Tømmervogner |
Post Reply | Page 123> |
Author | ||
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 september 2005 at 23:51 |
|
Finnes det noen vogner i denne stilen på markedet? Edited by GeirC |
||
Geir C - "I"m on a roll people!"
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette er vel det nærmeste en kommer til den derre der
Nå er den ikke helt lik, men lik nok? Vogna er en Klein containervogn, stakene og endegitteret kommer fra Modellproduktion i Sverige. Egentlig en enkel sak å lage nye korrekte endegittre og staker, så er det noen som ser sitt snitt i å lage ombyggingssett? Edited by SveinR |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det kan se ut som originalen har 10 staker pr. vogn, mens du bare har satt ni på modellen Svein? Eirik |
||
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Noen form for vare# eller lignende på de stakene og gitteret? Dette kan bli mitt første "sjælbygger"-prosjekt Samme med vogna fra Klein egentlig. Vare# eller lignende.... |
||
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Elendig at du oppdaget det Jeg brakk en under montering, og når jeg satt en på midten så ble de så fint så Trodde ingen skulle merke det Men den vogna lever ikke mer, stakene var bare satt på med dobbelsidig tape. GRunnen var bare for å se om de gikk ann å lage en slik vogn. Jeg synes at den containervogna fra Klein er så fin at jeg ikke vil ofre den Nr til Klein vogna vil jeg komme tilbake til når jeg kommer hjem fra jobb
|
||
Mvh
||
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
""Nr til Klein vogna vil jeg komme tilbake til når jeg kommer hjem fra jobb"" Uff da, er SveinR på jobb ennå....da kan ikke de bussene være særlig samarbeidsvillige Roger Abel
|
||
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nei glemte det helt vekk jeg. Men var først på jobb i går, så på bussenjobben der en buss nektet å kjøre (fortsatt et mysterium) og så hos NJK bergen for å frese noen fallerspor
Men nummeret til Klein vogna er 3651. og si ifra vist noen får tak i denne, fordi den er bare nydelig Stakene kommer fra modellproduktion i sverige Edited by SveinR |
||
Mvh
||
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
|
Denne kan vel også brukes da, regner jeg med. Nærmeste jeg fant på Klein sine hjemmesider.
Edited by GeirC |
||
|
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvis ikke så har jo Fleischmann en vogn som kanskje ikke ser så helt ulik ut da? http://www.gntrains.no/bilder/flm/5246.JPG Eirik |
||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den Fra Fleischmann ser jo kliss lik ut. Nå har jeg ikke holdt en slik i hånden, kanskje jeg får gjort det på en messe i nærmere framtid?? hint hint.. Ellers så lurer jeg på hvem som selger Klein på berget her, nydelig vogn forresten. Er yndlingsvogna mi for tiden |
||
Mvh
||
eika
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har et par av de Klein containervognene som kom for noen år siden med norske containere. Mine ble kjøpt av Collector, men jeg lurer på om ikke NMJ og forhandler Klein? Mine to vogner er nå forøvrig totalt ubrukelige... etter å ha tilbragt nær 10 år i esken sin så ser de nå ut som en banan Det er så stort spenn i dem at ved å sette dem på sporet så er det bare ytterste akselen i hver boggie som går ned på skinnen Dette skyldes trolig at mens selve vognrammen er i plast så er toppdelen i metall som så har utvidet seg opp gjennom årene. Mvh Eirik |
||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Mange kleinvogne, udgivet i Danmark har den skade. Det er desværre et vanligt problem med Kleins lange vogne, specielt vogne fra midten af nititallet. Pas derfor på, når i får dem tilbudt på brugtmarkedet eller via nettet. Om det også gælder nyere vogne, ved jeg ikke. Med modelbanehilsen Dan |
||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei!
Hva med å ta en kollektiv bygging av denne vogna over nettet? Da kan vi alle lære av hverandre og andre folk kan se og lære av våre feil. En Tømmervogn blogg |
||
Mvh
||
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei ! En Tømmervogn blogg EN GOD IDE !! MJ-hilsen Tom Lynga
|
||
Det enkle er ofte det beste...
|
||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
|
Først må vi vel "samle inn" interesserte i dette tømmervogn prosjektet,
før vi starter en ny tråd/blogg. Så kan vi kanskje gå for en kollektiv
innkjøping av vogner
VestfoldMJ-import har jo Fleischman typen, så kanskje vi kunne få til noe "tilbud" der? Edited by SveinR |
||
Mvh
||
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg som kjører tog i Nord-Trøndelag burde vel egentlig hatt noen tømmervogner ja....og barna har spurt etter det lenge Et prosjekt på Fleishmann-vogna er jeg med på....avhengig av pris, 5 til 10 vogner for mitt vedkommende. Håper de vognene kan leveres uten container om det sparer noen kroner. Kan innkjøp vente til f.eks januar er jo det flott -da er det også god tid til å få med flere på prosjektet og å gjøre det billigere kanskje... Roger Abel |
||
|
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ellers så har Amundsen planer om å føre komplett program fra Fleischman |
||
A matter of life and death
|
||
Robert
Viderekommen Joined: 26 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg vil også ha tømmervogner......
|
||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja nå har Vestfold MJ-import Fleischman allerede, så saken er vel grei egentlig |
||
Mvh
||
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
|
Blir med på blogg jeg!
|
||
|
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Amundsen har noe på Lager, men skal ta inn resten, så d blir komplett. Vestfold bestiller inn når de får orderene. Men gutta har en del på lager, allerede. |
||
|
||
eika
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tror dessverre ikke du finner den vogna i katalogen uten container For maersk containere er vel ganske dagligdags her hjemme? Eirik |
||
ROBEL
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da blir det nok å lakkere om containeren til noe som passer...og så finne dekaler...? Det ser egentlig ganske flott ut med hvite tømmervogner.....men hva er det mest gjengse her i Norge? Roger Abel
|
||
|
||
GeirC
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hva med denne vognen fra Roco? Da får man jo både containere som kan brukes og en vogn som kan moddes og males... (Bildet er hentet fra NMJ webshop, http://shop.nmj.no) Edited by GeirC |
||
|
||
Wickerman
Post Options
Thanks(0)
|
|
Blend har dekaler til Cargonet (www.blend.no) |
||
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Apropos tømmervogner: Jeg så at det hang en tegning av Cargonet`s nye tømmervogner hos Oslo Modeljernbanesenter. Glemte å spørre da, men er det noen her som vet noe om dette kanskje er et konkret prosjekt fra disse folka? |
||
ROBEL
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da har jeg sjekket med Modellproduktion i sverige. de leverer stakene for kr 10 pr. stk. Tipper det blir noe rabatt om vi etter hvert kanskje ber om f.eks 1000 stk ( 100 vogner ) Så var det endegitterne da... Hvem tryller frem 200 av disse ? Roger Abel
|
||
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Modellproduktion lager endegitter også.
|
||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja det stemmer at Modellproduktion lager de endegitterne jeg har brukt! De kommer fra et byggesett de har. Men siden de er i et byggesett så er jeg ikke helt sikker på om man får kjøpt disse løse, og de er vel heller ikke helt korrekte. Men å få lagt slike burde ikke være så veldig vanskelig, så blir det endel som skal bygge slike vogner så burde en få til noe greit med den saken. Eller?
Edited by SveinR |
||
Mvh
||
ROBEL
Post Options
Thanks(0)
|
|
Modellproduktion sine gitter er en del av byggesettet ja. ...og er heller ikke så veldig forbildelik Da blir det å etse eller å støpe...Kan du SveinR sjekke hva det vil koste å få etset 200 stk (ca pris) dersom du vet hvor du kan få gjort det?? England? Om dette skal støpes, så bør det vel støpes i en plast som ikke knekker så lett. vet det er noen som driver med vakumstøp på vestlandet...men dette er små deler da Jeg kan godt sette opp en påmeldingsliste a la "limamotor&ATC", og hente inn pristilbud når vi har konkkludert med hvilken vogn som er det beste utgangspunktet -og hvordan vi lager endegitteret. Roger Abel
|
||
|
||
Post Reply | Page 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |