FREMO-treff i Arendal 2008 |
Post Reply | Page 123 4> |
Author | |
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 september 2007 at 12:42 |
Arendal Modelljernbaneklubb inviterer nok en gang til FREMO-treff i Arendal. Datoene er satt til 28 - 30 mars 2008, og stedet er det samme som før, Barbu Menighetshus. På grunn av påsken blir treffet et par uker senere enn vanlig. Vi satser på at så mange som mulig av dere som er interessert i modelljernbane og trafikkspill vil ta turen til Arendal, og at vi igjen kan tilbringe en trivelig helg sammen rundt og mellom FREMOdulene. Vi kommer tilbake med flere opplysninger etterhvert. Påmeldingfrister for moduler og deltakere vil bli en gang tidlig i 2008.
Hilsen Halvor, på vegne av AMJK |
|
terje-o
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
|
Glimrende!!
Blir det også i 2008 prioritet for nye modular ?
Med Helsing
for MJBV
Terje O
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Håper eg virkelig...
Har masse å gjøre da ja...
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
Invitasjon til FREMO-treff i Arendal 28 - 30 mars 2008
For åttende gang har Arendal Modelljernbaneklubb (AMJK) gleden av å innby til FREMO-treff i Arendal. Stedet er igjen Barbu Menighetshus hvor vi har vært tidligere om årene. Her har vi en sal på rundt Tema og epoke
Tema for anlegget blir som vanlig en hovedbane (Sørlandsbanen?) med flere sidebaner. Arendal – Treungen-banen med kryssingen av Sørlandsbanen på Nelaug vil sannsynligvis være en del av dette, men vi ser gjerne noen nye moduler som kan skape nye utfordringer på anlegget. Så får vi se hvilke moduler vi har til rådighet når treffet nærmer seg. Vi kommer til å fokusere på epoken 1955 – 1975, og ønsker at rullende materiell som brukes fortrinnsvis skal reflektere denne tidsperioden. Tidsramme for treffet
Treffet starter med opprigging av anlegget fredag formiddag. Vi håper at alle som skal delta med moduler har mulighet til å komme så tidlig som mulig denne fredagen, slik at vi kan ha anlegget kjøreklart i løpet av kvelden. Lørdag morgen starter vi klokken 09:00 med første kjøresesjon, og så får vi se hvor mange ”modelldager” vi klarer å gjennomføre fram til søndag klokken 14:00. For deg som ikke har mulighet for å delta hele helga er det selvsagt mulighet for å bli med bare en av dagene (gjelder ikke moduler og materiell). Uansett vil vi gjerne at du melder deg på som angitt nedenfor. Påmelding
Påmelding skjer direkte til Moduler og materiell
Ved påmelding av nye moduler må en målskisse vedlegges. Moduler som har vært brukt i Arendal ved tidligere anledninger er sannsynligvis allerede registrert. Se for øvrig artikkelen på www.FREMO-Norge.org angående sjekk av moduler før treff. For moduler med sidespor, stasjoner osv. må vi ha en kort beskrivelse av sporenes funksjon slik at det er mulig å planlegge godstrafikken på anlegget. Materiell som skal brukes må ha trådkobbel. Det er viktig at funksjonen til trådkobbelet er sjekket før treffet, slik at vi kan unngå problemer. Faste vognstammer kan ha andre typer kobbel internt, men må ha trådkobbel på begge endene. Alle lok må ha DCC-kompatibel dekoder. Vi er spesielt interessert i å få med flere strekningsmoduler, både rette og kurver, og vil foretrekke moduler som har et rimelig ferdig utseende. Mat og overnatting
Som vanlig vil vi sørge for tørrmat og drikke under treffet. For å dekke utgifter vil vi kreve inn et beløp fra hver av deltakerne, kr. 200 for FREMO-medlemmer og kr. 300 for ikke-medlemmer. Deltakere uten moduler og materiell som ikke er med på hele treffet vil betale kr. 100 for lørdagen og kr. 50 for søndagen. I tillegg vil vi ha en felles bespisning på lørdagskvelden for de som ønsker. Denne må betales i tillegg. Vi satser også denne gangen på å få overnattet endel av deltakerne privat, hjemme hos AMJK’s medlemmer. Ellers vil det være mulig å overnatte i lokalene vi bruker. Gi beskjed ved påmeldingen om du trenger overnatting. For øvrig finnes flere hoteller i Arendal, se www.arendal.com . Vi håper at så mange som mulig har mulighet til å ta turen denne helga i mars. Vi satser på at vi nok en gang kan ha en trivelig helg med mye moro rundt modelljernbane, og gleder oss til å se dere her i Arendal! Hilsen AMJK v/ |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvorfor er det slik at når man klikker på ovennevte link så kommer det først opp en nettside med bilde fra Rise stasjon, og så etter noen sekunder fltytes man over til en annen nettside med adressen http://www.rotsekk.net/postnuke/ ?
|
|
Svein S
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fordi det første du ser er den gamle hjemmesiden til FREMO-Norge, så blir du overført til den nye.
Undertegnede har ennå ikke somlet seg til å etterlyse en eller annen kode som visstnok kreves for å flytte domenet. (Skulle vært gjort i fjor . . . .) |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
terje-o
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
|
Årsmøteinnkalling Fremo Norge
Litt viktig tilleggsinfo. Det vil som vanlig i forbindelse med treffet i Arendal bli arrangert årsmøte i Fremo Norge, mest sannsynlig lørdag kveld.
Årsmøtet er åpent for registrerte meldemmer som har betalt kontingent i Fremo.
Disse årsmøtene har tidligere ikke vært så voldsomt formelle, men både medlemsantall og aktivitetsnivå tilsier nå at vi litt om gangen blir litt som andre organisasjoner, både på godt og vondt Styret arbeider derfor med en enkel saksliste, og denne vil bli lagt ut på Fremo Privat forumet en stund før møtet. Det taes til og med sikte på å lage årsmøtereferat
Dersom det fortsatt er betalende medlemmer som ikke har adgang på Fremo Privat forumet, vennligst kontakt Dag Cato, så ordner han det.
Med hilsen
for styret i Fremo Norge
Terje O
|
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvor er det forumet? Jeg er betalende FREMOist, men aldri fått adgang til Fremo Privat Forum, så vidt jeg vet. Antar at noe av problemet er at jeg ikke er MJF-medlem??
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
terje-o
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Asgeir,
Fremo forumet ligger "på siden" av dette forumet i strukturen til MJF forumet, men er kun synlig for registerte, påloggede medlemmer. Dette forumet var oppe og kjørte for noen få år siden, så "forsvant" det, såvidt jeg vet i forbindelse med skifte av nettleverandør el.l. (?). Det ble engang ila fjoråret gjenopprettet, men det har ikke vært noen aktivitet av betydning, og mange har mangla tilgang siden de ikke har blitt gjenregisteret som Fremo medlemmer i systemet. Men som sagt: Send en linje eller to til DC, så ordner det seg Med Hilsen Terje O |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er mulig DC har jobbet i natt, for allerede i dag tidlig observerte jeg at Asgeir sto oppført som fremo-forum medlem og dermed skal kunne "se fremo-intern om han går inn på oversikten ovar alle rommene her på forumet.
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
RuneB
FREMO-forummedlem Joined: 05 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kanskje DC kan registrere meg også da ;-) Tror jeg må ha falt ut ved en aller annen flytting av forumet...
Rune B
|
|
Lars-Erik K
FREMO-forummedlem Joined: 19 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg er også blitt Fremo-medlem i år. Venter bare på registrering. Har levert registreringskjema så alt skulle være greit. |
|
PoP
FREMO-forummedlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 11 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det ser ud for at eg åg har dotte ud av listå.
Kan du få meg på plass igjen DC?
P Der
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så, da skulle dere være fikset
|
|
MVH
|
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og meg også....
Mener at jeg har vært inne før, i fjor....
|
|
Hilsen
Roar Børte |
|
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
Også du min venn
|
|
MVH
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Detter folk ut og inn? hehe
Ørjan
|
|
Mvh
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alle som står i maillisten over fremomedlemmer skal ha fått en mail av meg for noen måneder siden hvor de ble gjort oppmerksom på dette forholdet og bedt om å melde fra. De som ga lyd fra seg fikk den gang endret statusen sin slik at det interne forumet ble åpent for dem, men noen har tydeligvis oversett meldingen, og atter andre er kanskje ikke lagt inn på mailinglista til Fremo-Norge?
Problemet oppsto såvidt jeg husker i forbindelse med en oppgradering av forumet for et års tid siden eller noe slikt. Det å skille mellom fremo medlemmer, mjf medlemmer og de som er fremo og mjf medlemmer er en jobb som må gjøres manuellt hvert år ut fra medlemslister, og derfor kan det dessverre hende at det glipper av og til. Det beste er om folk er medlem alle steder og fortsetter med det
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
terje-o
Post Options
Thanks(0)
|
Jøje meg, se på det kaoset jeg har satt i gang
Kjekt at så mange finner det så interessant med årsmøteinnkalling, slikt engasjement er det ikke mange andre organisasjoner jeg er med i som kan mobilisere ... Bare for å holde spenningen vedlike, så kan jeg nå informere om at utkast til dagsorden etc er oversendt til resten av styret, som består av Halvor, DC og Steinar S. MVH for styret Terje O |
|
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan noen sende meg et kart hvor jeg skal gå fra Arendal stasjon til Messa.
|
|
Eirik
|
|
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prøv denne:
http://www.gulesider.no/kart/?marklon=8.77737941268725&marklat=58.471038212170356&ps=0&companies=&q=Sted%3A%22Arendal%22+barbu+menighetshus&id=s_8.77737941268725%2C58.471038212170356&n=58.4766618237602&s=58.460988135314&e=8.79346577105363&w=8.75124580237027&panX=16&panY=-13&tool=pan&scrollX=0&scrollY=0&zoomFactor=undefined Med bil er det greiest å kjøre Gamle Songevei - Ingeborgdalen - Nygårdsveien |
|
Hilsen
Roar Børte |
|
halvors
Post Options
Thanks(0)
|
På tide å minne om påmeldingsfrist for moduler og materiell på søndag 27 januar...
Jeg venter fortsatt på å høre fra flere av dere
Hilsen Halvor
|
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
Er det mange som har meldt seg på?
|
|
Mvh
|
halvors
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Ørjan og dere andre,
Modulpåmeldingene har vært rimelig bra. Holder akkurat nå på å teste ut en del konfigurasjoner av anlegg for å få til noe spennende.
Fristen for påmelding av deltakere ligger et stykke frem i tid, men allerede er det begynt å komme rimelig mange påmeldte.
Vi ser frem til å treffe dere alle her i Arendal i slutten av mars!
Hilsen Halvor
|
|
terje-o
Post Options
Thanks(0)
|
Årsmøte i Fremo Norge
Hei igjen alle sammen.
Som tidligere opplyst i denne tråden vil det bli arrangert årsmøte i Fremo Norge på treffet i Arendal. Årsmøtet er åpent for registrerte medlemmer som har betalt kontingent i Fremo.
Saksliste er nå lagt ut på det private Fremoforumet.
Dersom det fortsatt er betalende medlemmer som ikke har adgang på Fremo Privat forumet, vennligst kontakt Dag Cato, så ordner han det.
Med hilsen
for styret i Fremo Norge
Terje O
|
|
Oar"n
Post Options
Thanks(0)
|
Blir det krav om RP25-hjul på Arendalstreffet, Halvor?
Du har vel nå oversikt over stasjoner/sidespor hvor dette er nødvendig. |
|
Hilsen
Roar Børte |
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
Roar...
ER DU GAL??
Hva er din email? Trenger noe hjelp til fraktkort...
|
|
Mvh
|
Roger Andre
Medlem i MJF Joined: 23 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 120 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fermo treff har jeg aldri vært på før, men kommer gjerne en tur... Men er det noen over natting i nær området ( gang avstand ) tenker og ta toget fra Gjøvik på fredag og dra opp igjen fra Arendal lørdag...
Når starte treffet for IKKE FERMO MEDLEMER ? Litt tids info, bare ca...?
Så på tog bileter nå... det koster 199,- det er jammen bi bi billig...
|
|
Mvh Roger Andre
Valdresbanen"s materiell alle epoker |
|
halvors
Post Options
Thanks(0)
|
Det blir tillatt med NEM-hjul, men RP25 foretrekkes...
Hilsen Halvor
|
|
Oar"n
Post Options
Thanks(0)
|
Misforstå meg vel: Jeg er ikke av dem som synes at Nirvana er RP25... Men siden vi nå har hatt treff med et slikt krav så synes jeg at det er greit å vite, og i god tid så man kan mekke på sine (mange) vogner. Trivelig stasjonsprosjekt, Ørjan! Det er vel dag og natt for å få den kjørbar til siste helga i mars, tenker jeg. Har sendt deg en mail. |
|
Hilsen
Roar Børte |
|
Post Reply | Page 123 4> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |