Industrijernbane |
Post Reply |
Author | |
Jonas
Veteran Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 mai 2009 at 18:31 |
Hei, Jeg har lyst til å se close up av dreieskiver og skikkelige godstomter som enten er i bruk eller bare forlatt. Smalspor eller vanlig spor. Jeg hadde håper å slippe å kjøre tog siden moped er billigere.
Derfor hadde det vært fint om det var innen vestfold/Buskerud en plass. Vet noen om slikt? Gjerne med materiell også! Legg til med kartreferanse så hadde det vært fint. Takker. |
|
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Svingskiver i Buskerud og Vestfold med forbehold for at de er fjernet i senere år: Drammen (Sundland), Hokksund, Krøderen, Hønefoss, Kongsberg, Larvik.
Godstomter: Først og fremst Drammen-Gulskogen, men det ligger vel en del godsspor o.l. på Hokksund og Hønefoss fortsatt. |
|
Svein S
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
På Grefsen stasjon har du en fin en, men kanskje litt langt unna deg.
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Jonas
Post Options
Thanks(0)
|
Skal til Rødberg (Krødern) Nå snart. Fikk ordna transport i dag. Og tar vel turen til Kongsbergs ringlokstall om jeg får tid. Langt med moped i 50 km/T :P Takker for svar.
|
|
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva mener du med "Rødberg(Krødern)"? Rødberg og Krøderen er to vidt
forskjellige steder. Men at det er eller var en skive på Rødberg også,
er korrekt. Skiva på Rødberg er litt sær, for den er forlenget en gang, som man ser på dette bildet.
|
|
Svein S
|
|
Jonas
Post Options
Thanks(0)
|
Min kilde sa det var det samme... Isåfall er det Rødberg jeg mener. Ser fint ut der. Ifølge Gulesider sin kartservice står alt enda. Noen som vet hvem som har ansvaret for lokstall området på Kongsberg? Ringlokstallen altså. |
|
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Rødberg er endestasjon på Numedalsbanen, Krødern på Krøderbanen. Men begge er gode kilder til hva du leter etter. Å utforske Numedalsbanen på dresin er forøvrig pensum for jernbaneentusiasten! Tidligere kunne man kjøre helt inn på Rødberg stasjon men nå stoppes man desverre før man krysser veien. |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
rosenblad
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Her kan jeg legge til enda en i vestfold, den er i Tøsberg.
MVH, Tom
|
|
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |