Lyd sluttet å virke i Loksound v4 |
Post Reply ![]() |
Author | |
Pelle ![]() Nettgruppen ![]() ![]() Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 desember 2018 at 18:17 |
Jeg har en ESU Loksound V4 dekoder hvor lyden har sluttet å virke. Den kjører, kan programmeres på alle CV'er, og den leses uten problemer i Lokprogrammer. Ledningene ser ut til å være hele fra dekoderen til høyttaleren. Kan man teste eller nullstille slike dekodere til "standard og få tilbake lyden?
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
![]() |
|
StenR ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 19 oktober 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror ikke det er noe annet enn vanlig cv#8 reset. Du kan flashe lyden på nytt hvis du har lokprogrammer og rett lydfil. Jeg berget en dekoder med det. Jeg har også hatt to v3.5 dekodere hvor en av kondensatorene på sluttsteget har gått. Det var veldig synlig (brunsvidd komponent). Det er mulig å bytte disse, men det er stor fare for at noe annet også har tatt skade. Den ene min ble aldri helt god, selv med ny kondis (skurrer).
|
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
ESU bruker multi-layer-print for LokSound V3.x og V4.0.
Det kan være fortsatte problemer for gjennompletteringen (kontakt mellom isolerende lag som er trykket på)? Har du kjøpt dekodere i Norge, er det reklamasjonsfrist for slike - kanskje opp til 5 år? (Dersom dekoderen er ment "å vare evig".) Sjekk med forhandler.
|
|
![]() |
|
Pelle ![]() Nettgruppen ![]() ![]() Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Takk for tips. Dekoderen er kjøpt i Norge og har virket inntil nylig. Som sagt ingen ting som er unormalt med kjøreegenskape ellers.
Har samme problem med Trix stortysker hvor lyden plutselig sluttet å virke. Men den har vem ikke ESU-dekoder? |
|
|
|
![]() |
|
Cv 8 til verdi 8 gjorde susen! |
|
|
|
![]() |
|
StenR ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 19 oktober 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 341 |
Så bra! Det enkleste er faktisk ofte det beste :-)
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |