Loddespisser |
Post Reply |
Author | |
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 oktober 2005 at 15:27 |
Hei ! Jeg tillater meg å poste det under H0 ! Siden jeg ikke fant noe annet passende. Det gjelder loddespisser. Jeg kjøpte en Weller loddestasjon med temperaturregulering (som jeg ikke hadde fra før), med tilhørende bolt, og spiss på messen i Drammen (Solbergelva) Etter 2 kvelder med lodding, er spissen helt ubrukelig. Den har gått i oppløsning, og ser ut som en liten gaffel Spørsmålet mitt er : Hvor kan jeg kjøpe spisser av god kvalitet, som duger til mitt pågående byggeprosjekt ?( som er en type 18c maskin. ) Jeg ser Clas Ohlson har flere varianter; noen som har erfaring med disse ?? Og nei, jeg vil ikke handle på nett på den andre siden av kloden, og gå i ukesvis å vente på en pakke som har blitt borte. Jeg vil handle i butikk i Norge Jeg trenger den /de NÅ. MJ-hilsen Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
thomas snare
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
Elfa.se er vel de med mest utvalg av spisser til loddebolt.De har en butikk i sandakerveien i oslo. Ta bare med deg spissene eller hele bolten så er det stor sjanse for at du får kjøpt noen ordentlige jernplaterte spisser som passer til din loddestasjon.
Thomsa |
|
roccomann
Medlem i MJF Joined: 17 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
Som Thomas sier - jernplaterte spisser er saken, men er du henvist til å bruke kopperspisser, er det lurt å ha en fuktet svamp til hyppig avtørking av spissen. Det er flussmiddelet i loddetinnet som tærer opp spissen slik at den blir "gaffel". En kopperspiss kan alltids files i fasong igjen, men en jernplatert spiss skal absolutt ikke files.
Mvh Einar |
|
roccomann
|
|
TerjeB
Viderekommen Joined: 01 desember 2004 Location: Guinea Status: Offline Points: 73 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er sikrest å bruke bolt og spiss av samme fabrikat (og modell) på temp.styrte bolter, og ELFA har Weller. |
|
TerjeB
|
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei ! Tusen takk for svar Det må bli en tur til Elfa. MJ-hilsen Tom Lynga
|
|
|
|
fleichmann
Viderekommen Joined: 12 desember 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 40 |
Post Options
Thanks(0)
|
selvsagt kan du kjøpe på claes ohlson de er av bra kvalitet |
|
Med Hilsen HILMAR2!
|
|
Steink
Nykommer Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har og god erfaring med Clas Ohlson sine.
|
|
Mvh
Stein Kittelsen |
|
TomL
Post Options
Thanks(0)
|
Hei !
Jatakk, begge deler ! Det ble en tur til Clas Ohlson og Elfa Jeg har nemlig en Welller 50w magnastrat loddestasjon også, som trengte nye spisser. Slike fant jeg ikke hos Clas Ohlson. Her er forresten et bilde fra byggebordet. (Jada, jeg vet det er mange fremmedelementer her, men orket ikke rydde bare for å ta et bilde...) MJ-hilsen Tom Lynga |
|
|
|
fleichmann
Viderekommen Joined: 12 desember 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 40 |
Post Options
Thanks(0)
|
det var bra at det ble vellykket og du hadde en bra lodde stasjon
|
|
Med Hilsen HILMAR2!
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |