Tømmervogner
Printed From: MJF Forum
Category: Modelljernbane i alminnelighet
Forum Name: H0 2-skinne
Forum Description: For spørsmål relatert til H0/1:87 DC
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=898
Printed Date: 26 november 2024 at 00:54 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Topic: Tømmervogner
Posted By: GeirC
Subject: Tømmervogner
Date Posted: 11 september 2005 at 23:51
Finnes det noen vogner i denne stilen på markedet?
------------- Geir C - "I"m on a roll people!"
|
Replies:
Posted By: SveinR
Date Posted: 12 september 2005 at 00:05
Dette er vel det nærmeste en kommer til den derre der
Nå er den ikke helt lik, men lik nok?
Vogna er en Klein containervogn, stakene og endegitteret kommer fra Modellproduktion i Sverige. Egentlig en enkel sak å lage nye korrekte endegittre og staker, så er det noen som ser sitt snitt i å lage ombyggingssett?
------------- Mvh
-SveinR
Det finnes en skiftetraktor til alt
|
Posted By: eika
Date Posted: 12 september 2005 at 00:23
Det kan se ut som originalen har 10 staker pr. vogn, mens du bare har satt ni på modellen Svein?
Eirik
|
Date Posted: 12 september 2005 at 01:24
Noen form for vare# eller lignende på de stakene og gitteret? Dette kan bli mitt første "sjælbygger"-prosjekt
Samme med vogna fra Klein egentlig. Vare# eller lignende....
|
Date Posted: 12 september 2005 at 09:25
eika wrote:
Det kan se ut som originalen har 10 staker pr. vogn, mens du bare har satt ni på modellen Svein?
Eirik
|
Elendig at du oppdaget det Jeg brakk en under montering, og når jeg satt en på midten så ble de så fint så Trodde ingen skulle merke det
Men den vogna lever ikke mer, stakene var bare satt på med dobbelsidig tape. GRunnen var bare for å se om de gikk ann å lage en slik vogn. Jeg synes at den containervogna fra Klein er så fin at jeg ikke vil ofre den
Nr til Klein vogna vil jeg komme tilbake til når jeg kommer hjem fra jobb
------------- Mvh
-SveinR
|
Posted By: ROBEL
Date Posted: 14 september 2005 at 02:09
""Nr til Klein vogna vil jeg komme tilbake til når jeg kommer hjem fra jobb""
Uff da, er SveinR på jobb ennå....da kan ikke de bussene være særlig samarbeidsvillige
Roger Abel
------------- Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
Date Posted: 14 september 2005 at 09:52
ROBEL wrote:
""Nr til Klein vogna vil jeg komme tilbake til når jeg kommer hjem fra jobb""
Uff da, er SveinR på jobb ennå....da kan ikke de bussene være særlig samarbeidsvillige
Roger Abel |
Nei glemte det helt vekk jeg.
Men var først på jobb i går, så på bussenjobben der en buss nektet å kjøre (fortsatt et mysterium) og så hos NJK bergen for å frese noen fallerspor
Men nummeret til Klein vogna er 3651. og si ifra vist noen får tak i denne, fordi den er bare nydelig
Stakene kommer fra modellproduktion i sverige
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 14 september 2005 at 11:32
Denne kan vel også brukes da, regner jeg med. Nærmeste jeg fant på Klein sine hjemmesider.
|
Date Posted: 14 september 2005 at 12:16
Hvis ikke så har jo Fleischmann en vogn som kanskje ikke ser så helt ulik ut da?
http://www.gntrains.no/bilder/flm/5246.JPG - http://www.gntrains.no/bilder/flm/5246.JPG
Eirik
|
Date Posted: 14 september 2005 at 13:49
Den Fra Fleischmann ser jo kliss lik ut. Nå har jeg ikke holdt en slik i hånden, kanskje jeg får gjort det på en messe i nærmere framtid?? hint hint..
Ellers så lurer jeg på hvem som selger Klein på berget her, nydelig vogn forresten. Er yndlingsvogna mi for tiden
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 14 september 2005 at 15:00
SveinR wrote:
Den Fra Fleischmann ser jo kliss lik ut. Nå har jeg ikke holdt en slik i hånden, kanskje jeg får gjort det på en messe i nærmere framtid?? hint hint..
Ellers så lurer jeg på hvem som selger Klein på berget her, nydelig vogn forresten. Er yndlingsvogna mi for tiden
|
Jeg har et par av de Klein containervognene som kom for noen år siden med norske containere. Mine ble kjøpt av Collector, men jeg lurer på om ikke NMJ og forhandler Klein?
Mine to vogner er nå forøvrig totalt ubrukelige... etter å ha tilbragt nær 10 år i esken sin så ser de nå ut som en banan Det er så stort spenn i dem at ved å sette dem på sporet så er det bare ytterste akselen i hver boggie som går ned på skinnen
Dette skyldes trolig at mens selve vognrammen er i plast så er toppdelen i metall som så har utvidet seg opp gjennom årene. Skal du derfor ha en mest mulig varig modell tror jeg en som er helt i plast, eller helt i metall vil være å foretrekke
Mvh
Eirik
|
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 14 september 2005 at 17:37
Hei
Mange kleinvogne, udgivet i Danmark har den skade. Det er desværre et vanligt problem med Kleins lange vogne, specielt vogne fra midten af nititallet. Pas derfor på, når i får dem tilbudt på brugtmarkedet eller via nettet.
Om det også gælder nyere vogne, ved jeg ikke.
Med modelbanehilsen
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Date Posted: 16 september 2005 at 12:02
Hei!
Hva med å ta en kollektiv bygging av denne vogna over nettet? Da kan vi alle lære av hverandre og andre folk kan se og lære av våre feil.
En Tømmervogn blogg
------------- Mvh
-SveinR
|
Posted By: TomL
Date Posted: 16 september 2005 at 12:39
Hei !
En Tømmervogn blogg
EN GOD IDE !!
MJ-hilsen
Tom Lynga
------------- Det enkle er ofte det beste...
|
Date Posted: 16 september 2005 at 15:22
Først må vi vel "samle inn" interesserte i dette tømmervogn prosjektet,
før vi starter en ny tråd/blogg. Så kan vi kanskje gå for en kollektiv
innkjøping av vogner
VestfoldMJ-import har jo Fleischman typen, så kanskje vi kunne få til noe "tilbud" der?
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 16 september 2005 at 16:42
Jeg som kjører tog i Nord-Trøndelag burde vel egentlig hatt noen tømmervogner ja....og barna har spurt etter det lenge
Et prosjekt på Fleishmann-vogna er jeg med på....avhengig av pris, 5 til 10 vogner for mitt vedkommende. Håper de vognene kan leveres uten container om det sparer noen kroner.
Kan innkjøp vente til f.eks januar er jo det flott -da er det også god tid til å få med flere på prosjektet og å gjøre det billigere kanskje...
Roger Abel
|
Posted By: Wickerman
Date Posted: 16 september 2005 at 18:41
SveinR wrote:
Først må vi vel "samle inn" interesserte i dette tømmervogn prosjektet, før vi starter en ny tråd/blogg. Så kan vi kanskje gå for en kollektiv innkjøping av vogner VestfoldMJ-import har jo Fleischman typen, så kanskje vi kunne få til noe "tilbud" der?
|
Ellers så har Amundsen planer om å føre komplett program fra Fleischman
------------- A matter of life and death
|
Posted By: Robert
Date Posted: 16 september 2005 at 19:54
Jeg vil også ha tømmervogner......
|
Date Posted: 16 september 2005 at 20:49
Wickerman wrote:
|
Ja nå har Vestfold MJ-import Fleischman allerede, så saken er vel grei egentlig
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 16 september 2005 at 22:03
Blir med på blogg jeg!
|
Date Posted: 16 september 2005 at 23:55
SveinR wrote:
Wickerman wrote:
|
Ja nå har Vestfold MJ-import Fleischman allerede, så saken er vel grei egentlig
|
Amundsen har noe på Lager, men skal ta inn resten, så d blir komplett. Vestfold bestiller inn når de får orderene. Men gutta har en del på lager, allerede.
|
Date Posted: 17 september 2005 at 00:35
ROBEL wrote:
Håper de vognene kan leveres uten container om det sparer noen kroner.
Roger Abel
|
Tror dessverre ikke du finner den vogna i katalogen uten container Men containeren burde vel om nødvendig kunne omlakkeres til noe som passer her hjemme, evt. kan du ta utgangspunkt i denne vogna: http://www.gntrains.no/bilder/flm/5245.JPG - http://www.gntrains.no/bilder/flm/5245.JPG
For maersk containere er vel ganske dagligdags her hjemme?
Eirik
|
Date Posted: 17 september 2005 at 02:28
Da blir det nok å lakkere om containeren til noe som passer...og så finne dekaler...? Det ser egentlig ganske flott ut med hvite tømmervogner.....men hva er det mest gjengse her i Norge?
Roger Abel
|
Date Posted: 17 september 2005 at 10:45
Hva med denne vognen fra Roco? Da får man jo både containere som kan brukes og en vogn som kan moddes og males...
(Bildet er hentet fra NMJ webshop, http://shop.nmj.no)
|
Date Posted: 17 september 2005 at 13:36
ROBEL wrote:
Da blir det nok å lakkere om containeren til noe som passer...og så finne dekaler...? Det ser egentlig ganske flott ut med hvite tømmervogner.....men hva er det mest gjengse her i Norge?
Roger Abel
|
Blend har dekaler til Cargonet ( http://www.blend.no - www.blend.no )
|
Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 18 september 2005 at 21:50
Apropos tømmervogner:
Jeg så at det hang en tegning av Cargonet`s nye tømmervogner hos Oslo Modeljernbanesenter. Glemte å spørre da, men er det noen her som vet noe om dette kanskje er et konkret prosjekt fra disse folka?
|
Date Posted: 20 september 2005 at 00:41
Da har jeg sjekket med Modellproduktion i sverige. de leverer stakene for kr 10 pr. stk. Tipper det blir noe rabatt om vi etter hvert kanskje ber om f.eks 1000 stk ( 100 vogner )
Så var det endegitterne da... Hvem tryller frem 200 av disse ?
Roger Abel
|
Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 20 september 2005 at 09:10
ROBEL wrote:
Da har jeg sjekket med Modellproduktion i sverige. de leverer stakene for kr 10 pr. stk. Tipper det blir noe rabatt om vi etter hvert kanskje ber om f.eks 1000 stk ( 100 vogner )
Roger Abel
|
Modellproduktion lager endegitter også.
|
Date Posted: 20 september 2005 at 10:15
J-I Hansen wrote:
ROBEL wrote:
Roger Abel
|
Modellproduktion lager endegitter også.
|
Ja det stemmer at Modellproduktion lager de endegitterne jeg har brukt! De kommer fra et byggesett de har.
Men siden de er i et byggesett så er jeg ikke helt sikker på om man får kjøpt disse løse, og de er vel heller ikke helt korrekte.
Men å få lagt slike burde ikke være så veldig vanskelig, så blir det endel som skal bygge slike vogner så burde en få til noe greit med den saken. Eller?
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 20 september 2005 at 12:33
Modellproduktion sine gitter er en del av byggesettet ja. ...og er heller ikke så veldig forbildelik
Da blir det å etse eller å støpe...Kan du SveinR sjekke hva det vil koste å få etset 200 stk (ca pris) dersom du vet hvor du kan få gjort det?? England?
Om dette skal støpes, så bør det vel støpes i en plast som ikke knekker så lett. vet det er noen som driver med vakumstøp på vestlandet...men dette er små deler da
Jeg kan godt sette opp en påmeldingsliste a la "limamotor&ATC", og hente inn pristilbud når vi har konkkludert med hvilken vogn som er det beste utgangspunktet -og hvordan vi lager endegitteret.
Roger Abel
|
Date Posted: 27 september 2005 at 20:08
Å produsere endegitter i metall med etsing a.la SveinR er en mulighet.
Er det noen andre som kjenner til metoder/firma vi kan bruke til å støpe disse delene i plast?
Roger Abel
|
Posted By: thomas snare
Date Posted: 28 september 2005 at 00:48
Hva med støping i feks Hvittmetall?
Kan bli meget pent for en rimlig penge og så har du fordel av at du får litt mer vekt.
Thomas
|
Date Posted: 28 september 2005 at 10:34
Hvem har erfaring med dette? Former etc...og hvor kan vi få gjort en serie på 200-400 stk?
Roger Abel
|
Date Posted: 28 september 2005 at 21:40
http://www.ofotbanen.no/nyheter_imagestor.asp?nyhetid=90 - http://www.ofotbanen.no/nyheter_imagestor.asp?nyhetid=90
Men dette er jo en ny vogn som Ofotbanen har utviklet i et samarbeid. -de er nå i ferd med å kjøpe flere...
Litt kult å kunne få til en modell som har et så nytt forbilde
|
Date Posted: 28 september 2005 at 21:44
Har forresten funnet produsent for staker og endegitter i hvittmetall eller plast
Roger Abel
|
Date Posted: 28 september 2005 at 21:50
Godvogna! Det er den jeg er ute tter ja :) Hmm... fant ikke det bildet der på OBAS sine sider...
Jeg er med. 10 stk minimum.
|
Date Posted: 04 oktober 2005 at 09:54
Jobber videre med saken og prøver nå å finne ut av hvor nærme Klein sine vogner(nyeste) kan være orginalen. desverre finnes ingen bilder av slike vogner på klein sine hjemmesider, men en forespørsel er sendt direkte til Klein. Vogna har forøvrig betegnelsen "Sgnss" og er en "AAE"(firmaet som bygger de???) vogn.
På http://www.jernbane.net - www.jernbane.net finnes gode bilder og en målsatt tegning(målene på selve vogna) på OBAS sin nye tømmervogn. -også andre bilder av vogna i bruk (se "Norske Tog" og "Ofotbanen AS" -klikk på alt som "rører seg"
Håper vi skal få til en avklaring på vogntype og ca pris pr. vogn i løpet av oktober måned.
Roger Abel
PS: Spec og tegninger på vognbasen finnes her:
http://www.aae.ch/pdf/sgnss_60.pdf - http://www.aae.ch/pdf/sgnss_60.pdf
|
Date Posted: 04 oktober 2005 at 11:38
hei Roger!
Vist du er veldig int. i se en slik Klein vogn i virkeligheten, så kan du sikkert få kikke på min. Kan sende den opp med Trønderbataljonen og du kan hente den hos TMJK? Da får du iallefall studerten vist det er et poeng for å gå videre i saken.
-Svein
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 04 oktober 2005 at 11:54
Hvor ny er vogna di da SveinR??? Er det den som vises lenger oppe i tråden? I så fall er det visst en "kombiwagen" og noe annerledes enn tømmervogna???
Jeg håper og tror den vogna som representanten hos Klein har nevnt skal være noe nærmere forbilde...men vet ingenting sikkert enda.
Roger Abel
|
Date Posted: 04 oktober 2005 at 12:02
det er den som vises i tråden ja
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 04 oktober 2005 at 13:31
ROBEL wrote:
Vogna har forøvrig betegnelsen "Sgnss" og er en "AAE"(firmaet som bygger de???) vogn.
Roger Abel |
AAE er ikke de som har bygget vogna, men det firmaet som eier vogna og leier/leaser den ut. Et sveitsisk selskap såvidt jeg vet: http://www.aae.ch - www.aae.ch
Eirik
|
Date Posted: 04 oktober 2005 at 14:52
...Er vel AAE som har produsert/har fått produsert den?-de står kanskje for konstruksjonen også??? -Eller har du en link til bak øret Eika, som kan lede oss direkte til produsent/utvikler ???
Roger Abel
|
Date Posted: 03 desember 2005 at 15:26
Hei ROBEL!
Hva skjedde med tømmervogn forskninga di? Skreiv at du fant produsent til støping av staker og gitter i plast. Randt det hele ut i sanden?
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 04 desember 2005 at 13:04
Heisann
...Nei, bare TTT som gjør seg gjeldende. Har ikke fått noe svar fra Klein ennå. Alt det andre avhenger av basisvogna vet du.
Roger
|
Date Posted: 04 desember 2005 at 14:08
Så det gjelder deg også? Godt at du endelig har lært
Er mest int. i den produsenten som skal lage de stakene, og om de kan lage andre ting også
------------- Mvh
-SveinR
|
Posted By: Lars D
Date Posted: 04 desember 2005 at 19:30
Dette prosjektet her høres spennende ut. Kunne nok tenkt meg noen slike vogner jeg også. Kommer til å følge med på den videre utviklinga av prosjektet.
------------- Lars D
|
Date Posted: 04 desember 2005 at 19:36
ROBEL wrote:
Heisann
...Nei, bare TTT som gjør seg gjeldende. Har ikke fått noe svar fra Klein ennå. Alt det andre avhenger av basisvogna vet du.
Roger |
Hva var det du spurte dem om da?
Eirik
|
Date Posted: 07 desember 2005 at 14:33
Vel, eika, siden du spør....synes å erindre at det hadde noe med en vogn å gjøre....her er mailen jeg sendte(en del ganger).
Hi J
I have been in contact with Mr. Hveem, and he refered to Kleinmodell and Mr Oskar Klein as a possible source for a AAE(Sgnss) wagon that could suit a MJ-modelproject I am pulling together here in Norway. It is a model of a newly developed timberwagon-consept brought up by a Little Railroad company called “OfotbanenAS (OBAS)” here in Norway. Our hope is to find a wagon among your models that can be close enough to the original to build from. The small parts needed in addition to the base-wagon will be produced in Norway. The scale of interest is H0(1:87)
The project is initiated from a group of Modelrailroad-enthusiasts in Norway and is NON Commercial/profit –we just want this special wagon and we are pulling together to make it happen at lowest cost. The amount of wagons is estimated to a minimum qty of 200 units, but hopefully up to 4-500 units –all bought at once.
I really hope that one of your wagons is suitable for us, and that you are able to help us identifying it. If this is the case we also hope that it will be possible for us to buy such an amount of units directly from you for this project.
I look forward to hear from you.
Kindly, Roger Abel
Men det er jo håp...Mr.Hveem fikk svar til sluuuutt
|
Posted By: Stian Kolrud
Date Posted: 12 januar 2006 at 13:45
Hvordan går det med dette projektet? Lyst til og være med jeg og, har en DI.3 i OVAS farger som gjerne kunne tenkt seg endel Sgmss(?) vogner etter seg. Noe nytt i det hele tatt?
|
Date Posted: 16 januar 2006 at 19:59
Stian Kolrud wrote:
Hvordan går det med dette projektet? Lyst til og være med jeg og, har en DI.3 i OVAS farger som gjerne kunne tenkt seg endel Sgmss(?) vogner etter seg. Noe nytt i det hele tatt? |
Det er Roger som vet svaret på det. Roger? Rooooger? Gi oss svar! Fòr massene med positive vibber slik at vi ser et lys i enden av den mørke tunnellen. Hvis deg for dine undersåtter, og gi oss visdom!
|
Date Posted: 29 januar 2006 at 02:35
ROBEL wrote:
...Er vel AAE som har produsert/har fått produsert den?-de står kanskje for konstruksjonen også??? -Eller har du en link til bak øret Eika, som kan lede oss direkte til produsent/utvikler ???
Roger Abel
|
Hei!
Har ikke snublet over den virkelige vognen ennå, så jeg vet ikke nøyaktig hvem som har produsert den, men den doble container/semitralle vogna som er diskutert annetsteds her på forumet er delvis produsert av det sveitsiske firmaet Ferriere Cattaneo ( http://www.ferrierecattaneo.ch - www.ferrierecattaneo.ch ) ((Elendig hjemmeside, og du må tillate pop-up vinduet!)) Og delvis er vognene produsert av slovakiske Tatra på lisens fra Ferriere Cattaneo Dvs. jeg mener å ha sett vogner både mer skilt fra Ferriere Cattaneo, og senest i kveld en vogn med firmaskilt fra Tatra, og klistremerke med "Lizens: Ferriere Cattaneo" rett ved siden av.
Eirik
|
Date Posted: 01 februar 2006 at 11:17
Jeg tror jeg har dettet ut litt her.
En vet hvilken vogn det er og at den finnes fra to produsenter, hva er det en leter etter? En vogn med korrekt litrering??
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 09 februar 2006 at 17:03
Har interessen for slike vogner død henn?
Er vel kanskje litt håpløst å få en storprodusent til å lage disse som ferdigmodeller, men å ta utgangspunktet i Fleischman vogna og få noen til å produsere opp deler, slik at vi kan bygge slike vogner burde jo være en mulighet. Hvor mye ville du betalt for deler for å bygge en slik vogn? Er vi mange nok, så burde vi få til noe, eller???
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 10 februar 2006 at 21:50
Hva med NMJ, Hobbytrade, Heljan, Brimhalm ().... Har vi sjekket med dem?
|
Posted By: einjen
Date Posted: 11 februar 2006 at 10:19
SveinR wrote:
Har interessen for slike vogner død henn?
Er vel kanskje litt håpløst å få en storprodusent til å lage disse som ferdigmodeller, men å ta utgangspunktet i Fleischman vogna og få noen til å produsere opp deler, slik at vi kan bygge slike vogner burde jo være en mulighet. Hvor mye ville du betalt for deler for å bygge en slik vogn? Er vi mange nok, så burde vi få til noe, eller??? |
200 kroner.
------------- --
Einar Næss Jensen
Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk
http://einarblog.homemade.no/einarblog" rel="nofollow - http://einarblog.homemade.no/einarblog
|
Posted By: Jon Trygve
Date Posted: 14 mars 2006 at 18:36
Et lite innspill i tråden.
I siste utgave av MIBA Messe 2006 på side 15 er det bilde av en tømmervogn tilsvarende ønsket i tråden. Hvor korrekt denne er har jeg ingen formening om.
Vognen blir laget av ADP, og skal visstnok komme i løpet av året.
Jon Trygve -------------- http://www.jontrygve.com - www.jontrygve.com
|
Date Posted: 14 mars 2006 at 23:27
Vogna fra ADP er en Laaps, og om den er lik den norske Laaps er jeg ikke sikker på (ser ikke slik ut på bildene jeg har sett). Stakene er ExTe staker, som brukes på den svenske Lps vogna, OB A/S sine vogner og de ombyggde Rps vognen til NSB. De norske Lps vognen har ikke slike staker.
Grinda til vogna fra ADP ligner veldig på OB A/S sine, men ADP vogna sin grind har en knekk på denne som ikke OB A/S sin har
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 15 mars 2006 at 01:05
J-I Hansen wrote:
Apropos tømmervogner:
Jeg så at det hang en tegning av Cargonet`s nye tømmervogner hos Oslo Modeljernbanesenter. Glemte å spørre da, men er det noen her som vet noe om dette kanskje er et konkret prosjekt fra disse folka?
|
De er inne på muligheten om å lage de etter det jeg har hørt
|
Date Posted: 29 mars 2006 at 09:54
Men hva skjer med dette prosjektet? Har noen kommet noen vei for å få de produsert? Det var jo mange som ville ha de.
|
Date Posted: 30 mars 2006 at 11:47
Jeg tror den foreløpig har strandet på at noen har stanget hodet i veggen i sine forsøk på å få tak i en grunnvogn direkte fra en produsent fremfor å forhøre seg om pristilbud på eksisterende grunnmodeller fra eksisterende norske forhandlere... Det virker nå slik på Robels siste innlegg fra begynnelsen av desember...
Eirik
|
Date Posted: 16 april 2006 at 18:03
Stange hodet i veggen??? Nei, sånt gjør vondt, så det håper jeg ikke noen gjør . Studier prioriteres for tiden...tar opp igjen tråden etter eksamen i mai.
Men så langt intet svar fra Klein...Beste vogna så langt synes å være Fleishmann "Combiwagen" -så og si identisk, med unntak av litra. Gitter og staker er ikke vanskelig å få laget.
..passende litra kanskje heller ikke??? Noen forslag?
Roger Abel
|
Date Posted: 16 april 2006 at 19:47
ROBEL wrote:
Gitter og staker er ikke vanskelig å få laget.
|
Har du noe forslag til hvordan og hvor dette kan lages?? Noen planer som du vil dele med oss
Kommer du innom vårlsleppet da? Så kan du vise/dele med oss dine tømmervogn planer
------------- Mvh
-SveinR
|
Date Posted: 06 august 2006 at 20:09
For interesserte i Ofotbane vogna, så se denne tråden hos NorskMJForum
http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5448&SearchTerms=tømmervogn - http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5448& ;SearchTerms=tømmervogn
------------- Mvh
-SveinR
|
|