Bygge om lastebilmodeller |
Post Reply | Page <1 456 |
Author | |
ArneGH
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 242 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nye trønderbilder på veien:
Fra en annen vinkel:
Fra kaia:
Klar til ny tur:
Edited by ArneGH - 15 april 2008 at 15:56 |
|
Arne Heggeseth
Hellbanen,HO, DCC www.heggeset.no |
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nice, Arne.
Kjennemerkene på Scania"ene, har du laget dem selv?
ve
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
ArneGH
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 242 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, laget i Photo Shop. N i det blå feltet er 1 pkt.
|
|
Arne Heggeseth
Hellbanen,HO, DCC www.heggeset.no |
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Høiland container-bil
Må fjerne noen dekaler, og få på noen Høiland-dekaler.
Ellers så mangler det noen smådetaljer på trekker og tralle...
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Snikkaren! det dukket pigede opp et kjøretøy til fra TS"n i helga Mangler blinkere på taket enda og ja jeg vet at det mangler en aksling på trekkvogna
Arne
Edited by aha - 10 november 2008 at 17:55 |
|
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
Denne blei bra.... Du er en kløpper med disse lokale bilene... Rekner med du står ansvarlig for dekalene på bilen også?Ser den på kbps"en på bildet ditt....
Har du "oppskrift" på hvordan du lager dekalene..., det er en ting TIL jeg skulle lært meg... Har altfor mange prosjekt som kommer litt til kort uten dekaler
|
|
Ove
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er nok skyldig i bilene på Kbps"n også.
Det er et forsøk på å gjennskape servicebilen vår på jobb.
Nå er ikke jeg noen proff på å lage dekaler men jeg finner logoer på nettet eller tegner utfra bilder.
Skalerer i MS Publisher og printer ut på dekalark for blekkskriver. Det finnes nok andre program som er mer egnet for design av dekaler.
Når de er printet så må arket lakkeres med akryl klarlakk før påsetting. Fullstendig fremgangsmåte får du som regel med der du kjøper dekalarket.
Problemet med at det ikke kan printes hvit farge har jeg løst med dekalark med hvit bakgrunn, logoen på tralla til TS"n f.eks.
er steder hvor jeg har kjøpt dekalark.
Blir ikke så bra som de proffe dekalprodusentene men greit nok visst du ikke stikker nesa nærmere en 20 cm fra objektet.
Vedlagt bilde er vel 4-5 ganger større enn selve modellen så det du ser her klarer du ikke med aua
Arne Edited by aha - 10 november 2008 at 21:17 |
|
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for tips/råd/linker.
Får ta med meg kameraet på jobb og knipse i vei.
Her må det prøves og feiles på dekaler...
Ove
|
|
Ove
|
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
Kom en flott modell fra en venn i Tyskland.
RA 40025 fra Håkull.
Takker Martin, for flott modell.
|
|
Ove
|
AleksanderB
Medlem i MJF Joined: 21 januar 2007 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 52 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette var en kjempefin modell med veldig fine detaljer! Noe fremgang på dine egne lastebilprosjekter??
|
|
Hilsen Aleksander
|
|
Snikkaren
Post Options
Thanks(0)
|
Dette året har det blitt dårlig med tid til bygging. For mange som skal ha hjelp fra hammeren min
Men MJ-rommet nærmer seg klart til innrykk. Male litt, så skal ett anlegg planlegges videre...
|
|
Ove
|
Post Reply | Page <1 456 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |