Spor 0 gruppe på Hudd |
Post Reply
|
| Author | |
von Weisse
Viderekommen
Joined: 18 februar 2026 Location: Drammen Status: Offline Points: 7 |
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Topic: Spor 0 gruppe på HuddPosted: 18 februar 2026 at 12:29 |
|
Hei, jeg har vært borte fra hobbyen i noen år, men har vendt tilbake, denne gangen med spor 0, skala 1:45. Etter neste 50 år med HO er det artig å prøve noe nytt. Det tekniske er for det meste det samme, men størrelsen er noe man må venne seg til både når det gjelder sporplan og landskap. Alt jeg hadde av materiell og bygninger ble solgt, men jeg gjenbruker mitt gamle digitalsystem fra Lenz.
Jeg vet ikke hvor mange som holder på med denne skalaen i Norge, men det finnes en liten gruppe på Facebook. Selv har jeg opprettet en gruppe på Hudd som later til å være et sympatisk og mindre aggresivt alternativ til amerikanske sosiale medier. Formålet med gruppen er å dele erfaringer i form av bilder og tekst og jeg inviterer hermed alle som er interessert i denne skalaen (trenger ikke å ha anlegg selv) til å bli med. Ellers tenker jeg å poste litt om byggingen her, etter hvert som jeg har noe å vise frem. Det er enkelt å registrere seg på Hudd og om du er der allerede kan du søke etter Modelljernbane 1:45 (Spor 0) eller kanskje bruke denne lenken? https://hudd.no/groups/14872 |
|
|
Spor 0 - 1:45
|
|
![]() |
|
Post Reply
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |