Di 3 i alle varianter...:) |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
Wesley
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 90 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Claes. Ypperlig !...har du montert alt selv?....håndtakene oppå snuta var jo ikke på modellene fra BMJ i det hele tatt, så de måtte jo scratcbygges....
|
|
hev
Medlem i MJF Joined: 07 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
Artig tråd dette. Som det fremkommer så er det mange fine Di3 modeller rundt omkring. Det var vel Märklin sin 3.605 som fikk meg hektet på hobbien for rundt 25 år siden.
Har laget mange Di3 varianter gjennom tidene, noen eksempler her: Modifiserte Heljan modeller; 3.622 med utseende 1960 til ca 1963 (uten plog og stige på snutene) og 3.619 i Bergensbane-utseende med solskjerm montert på gitrene og en stige på snutene. Loket var slik i 1963-64. En annen variant er en modifisert Roco modell, helgrønn med 2 stiger på snutene, slik loket var i 1965. Skal bli spennende å se nye Märklin/Trix utgaven. Den ser ut til å være en helt annen generasjon enn tidligere utgaver fra denne leverandøren. Det finnes leveranse bilder av f.eks 3.624 uten gitter. Mener lokene fikk disse montert på Marienborg rett etter ankomst Trondheim. Gitter kan monteres av de som ønsker det? |
|
Hans Egil
Norsk damp og diesel |
|
Wesley
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 90 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, Hans Egil. Veldig interessant å se Heljan-prosjektene dine. Da kan jeg vel og røpe at første modellbilde i denne tråden er ditt verk:)
...og legg gjerne ut flere bilder av de grønne du viser her..:)..og ev andre du har på gang...veldig inspirerende! |
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja alt er scratchbygget. De nedre håndtakene skar jeg bort og erstattet med nye av 0,3 mm messingtråd. De oppå snuten har jeg bare boret hull til og montert.
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
hev
Medlem i MJF Joined: 07 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
Noen av Di3 lokene fikk den siste tiden en ekstra topplykt, slik at de hadde 2 topplykter. Dette er modellert her:
Blir spennende å se om noen av de nye Di3 modellene som kommer på markedet i fremtiden også blir utstyrt med 2 topplykter. |
|
Hans Egil
Norsk damp og diesel |
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |