Peco |
Post Reply ![]() |
Author | |
Sven Ole ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 241 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 februar 2011 at 20:48 |
Jeg har prøvd å finne ut om det har skjedd noe med Peco sine code 75 skinner på betongsviller.
Jeg har sondert div. forum angående dette, men ikke funnet ut noe mer enn at de har laget fleksiskinner og et par sporskiftere. Har noen av dere andre lesere noen nyheter å bringe?
|
|
SOHo
|
|
![]() |
|
hansu ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 20 november 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei,
Det enkleste er vel å sjekke kilden, dvs http://www.peco-uk.com/.
|
|
Hans Utne
(NSB/H0) Nærbø |
|
![]() |
|
Sven Ole ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 241 |
Hei, og god søndag formiddag.
Jeg har vært inne på hjemmesiden, uten å finne noe om mitt spørsmål. Jeg hadde håpet at kanskje noen forhandlere eller noen besøkende på leketøysmessen i Nurnberg hadde med noen nyheter i bagasjen hjem. Det er vel et par år siden fleksiskinnene kom. Etter det har det skjedd vel skjedd svært lite med veksler, kryss, etc.
|
|
SOHo
|
|
![]() |
|
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Hei!
Man har jo SL-E1095 og SL-E1096 fra Peco, som er Electrofrog-veksler i H0/00 i code 75, midium størrelse, med betongsviller.
|
|
Med vennlig hilsen
R ![]() “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1632 |
Det er vel 6 eller 7 år siden jeg først foreslo veksler med betongsviller for eksportsjefen til Peco på Nürnbergmesen. Responsen da var heller lunken. Jeg tror det skyldes at de skjeler vel mye til sin egen jernbane, og at det ikke er tatt i bruk så mange betongveksler i England.
For eksportsjefen ble nærmest overrasket når jeg sa at selv lille Norge hadde fler og fler betongveksler i bruk.
Tydeligvis har de likevel lyttet og studert, for etter den tid har de jo kommet med sine første veksler med betongsviller (Det beste eksempelet på at de lytter er at de året etter at jeg foreslo for eieren selv at de skulle produsere vekselmotor med lavere strømforbruk og lang styrepinne så var den å finne i nyhetsbrosjyren). Peco er imidlertid et lite og typisk engelsk selskap som skynder seg langsomt og ser an avkastning og respons før de utvider produktspekteret. De siste årene har mesteparten av fokus vært på det nye amerikanske code83 systemet, men du vil nok finne mer betong i code 75 etter hvert
![]() Selv gleder jeg meg mer til å se om de snart kommer med en ennå lengre veksel enn dagens lengste, slik jeg har mast om noen år ![]() Edited by eika - 27 februar 2011 at 12:28 |
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
![]() |
|
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Hei!
Slik som det Peco-baserte 'Mein Gleis'-systemet til Weinert?
|
|
Med vennlig hilsen
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
![]() Selv om en viss importør ikke er så hissig på skaffe de ![]() Edited by jevistad - 27 februar 2011 at 13:00 |
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Code 60 høres interessant ut. Hvem lager det?
|
|
Svein S
|
|
![]() |
|
Claes Lislerud ![]() Redaksjon MJ-bladet ![]() Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Ser ut til at Peco har Code 60 på sine Z-skala skinner.
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
![]() |
|
Hei!
I såfall må jo dette bli Code 60 i H0 (f):
Grubenbahn i H0f fra Busch
|
|
Med vennlig hilsen
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Code 60 på Z mens code 55 vel er utbredt på den større skala N? |
|
Svein S
|
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1632 |
Men om man skreller skinnene av svillene så sitter man igjen med en meget spesiell profil som ikke vil se noe særlig ut om planen er å bruke den til håndlagt spor.
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
![]() |
|
Stadig nye ting å lære på dette forumet.
![]() |
|
Svein S
|
|
![]() |
|
magnus ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 09 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 49 |
Jeg ser i MIBA Messe at Peco kommer med slanke sporskifter med betongsviller uten at det er angitt fler detaljer. dessuten flexiskinner med "rustne" stålsviller.
|
|
magnus
|
|
![]() |
|
Hei!
Ikke bare annonserte Peco nye store sporveksler i H0/00 Streamline code 75 med betongsviller på messa i Nürnberg i år, men de blir også lengre og får større radie enn de øvrige sporvekslene i samme sortiment. De nye vekslene får en lengde på 300mm og en radius på 1702mm.
Finnes det noen eksempler på skinner i normalspor med metallsviller i Norge, tilsvarende de Peco ellers introduserte som nyhet i år?
|
|
Med vennlig hilsen
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Det ligger en veksel på kløftefoss på krøderbanen som er i stål.
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |