk . Nei foreløpig har jeg rett og slett koblet de to vekselmotorene i parallell med hverandre til samme bryter. Etterhvert lager jeg muligens en løsning med nøkkel slik at man må låse opp sperra før man kan legge over vekselen.

Løsningen med vognkortlomme i anleggsiden kom jeg på etter første kjørekveld. Da viste det seg veldig snart at selv 60cm mellom anleggsdelene er litt lite når flere folk beveger seg rundt der. Derfor vil jeg ha minst mulig som stikker ut og hindrer fri ferdsel.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 12:50
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Da viste det seg veldig snart at selv 60cm mellom anleggsdelene er litt lite når flere folk beveger seg rundt der. Derfor vil jeg ha minst mulig som stikker ut og hindrer fri ferdsel.
Slik situasjonen ofte er på treff ogsåWink
Et forslag ang. veksel/sperre:
Du kunne jo koble begge bryterne på sporsperremotoren slik at de polvender og la denne strømmen drive vekselmotoren. Da vil vekselen følge på når sperra har lagt seg over (antakelig halvveis over)   En ganske enkel opersjon med loddebolten, vil jeg tro. Med bare 4-5 volt på strømforsyningen så tar dette minst like lag tid om å gjøre enkeltoperasjonene.  
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2010 at 01:06
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Byggingen av et lite sørlandhus skrider fremover. Huset står i nærheten av spor 3, så jeg får det akkurat med ut mot kanten av den siste seksjonen på Grimstad. Forbildet står der fremdeles, så jeg har bygget det ut fra noen foto jeg tok. 








De to bildene over her ble lagt ut i 2008, så det begynner vel å bli på tide å fullføre byggingen av dette huset? Nå er det kun interiør (se oppe til venstre) og innvendig belysning som gjenstår.




Edited by Mr Bridger - 08 mars 2010 at 01:11
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2010 at 23:05
Ja det blir jo litt for enkelt å bare bygge husene, godt arbeid skal vare lengeSmile
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2010 at 18:12
Flott arbeid! Er det interiøret jeg ser i bakgrunnen der?
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2010 at 20:41
Jepp Smile
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 april 2010 at 21:54
GFB nr.2 skifter på Grimstad stasjon.


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 april 2010 at 22:11
Det ser virkelig ut som en idyllisk sidebane Thumbs Up
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 april 2010 at 22:27
Du er da heldig Tore som har en "oprativ" bane. He sitter eg og planlegger skallet. Blir nok en stund før min er oppe og går. Skal få integrert Ålgård og i denne planen. Kan jo ikke stå og støve ned.
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2010 at 10:17
Det er nesten så en kjenner lukta av kreosot ! Mesterlig, Tore Clap
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 april 2010 at 12:10
Takk, takk. Fant et gammelt svart/hvitt bilde også i en skuff. Bildet er nok tatt i 1965/66 og viser baneformann Wroldsen (til venstre) som følger med på at en last med bakhonved blir sikret skikkelig. Loket er fremdeles GFB nr.2



Edited by Mr Bridger - 15 april 2010 at 12:10
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2010 at 23:24
Jeg holder på å forberede kjøresesjon #2 på GFB. For tiden er det vognkort og fraktkort som står i fokus.


Å kjøre rundt på anlegget uten mål og mening blir fort kjedelig. Derfor forsøker jeg å sette det hele i system med vognkort for hver godsvogn og "4-sidige" fraktkort. I hver sesjon går det et godstogspar på strekningen Nelaug-Rise-Arendal, og to godstogspar på strekningen Grimstad-Rise. Til denne trafikken har jeg så langt laget 28 fraktkort og trenger da altså 28 vogner til å avvikle denne godsmengden.


Fraktkortene er tosidige og oppe i høyre hjørne står det hvilket kjøresesjon fraktkortet tilhører. Etter 4 kjøresesjoner, skal da alle vognene være tilbake til utgangspunktet. Fraktkortene har, så langt som mulig, avsendere og mottakere fra det virkelige liv i Grimstad på 60-tallet.


Her er kortets bakside. Dette kortet går i pendeltrafikk mellom Grimstad og Rykene. Derfor er to og to fraktoppdrag like. Andre vogner igjen kan ha 4 forskjellige avsender/mottakeradresser.


Vognkortene jeg bruker er av den nye FREMO-typen. Her er kortets bakside med bilde av gjeldende vogn og nummer.


Forsiden av vognkortet med lomme for fraktkort. Fargekodene på fraktkortene er en liten test. Jeg har gitt hver av de 5 hoveddestinasjonene på anlegget mitt forskjellige farger for at togførerne forhåpentligvis lettere skal kunne blokke togene riktig. Grønn = Grimstad, Grå = Lia og Rykene, Gul = Rise, Rosa = Arendal og Blå = Nelaug og verden utenfor.


Edited by Mr Bridger - 21 april 2010 at 23:28
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2010 at 14:44
Tok du bilder under kjøringen?Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2010 at 14:52
Tore?
Hvordan er det med innleid materiell til GHB?
Har kommet et diesel skiftelok til Ålgård som er innleid av ÅBV. Ser ut som at det vil bli fast på Ålgård. Som skal brukes til "gullhønene" er ferdige...
Bilde vil komme...
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2010 at 23:01
Originally posted by Stian Stian wrote:

Tok du bilder under kjøringen?Smile


Kjøringen har ikke funnet sted ennå. Jobber med kobling av kryss på sporveksler på Rise for øyeblikket. Må ha det i stand først.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2010 at 11:59
Jobber med litt forskjellige prosjekter nå om dagen. Selve togrommet begynner også å ta form. Har en drøm om et litt profesjonelt "museumsutseende" på det hele.


Sidepaneler på anlegget er på plass nesten over det hele nå, og de har fått første strøk med grønnmaling


I "Crew Loungen" min har jeg fått stilt ut mine gamle Lionel-vogner fra tidlig 30-tall.


Litt landskapsjobbing blir det også. Her er det et lite område helt ytterst på halvøya som begynner gro til skikkelig.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2010 at 12:24
Utrolig flott det har blitt, Tore!Clap
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2010 at 13:23
Ser du har grønne fingre, ToreWink Den bjørka er nydelig.
Blir flott dette her.
Men finner du inspirasjon til landskapet ved å gå ut den balkongdøra bak anlegget....?Wink
Sikkert mye brukt den balkongen....LOL
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2010 at 00:29
Nå er det 3 uker igjen til Grimstad-modulen min skal være med på det store FREMO-treffet i Zuidbroek Nederland. Da er det jo på tide å starte et stort prosjekt eller? Joda, Halvor Sannæs har vært ute med snekkeriene sine igjen, og har produsert to nye seksjoner for meg som skal bli havneområdet i Grimstad - Torskeholmen. Da er resten opp til meg.


Dette kartet viser Grimstad stasjon i 1920, og du ser Torskeholmen i høyre hjørne. Området bestod av et to spor, en veksel og noen få bygninger.


Jeg har flyttet seksjon nr. 3 av Grimstad ut i snekkerboden min, og her er de to nye seksjonene prøvemontert til den for første gang! Torskeholmen blir en del kortet inn i forhold til forbildet, men jeg håper det skal bli en bra representasjon av virkeligheten allikevel. Dette vil også tilføre Grimstad mye flere skiftemuligheter Smile


Edited by Mr Bridger - 19 september 2010 at 00:30
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2010 at 01:45
Høres bra ut Tore, gleder meg til fortsettelsen Smile
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 15>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.