MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Vognkort

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
esg Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 19 mai 2014
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér esg Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Vognkort
    Sendt: 16 oktober 2016 kl. 10:38
Er det noen som har link til malene for vognkort?
Mvh. Espen
Til toppen
Kristoffer6951 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 12 februar 2015
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kristoffer6951 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 oktober 2016 kl. 11:38
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 oktober 2016 kl. 12:07
Til toppen
Dag Cato Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Dag Cato Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 oktober 2016 kl. 12:42
Sitat: jevistad jevistad skrev:

De kortene der er ikke særlig populære i det øvrige Europa. De er for små.
MVH

DC

Nå har jeg gitt opp sporvekselen på Steinsnes
Til toppen
trulss Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 07 juli 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér trulss Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 oktober 2016 kl. 19:49
Sitat: Dag Cato Dag Cato skrev:

De kortene der er ikke særlig populære i det øvrige Europa. De er for små.

Ikke de grønne modulene heller, de er for grønne.
Truls Slevigen
Til toppen
Dag Cato Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Dag Cato Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 oktober 2016 kl. 22:30
Det er nok mindre snakk om fagen på modulene enn størrelsen på kortene Wink
MVH

DC

Til toppen
Kait Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kait Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 oktober 2016 kl. 08:10
Skal man reise på treff i Norge og Tyskland bør man ta seg 5 min. ekstra og lage to sett med vognkort.

Det er riktig som Dag Cato sier at de små norske ikke er særlig populære i Tyskland, akkurat som de store ikke er særlig populære i Norge.

/Kai
Til toppen
esg Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér esg Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 oktober 2016 kl. 17:42
Takk for linker og tips Smile
Mvh. Espen
Til toppen
ses Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet

Medlem siden: 09 november 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 oktober 2016 kl. 18:06
Problemet er når det blandes både små og store. Men sett isolert virker de små å være best. Hva er argumentet for de store?
Svein S
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 oktober 2016 kl. 10:04
Sitat: ses ses skrev:

Problemet er når det blandes både små og store. Men sett isolert virker de små å være best. Hva er argumentet for de store?

Jeg synes de store er enklere å bla i når du har en god bunke.
Til toppen
Dag Cato Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Dag Cato Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 oktober 2016 kl. 13:05
Sitat: ses ses skrev:

De små er jo søte og hendige, i tillegg er det kanskje ikke så mye unødvendig info. Men når du begynner å få endel vogner i kortet begynner stabelen med små kort å bli litt ustødig og vanskelig å håndtere.
I tillegg har man jo det poenget at de store brukes utenfor landets grenser og som en av de som reiser både på innenlandske og utenlandske treff ser jeg rett og slett ikke poenget med å operere med annerledes kort her til lands. Hvorfor skal man behøve å lage to sett med kort?
MVH

DC

Til toppen
Steinar Snøtun Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 22 september 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Steinar Snøtun Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 oktober 2016 kl. 16:42
De er små, søte og hendige. Det er vel grunnen til at Fremo-US, Fremo-N og nå også Fremo Britisk OO bruker tilsvarende kortstørrelse som vi har innført. Hverken Fremo-US eller Fremo-N kjører spesielt korte tog, og de ser nå ikke ut til å ha problemer med stokking av kortstokken.

En gang i tiden var det en som fant ut at det var praktisk å lage et kort i A6 størrelse, dette var lenge før PC'n var allemanseie, og kortene ble laget for hånd.
Steinar
Til toppen
Morten Jacobsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Bergen, Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Morten Jacobsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 oktober 2016 kl. 21:26
Jeg får meldingen "Link Expired Access denied!" når jeg trykker på linken til de små kortene, som jeg i siste liten kanskje behøver til vi møtes på torsdagSmile
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Til toppen
Kait Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kait Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 oktober 2016 kl. 22:33
Det ser ut som direktelinken ikke virker. Gå i stedet til fremo-net.eu og velg følgende i menyen:

-FREMO in Europa
  -Norwegen
    -Resources

og åpne Excel-arket derfra.

/Kai
Til toppen
esg Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér esg Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 oktober 2016 kl. 10:30
Siden jeg er litt ny på dette feltet; hva skal jeg bruke når jeg bare skal lage rene fraktkort?
Mvh. Espen
Til toppen
Kait Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kait Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 oktober 2016 kl. 12:38
For å lage fraktkort kan du bruke de gule sidene på fremo-net.eu.

Når det gjelder fraktkort på et treff, så er det den enkelt stasjons eller industrieier som skal ha med seg fraktkort for sine stasjoner. De som kun stiller med vogner skal normalt ikke ha med fraktkort.

/Kai
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 22 februar 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 oktober 2016 kl. 14:06
Sitat: Kait Kait skrev:

For å lage fraktkort kan du bruke de gule sidene på fremo-net.eu. (...)

Mulig jeg har sett meg blind, men jeg er inne på fremo-net.eu nå og finner ikke noe slikt. Hvilke gule sider..? 
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
Lars-Erik K Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 19 mars 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Lars-Erik K Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 oktober 2016 kl. 14:17
Til toppen
Dag Cato Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Dag Cato Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 oktober 2016 kl. 14:36
Sitat: Svein_H Svein_H skrev:

Sitat: Kait Kait skrev:

For å lage fraktkort kan du bruke de gule sidene på fremo-net.eu. (...)

Mulig jeg har sett meg blind, men jeg er inne på fremo-net.eu nå og finner ikke noe slikt. Hvilke gule sider..? 

http://g-zi.de/FYP/Main.php

Ser ut til at man trenger et helt lite kurs for å benytte disse :-)

MVH

DC

Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 oktober 2016 kl. 14:49
Oj, der var det mye kompliserte og spennende saker ja!Smile

Takk for linken, men dette er jo en helt annen side enn fremo-net.eu. Finnes det noen link fra fremo-net.eu, eller bør man bokmerke linken din ovenfor for direkte tilgang?
Min hjemmeside
Til toppen
Dag Cato Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Dag Cato Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 oktober 2016 kl. 15:39
Jeg fant den ved å gå inn i sidekartet til FREMO.
Men jeg ville nok ha bokmerket den for enkelthets skyld
MVH

DC

Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 oktober 2016 kl. 15:47
Sitat: Dag Cato Dag Cato skrev:

Jeg fant den ved å gå inn i sidekartet til FREMO.
Men jeg ville nok ha bokmerket den for enkelthets skyld

Ja, jeg har bokmerket den nå, men jeg gikk jo gjennom sidekartet på fremo-net.eu opp og ned og i mente uten å finne noe tidligere i dag, hvor fant du den linken?

Edit: Fant den nå, måtte bruke de tyske sidene. Den var rimelig godt gjemt ja...

Endret av Svein_H - 19 oktober 2016 kl. 15:52
Min hjemmeside
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,063 sekunder.