MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Fremo modul spørsmål
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fremo modul spørsmål

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fremo modul spørsmål
    Posted: 22 november 2005 at 13:09

Er det veldig FY FY å snu endeplaten 180grader i den ene enden, slik at "publikumssiden" blir på den andre siden? Og er det mange på disse Fremotreffene som har sidespor ut av sine stasjoner som ikke brukes?

Grunnen til at jeg spør er at jeg tenker litt på lage meg en fremomodul, der jeg kan slenge oppi Flikkeiddioramaet mitt, men da må jeg lage noe bak tunnelen og landskapet er har fjellet på andre siden. Ulempen med den er at tunnelen er så vannvittig lav http://www.student.uib.no/~sra092/anlegg/index.htm

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 13:23

Hei!

Nå er det jo egentlig ingen "publikumsside" på FREMOduler. Dersom jeg forstår deg riktig, så lurer du på om det gjør noe at modulkassen ikke har de høye sidene på samme side? -I såfall snakker vi jo om en "endevender", og det er jo greit.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 13:32
Her er et eksempel på moduler med "endevending":


Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 13:33

Vi i NiM håper det er helt greitå endevende, ettersom vi lenge har hatt minst to endevendere under prosjektering!

...og går ikke det, skal vi nok endevende både det ene og det andre, slik at enden blir god - ellers ser vi ingen mulighet til å få endene til å møtes. Da gjør vi nemlig ende på det hele...

 

The end

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 13:46
Snakk om endevending  Får vel kjøpe noen endevegger, fordi et byggesett lar seg ikke endevende så lett! Oj dette kan bli gøy, får vel ta noen bilder i juleferien og kanskje bygge en tunnelportal. så i år 2023 er vel jeg ferdig med en modul
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 13:50

Hei!

Jeg tror jammen at "endevendere" også kan kjøpes som byggesett....

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 14:00

kult! men....

Må vel egentlig bytte ut de side veggene med vegger som følger landskapet. Fjellet stopper liksom ikke der! Kan en kanskje sette på noen tynne finèr plater uten på sideveggne til "endevenderen"

Er det togbutikken som har byggesettene?

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 14:21

En joker modul heter det vist, og byggesettet leveres med høye sidevegger så en kan skjære fjellformasjonen i de.

http://www.eisenbahn-modulbau.de/catalog/product_info.php?cP ath=98_23&products_id=377

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 15:22
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

kult! men....


Må vel egentlig bytte ut de side veggene med vegger som følger landskapet. Fjellet stopper liksom ikke der! Kan en kanskje sette på noen tynne finèr plater uten på sideveggne til "endevenderen"



Som man kan ane på dette bildet har jeg skåret ut sidene både opp og ned for å få til et skikkelig kupert landskap. Og jeg har skjøtt på i høyden med mer finer der jeg etter hvert fikk lyst til å lage en kolle. Jeg synes det er greit å holde seg til standard modulbredde, med hensyn til transport, så jeg la ikke fineren utenpå.
Denne dobbeltmodulen er forøvrig laget slik at under transport, når den ene halvdelen er montert opp-ned på den andre, er kollen høy der tjernet er lavt. Så målene er innenfor rimelighetens grenser når den reiser rundt på treff.


Hilsen

Roar Børte
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 15:32
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Grunnen til at jeg spør er at jeg tenker litt på lage meg en fremomodul, der jeg kan slenge oppi Flikkeiddioramaet mitt, men da må jeg lage noe bak tunnelen og landskapet er har fjellet på andre siden. Ulempen med den er at tunnelen er så vannvittig lav http://www.student.uib.no/~sra092/anlegg/index.htm

Hei Svein

Hvor høy er tunnelen din da?

NEM-profilet viser at det ikke skal være lavere enn 59mm i en bredde av 32mm på ikke elektrifiserte baner. (over skinnetopp)

Da skal man kunne kjøre med alt NEM-godkjent Europeisk materiell untatt E-lok med bøylen oppe

Uansett så kan du jo bruke tunnelen på en sidebane med høydebegrensing (som Flekkefjordbanen) på treff, det tilfører jo bare et ekstra moment i trafikkspillet.

Tunneler er det forøvrig lite av på FREMO-treff, men det har noen tenkt å gjøre noe med



Edited by jevistad
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 16:14
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Uansett så kan du jo bruke tunnelen på en sidebane med høydebegrensing (som Flekkefjordbanen) på treff, det tilfører jo bare et ekstra moment i trafikkspillet.

Ekstramomenter i trafikkspillet er gøy... Ikke minst blir en slik lav tunnell ekstra morro på et 80-tallstreff. Omlasting på Sira

 

Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Tunneler er det forøvrig lite av på FREMO-treff, men det har noen tenkt å gjøre noe med

Det bor en grevling i noen og enhver her i vest

-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 16:38

Tunneler er kjekt, spesiellt når de er basert på en som folk kan kjenne igjen fra 1:1.

I går kveld ble vi ferdige med trearbeidet på et par seksjoner. De utgjør en modul med forbilde fra Jærbanen, og inkluderer bl.a. en tunnell.

Tør noen av dere da gjette på hvor forbildet er henne (det er ikke veldig mange steder å velge i ..Wink )  ?

Helsing

Terje O

 

 

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 17:14
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Hvor høy er tunnelen din da?

Jeg husker ikke i farten, men skal ta å måle den når jeg kommer hjem i juleferien, Men husker at en gammel G vogn fra Lima med høy flensføring såvidt klrer å åle seg inn..

Originally posted by -TUR- -TUR- wrote:

[

Ekstramomenter i trafikkspillet er gøy... Ikke minst blir en slik lav tunnell ekstra morro på et 80-tallstreff. Omlasting på Sira

Ja 80-tallet er best, men Sira finnes ikke som Fremo ennå

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 18:40

Hadde ikke du en tegning av Sira i 1:1?

Du kan eventuellt ha med deg en tegning av Fremo utgaven en til Arendal i mars?    

Det kan ikke koste deg mange dagene med din arbeidskapasitet .... Smile 

MVH
Terje O

 

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2005 at 19:05

En tegning av Sira i 1:1!!!  jøss den tegningen får jeg ikke plass til i skuffen min

Nei har desverre ikke noe tegning av Sira, men vist det er noen som har så sier jeg ikke nei takk til en kopi, men da gjerne i mindre målestokk.

Er et vist plassproblem som gjør at jeg ikke kan bygge noe fremostasjon. Men Flikkeid dioramaet står i Flekkefjord, og kan ikke se at noen skal bli lei seg vist den får fremoendestykker.

Spørs om jeg stiller i Arendal i mars, er rett ved en kjedelig innlevering av hovedoppgave. Men et Sør-Vestlands treff i april hadde gjort seg

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2005 at 09:14

Ooooooops,

beklager, mente 1:1000, trur det er det vi har funnet på andre deler av bl.a Jærbanen og videre sørover. Jeg skal mase på dem som har slikt.

Det er ikke så enkelt å håndtere slike store modulprosjekter aleine, du kan finne noen med ca samme målsetninger og ambisjonsnivå, og lage Sira som fellesprosjekt Big smile ?

Helsing
Terje O       

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2005 at 10:25
Originally posted by terje-o terje-o wrote:

Ooooooops,

beklager, mente 1:1000, trur det er det vi har funnet på andre deler av bl.a Jærbanen og videre sørover. Jeg skal mase på dem som har slikt.

Det er ikke så enkelt å håndtere slike store modulprosjekter aleine, du kan finne noen med ca samme målsetninger og ambisjonsnivå, og lage Sira som fellesprosjekt Big smile ?

Helsing
Terje O       

 

Finner du en slik tegning blir jeg glad 

Men å finne noen som vil bygge Sira med meg her jeg befinner meg nå, er vel å sikte litt høyt.

Må jo innrømme at den ene enden av stasjonen tiltaler meg mer enn den andre, så kanskje en kan begynne i den enden engang?

Her har vi både omformer og soveplass til lm2, avkjøring til Flekkefjordsbanen og hovedspor. Det hadde vært noe

Men tror først og fremst at en får lage noe som kan være i andre enden av Flikkeidtunnelen, og da er jo dette ett naturlig valg

Lavold, på andre siden av Flikkeid



Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2005 at 16:25

Hei Svein!

Jeg var en tur på Flekkefjord Kommune like etter nedleggelsen og før rivearbeidene og Spor 2 ble bygget for å få kopi av kartskissene på oppmålingsavdelingen.

Jeg mener å ha disse kopier ett eller annet sted hjemme. Husker ikke helt om jeg også fikk kopi av Sira? I så fall var det i en annen målestokk en Flekkefjord. Tror at både Flikkeid og Sira ikke finnes med samme oppløsning som tettbebyggelsen i sentrum.

Tror ikke at kommunen oppbevarer tidligere kartskisser tilgjengelig enn siste revisjon - og da kan det være vanskelig å skaffe en skikkelig kartskisse med god nok oppløsning? Fordelen med å benytte kommunens digitale kart, er at øvrige hus og tropografi vises klart. Ellers er det sporskisse av Sira stasjon i "Minneverket for Sørlandsbanen" etter det jeg kan huske.

Dersom Sira skulle være aktuelt, så må epoken frem til før 1955 være en gullalder. Sira var da endestasjon for dampdrift på Jærbanen og Flekkefjordsbanen hadde ennå et Type 20 i daglig drift. Husker som guttunge å ha reist med dette (til langt inn på 60-tallet). Man kjørte da Type 20 med ex. tysk donnerbusche og godsvogner i minst et togpar alle hverdager.

Her jeg sitter nå kan jeg dessverre ikke få sjekket det nærmere.

Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2005 at 18:49

Siste:

"En kjenning" har funnet tegning (fra 1946).

Jeg skal få skannet og sendt til Svein.

 

MVH
Terje O

Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2005 at 21:52
Jeg tror jeg har sluttrapporten fra banebygginga her et sted!
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2005 at 00:54
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Hei Svein!

Jeg var en tur på Flekkefjord Kommune like etter nedleggelsen og før rivearbeidene og Spor 2 ble bygget for å få kopi av kartskissene på oppmålingsavdelingen.

Dersom Sira skulle være aktuelt, så må epoken frem til før 1955 være en gullalder. Sira var da endestasjon for dampdrift på Jærbanen og Flekkefjordsbanen hadde ennå et Type 20 i daglig drift. Husker som guttunge å ha reist med dette (til langt inn på 60-tallet). Man kjørte da Type 20 med ex. tysk donnerbusche og godsvogner i minst et togpar alle hverdager.

PÅ Flekkefjord Kommune??? det heter I Flekkefjord Kommune

Tar jeg ikke helt feil så har jeg tegninger over sporplanen til Flekkefjordstasjon. Tegning over lokstallen og vognstallen har jeg, men ikke over hovedbygningen. Var/er ikke så interessert i den, da den ble revet før jeg kom til verden.

Men om et par år vist jeg ikke blir lurt bort til en anne del av norge, så kan vi i Fremo verden knytte sammen Ålgårdsbanen med Helleland og kjøre "expresstog"(bm89) Ålgård-Flekkefjord



Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2005 at 12:45

Morsomt å kunne provosere med preposisjoner .-)

Reguleringskart ligger vel ikke å "slenger rundt" i hele kommunen (selv om man av og til skulle tro det mht. utbyggingsløsninger som blir valgt der)?

Flekkefjord Kommune - er for meg selve Kommunehuset i Elvegaten (tidl. Alfr. Sands Møbelfabrikk). Vel er "huset" blandt de største i byen, men jeg velger fortsatt preposisjonen "på" fremfor "i" når jeg en skjelden gang besøker Kommunehuset. - Det blir det samme som "på" stasjonen og "på" jobben osv.

Det som gjør reguleringskart spesielt attraktive (særlig de nye digitalkartene) er at de er meget detaljerte og har liten ekvidistanse slik at muligheten for å gjenskape området blir tilsvarende bra! Jeg hentet således kart fra partiet Drangeid - Loga som jeg synes er spesielt fasinerende om det kunne gjenskapes i modell? Reguleringskartet over Flekkefjord Stasjon er faktisk så detaljert at begge skinnestrenger er avmerket på sporet.

Ellers må jeg bare slutte meg til beklagelsene over at selve stasjonsbygget ble revet på slutten av 60-tallet. Jeg har lest at det faktisk verserer planer om en gjennoppførelse, men jeg tror først man bygger en 2.etasje på kjøpesenteret før dette blir realisert?

Lokalpolitisk har det alltid vært svak støtte for å beholde jernbanedrift på Flekkefjordsbanen. Mange lokalpolitikere oppfattet nok innstillingen om at banen var bevaringsverdig av 1. kl.som en utidig overstyring fra sentralt hold?

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2005 at 13:08
Her kunne man ha forlenget lokaltoget fra Egersund( går 1 pr time til stavanger) til Flekkefjord og kjørt flere avganger om dagen, underforutsetning at de hadde diesel, eller satte opp kjøreledning.
A matter of life and death
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2005 at 14:43

Det er vel neppe høyde nok til å montere kontaktledning?

 

MVH
Terje O

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2005 at 16:10

At den gamlestajonsbygningen blir satt opp igjen tror jeg aldri kommer til å skje desverre. Folk PÅ Flekkefjord kommune ser vel helst at alt med jernbane forsvinner.  Og tror kjørestrømmen må ha sånn T-bane strømopptak langs bakken, fordi luftledning er det dårlig med plass til.

Men hva kan en ikke få til i Fremo verden?

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2005 at 16:12
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

 Type 20 med ex. tysk donnerbusche

Noen som har noen gode bilde av disse? har egentlig alltid lurt på hva slags personvogner det gikk her, fordi de vanlige teakboggievognen kunne vel ikke gå her eller?

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2005 at 21:08

Har aldri sett passasjervogner av tre i Flekkefjord i "min tid".-)  Husker imidlertid godt turene med "donnerbusche" da det av og til var problemer med lyset og det ble ganske mørkt i alle tunnellene. Dette var en temmelig nifs opplevelse for en liten gutt!

Dersom du er på jakt etter gode bilder fra drift på banen, så må du kanskje oppsøke etterkommere av en del jernbanepersonell i Flekkefjord? Her er noen navn som jeg kommer på i farten:
Barth (bodde på Uenes)
Johnsen (bodde i nærheten av Kristiansandsboden)
Stømer (bodde på Uenes)
Kristensen (var fra Drammen og flyttet tilbake dit, bodde i Fjellgaten - datteren var forøvrig trillepike for meg på bleiestadiet)
Du kan også prøve Ousdal som jeg tror ennå lever og bor på Uenes (Ja - det er onkelen til skuespilleren)
Dette var alle lokførere.

Mener at en av stasjonsmesterene fra den tiden het Djuphagen og banevokteren på Flikkeid - het det samme som stasjonen (der han forøvrig bodde).

Lykke til med fotojakten - og om du finner noen gode bilder så hadde det vært hyggelig om du ville dele med oss andre?

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 november 2005 at 21:50
Ousdal og Johannessen er æresmedlemer i FBV (Flekkefjordsbanens venner), og sitter nok på mye informasjon, levert avis til Johannessen i si tid og han var en naturlig kilde den gang jeg skrev særemne på ungdomsskolen (bombe). Men en har lært litt mer og ser klart at en burde hatt en ny omgang med innput. Dessuten så står det veldig mye bra og mange artige bilder i boka om Flekkefjordbanen som kom ut for 1 års tid sia, kan anbefales.

Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2005 at 01:16

Eller prøve muset på Hamar. De har et flott bibilotek som anbefalles et besøkt.

 

A matter of life and death
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 november 2005 at 09:46

Nå ble det mye Flekkefjord... Big smile

Tegninger av Sira fra 1946 er oversendt Svein.

Du kan kanskje legge dem ut (vet ikke hvordan det er med copyright ....)..

MVH
Terje O

 

 

 

 

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.