MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Weblogg-Morten Hagen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weblogg-Morten Hagen

Post Reply Post Reply Page  <1 1617181920 24>
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2008 at 23:55
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Tillig vs Peco,hva er best?....kjør debatt Wink
Næææ...gidder ikkeWink
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2008 at 23:57
Originally posted by eika eika wrote:

så du har solgt meg ubrukelig dritt i dag Eirik LOLLOL

Tja... vil vel benekte det om jeg sammenligner med mye annet på markedetEmbarrassed

Dessuten har du vel ikke betalt noe ennå, så foreløpig er det vel bare et lån vel?Wink

Var litt redd for å pushe en skinne som kunne gitt meg huden full av kjeft for den noe korte svilleavstanden vettuWink Når den store Morten står med en gul eske i hånden og sier "det er denne jeg skal ha" så tør ikke lille meg protestere vettuEmbarrassed

eirik
.....du var så opptatt med et kvinnemenneske....så ut som du helst ville være et annet stedWink.......kommer en tur og bytter en dag du sitter i butikken...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 00:11
Originally posted by eika eika wrote:

Tillig vs Peco,hva er best?....kjør debatt Wink

Næææ...gidder ikkeWink

Da han nevnte for sjefen for Peco at jeg syntes de burde lage en 1:9-veksel var det såvidt jeg ikke ble kastet ut av messa i Tyskland
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 19:38

begyner å ligne noe........

...halvveis på dekalene......phew...Wink

"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Tom-Eddy View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tom-Eddy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 20:32
Hug Lekkert Morten. ¨Godt å "se " deg i gang med "paintbrushen" igjen. Gleder meg til "neste" lok blir malt...
Sitter å kjører med BR57 som jeg kjøpte på messa igår men, jeg glemte å kjøpe med en røykgenerator!!!
Når du er ferdig med et lok, ta et bilde å send det på mail til meg da jeg skal sende det til salgssjefen å vise hva "vår" maling kan brukes til....
Tom-Eddy

Tom-Eddy
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 21:42
Originally posted by Tom-Eddy Tom-Eddy wrote:

Hug Lekkert Morten. ¨Godt å "se " deg i gang med "paintbrushen" igjen. Gleder meg til "neste" lok blir malt...
Sitter å kjører med BR57 som jeg kjøpte på messa igår men, jeg glemte å kjøpe med en røykgenerator!!!
Når du er ferdig med et lok, ta et bilde å send det på mail til meg da jeg skal sende det til salgssjefen å vise hva "vår" maling kan brukes til....
Tom-Eddy

.....neste lok ja,kan tenke meg det....det er jo dittWink får 2205 det da......er kø her nå, motorvogn til forman Morten J., Di 7 til Kjell,El 13 til Dan (venter fortsatt på dekaler) samt El 14 til Andreas........blir tøffe uker fremover Confused.........bilder skal du få til pampene i Jotun, vettuWink

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 21:58

begyner å ligne noe........

...halvveis på dekalene......phew...Wink

Clap Absolutt, var en tur til Egersund i kveld da jeg fikk tekstmelding med spørsmål om ønsket nr. på herligheten, så da regnet jeg med at det det var noe kjekt å se på forumet når jeg kom hjem, og det stemteSmile
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 22:25
synes at den AC boksen på den El16 var bare helt nyyyydeligApprove. Må være litt av en kunst å lage denCool
Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 22:29
bra du liker det du ser Jon Einar....gleder meg til du har tegnet litt lengre på Fremo tankene mine....spesielt modulen hvor toget passerer bak "Alfred berget" på Azteka....eh mener Fram stadion......forøvrig suger Larvik TurnWink

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 22:31
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

synes at den AC boksen på den El16 var bare helt nyyyydeligApprove. Må være litt av en kunst å lage denCool
  jepp han som har laget utgangspunktet er i klasse med Albert Einstein ....(ikke visste jeg at han hadde hatt testikkelkreft LOL)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 22:35

bra du liker det du ser Jon Einar....gleder meg til du har tegnet litt lengre på Fremo tankene mine....spesielt modulen hvor toget passerer bak "Alfred berget" på Azteka....eh mener Fram stadion......forøvrig suger Larvik TurnWink

Nå ble det litt lokalt her..., som sagt, tror jeg må på befaring snart.LOL
Kommer nok noe mer detaljert i løpet av uka.
Bare bestem deg for vekseltype du så...Wink
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 22:39
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Nå ble det litt lokalt her..., som sagt, tror jeg må på befaring snart.LOL
Kommer nok noe mer detaljert i løpet av uka.
Bare bestem deg for vekseltype du så...Wink

prøvde å få i gang en debatt i går når det gjelder veksler,men super kverrulant Eika gadd ikkeWink......siden jeg kommer fra AC verden,har jeg ikke hørt om Tillig! Kanskje Dr. Jevistad vet om det er dugelig,eller er det noe D.C. har dratt med seg sørover på samekvotaLOLLOLLOL

Edited by morten.h - 22 september 2008 at 22:41

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 22:40

......er kø her nå, motorvogn til forman Morten J., Di 7 til Kjell,El 13 til Dan (venter fortsatt på dekaler) samt El 14 til Andreas........blir tøffe uker fremover Confused.........bilder skal du få til pampene i Jotun, vettuWink
Så man må begynne å lakke modellene sine selv etterhvert nå daLOL
Passelig å begynne med Di3.628 da tenker jeg, må bare ha noen spesial "skjørt"Wink

Edited by jevistad - 22 september 2008 at 22:40
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 22:43

......er kø her nå, motorvogn til forman Morten J., Di 7 til Kjell,El 13 til Dan (venter fortsatt på dekaler) samt El 14 til Andreas........blir tøffe uker fremover Confused.........bilder skal du få til pampene i Jotun, vettuWink
Så man må begynne å lakke modellene sine selv etterhvert nå daLOL
Passelig å begynne med Di3.628 da tenker jeg, må bare ha noen spesial "skjørt"Wink
  noen har VIP billett og passerer køenWink,dessuten har denne til deg ligget lengst på vent..

EDIT: spesial skjørt kommer snart,må pusse og file litt til,før masteren er klar...

Edited by morten.h - 22 september 2008 at 22:44

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 22:49

......siden jeg kommer fra AC verden,har jeg ikke hørt om Tillig! Kanskje Dr. Jevistad vet om det er dugelig

Jeg vet ikke, jeg bygger heller vekslene mine selvWink
Neida, Tillig er vel bra de bare man fester tvangsskinneneLOL

En kombinasjon med Peco83#8 veksler og Roco83/Tillig83 fleksispor er vel også mulig kanskje, svillene ligger jo gjerne litt tettere i vekslene enn ellers.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 22:51

......siden jeg kommer fra AC verden,har jeg ikke hørt om Tillig! Kanskje Dr. Jevistad vet om det er dugelig

Jeg vet ikke, jeg bygger heller vekslene mine selvWink
Neida, Tillig er vel bra de bare man fester tvangsskinneneLOL

En kombinasjon med Peco83#8 veksler og Roco83/Tillig83 fleksispor er vel også mulig kanskje, svillene ligger jo gjerne litt tettere i vekslene enn ellers.
hmmm...kanskje vi må ha hvordan lodde sporveksel kveld,sånn bare på gøy

Morten Hagen
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2008 at 10:04
Her er ihvertfall bilder av den nye 1:9-vekselen til Tillig:
http://www.muekubahn.de/dokumente/modellbahn/weichenbau/tilligneu/schlankeweiche.html

-TrulsS
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2008 at 21:05
Originally posted by trulss trulss wrote:

Her er ihvertfall bilder av den nye 1:9-vekselen til Tillig:
http://www.muekubahn.de/dokumente/modellbahn/weichenbau/tilligneu/schlankeweiche.html

-TrulsS
    de så jo smekre ut......siden du tegner Jon Einar,får du bestemme hva som skal brukes......så får jeg gå til innkjøp av det Wink

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2008 at 00:05

......siden du tegner Jon Einar,får du bestemme hva som skal brukes......så får jeg gå til innkjøp av det Wink

Jeg tegner det du vil ha jeg, gjerne med 1:9 veksler, da er jo alt mye lettere å få til å se riktig ut.
Men det blir jo mer treverk å bygge for deg da, og skal du fortsette i samme stilen inn mot Larvik så blir det jo stort etterhvertShocked
Back to Top
oyra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oyra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2008 at 12:00
Hei !du finner endel av disse lokene på ebay.de Re 4/4.Da i Sveitisk utgave
Med vennlig hilsen
Øystein Ravndal
Marklin og sveitsisk
Stavanger
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2008 at 18:14
Originally posted by oyra oyra wrote:

Hei !du finner endel av disse lokene på ebay.de Re 4/4.Da i Sveitisk utgave
Med vennlig hilsen
Øystein Ravndal
Marklin og sveitsisk
.....eh javel,hva skal jeg med de?.....må si at jeg ikke er med.....Confused

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2008 at 18:17

......siden du tegner Jon Einar,får du bestemme hva som skal brukes......så får jeg gå til innkjøp av det Wink

Jeg tegner det du vil ha jeg, gjerne med 1:9 veksler, da er jo alt mye lettere å få til å se riktig ut.
Men det blir jo mer treverk å bygge for deg da, og skal du fortsette i samme stilen inn mot Larvik så blir det jo stort etterhvertShocked

....da ble vi enige,etter noen sms"r og en telefonsamtaleWink......selvbygde  1:9 veksler og peco code 75.

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2008 at 21:51

Endelig ferdig med dekalene samt at litt detaljer som skal på har blitt lakkert. I morgen skal det klarlakk på......og det betyr at herligheten blir ferdig til fredagWink

vil du ha den rein,eller lett smusset Jon Einar?..eller har du lyst til å gjøre den jobben selv nå som du har fått deg en fet airbrush?Wink

.....da tar jeg meg ett velfortjent bad ute i hagen etter endt arbeidsøktWink

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2008 at 22:11

vil du ha den rein,eller lett smusset Jon Einar?..eller har du lyst til å gjøre den jobben selv nå som du har fått deg en fet airbrush?Wink

Det har jeg, men det er likevel vanskelig å si nei til et tilbud om smussing fra ekspertisenSmile

Så ja takk, gjerne lett smusset

Edited by jevistad - 24 september 2008 at 22:11
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2008 at 23:08

Det har jeg, men det er likevel vanskelig å si nei til et tilbud om smussing fra ekspertisenSmile

Så ja takk, gjerne lett smusset

......skal bliWink

Morten Hagen
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2008 at 13:38
Merkelig verden dette (MJ-verden)!

Jeg betaler ofte for å få vasket bilen.
Men når det gjelder modelltog ber man lakkeringsverkstedet om å gjøre dem skitten før leveranse. Forstå det den som kan Confused

Men vi gleder oss til å se den i bunkeren på tirsdag, Jon Einar!

Petter
Back to Top
perflo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote perflo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2008 at 14:21

Leser et interessant innlegg her. Nå kjenner jeg ikke Jon Einar, men jeg går ut fra at den som skal ha ham ønsker seg en ren og ikke en lett smusset Jon Einar.

perflo
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2008 at 16:38
Originally posted by perflo perflo wrote:

Leser et interessant innlegg her. Nå kjenner jeg ikke Jon Einar, men jeg går ut fra at den som skal ha ham ønsker seg en ren og ikke en lett smusset Jon Einar.

Dette er en byggeblogg og ikke Norsk eksamenWink.....at det blir noen komma feil og skriveleifer i ny og ne skal du ikke bry deg for mye om...ofte blir det heller litt morsomt Wink

Morten Hagen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2008 at 17:30
En lett smusset Jon Einar vil jeg også haWink. Kjekt å ha på lur når landskap skal bygges...
Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2008 at 18:39
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

En lett smusset Jon Einar vil jeg også haWink. Kjekt å ha på lur når landskap skal bygges...

Det er nok større mulighet for en lett pusset Jon Einar,tenker jeg........LOL

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1617181920 24>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.