MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Vannbasert maling - akrylmaling

Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
AT Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 21 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér AT Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Vannbasert maling - akrylmaling
    Sendt: 22 august 2014 kl. 09:25
Overgang frå olje til akrylmaling.

Kjenner godt til brukseigenskapane til oljemaling. Fordeler og ulemper.

Har i seinare tid gått over til meir bruk av vannbasert maling i airbrushen. Her synest eg det er mange fordeler.

Etter eitt døgn er ikke malinga "ripesikker". Når eg arbeider vidare med modellen slites malinga av kantane.Dette er så uvant iforhold til oljemaling.

Når er malinga berøringsklar eller bruksklar? Skal resultatet sikrast med klarlakk tilslutt?

Greitt nok med eit hus som knapt vert berørt, men kva med f.eks vogner osv.

Gjer eg noko feil?

AT
Til toppen
Pelle Se rullemeny
Nettgruppen
Nettgruppen

Medlem siden: 08 april 2005
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Pelle Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 august 2014 kl. 21:03
Min erfaring sier alltid klarlakk til slutt!
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Til toppen
ØysteinW Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 29 juni 2014
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ØysteinW Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 august 2014 kl. 22:40
Klar lakk i akrylsammenheng heter gjerne ferniss. Da sikrer du overflaten bedre. Men det hjelper ikke mye om du ikke har en god heftgrunn.
Det finnes mange akryler på markedet. Valejo er etter min mening overlegent det beste merket.
ØW
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,078 sekunder.