Tortoise |
Post Reply |
Author | |
mikki
Medlem i MJF Joined: 19 august 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 514 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 mars 2017 at 18:17 |
Må erstatte tråden som går opp i veksler på et par av mine Tortoiser. Hva slags tråd anbefales. Syntes å huske jeg har sett tidligere noen forslag om pianotråd? |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja. 1 mm eller litt tynnere, men ikke for tynn. Men husk at å kutte pianotråd krever spesialverktøy (ekstra herdet avbitertang) så du ikke ødelegger verktøyet. Så det går an å bruke en litt mykere tråd enn pianotråd også, men den må ha et visst spenn.
Edited by ses - 28 mars 2017 at 18:47 |
|
Svein S
|
|
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg bestilte 0,8mm fra Norwegians Modelers. Prøvde med 1,0mm også, men den var litt fior stiv. Jeg må bore opp innfestingshullet såvidt for å få 0,8mm lett inn. Jeg bruker en del Tillig kryss og de har en litt svak innfesting til spillene som skifter den. Derfor har jeg bare gått opp litt fight orginaltråden som følger med Tortoise
|
|
Terje
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |