MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Type 25
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Type 25

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Type 25
    Posted: 10 mars 2008 at 20:52
Det stod et innlegg på forumet en gang før jul om resinstøp av overdel til type 25, der jeg skulle prøve å skaffe hovedtegning til loktypen. Det har jeg nå klart, men jeg finnerikke igjen innlegget om dette, så jeg må be om at den/De som bad om dette svarer meg her.



Til webmaster: Jeg prøvde å bruke søkemotoren, men den nektet meg å søke på så små ord som "25" og "25a" gav ikke treff. Noe eget tema for rullende materielle er det jo heller ikke, og ikke fant det jeg det under H0 eller Andre tema..... Wink
Svein S
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 21:12
Den er her den tråden du leter etter. Jeg søkte på "overdel" og på brukernavn "ses". Og vips, vettu!
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 21:24
Ok. Men hvorfor den ikke responderte på "25a" men på "ses", kan man jo lure på. Begge er jo på tre tegn.

Uansett tror jeg vi skal fortsette her, siden temanavnet nå er mer sakssvarende enn "ønskemodell".
Svein S
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 21:58
Originally posted by ses ses wrote:

Ok. Men hvorfor den ikke responderte på "25a" men på "ses", kan man jo lure på. Begge er jo på tre tegn.


Åjassåja? Se her. da...

Hva med nogle ord om den tegningen, da ... ?

Edited by Henning L - 10 mars 2008 at 22:02
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 22:16
Hei SveinSmile
 
Jeg er herLOL
 
Såfremt det er tegningen du har fået tag i, da skulle vi måske vente. Jeg deltager på Fremotræf i Arendal om du kommer forbi?
 
Mange hilsner
 
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 23:20
Jeg har den som jpg-fil. Gi meg en epost-adresse, så kan du se om den rekker til formålet. Det er en god scanning, antagelig fra en fotografering som NSB gjorde selv en gang. Da kan den lett skaleres til passende skala også. 
Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 23:22
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Originally posted by ses ses wrote:

Ok. Men hvorfor den ikke responderte på "25a" men på "ses", kan man jo lure på. Begge er jo på tre tegn.


Åjassåja? Se her. da...



Nu, så gør den forskel på folk. Confused
Svein S
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2008 at 04:45
Visst gjør den det. Dette er mitt søkeresultat etter å ha prøvd 25a:
Feil i søkeresultat
Du må skrive inn minst 4 tegn eller et ord i søkefeltet. Blankt felt er ikke tillatt
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2008 at 07:23
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:


Du må skrive inn minst 4 tegn eller et ord i søkefeltet. Blankt felt er ikke tillatt


Da foreslår jeg at den type avgjørende veiledning plasseres rett ved tekstfeltet man skriver inn søkeordene slik at man ser det FØR man skriver noe ugyldig for så å oppnå nedslående feilmeldinger. Det er dårlig pedagogikk å bli tilfeldig straffet eller belønnet i etterkant, framfor å bli veiledet på forhånd.
Svein S
Back to Top
steppen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 30 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steppen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2008 at 08:28
Jeg synes også grensen burde kunne settes ned til tre eller to bokstaver (over hele internett). TBFene florerer, og jeg vil tro at nettstedet kan håndtere en økt mengde søkeord?
Mvh Stein
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2008 at 15:40
HeiSmile
 
Her er min priv mailadr. Dananna(snabel a)privat.dk
 
 
Jeg glæder mig til at se resultatet.
 
mange hilsner
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2008 at 16:43
Originally posted by steppen steppen wrote:

Jeg synes også grensen burde kunne settes ned til tre eller to bokstaver (over hele internett). TBFene florerer, og jeg vil tro at nettstedet kan håndtere en økt mengde søkeord?
 
Jeg fikk frem et helt brukbart søkeresultat på søkeord 25a så systemet takler tydeligvis søk på 3 bokstaver. Dersom enkelte ikke får noe resultat ved dette søket så kan man jo begynne å lure på om det har noe med den benyttede browseren å gjøre.
 
Jeg benytter selv og andre dataprogram som f.eks. et nettbutikkprogram hvor det og ligger inne en begrensning på minst tre tegn for å få et gyldig søk. I det programmet har jeg ikke selv mulighet til å endre denne instillingen.
Jeg vil tro tanken generellt blandt utviklere av søkemotorer er at et søk kun på to tegn vil kunne gi så mange resultater at vedkommende som søker ikke vil finne det han egentlig leter etter inne blandt alle de gale søkeresultatene. Derfor mener de tydeligvis at tre tegn er det minste som kreves for å få et smalt nok søk.
 
Når det gjelder å advare "søkere" på forhånd om at de må bruke minst tre tegn så er jeg enig i at det kan være en god og enkel ide. Imidlertid ligger det ikke inne noen redigeringsmulighet for tekst i administrasjonsdelen av dette forumet, så om det evt. er mulig å få til i praksis så vil dette i så fall måtte gjøres av web-gruppen som sitter med selve forumprogrammet og er ansvarlig for design og utformingen. Det har jo tydeligvis på et punkt blitt utformet norske tekster til sidene, så muligheten for å legge til tekst eksisterer kanskje??
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2008 at 19:30

Om du søker med søkeboksen oppe til høyre får du beskjed om å bruke minst 4 tegn. Bruker du søkesiden bakk linken "søke" så må søkeordet inneholde minst 3 tegn.

Hilsen,
Laurenz

Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2010 at 19:53
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Hei SveinSmile
 
Jeg er herLOL
 
Såfremt det er tegningen du har fået tag i, da skulle vi måske vente. Jeg deltager på Fremotræf i Arendal om du kommer forbi?
 
Mange hilsner
 
Dan
 
Og hva skjer med dette drømme damploketQuestion
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2010 at 20:31
[/QUOTE]  Og hva skjer med dette drømme damploketQuestion[/QUOTE]
 
Hei Asgeir Smile
 
Jeg må erkende at projektet ligger helt stille. Cry
 
Jeg modtog tegningen fra Svein og det var bestemt min agt, at prøve at føre projektet videre. At gennemføre et sådant projekt, kræver at man ved lidt om hvor mange overdele der kan sælges og at de som har den nødvendige viden, er med på at arbejde med detaljerne. 
 
Tikøb metalstøberi var på dette tidspunkt interesseret, men da kun ganske få gav tilslutning og færre udviste interesse for at arbejde videre med denne ide, faldt det fra hinanden.
 
Iøvrigt gik tegningen tabt i forbindelse med tyveri af min pc. i december 08. Og jo - Winkjeg havde back up, men lige den fil var ikke at finde på min exthd.  Mon ikke Svein stadig er i besiddelse af materialet.
 
Som sagt, fornemmede jeg ikke den store interesse. Jeg vil dog meget gerne igen forsøge at gøre en indsats for sagen, men det kræver aktiv deltagelse, både fra de som ønsker en overdel og fra de som har den nødvendige viden om forbilledet.
 
Mange hilsner
 
Dan
 
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2010 at 20:53
Hei Alle
 
Rigtige mænd er begyndt at tage back up Wink Jeg har genfundet tegningen i mine gemmer og såfremt der er interesse er jeg klar til endnu engang, at starte processen.
 
Alle som har en ide om at anskaffe en sådan overdel og de som har lyst og viden om detaljerne bedes da kontakte mig på min priv. mail eller en pm.
 
Gør dette inden den 1. februar 2010.
 
Jeg vil straks igen, kontakte Kim og så må vi sammen se hvor langt dette kan bære.
 
Se evt. hans hjemmeside http://www.tikobhobby.dk/
 
Mange hilsner
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2010 at 21:24
 
Var det ikke et lok av denne type som stod utstilt på Oslo S en gang?
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2010 at 21:30
Nei, det var type 7a nr 25 (en av Ulkene).

http://forsk.njk.no/mdb/visbilde.php?id=64791&aut=0&eng=
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2010 at 21:31
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

 
Var det ikke et lok av denne type som stod utstilt på Oslo S en gang?


Tenker du på den damperen som stod inne på stasjonen? I tilfelle var den en "ulke", dvs et lite B-koblet tanklok av type 7.
Svein S
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2010 at 15:48
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Hei Alle Rigtige mænd er begyndt at tage back up Wink Jeg har genfundet tegningen i mine gemmer og såfremt der er interesse er jeg klar til endnu engang, at starte processen.
 
Alle som har en ide om at anskaffe en sådan overdel og de som har lyst og viden om detaljerne bedes da kontakte mig på min priv. mail eller en pm.
 
Gør dette inden den 1. februar 2010.
 
Jeg vil straks igen, kontakte Kim og så må vi sammen se hvor langt dette kan bære.
Se evt. hans hjemmeside http://www.tikobhobby.dk/
Mange hilsner Dan
 
HeiSmile
 
I skrivende stund er der til mig kommet henvendelser på ca. 10 stk overdele + forhandlere - til type 25.
 
Som tidligerere, tyder denne respons ikke på den store interesse. Under alle omstændigheder ikke nok til at starte et sådant projekt. Der er selvfølgelig nogle dage til den første februar, så lad os se om flere viser interesse.
 
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 00:56
Hei!
 
Jeg "bumper" opp denne igjen, jeg.
Dersom man ønsker norske damplokomotiver i modell som nødvendigvis ikke koster skjorta, gjelder det å kjenne sin besøkelsestid.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 08:56

Første gang jeg er inne på tråden og ble litt avsporet av diskusjonen om søkemulighetene på forumetSleepy.  Er dette en overdel til Liliput"s Tigerli?

Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2010 at 14:28
Hei Morten
 
Måske?
 
Jeg undersøger flere muligheder, Tigerli T3, Br 80, Br89 osv.
 
Det skulle være mulighed finde en undervogn som passer. Dog ses et lille problem omkring gangtøj. Forreste kobbelstang går på den afbillede maskine til den 2. aksel, hvor den på en del modeller går på aksel 1. eller 3.
 
Har nogen gode input vedr. dette forhold. ?
 
Hilsen
Dan
 
 
  
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2010 at 11:29
Tigerli fra Liliput er koblet på aksel 2.Thumbs Up
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2010 at 16:37
Hei alle
 
Idag er det den 1. februar. Danmark er vi stort set begravet i sne og i de kommende dage loves endnu mere - og det er fantastisk Clap
 
Type 25.
 
Der har overfor mig, både privat og via Pm vist sig interesse for ialt 18 stk. Det er langt fra nok til at jeg vil kaste mig ud i projektet. Selvfølgelig vil flere blive interesseret, når vi kommer nærmere det det færdige resultat, men denne skuffende forhåndsinteresse, giver imidlertid ikke grobund for optimisme og jeg tillader mig derfor, for mit vedkommende, at begrave projektet.
 
Jeg havde personligt meget gerne set en realisering af dette projekt og var parat til at gå videre, ligesom Kim Møller også har givet tilsagn.
 
Skulle der sidde andre som ville være interesseret, ligger det frit for at overtage og gå videre med projektet og jeg hjælper gerne med kontakten.
 
Tak til alle som viste interesse og tak til både Kim Møller og til Svein Sando for tegningsmaterialet.
 
Lidt trist Ouch
 
Mange hilsner
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2010 at 17:16
Hei!
 
Det var skuffende lav interesse for en slik modell. Jeg registrerer at jeg alene stod for drøyt 11% av intressentene. Hvor mange kåper må Kim Møller ha bestilling på for å starte produksjon, og hva vil dette koste?
 
Er det andre damploksmodeller som kunne være av større interesse? Fleischmann har jo ett drivverk som passer ganske godt til Type 32 (såfremt man monterer én ekstra løpeaksel). Jeg lurer på om Stein Pünther ikke lagde en slik en gang (i tillegg til Type 25 basert på Liliputs Tigerli).
 
Hva mener dere?
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2010 at 17:39
Hei RogerSmile
 
Dit regnskab passer fint og tak for interessen. Wink
 
Jeg har tidligere kastet mig ud i projekter, gode og dårlige, som har kostet kr. og derfor er jeg nok blevet lidt mere krævende og forsigtigEmbarrassed.
 
Mange hilsner
Dan
 
 
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2010 at 19:55
Hva vil prisen på en slik overdel ligge på da? for meg er det veldig avgjørende om jeg vil ha en slik kåpe.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Kleindorf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kleindorf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2010 at 22:26
Trist at ikke interessen for en overdel til Type 25 var større. Jeg bestillte 2 og en kamerat 1 - av de 18 totalt. Det er tvilsomt om en korrekt Type 25, eller Type 23, kommer i modell. Damplok er jo dyrere og mer komplisert å lage en de fleste el. og diesel-lok jfr. drivverket. Jeg har snakket med både Finn på NMJ og Brimalm om disse lokene, men de mener at de blir relativt dyre å lage selv om de er små og uten tender. Og "folk flest" vil jo ha linjelok med tender. De gjør seg vel bedre i vitrineskapet ? Confused    Jeg vil heller ha dem i drift på et anlegg ! 
Men jeg ble faktisk overasket da tankloket Type 32 kom fra NMJ. Prisen ble bare en 1000-lapp billigere enn tenderloket Type 26.   
Ja ja, de også måtte jo selvfølgelig kjøpes, de med ...  (Bra kona ikke følger med i dette forumet Wink )
Et annet ønske jeg har er jo Type 34, altså storebror til Type 32 - med et drivhjul til. De 4 lokene av denne type var hjemmehørende i Oslo distrikt hele sin tid, så om ikke responsen på Type 25 var stor nok blir den nok mindre for denne varianten. Poenget mitt er at Liliput sitt sveitsiske tanklok SBB E4/4.85 som NMJ hadde for 1495.- har et nesten perfekt understell/drivverk til denne, riktignok uten løpehjul foran og bak, men likevel !  Kanskje noen dyktigere enn meg fatter interesse og lager et messingbyggesett til ombygging av denne ?
 
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2010 at 23:04
Med type 34 treffer du meg hjemme. Får jeg noen gang tid til å gjenoppta selcbygging av lok, står type 34 høyest oppe på lista. Her er et godt driftsbilde av loket fra den trafikken loktypen nok mest gikk i: lokaltog på Gjøvikbanen.



Bildet er fra NJKs Materielldatabase
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.