"Type 25" i N? |
Post Reply |
Author | |
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 januar 2006 at 23:10 |
Hei! Blandt 2006-nyhetene til MiniTrix/Trix finnes dette damplokomotivet. Jeg synes at det har visse likhetstrekk med NSB type 25, som kom i noen forskjellige varianter. -I hvertfall dersom det kanskje ble malt helsvart med røde bufferbjelker og kanskje hjulringer. Det kunne være svært interessant å høre hva 1:1-spesialistene på her på forumet mener? |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
keknor
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei. Jeg har en variant av dette loket. Det kom ut på slutten av 1980-tallet. Det er en nydelig model og det går som en drøm. Jeg har også en modell fra Lemaco av det sveitsiske SBB e 3/3 (tilsvarende det kjente liliputloket i H0) Dette er jo riktig utgangspunkt for type 25 Minitrixloket er en god del større (5mm høyere og 5mm lenger, større hjuldiameter og større kjel. Lemaco-loket er vel ikke så lett å få tak i og koster en del. Arnolds lille T3 er ganske likt i størrelse med Lemacoloket. Så det er vel det nærmeste type 25 i dagens marked (hvis Arnold gjenoppstår vel å merke) kek |
|
keknor
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |