BM73 er hos NMJ på Strømmen i morgen! |
Post Reply | Page 123 5> |
Author | |
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 desember 2010 at 21:27 |
Heihei!
De fleste vet nok kanskje at BM73 er på lager hos NMJ i morgen. Lastebilen med settene var også i en lastebile et eller annet sted i Finland eller Sverige fikk jeg vite tidligere i dag, så de skulle også være i butikken på ettermiddagen i morgen, 20. desember. Men, vet at det er både et elsket og hatet tog! Jeg er delvis oppvokst med det, selv om jeg (faktisk) aldri har sittet på BM73, men heller BM71. Egentlig oppvokst med EL17 de aller føste årene, og deretter EL18 med B7-vogner, og deretter BM70 på Vestfoldbanen. Uansett! Har av en eller annen grunn blitt tilhenger av toget. Andre som deler gleden ved at dette er å få tak i i morgen? Bilder: God Jul! :D Edited by PaTrond - 21 desember 2010 at 22:00 |
|
|
|
Nils Gullhav
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gøy hvis det stemmer at det kommer i morgen.
Nydelig julegave. Hilsen Nils |
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Med fare for at dette kan bli den store diskusjonstråden om den nye modellen så lurer jeg på dette. Hvilken lyddekoder bør man ha i denne modellen? |
|
Modellhilsen
Claes |
|
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lurer på om Finn G. Moe nevnte noe om at de kanskje ville finne noe lyd til den. Er ikke sikker, men mener han var inne på noe rundt det da jeg besøkte butikken en gang i vinter/ vår. Ellers er det kanskje mulig at en eller annen med tilgang til toget klarer å få tatt noen mer eller mindre gode lydopptak som kan legges til på kortet gjennom ESU LokProgrammer. Tviler på at lydkvaliteten på høytaleren/ dekoderet er så god at du vil høre noen stor forskjell om lyden er relativt lik - så ja - ICE3 vil nok fungere. ;)
Jeg tar nok turen til butikken på tirsdag, muligens i morgen, så der kommer jeg nok til å spørre. Legger det nok ut her på tråden òg, hvis det er av interesse. Edited by PaTrond - 20 desember 2010 at 09:43 |
|
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Spørs om det kommer her til Sørvestlandet til Jul da.....
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hørt om post over natt?
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Togbutikken er jo på Sørlandet
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Mvh
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Mvh
|
tgreen
Medlem i MJF Joined: 29 november 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 25 |
Post Options
Thanks(0)
|
For meg blir dette et "bare må ha tog".
Har reist en del med disse settene, både BM 71 og BM 73. Synes dette er flotte tog.
Blir vel på nyåret at jeg bestiller et sett av BM 73 i første omgang.
|
|
HO. Peco code 75. Tre og betong sviller. Mye norsk matriell, men noe utenlandsk.
Fan av lange malmtog på Ofotbanen |
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ser nå at Alvalia har fått modellen og har startet utsendingen. Kanskje han kan ta bilder av modellen og legge ut her!?!
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det kan umulig stemme. NMJ fikk dem nemlig inn i dag, og pakka til Alvalia ligger fremdeles på Strømmen
|
|
PaTrond
Post Options
Thanks(0)
|
Beklagleligvis kan jeg ikke ta bilder av modellen. Har vært syk i dag, men i morgen ser svært lovende ut!
Hvis noen andre kommer meg i forkjøpet, hadde ikke det gjort noe!
Mulig NMJ fungerer som grosist/ lager. :) Edited by PaTrond - 20 desember 2010 at 16:37 |
|
|
|
E L K
Medlem i MJF Joined: 01 januar 2007 Location: NORGE Status: Offline Points: 50 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei å god kveld til alle på dette forumet, modellen er utrolig bra og går meget pent, stille og ellegant. starter pent på 1. fine lys kansje noe blått. dette kommer til å bli kjempe fint med lys og figurer. så kjør å kjør i hele jula.
ønsker alle en riktig god mj jul.
nå blir det mj tog på Hønefoss, vil du være med
med vennlig hilsen
elk julenissen for i dag
|
|
Hans-Ingve
Medlem i MJF Joined: 28 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 47 |
Post Options
Thanks(0)
|
modellen er utrolig fin. verdt hver krone.
det eneste minuset må være at det ikke er lys inne i kupeen.
men det er jo ikke umulig å sette inn i etterkant på et vis.
jeg kjøpte for øvrig de to første over disk
skulle gjerne lagt ut bilder men jeg får bare error her.
|
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
Få bilder, Få bilder!!!
|
|
Mvh
|
Togbutikken
Kommersielle aktører Joined: 02 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 235 |
Post Options
Thanks(0)
|
Legger ut et lite bilde for Hans-Ingve
|
|
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
Utrolig flott.
Venter bare på det nå. Gleder meg. |
|
Eirik
|
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
Skal bli kjekt når den kommer!!
|
|
Mvh
|
frankm
Viderekommen Joined: 04 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 82 |
Post Options
Thanks(0)
|
ser veldig bra ut! Men et lite sidesprang. Etter å ha oppdatert til Opera11 får jeg følgende beskjed når jeg besøker nmj.no: Advarsel mot ondsinnet programvare Så en evt. bestilling er forløpig lagt på is Edited by frankm - 21 desember 2010 at 08:48 |
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
Heisann.
Får den samme advarsel etter siste Windows oppdatering. Er nok ikke Opera, men Windows...(Off topic) Men får den ikke lenger nå.
|
|
Mvh
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Opera varsler om ondsinnet programvare, men verken Firefox eller Windows på Windows-plattform, eller Safari på iPhone. Dette tyder vel på at Opera har et strengere regime for hva den skal varsle om enn de andre.
Edited by ses - 21 desember 2010 at 08:58 |
|
Svein S
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mener å huske at Opera delvis baserer sine varsel på at brukerne melder inn problemsider.
Om dette stemmer kan det være nok at en person vil tøyse med nmj.no så vil alle få advarselen. |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
AndreR
Medlem i MJF Joined: 15 januar 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har rapportert dette til nmj, så de er informert. Dette er en opplagt feil, og siden fungerer fint.
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sånn generelt, betyr vel ikke et varsel om ondsinnet programvare at nettsiden ikke kan synes å virke ok, men at den inneholder ting som skade/lure den som bruker den aktuelle nettsiden, og nettopp fordi siden synes å være ok, så trenger man altså et slikt varsel om at her kan det være mer skjulte ting på gang. Dermed intet sagt om www.nmj.no. |
|
Svein S
|
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jøss. Jeg fikk samme advarsel av mitt antivirusprogram, Avast for noen dager siden når jeg var inne på nmj og kikket på det. Dette var i Chrome nettleser.
|
|
Tut, tut.
|
|
ses
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, kanskje det er noe i varselet likevel. Operas nettsider gi endel informasjon om hva slike varsler innebærer (ondsinnet programvare i dette tilfellet), men også hjelp til Webmastere som har ansvar for sider med slik varsel hengende over seg.
|
|
Svein S
|
|
Knut Moe
Nykommer Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vi i NMJ fikk denne beskjeden av en av våre kunder allerede lørdag. Vi satte umiddelbart alle kluter til og våre web-utviklere overvåker nå siden kontinuerlig. Vi ser meget alvorlig på slike advarsler og har satt igang meget høy beredskap på alle mulige måter.
Det kan se ut som, etter våre undersøkelser, at det var en opprettet side for åpningstidene i julen som har forårsaket problemet. Dette problemet er rettet. Vi skal likevel være forsiktige med å slå alt for hardt i bordet og ønsker å være ydmyke i sakens anledning. Et slik varsel er meget uheldig. Det skal være trygt å benytte våre hjemmesider og vi mener at sikkerheten fremdeles er ivaretatt. Skulle noen derimot oppleve noe annet ber vi om at dere tar kontakt med oss på telefon 64 84 57 30. Vi beklager usikkerheten dette varslet har gitt alle brukere av våre hjemmesider. Mvh Knut Moe For Norsk Modelljernbane AS |
|
Knut Moe
Privat brukernavn (Ansatt i NMJ AS) |
|
Bob P
Viderekommen Joined: 30 mai 2008 Location: France Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
Just a little question : does anyone know which BM73 rake number it is ?
(Of course, I'll know well enough as soon as I receive my own set sometime in January - I hope).
Bob P.
|
|
et
Nykommer Joined: 05 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette ser lovende ut!
Er det mulig å ta ett bilde av BM 73 settet satt på et bord eller helst annlegg/diorama.
Hvem er først?
|
|
Vennlig hilsen
|
|
Post Reply | Page 123 5> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |