decoder i el 13 |
Post Reply ![]() |
Author | |
odin11 ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 juli 2008 at 17:32 |
hallo,, er det noen som har beskrivelse av ossen man legger in decoder i lima el 13 helst med bilder
mvh odin |
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Søk, og du skal finne...
![]() http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3565 http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3117 Fjern tilkoblingene mellom motor og strømopptak, og de som går til lyspærer. koble rød og sort ledning fra dekoder til strømopptak, koble oransje og grå ledning til motor. Blå er felles pluss til lyspærene, hvit er minus til fremre lyspære og gul er minus til bakre lyspære. |
|
![]() |
|
odin11 ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
vil det si at jeg skall fjerne alle ledningene som sitter på motoren??
|
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Nå husker jeg ikke helt hvordan ledningene går på Lima-loket, men jeg tror ledningene til lyspærene også går fra motoren. Så ja, begynn med å fjerne alle ledninger som er koblet til motoren. Når du setter inn en dekoder, så er dette en "boks" som skal kobles mellom strømopptaket og motor. Det er derfor alle ledninger mellom strømopptak og motor må kuttes/fjernes først, slik at det ikke er noen direkte kontakt mellom hjul og motor lenger. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |