Vekselpanel |
Post Reply |
Author | |
Per R
Viderekommen Joined: 10 juni 2020 Status: Offline Points: 17 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 juni 2020 at 22:39 |
Jeg er i ferd med å gjenoppta MJ-hobbyen, men foreløpig kun på planleggingsstadiet. Må få voksne unger ut av huset først, og den ene ser ut til å ha grodd godt fast...
I påvente av plass til anlegg tenkte jeg å scratchbygge bl.a bygninger. Utfordringen er at flere av de bygningene jeg ser på har det som i bygningsregistreringen til NSB omtales som vekselpanel. Dessverre er det ikke like lett å finne vekselpanel i modellbutikker. Er det noen som vet hvem som evt produserer/ forhandler plater med vekselpanel...? |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Evergreen har jo endel ulike plater, men ingen som ligner på vekselpanel som jeg kan komme på.
Forskjellen i tykkelse mellom over- og underligger er under 0.1 mm i H0 (antar det er skalaen din siden du ikke har angitt noe konkret), og begge panelbordene kommer også i ulike bredder, så der tror jeg det kan bli vanskelig å finne noe som passer. Har du vurdert å tegne opp veggene med korrekt panelbredde og få de etset i messing?
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Per R
Post Options
Thanks(0)
|
Det er riktig at det er H0, ja.
Jeg har en etseløsning som et alternativ, men hadde håpet det fantes noen som produserte vekselpanelplater - helst i tre. Jeg har allerede søkt gjennom sortimentet til Evergreen. Jeg fant ikke noe hos dem. Et alternativ er derimot å kjøpe slette plater og lime Evergreen sin 1’’ x 6’’ skalariktige strips på den så det blir vekselpanel, men det kan høres ut som uforholdsmessig mye jobb... |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kanskje du kunne høre med de som driver med produksjon av laserbyggesett om mulighet for å få produsert panelplater?
Fx Tor-Jørgen Moskaug i SMB Service http://www.smbservice.no/hobby/smbkit.htm
|
|
Bjørn Egil
|
|
Per R
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tipset! Skal undersøke med dem.
Det blir uansett et høstprosjekt og jeg skal først bygge et kjøkken i skala 1:1. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |