MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - MJ-bladet nr. 4
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

MJ-bladet nr. 4

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2005 at 22:49
Var til og med bilder av meg som ikke var inne i dette med MJ på det tidspunkt. Vel, inne og inne.... Hadde MJ da, men er nå helt hekta... Modell og hobby messen på Voll. Bare blur begge bildene. Ingen kjenner meg igjen...
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
LeHar View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LeHar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2005 at 23:24
Hei igjen!

Jeg beklager at jeg nok ikke har vært så aktiv som jeg kanskje burde ha vært på forumet, men på den andre siden føler jeg jo at jeg har god kommunikasjon med mange aktive i klubben gjennom andre kanaler.
Nok om det - alle tilbakemeldingene i denne tråden ser jeg på som konstruktive, og det er særs viktig at jeg får kjennskap til hva slags stoff som fenger medlemmene mest.  Tekniske artikler, enten det dreier seg om anleggsbygging eller modifisering av rullende materiell, kunne jeg også selv ønske meg mer av.  Planen var da også å få med minst én slik sak i julenummeret, men artikkelleveranser er dessverre ikke alltid like forutsigbare.  Sjansen for at dette bedrer seg fram mot marsutgaven er imidlertid god, skal jeg tro mine kilder...!

Det har vært nevnt at På Sporet har økt sin andel MJ-stoff, og det stiller avgjort ytterligere krav til oss.  Nå er det forsåvidt ikke noe nytt at Norsk Jernbaneklubbs medlemsblad skriver om MJ, og det er naturligvis heller ikke kritikkverdig at MJF-ere stundom leverer artikler til På Sporet.  På den andre siden: Dersom disse så signaliserer at de oppfatter MJ-bladet som fattig på innhold, spørs det hvor seriøst vi kan ta slik kritikk...

Vennlig hilsen
Leif-Harald Ruud
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2005 at 23:41
Originally posted by LeHar LeHar wrote:



Det har vært nevnt at På Sporet har økt sin andel MJ-stoff, og det stiller avgjort ytterligere krav til oss.  Nå er det forsåvidt ikke noe nytt at Norsk Jernbaneklubbs medlemsblad skriver om MJ, og det er naturligvis heller ikke kritikkverdig at MJF-ere stundom leverer artikler til På Sporet.  På den andre siden: Dersom disse så signaliserer at de oppfatter MJ-bladet som fattig på innhold, spørs det hvor seriøst vi kan ta slik kritikk...

Som nybakt medlem så synes jeg de tre siste numrene ikke er så værst.

Når det gjelder FREMO-treffene så synes jeg det hadde vært interessant å få se sporplanen til modulanleggene. Det er mulig slikt ikke lar seg gjøre å få med i et blad, men det kunne kanskje blitt lagt ut på nettsidene?
Jeg savner i det hele tatt sporplaner. Det gir (meg) mye inspirasjon og  hint om hva som fungerer/ikke fungerer, spesielt siden jeg er i en oppstartsfase (jeg har nok av rullende matriell, men mangler et sted å kjøre det.

Angående MJ-artikler i jernbaneblader, så synes jeg det danske bladet Banen har en ypperlig miks av artikler (iallfall de årgangene jeg kjøpte på qxl). MJ og Jernbane henger unektelig sammen. Er det helligbrøde å
f.eks få gitt ut MJbladet som en egen del av På Sporet (som er medlemsbladet til jernbaneforeningen, så vidt jeg forstår).

Når det gjelder kritikk, så er det alltid lurt å ta all kritikk på alvor, uansett hvor surmaget man mener den er. Med en medlemsmasse og et opplag som MJF/MJbladet har så sier det seg vel dessuten selv at man ikke kan tilfredsstille alle parter i hvert eneste nummer.

Dette var mine noe løse tanker rundt temaet etter en cola og et par juleøl
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 00:15
Hei Einar,
For å se moduloppsettet til 2004-utgaven av Kongsberg-treffet kan du jo titte her:
Øyvind Bergs bilder
Ellers er det beste å delta på disse treffene. Du får masse inspirasjon og tips. Både om det som fungerer og det som ikke fungerer.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
LeHar View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LeHar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 00:30
FREMO-artiklene i siste nummer var en type bidrag en redaktør alltid er glad for å få, og jeg er sikker på at vi får høre mye mer fra den kanten i kommende utgivelser - også i form av sporplaner!

Når det gjelder den øvrige fordelingen av stoff i bladet, er det kanskje på tide med en liten markedsundersøkelse på nettet?  Jeg er fullstendig klar over at vi ikke fanger opp alle og enhver på den måten, men dersom webredaktøren lager i stand en slik, tror jeg at vi raskt kan få et pålitelig bilde av hva leserne er ute etter.

Og for å avskjære enhver tvil helt til slutt: Det er naturligvis livsfarlig å neglisjere kritikk dersom man ønsker at MJ-bladet skal utvikle seg i riktig retning.  All kritikk som har framkommet i denne tråden regner jeg som konstruktiv, og det er samtidig betryggende at noen av innspillene kommer fra personer jeg vet jeg kan regne som verdifulle bidragsytere i framtiden.  Slikt bør borge godt for bladet!

vennlig hilsen
Leif-Harald Ruud 
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 04:48
Tror ikke vi behøver markedsundersøkelser for å finne ut at store reportasjer fra messer og arrangementer bare er interessant for de som arrangerte messen ("anerkjennelse for en god jobb"), de som stilte ut ("vi er tilstede") og de som besøkte den ("Der var jeg"). Unntaket er rene produktnyheter som tilfeldigvis blir presentert på en messe.

Tilsvarende er reportasjer fra møter og andre arrangementer lite interessante for den jevne blad-kjøper. Satt på spissen: Leseren vil ha stoff om MJ med bilder av tog, ikke stoff om MJF med bilder av tryner (og rygger).

For meg ble derfor det seneste bladet solid nedtur. Fortsetter det slik har vi fått et utpreget medlemsblad for MJF, og ikke et hobbyblad.

Jeg mener ikke at reportasjer fra messer og møter og arrangementer skal helt bort. Men stoffet bør tones kraftig ned og brukes til å kun å opplyse at et arrangement har vært, Plassen som brukes i bladet er proporsjonal med hvor viktig LESERNE synes dette stoffet er.

Eller er det slik at en messearrangør har en form for økonomisk eller moralsk krav på en omfattende reportasje, slik at butikker med stands kan få vist seg fram på tekstplass i bladet og dermed kommer tilbake til messen neste år? Jeg bare lurer.

Mvh

Terje S


Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 09:27

Jeg kan ikke si meg helt enig i at messe-stoff er uinteressant, Terje S.

Men for at stoffet skal være interessant kreves selvfølgelig at det fokuseres på mj og tilhørende. Være seg nyheter fra produsenter, hjemmesnekra perler, dioramaer eller anlegg og moduler

Skulle en og annen linselus forville seg inn på bildene, er vel det å leve med ..., kanskje vi til og med opplever å få et ansikt på noen av debatantene her ...

Bjørn Egil
Back to Top
TomB View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 09:56

Hei

Jeg må si meg fullstendig enig med Terje Storjord og Kjetil Næss.

Det var en nedtur å bla gjennom bladet denne gang. Min første innskytelse var at halve bladet besto av oversiktsbilder fra messer - noe jeg synes er fullstendig uinteressant.

Buljongpar kalte man det på skøytebanen!

Hvor var anlegg(ene), landskapsbyggingen, nye produkter fra MJ-firmaene, hint om digitalisering og andre tekniske godbiter?? Det glimret med sitt fravær!



Edited by TomB
mvh



Tom Blikstad, Asker

HO, Tysk/sveitsisk forbilde, Märklin K, Esu ECoS, Viessmann, Kühn, MBTronik, WinDigipet, WinTrack
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 11:32

Hei

Jeg har som andre også modtaget bladet og har benyttet fridagene til at læse det igennem. Jeg vil gerne rose bladet for kvaliteten af fotos og artikler. Det er klart at ikke alle kan blive tilfredsstillet, men anderledes kan det vel ikke være i en forening af denne størrelse. Imidlertid mangler der byggestof. Hvad gør jeg og hvordan!!!!

I et tidligere indlæg under dette emne, blev dette også berørt og blandt andet nævnes, udgifterne i forbindelse med byggeartikler.

Her tror jeg der er noget potientiale. MJF må træde til og støtte de seriøse hjemmebyggere som kan og vil bygge og som samtidig er parate til at skrive artikler om det pgl. emne.

  • Et eksempel kunne være udgivelsen af et byggesæt feks. et lokomotiv, en vogn, et hus etc. En kvalificeret bygger påtager sig opgaven og skriver artiklen.
  • Som betaling, er det færdige resultat, byggerens ejendom.
  • Ved andre ting som er bygget og hvor artiklen optages i bladet, kan MJF betale dokumenterede indkøb.!
  • Forslag fra medlemmerne, kan tages op og evt. bygges af tilknyttede kvalificerede byggere.
  • Byggeriernes omfang, bestemmes af redaktionen.
  • Tilknyttede byggere, bestemmes af redaktionen.
  • Økonomien bestemmes af styre og redaktion.

Et projekt som af en eller anden grund ikke bliver færdiggjort, kan forsøges færdiggjort af andre, måske som et "sådan kan det rettes op projekt". Der sidder sandsynligvis andre, som er kommet "skævt" ind på et lignende projekt og som kan lære af det. Kan dette ikke lade sig gøre, "sælges" projektet på en auktion, blandt medlemmer af MJF.

Det er klart at denne fremgangsmåde kræver en stram styring, ikke bare af økonomien, men også af terminer og artikkelstørrelser, men det er vel en del af kunsten, at redigere et blad!  

Måske kan denne ide bruges.

Fortsat god jul og godt nytår til alle.

Hilsen

Dan



Edited by Dan Rasmussen
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 11:37
For en skjebnens ironi.
Det var først og fremst tre artikler jeg bet meg merke i etter å ha begynt gjennomlesningen.
Først var det Jørgen Floods artikkel om Trix Express-anlegget sitt. Det var morsomt å lese. Min svigerfar kjørte nemlig Trix Express før han ble gammel og byttet til N-skala!
Neste artikkel, eller artikkelserie, jeg satte pris på var Geir-Widar Langårds "Mitt mikroverksted". For meg har det vært masse landkpstips å hente.
Og jada. Jeg likte Lars Gjertsens artikkel fra FREMO-treffet på Kongsberg . Morsomt å lese hvordan en førstereisgutt oppfatter våre treff.
Messereportasjer? Tja, dersom vekten blir lagt på bilder og ikke tekst synes jeg absolutt de hører hjemme i bladet. Det gir meg som leser en mulighet til å se anlegg fra andre kanter av landet. Anlegg som jeg ellers aldri  ville fått sett.
Men klart, man kan alltid ønske seg flere byggetips, flere digitaliseringstips etc. Nå kom det ikke denne gangen, men kanskje en annen gang?
Alt i alt syntes jeg dette nummeret er bra.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 13:50
Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:

Tror ikke vi behøver markedsundersøkelser for å finne ut at store reportasjer fra messer og arrangementer bare er interessant for de som arrangerte messen ("anerkjennelse for en god jobb"), de som stilte ut ("vi er tilstede") og de som besøkte den ("Der var jeg"). Unntaket er rene produktnyheter som tilfeldigvis blir presentert på en messe.



Jeg tror du tar veldig, veldig feil.
MJbladet kan på mange måter sammenlignes med en lokalavis og noe av det viktigste en lokalavis bedriver er å dekke alle lokale begivenheter, møter, arrangementer, messer(!), teateroppsettninger osv. Og det er samtidig viktig å få tatt mange bilder av flest mulig mennesker.
Nyheter er selvfølgelig viktig(st), men det er vel så viktig å få dekket behovet for å få bekreftet at det man driver med anses som viktig. Hvis et treff blir avspist med enspalter uten bilde så er det jo ikke så hyggelig.

FOr meg som ikke har anledning til å delta på treff eller lignende (med mindre det blir arrangert i trondheim) så er det artig å få se bilder fra treff.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 13:51
Har det vært oppe til diskusjon om å legge hele MJbladet på internet?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 16:11

Hei!

Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:

Tror ikke vi behøver markedsundersøkelser for å finne ut at store reportasjer fra messer og arrangementer bare er interessant for de som arrangerte messen ("anerkjennelse for en god jobb"), de som stilte ut ("vi er tilstede") og de som besøkte den ("Der var jeg"). Unntaket er rene produktnyheter som tilfeldigvis blir presentert på en messe.


Mvh

Terje S


Det finnes kanskje like mange meninger om hva Mj-bladet bør inneholde, som det har lesere.

Jeg er ikke enig i den generelle karakteristikken som her gis om messe-reportasjer. Som aktiv messe-besøkende, har jeg i høst ikke kunnet besøke så mange messer som jeg ellers pleide på grunn av sykt barn. -Men jeg har funnet stor interesse i å kunne lese om de messene jeg dessverre ikke fikk besøkt, selv om de ikke kan erstatte selve besøket.

Jeg tror at vi må erkjenne at Mj-bladet er ett medlemsblad av medlemmene, for medlemmene. -Således vil bladets innehold i stor grad representere (de) medlemene (som bidrar) s interesse. Savner man noe kan man jo kanske skrive det selv (til glede for de andre leserne også), og sende det inn til redaksjonen i det bladet man vil ha det på trykk i. Det er feilaktig att "lista" for innsendt materiale ligger "høyt". Alle kan nemlig bidra, og jeg skal ikke "slå meg på brystet som noen stor bidragsyter", men når selv jeg har fått to reportasjer jeg hadde lyst til å skrive på trykk, er det takhøyde for alle.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 16:28

Originally posted by einjen einjen wrote:

Har det vært oppe til diskusjon om å legge hele MJbladet på internet?

Så lenge Mj-bladet skal være et medlemsblad for MJF og majoriteten av MJFs medlemmer ikke er på nett (egentlig: så lenge ikke alle MJFs medlemmer er på nett), bør ikke dette være noen aktuell problemstilling, nei

Bjørn Egil
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 18:32
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:

Originally posted by einjen einjen wrote:

Har det vært oppe til diskusjon om å legge hele MJbladet på internet?

Så lenge Mj-bladet skal være et medlemsblad for MJF og majoriteten av MJFs medlemmer ikke er på nett (egentlig: så lenge ikke alle MJFs medlemmer er på nett), bør ikke dette være noen aktuell problemstilling, nei

Jo, dette er en aktuell problemstilling!

Å legge MJ-bladet bare på nett er selvsagt ikke aktuelt! Det har imidlertid vært diskutert å legge ut bladet i tillegg til papirutgaven, som PDF.

Diskusjonen har gått på om man skal legge ut hele bladet, kun eldre nr, visse artikler? Noen frykter for avsetningen av gamle nummer, og går derfor i mot dette. Andre ser det motsatt, man kan ta seg betalt for nedlastingen av artikler. MR f.eks, gjør jo det. Det er også forslag om å gjøre eldre nr. tilgjengelig kun for medlemmer.

Vi som jobber med nettsidene til MJF har MJ-bladet på nett med i planene, men det er et stykke fram ennå. Det er mye annet som også skal på plass... Uansett bør den delen av nettsidene som ligger under MJ-bladet utvikles litt mer enn i dag, innholdet er jo håpløst akterutseilt...

Problemstillingen om hvor stor prosentandel av MJF sine medlemmer som er på nett anser jeg som forholdsvis uinteressant. Det er uansett mange som er på nett, og nettsidene er laget for dem. De andre får jo ikke noe dårligere tilbud enn før om nettsidene bygges ut.

Statistisk sentralbyrå skriver i en artikkel på nettsidene sine at 74 % av norske husholdninger har datamaskin, og at 64 % har internett, og 41 % har bredbånd. Veksten år om annet er markant. Det er vel ingen grunn til å tro at MJF sine medlemmer har svakere dekning og vekst enn resten av befolkningen?

MJF vil fortsette å bygge ut nettsidene sine, samtidig som det mindretallet som ennå ikke har internett, ut fra SSB sine tall, ikke bør få noe dårligere tilbud enn tidligere. I praksis betyr dette at de fortsatt får MJ-bladet som i dag, for utover dette har jo ikke MJF noe direkte tilbud til folk.

Å lese antall registrerte medlemmer på forumet som en indikasjon på hvor mange av MJF sine medlemmer som er på nett blir helt feil. Ikke alle er interessert i å delta i diskusjonen her...

Folk må slutte å se på nettet som noe spesielt, som et ekstratilbud. Det er ikke det. Det er et satsingsområde, der MJF virkelig kan tilby nye ting på relativt enkel måte. Og jo bedre tilbud vi får til, jo flere brukere vil vi få. og MJ-bladet på nett er ett av tilbudene som er aktuelle.

mvh
Henning L
webgnom



Edited by Henning L
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 19:19

Originally posted by Henning L Henning L wrote:



Folk må slutte å se på nettet som noe spesielt, som et ekstratilbud. Det er ikke det. Det er et satsingsområde, der MJF virkelig kan tilby nye ting på relativt enkel måte. Og jo bedre tilbud vi får til, jo flere brukere vil vi få. og MJ-bladet på nett er én av tilbudene som er aktuelle.

mvh
Henning L
webgnom

Du har så rett så rett Henning. Jo mer man kan tilby på sine nettsider, desto mer interesse blir det for andre å "ta steget" med å lage seg en bruker-id og å melde seg inn i foreningen. Dette så jeg klart og tydelig da vi i NJK først implementerte materielldatabasen, for deretter å tilby pdf-dokumenter over personvognene til NSB for medlemmene våre. Er det noe modellbyggere i særdeleshet var interessert i, så var det typetegninger, tekniske data og vognnummerlister over alle trevogner som gikk hos NSB. For å toppe det hele la vi disse ut gratis, som en del av kontingenten man betaler i NJK. Så at nettet er et satsingsområde og i tillegg har et stort potentsiale, er helt på det rene.

Hilsen  Kjetil
Webgnom (NJK)

Back to Top
LeHar View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LeHar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 21:31
Samtlige fire siste utgaver av MJ-bladet er tilgjengelige i pdf-versjon, så det er uproblematisk å legge disse på nettet dersom det er ønskelig.

Ellers registrerer jeg at forumbrukerne har benyttet seg av markedsundersøkelsen, og resultatet av denne vil så langt det er praktisk mulig bli lagt til grunn for framtidige utgaver av bladet.  Men jeg håper naturligvis modellbyggere og -"modifisienter" kjenner sin besøkstid og forsyner redaktøren med artikler, slik at han selv slipper å måtte sitte og lodde, lime og etse til langt ut på natta...!

vennlig hilsen
Leif-Harald Ruud
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2005 at 23:20

Originally posted by LeHar LeHar wrote:


Ellers registrerer jeg at forumbrukerne har benyttet seg av markedsundersøkelsen, og resultatet av denne vil så langt det er praktisk mulig bli lagt til grunn for framtidige utgaver av bladet.

Her burde det vært flere valg...

Hva med:

* Artikler om realistisk anleggsdesign
* Informasjon/tips om ting som gjør anlegget enda litt bedre... som f.eks lyssetting og lysskjermer, lydeffekter, bakgrunner, frontplater og fargevalg
* Artikler om realistisk kjøring og tips til å få flere til å komme igang med trafikkspill på eget (klubb-)anlegg
* Artikler om praktisk bruk/installasjon av DCC og ymse programvare til mj-bruk

Artiklene om Fremo-treffet var selvsagt et viktig skritt i riktig retning og fortsetter det slik kan jeg snart ikke lenger si at jeg er medlem kun av idealistiske grunner...
...men at jeg også ser fram til faktisk å LESE MJ-bladet når det kommer. Slik har det ikke bestandig vært nei!

Det er flott med mange og store fargebilder, men det var vel strengt tatt ikke alle bildene som fortjente en halvside denne gangen...??



Edited by midnight
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
LeHar View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LeHar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2005 at 00:20
Naturligvis kunne vi ha føyd til mye mer blant alternativene i markedsundersøkelsen, men nå har du da spedd på med flere interessante ting som jeg vil ha i bakhodet til kommende utgaver av bladet. 

I det hele tatt vil forumet være viktig i tiden framover når det gjelder innspill til MJ-bladet; nettopp fordi det har vist seg ikke å være så enkelt å få "skrapt sammen" en redaksjon sånn over natten.  På det sentrale Østlandet vil jeg forsøke så godt det lar seg gjøre å stille med både fotoutstyr og notatblokk når det er behov for meg, men jeg håper dere forstår at jeg må trekke veksler på andre når det gjelder resten av landet.

Jeg lover uansett å ta meg skikkelig sammen og fange opp alle de signalene som måtte komme på forumet.  Forslag og bidrag tas imot med åpne armer!

vennlig hilsen
Leif-Harald


Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2005 at 14:22
Svært hyggelige og fornuftige tilbakemeldinger Leif Harald. Nå er det bare opp til resten av oss å få skrevet litt slik at du har noe å velge imellom i fremtiden.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.