FREMO HO USA |
Post Reply |
Author | ||
Credit
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 36 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 mars 2007 at 03:41 |
|
http://www.fremo.org/h0-usa/index_en.htm
Sliter med å forstå hvordan beinene er festet i denne standaren. Synes det er litt lite illustrasjoner i standaren. Fant Profilet for endeplaten i den tyskspråklige delen. Men er en genrell manko på illustrasjoner på hvordan beinene er festet. Noen som har linker til bilder av Standarden i bruk? |
||
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
To og to bein sitter sammen med plater oppe og nede, og den øverste plata skal ha hull som passer med hullene i endestykket på modulen.
Two legs form a pair. Each pair consists of two 1200 mm long studs of 20mmx45mm, they are braced with two pieces of plywood (multiplex), 400mm wide. The lower one is fixed with the underside 100mm above the floor and is 100mm hight. The upper one is 175mm high, of which 75mm are on top of the studs. The top-corners of this upper-brace are squared off. Two 10mm holes 30mm from the top and 50mm from the side (= 300mm apart) align with the holes in the end panels. Each pair of legs supports two adjacent modules by putting M 8 x 50 bolts through the aligned holes of module-ends and the top-brace. remark 1 The legs have no height adjustment. remark 2 Edited by Heine Pedersen - 19 mars 2007 at 08:57 |
||
olavm
Viderekommen Joined: 03 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 115 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei!
I tillegg til hva Heine skriver så finner du en målsatt skisse på http://ntrak.org/man2pg.pdf - dette er NTrak, men er vel ganske lik Fremo-USA (?). I tillegg finner du sikkert mye nyttig informasjon ved å lete på: http://www.free-mo.org/index.html Det har jeg gjort mvh Olav |
||
OlavM
|
||
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Ellers kan du muligens finne flere ideer på bildene i den første linken som er referert til i denne tråden: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1782 På FREMO-treffet i Arendal i helga ble det diskutert en del rundt FREMO-USA, og det ser ut til at det vil bli satt igang aktiviteter med dette etterhvert. Følg med! Hilsen Halvor |
||
Credit
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 36 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Var i Arendal i helga og fikk med meg den deler av den diskusjonen. Derfor jeg begynte å undersøke litt. Skal sjekke ut linkene
MVH Truls R |
||
terje-o
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei hei,
Årsmøtet gikk ikke gjennom noe av dette i detalj, men jeg ga bare en meget kjapp oppsummering av hva vi har tenkt oss i gang med. Det er interesse for både øst- og vest-kyst, 1,2, og 4 (!) spors linjer, og alle epoker fra 50 tallet og til nå (veldig lett å konsensus ...) :-) De fleste av de jeg har snakka med lokalt er interessert i østkystsettinger, og da passer det vanlige "norske" grensesnittet mye bedre enn US Fremo grensesnittet som det benyttes i Tyskland. Vi vil derfor innledningsvis ta utgangspunkt i dette, men med hullbilde som også vil passe til US Fremoduler. Mer info etterhvert. MVH for Modelljernbaneverket Terje O |
||
Credit
Post Options
Thanks(0)
|
|
ok, vurdere å prøve å smelle sammen en modul med USA grensesnittet for å se hvordan det er. Må bare få en langhelg hjemme først. Er ikke lett å være snekker i en liten hybel.
Personlig liker jeg litt mer prærieørken ala New Mexico og cajon pass. Tror USA grensesnittet egner seg mer for det. Kan bli spennende og prøve. eramessig er jeg mellom 1950-nåtid |
||
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Wolfang Dudler viser bygging av moduler her og her. Dessuten fra et byggetreff. Ja, han har mange linker til US-Fremo-treff.
Jeg holder meg til Arizona, hvor landskapet kan variere fra furuskog til ørken på ganske korte strekninger. |
||
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
||
terje-o
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 260 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei hei,
ikke som jeg kjenner til, tror de aller fleste av de jeg har snakka med om dette har et eller flere "virkelige" selskap de tar som utgangspunkt (i mitt tilfelle B&O, 50 tall); men det er jo selvfølgelig ingen hindring. MVH Terje O |
||
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her er en link med tegning av profilet og en alternativ løsning for bein.
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |